הרב פירון: החרדים מרחיקים את היהדות מהפרהסייה

דברי הרב פירון לאחר העצרת הגדולה של החרדים: "אם החרדים היו מצטרפים לחיים כאן, היה נוצר פה שיח הרבה יותר עמוק, ומדינת ישראל היתה הופכת להיות הרבה יותר מסורתית. הבדלנות החרדית והתמונות שראינו אתמול מרחיקות את היהדות מהפרהסיה של מדינת ישראל".

מה דעתכם? האם הפסקת ההתבדלות של החרדים אכן תאפשר ליהדות להגיע לפרהסייה עם פחות התנגדות ואנטגוניזם מצד הציבור?

23 תגובות בנושא “הרב פירון: החרדים מרחיקים את היהדות מהפרהסייה

הוסיפו את שלכם

  1. קאי לחרדים אין כל יד בדבר הרחקה מהיהדות .

    החילוני הממוצע פוגש חרדים רק דרך התקשורת.

    כלומר דרך העניים והמחשבות של משהו אחר.

    כך שאם אותו גורם לא אוהב חרדים ויהדות כך גם הציבור. הכל שאלה של המסר שרוצים להעביר.

    בלי קשר הייתה לי שיחה דומה עם משהו ועל כל דוגמה חרדית הבאתי לו 10 חלונות לבסוף לא היה לו מה לומר.

    ולראיה כשחילוני פוגש חרדי בצורה בלתי הוא משנה את דעתו מכאלה שאומרים הלוואי וכל החרדים יהיו כמוך ועד חזרה בתשובה , ראה את הסמינרים שמעבירים חרדים .

    נראה אותו כשר חינוך מקרב משהו ליהדות יש לו את כל הכוח לעשות את זה.

    אני מבטיח לך שזה לא יקרה זה נוגד את ערכי ה nif

    אהבתי

    1. הינדיק, ובכל זאת זה מצייר את החרדים כאנשים שלא מבינים את הדבר הכי פשוט… שיוויון .אותו דין וצדק לכולם. בלי איפה ואיפה. אם את הצורך ו הרצון בשיוויון החרדים לא מבינים או לא מוכנים לקבל, על מה אפשר לדבר איתם??! איזו שפה משותפת יש?! הרי יש דתיים לאומיים בצבא, אז מה ההבדל?

      אהבתי

      1. אחרי כמה עשורים במדינה הזו אשמח שמשהו ילמד אותי שוויון מהו .

        נתחיל הלפיד ראש דורשי השיוום.

        אני לא יודע אם אתה או פירון יודעים או לא אבל אותם טיעונים על התבדלות טענו ראשי האנטישמים לפניי 200 שנה .

        וכך נולדה תנועת ההשכלה מתוך רצון להשתלב את הסוף כולם יודעים

        אהבתי

        1. הינדיק, דבריך טיפה בעייתיים לי משתי סיבות:
          "אני לא יודע אם אתה או פירון יודעים או לא אבל אותם טיעונים על התבדלות טענו ראשי האנטישמים לפניי 200 שנה ."
          אני מניח שאינך רומז או מניח שאני או הרב פירון הם אנטישמים, על כן אשמח להבהרתך בעניין.

          "וכך נולדה תנועת ההשכלה מתוך רצון להשתלב את הסוף כולם יודעים" – גם בעניין זה אשמח להבהרה,לפני שאגיב בצורה חריפה מאוד על מה שיתכן שיתברר בסך הכל כחוסר הבנה.

          אהבתי

          1. הינדיק… מה שאותי מכעיס זה שאתה בא וטוען שיש יחס של שנאה עיוורת כלפי חרדים, או שכל מי שבא ממשפחה חילונית הוא בעל דעות אנטישמיות. זה מה שעולה מבחינתי מההשוואה הזו. זה לא המצב . לא כל חילוני מלידה שונא חרדים, אבל אני מרגיש שהמשך השיחה איתך תגרור שנאת חינם, לכן אקטע אותה כעת.

            חרדים וחילונים הם אחים… וסליחה יותר מדי צורם לי מה שכתבת שאחים חילונים הם אנטישמים בהתנהגותם.מתוך אהבת האחים הזו,ביקשתי את ההסברים.
            יש הבדל בין שנאת חינם , לתחושה של חוסר צדק חברתי, ואחת הסיבות היא התחושה שאין תרומה של חרדים למדינה כולה, ותחושה שיש לא מעט חרדים שלא רוצים בכלל להיות חלק מהמדינה, וזה מתקשר לטענה של פירון עצמו.

            אהבתי

        1. קראתי. נראה שפירון לא מבין גם מה ההבדל בין אחדות לאחידות, או מה בין ערבות הדדית לבין האחדה. אולי בקרוב נגלה שהוא לא מבין עוד אי אלו דברים…

          אהבתי

          1. לאקי, אני לא מסכים איתך, יתכן שפירון מבין את ההבדלים, אבל בוחר ליצור האחדה . כל שר חינוך בא ומנסה לקדם את האג'נדה שלו בחינוך הפורמלי בלבד.
            ראי כאן את עיקרי מטרות משרד החינוך בתקציב של 2013-2014.
            לצערי אין את עיקרי מטרות התקציב של השנים שעברו.

            ראי את נתוני התקציב :

            יש ללחוץ כדי לגשת אל neto.pdf

            ראי את הוראת התקציבים של :
            2014
            2013
            2012
            2011

            תסקיר של הכנסת על מצב החינוך הבלתי פורמלי מ2012. (הפעם האחרונה בה שר החינוך נתן התייחסות וקידם חינוך בלתי פורמלי, היה זלמן ארן)

            זה הפך מאז למנהל חברה ונוער, ו"משום מה" אי אפשר לראות מה התקציב של מנהל זה. ניתן לראות סעיפים פה ושם… אבל בחיפוש לפי המספר שמופיע למנהל 20214, אין את התקציב של המנהל כולו. מוזמנים לחפש בהצעת התקציב 2013-2014 עם דברי הסבר שהוגשו לכנסת ה19.

            אהבתי

        2. הינדיק, אתה רשאי לא להסכים איתי.

          כן יש שיוויון לפי החוק. מדובר בתוכנית יעודית שמטרתה לחזק בתי ספר ציבוריים שפועלים לפי הנחיות משרד החינוך ובפיקוחו (אם בכלל קיים פיקוח שכזה ) . עצם זה שבתי ספר שאינם רשמיים של משרד החינוך אינם יכולים להשתתף בתוכנית בלי קשר למוצא, למגזר או למעמד הסוציואקונומי של התלמידים הופך אותה לשיוויונית.

          כל עוד מדובר בבית ספר שהוא מוכר ורשמי של משרד החינוך, התלמידים יכולים להשתתף בתוכנית הזו. הרעיון מאחורי התוכנית הוא פשוט: לחזק אוכלוסיות חלשות בחינוך הציבורי. מי שבוחר ללמוד בחינוך פרטי, או מוכר שאיננו רשמי, משרד החינוך לא מוכן לתקצב וללמד בקיץ תכנים שבית הספר לא לימד או לא ניסה ללמד מאחר שאין עליו פיקוח. הרעיון הוא לחזק, לא להחליף את בית הספר שאינו רשמי.

          כפי שנאמר בתלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא פרק ה ע"א א מהגמרא :
          "דתני רב יוסף (שמות כב) אם כסף תלוה את עמי את העני עמך עמי ונכרי עמי קודם עני ועשיר עני קודם ענייך ועניי עירך ענייך קודמין עניי עירך ועניי עיר אחרת עניי עירך קודמין " .

          אהבתי

          1. קאי,
            זה דבר נורא לומר
            זה דבר עוד יותר נורא לעשות
            וזה בדיוק מה שמשרד החינוך עושה.
            עניי עירך בשביל משרד החינוך, מעצם הגדרתו, הם כל ילדי מדינת ישראל – ולא מי שמשרד החינוך או פוליטיקאי כלשהו בוחרים. זה משרד ממשרדי ממשלת מדינת ישראל – וכל אזרח במדינה זכאי לשירותיו.

            אהבתי

          2. כל אחד זכאי.
            הוריהם בחרו שלא להיעזר במשרד החינוך ורשמו את ילדיהם לבתי ספר שאינם רשמיים ואינם מחויבים לתוכנית הלימודים של משרד החינוך.

            זה נשמע לך סביר שמישהו בבית ספר אנטרופוסופי למשל, ישב בקיץ בכיתה במסגרת לימודים רגילה שאינה אנטרופוסופית וילמד אנגלית או ספרות או עברית או מתמטיקה בצורה שמנוגדת למהות בית הספר או לראייה הפדגוגית של הורי התלמיד או התלמיד?

            או שההורים מתנגדים שהילד ילמד תכנים מסוימים, ישקיע את הזמן במתמטיקה כי יותר חשוב ללמוד תורה , וכעת בקיץ יכפו על הילד ללמוד מתמטיקה?

            זה נשמע לך הגיוני שמשרד החינוך ישקיע כעת כספים נוספים כדי לצמצם פערים שבתי הספר שאינם רשמיים גרמו להם בעצם התנהלותם כל השנה?

            התקציב גם כך קטן לעומת הצרכים של התלמידים,אז משרד החינוך מעדיף להשקיע בתלמידים שבבתי ספר שבפיקוחו שכן עושים מאמצים על מנת ללמד את הליבה במטרה למצמם את הפערים במקצועות הללו, ולא לכפות את תוכנית הלימודים שלו בקיץ על תלמידים שבשנת הלימודים בחרו שלא ללכת לבתי הספר הרשמיים שבפיקוחו.

            אהבתי

          3. מאחר שכל הקייטנות הן רשות ולא חובה, אני לא רואה איפה פה הכפייה. אולי תאיר את עיני?

            אהבתי

    1. אני קצר מאוד בזמן

      לדרייפוס ורבים אחרים גם לסרוגים בימנו זה לא עזר .

      מראשית תנועת ההשכלה מדובר על מלחמת תרבות ולא באמת שילוב .

      לא סתם למדנו על התלוש והנך מלומד כשר הטבעות.

      כדאי לראות את הערב עיון.

      אהבתי

      1. מלחמת התרבות הזאת אינה בין שתי תרבויות יהודיות, אלא בין התרבות היהודית להשפעת ארועים היסטוריים מרעידי עולם וגם בין התרבות היהודית לבין השפעת תרבויות הגויים. סוג עימות העקרונות הזה אינו חדש בהיסטוריה הפנים-היהודית, גם בעבר הגיע כמה וכמה פעמים למצבים קיצוניים ואפילו עד כדי אלימות: ראו ערך גדעון- ירובעל, שלמה המלך, אליהו הנביא, מתייוונים, גירוש ספרד, אוריאל די אקוסטה, שפינוזה… יש עוד: זה רק מה שנזכרתי בו בשליפה מהירה מהמותן.
        כאשר יהודים מצליחים להסביר ולשכנע זה את זה מדוע תפיסה או רעיון זר מסויים אינם בבחינת השפעה לגיטימית אלא שוללים ומסכנים את הישרדות התרבות היהודית, המשך קיום הזהות היהודית בכלל, האחווה ביניהם חוזרת ומתחזקת. לפעמים אפילו בזה אין צורך כדי להחזיר אהבת אחים שלמה ותמימה: לפעמים מספיק להראות ששורש מחלוקת מעשית אינו חברתי או אינטרסנטי או מעשי, אלא ניגוד תפיסה עקרוני – והטועה עומד על טעותו בעצמו וחוזר בו, ומוצאים יחד פתרון אחר לבעיה/ות המעשית/יות שעל הפרק. כבר היו דברים מעולם, גם כיום אפשר לעשות את זה.

        אהבתי

        1. כל מה שצריך זה ללמוד קצת היסטוריה ואז רואים איך לפני 200 אמרו ראשי האנטישמים ששורש הבעיה היהודית היא חוסר ההשתלבות של היהודים בחברה הכללית.

          את האמירות האלה אימצו היהודים וראשי הציונות והם ממשיכים כמו שאנו רואים עד היום.

          כאשר למירוץ הזה אין כל בסיס ואף לאורך היסטוריה הוכח כשקר.

          ואלה לא מילים שלי אלא של פרופסור מה עברית מהמכון לחקר אנטישמיות.

          אז עם כל הכבוד לפירון שילמד היסטוריה.

          מעוד שעובדתית זה לא נכון.

          אהבתי

  2. כל מה שצריך זה ללמוד קצת היסטוריה ואז רואים איך לפני 200 אמרו ראשי האנטישמים ששורש הבעיה היהודית היא חוסר ההשתלבות של היהודים בחברה הכללית.

    את האמירות האלה אימצו היהודים וראשי הציונות והם ממשיכים כמו שאנו רואים עד היום.

    כאשר למירוץ הזה אין כל בסיס ואף לאורך היסטוריה הוכח כשקר.

    ואלה לא מילים שלי אלא של פרופסור מה עברית מהמכון לחקר אנטישמיות.

    אז עם כל הכבוד לפירון שילמד היסטוריה.

    מעוד שעובדתית זה לא נכון.

    אהבתי

  3. קאי,
    לפי תסקיר הכנסת על מצב החינוך הבלתי פורמלי, חשיבותו ב-
    1. הקניית חנוך שאינו נכלל במסגרת הפורמלית של התלמיד, בצורה מאורגנת ומובנית על פי מדיניות הממשלה.
    2. מאפשר להורים לעבוד, מעלה את שעור ההורים היוצאים לעבודה.

    לאור מדיניות גיוס חובה של הממשלה הנוכחית, לאור תמיכת הממשלה (גם בתקציבים) ביציאת חרדים לעבודה – זה צריך להיות אינטרס ראשון במעלה של משרד החינוך שילדי הציבור החרדי ישתתפו במסגרות חינוך בלתי פורמלי של משרד החינוך. דווקא לפי תסקיר זה לחלוטין לא ברור מדוע משרד החינוך יוצא נגד מדיניות מפורשת של הממשלה, ו7מדוע הממשלה אינה נוקטת בסנקציות נגד השר הפועל בצורה כל כך בוטה בניגוד למדיניותה המפורשת

    אהבתי

    1. קאי

      זו חוצפה ממדרגה ראשונה

      זה הכסף שלי ושל שאר האזרחים במדינה של אבא של פירון .

      הוא משלם עם הכסף שלי בשביל ערכים שנוגדים את אורח החיים שלי?

      מה זה פה קומוניזם ?

      ועוד אתה מביא משנה הרי הכסף יוצא בשביל לצאת נגד המשנה אז אתה בא עם טיעון שהשיטה נגדו? הרי הטיעון נופל מעיקרו או שיש תורה ואז תביא את המשנה ואז תתמוך בחרדים

      או שאין תורה והטיעון בטל ולכן אין עירך קודמים שורה תחתונה בחרת טיעון לא טוב ..

      כי קודם כל תורה אחר כך כל מיני שטויות תאטרון דרמה ספורט ספרות

      אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: