ישראל אשמה בהכל!

optikay

24/05/2009 23:42

החיזבאללה האשים את ישראל ברצח ראש ממשלת לבנון, חרירי. לפני כמה ימים, העיתון הגרמני "דר שפיגל"  פירסם לפי מידע שקיבל בדו"ח הרשמי של האו"ם על חקירת רצח חרירי, ש חרירי חוסל ע"י אירגון החיזבאללה.

לפני עופרת יצוקה, הפלסטינים האשימו את צה"ל שירה והרג משפחה פלסטינית על חוף הים, משפחת ראליה, אולם בסוף מחקירות צה"ל הסתבר שמדובר במשהו שאינו תואם את הקוטר שבשימוש צה"ל,ולכן הם נהרגו מפגז שאינו ישראלי, אלא כתוצאה משחק בנפל של הפלסטינים.

בסוף עופרת יצוקה הפלסטינים האשימו שבמהלך "עופרת יצוקה" צה"ל הרג 343 שוטרים פלסטינים, שלא היו לוחמים,מחקר של "אוריינט ריסרץ' גרופ, שהוזמן על ידי אולמרט, העלה נתונים אחרים.

האו"ם האשים את ישראל בפגיעה במבני אונר"א  במהלך מבצע עופרת יצוקהוצירף רשימת החלטות. הועדה הזו היתה כל כך מוטה, שמזכ"ל האום יצא בהצהרה להתעלם מהמלצות הועדה , שהיו צעדים כנגד ישראל.

החמאס מאשים את ההתנחלויות כמה שמונע הסכם שלום.

נשיא סוריה מאשים את החוסר במוכנות להכיר בהחזרת רמת הגולן כתנאי להתחלת המשא ומתן ונורמליזציה של היחסים.

האם התקשורת בישראל משדרת מספיק אמינות, ומעבירה מידע בבהירות, כדי שתדעו מה האמת?

האם בישראל עושים דיי על מנת להסביר לתושבים בזמן המינימלי מה האמת?

 

LuckyHunch

26/05/2009 21:19

כמו שאומרים בקרית שמונה (הסטיקר מהאתר שלה): –

023s

 

 

נדרש

23/06/2009 18:12

שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו

והקב"ה מצילנו מידם

זה לא חדש בכלל

 

 

Dalia

24/06/2009 03:03

בקשר לכל ההאשמות נגד ישראל, אין חדש תחת השמש (במיוחד לא בטענות של העולם הערבי נגדנו). תמיד הרבה יותר קל להזדהות עם הצד השני, החלש יותר, ובמיוחד כשממלאים את העולם בתמונות שנועדו להציג מציאות שגויה: מלחמה של צבא נגד אזרחים. כשלא יודעים את האמת, נוטים להאמין לתמונות שהכי תופסות את העין וכך מליוני אנשים ברחבי העולם בטוחים שצה"ל מבצע טבח בתושבי עזה, והמסכנים לא יודעים שלמעשה מתרחשת כאן מלחמה של צבא מאורגן נגד גדודי טרוריסטים צמאי דם.

מה שחדש הוא הדיון בנוגע לחלקה של התקשורת הישראלית בתדמית שנוצרה לישראל בתוך הארץ, כלומר אצל אזרחי המדינה.

הנושא הזה כ"כ חדש שלמעשה התחילו לדון בו רק במהלך מבצע עופרת יצוקה, אז נטען שיונית לוי מגישה את החדשות עם הבעת יותר מדיי רגש כלפי הצד השני וללא רגש כלפי הקורבנות מהצד הישראלי. הערה קטנה לגבי יונית לוי: על אף דעותיי עליהן ארחיב בהמשך, לא מצאתי שום פגם בדרך שבו יונית לוי מגישה את החדשות. היא מגישה מצויינת, והאובייקטיביות וחוסר הבעת הרגשות שלה זו תכונה נהדרת שחייבת להיות לכל מגיש חדשות.

ללא ספק, לתקשורת יש חלק חשוב מאוד בעיצוב הדעה הציבורית בשלל תחומים. התקשורת אמורה להיות אובייקטיבית, ואמנם ידוע שזה לא כך ברוב המקרים. ישנן מדינות (האמ..רוסיה) בהן מהדורות החדשות משדרות את מה שהשלטון צריך שהן ישדרו, ישנן מדינות (אוסטרליה למשל) בהן החדשות כ"כ משעממות שהן מתמקדות ברכילויות והצלת חתולים שנתקעו על עצים, וישנן מדינות כמו ארה"ב או ישראל בהן החדשות מוטות בצורה מוסווית.

ולמה אני מתכוונת? ברור שבארץ אף אחד לא יעיז להגיד בחדשות "המבצע או הפעולה הזאת לא טובים", אבל הם יציגו כתבות שיטענו כך או כתבים שירמזו לכך. נכון, יש שיאמרו שיש להציג את שני צידי הויכוח, אבל כשרוב הכתבות מתמקדות בצד אחד- זאת כבר הטייה.

אני אתן דוגמא. בכל הכתבות על עניין שחרורו של גלעד שליט שמים דגש חזק על העובדה שהמדינה שלחה אותו לשם, ואיך המדינה מצפה שהורים ישלחו את ילדיהם לצבא אם הם לא בטוחים שהילדים יחזרו. שאלה לגיטימית, אבל אף פעם לא ראיתי כתבה שאמורה לעודד אנשים להתגייס (ואני מכירה המון סיפורים מרגשים של אנשים שהתגייסו כנגד כל הסיכויים). או כתבה אחרת, על נושא הפרדה של נשים וגברים בבריכות הצבאיות. בכתבה הזאת נטען שלמעלה מ40% מהקצינים בדרגות הגבוהות הם חובשי כיפות, וייתכן שזו דרישה שנבעה עקב כך. בסיום הכתבה התנהל דיון קצר בין הכתב לבין מגיש החדשות (דני קושמרו) שעיקר דבריהם היה- אם זה מתחיל בהפרדה בבריכה, איפה זה יסתיים? ודבריהם נאמרו בזלזול (אפילו שאני לא קצין חובש כיפה) ומהם השתמע משהו כמו "מה הלאה המשוגעים האלה יבקשו?", אבל אף אחד לא טרח לעשות כתבה על "המשוגעים" האלה שבמציאות שבה רק 49% מהמועמדים לשירות ביטחון מתגייסים- בקרוב שירות בצבא ישאר פריבילגיה לדתיים ועולים חדשים!!

באופן כללי, לי יש הרגשה הרבה פעמים שהחדשות מוטות- וזה אף פעם לא היה לצד הדעה שלי.אז אני יודעות שזה לא אמור להיות כך, אבל אני גם יודעת ש- מה אתם רוצים מהם? מהדורות החדשות משודרות בשיא הפריים-טיים בערוצים ויש ביניהם תחרות עצומה על רייטינג. רייטינג=כסף, ולעשות חדשות זה עולה המוון כסף.

אז עד שתצא מהדורת חדשות שתשדר כתבות פרו-פמיניסטיות, בעלות תוכן ימני-מדיני ושמאלני-חברתי, אני אמשיך לצפות במהדורות החדשות שקיימות כיום.

למה? לא רק בגלל שזה כל מה שיש לנו, אלא בגלל שמהדורות החדשות של ישראל (אני מדברת כרגע בעיקר על ערוצים 2 ו-10) הן מקור חדשות אמין מאוד. אולי התגובות של הכתבים לעיתים אישיות מדיי, אך בסך הכל אני מרגישה (בתור מישהי שצפתה בחדשות מגיל שבו חלק מהילדים עדיין מוצצים מוצץ) שמהדורות החדשות של ישראל אמינות, מדוייקות, מראות מידע מקיף, מלא ובזמן מהיר (בין היתר בזכות הכתבים שמפוזרים ברחבי העולם ומהמשדרים המיוחדים ממקומות "חמים").

אני אוהבת את החדשות של ערוץ 2, כי ניתן למצוא בהן מידע מקיף כמעט על כל תחום עניין, ולקבל את המידע בכזאת כמות שתאפשר גם לגבש דעה אישית לגבי האמור בכתבות. ובמהלך הפרסומות תמיד אפשר לזפזף לערוץ 10 🙂

האם בישראל עושים דיי על מנת להסביר לתושבים בזמן המינימלי מה האמת?

ללא ספק. ישראל זאת מדינה שחיה על חדשות, כל מה שקורה כאן זה נושא לחדשות. ובישראל, שהיא מדינה פתוחה ומפותחת טכנולוגית, אפשר לשאוב חדשות מכל מקום- בטלוויזיה (במהדורות חדשות בשפות שונות), באינטרנט (באתרים בשפות שונות, למשל אתר חדשות ישראל בשפה רוסית), בעיתונים (בין היתר כאלה שמחולקים בחינם) וכו'. כאן בישראל אי אפשר לברוח מהחדשות.

 

 

optikay

26/06/2009 17:50

בזמן שהחמאס מצהיר בגלוי כי הוא מכוון את נשקו לעבר אזרחי ישראל ומשתמש בפלסטינים בתור מגן אנושי, כותבי הדו"ח ,של סוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים, כותבו שלוחמי החמאס לכאורה משתמשים בבתי אזרחים כבסיסים שמהם הם מבצעים פעילות התקפית וכי קיימת אפשרות שלוחמי החמאס עשו שימוש בבתי ספר ובבתי חולים לביצוע תקיפות .
לתגובת גבריאלה שלו ,שגרירת ישראל באו"ם, לממצאי הדוח:

"שפה זו מתעלמת לחלוטין מההוכחות המוצקות הקיימות נגד החמאס, שהצהיר בפומבי ובגאווה כי מטרתו לכוון לעבר אזרחים ישראלים".

עוד הוסיפה השגרירה וכתבה כי יש הוכחות מוצקות שקיימות נגד החמאס, שהצהיר זאת פומבית ובגאווה כי מטרתו לכוון לעבר האזרחים הישראלים וכי הוא משתמש באזורי האוכלוסין בעזה כמקום מסתור.

לידיעה המלאה.

 

 

Dalia

26/06/2009 18:04

ועל זה נאמר "אום-שמום" ליצן

 

 

optikay

31/08/2009 23:19

לוב, מועמר קדאפי אמר בפסגת מדינות האיחוד האפריקני:

"הישראלים הם פושעים שעומדים מאחורי כל הבעיות של אפריקה"

"ישראל השתמשה בהגנה על מיעוטים כאמתלה להצתת סכסוכים"

מסתבר שבעוד היהודים היו הבעיה של אירופה במאה ה20, הישראלים הם הבעיה האפריקנית במאה ה21.

 

 

optikay

02/09/2009 23:56

ישראל אשמה בהעלמת\ חטיפת ספינה רוסיתבשם "ארקטיק סי" ,לפי דברי הממונה במאבק בפירטיות באיחוד האירופי, אדמירל טרמו קוטס.

לפי גירסת הרוסים,שגייטס הגדיר כבלתי אמינה, הספינה היתה בדרכה מפינלנד לאלג'יריה עם מטען עצים כאשר הקשר עימה נותק בתעלה האנגלית ב24 ביולי.  הספינה נמצאה ליד כף ורדה באוקיינוס האטלנטי ב19.08.09 .

 

 

optikay

03/09/2009 22:00

לפי דברי  מיכאיל ויוטנקו, עורך של מגזין שייט מקוון, מסתבר כי כוחות הביטחון הרוסים הם שחטפו את האוניה, כדי לסכל עסקת מכירת טילים מגורמים פרטיים ברוסיה למדינה מזרח-תיכונית עלומה, כנראה איראן, והוא נאלץ לברוח ממסקווה בשל חשיפת הפרשה.

לכתבה המלאה ב-Y NET

 

 

optikay

18/01/2010 23:52

איראן מאשימה את ישראל בחיסול מדען הגרעין שלה.

מצריים אומרת כי מאיר דגן הוא כמו סופרמןישראלי.

 

 

LuckyHunch

19/01/2010 01:16

זה שאיראן מאשימה את ישראל בחיסול מדען הגרעין – זאת באמת דוגמא לאיך הופכים את ישראל לאשמה בהכל

ואם כבר אשמה, זה בטח קשור לפעילות של המוסד, אז מאיר דגן עשה עבודה מקצועית טובה. אבל סופרמן? – זאת לא האשמה, זאת מחמאה. לא?

 

optikay

29/01/2010 08:33

חמאס מאשים את ישראל בחיסול של בכיר שלו  , אל מבחוח ,מהזרוע הצבאית  בדובאי .

הבכיר נפטר בדובאי ב20.01.10 מבעיה רפואית.

 

 

optikay

15/02/2010 13:35

מצריים מאשימה את ישראל במצוד וחיסול טרוריסטים במזה"ת

 

 

optikay

22/02/2010 19:05

דברי שר החוץ של אוסטרייה:

"אני לא רואה קשר שזה אכן היה חיסול ושהממשלה הישראלית מעורבת. הכל זה הנחות, ואין שום הוכחות".

 

 

optikay

03/04/2010 21:55

לפני כמה ימים דווח כי מוחמד קרמאווי בן ה-15 נהרג מירי חיילי צה"ל ליד הגדר בעזה, אך בסוף השבוע התברר שהוא היה כלוא במצרים .

 

 

optikay

04/06/2011 13:02

הנה משהו שמתמצת את השרשור הזה:

(40 או 50 שניות ראשונות הן החלק הרלוונטי)

 

 

optikay

24/07/2011 09:59

האיראנים מאשימים את ישראל בחיסול מדען אטום, או סטודנט לחשמל אירני, מה זה משנה מי חוסל, העיקר שהחיסול בוצע על ידי ישראל וארה"ב

 

 

optikay

14/09/2011 19:00

דברי אחמדינג'אד:

"הציונים גרמו לפרוץ מלחמות עולם"

לגבי ההכרה במדינה פלסטינית:

"זו חייבת להיות ההתחלה של שחרור כל אדמת פלסטין. האומה הפלסטינית התקיימה לפני שאורח בלתי קרוא פלש לפלסטין עם כלי נשק"

<span dir=rtl>16תגובות ל‘ישראל אשמה בהכל!’</span>

Add yours

  1. וכעת האחים המוסלמים טוען שיתכן שהמוסד או ישראל תיכננו את הפיגוע שבו נהרגו 16 חיילים\ שוטרים מצריים במהלך תקיפה של אירגון הגיהאד שגנב משוריין וטנדר צבאי במטרה לחדור עם המשוריין לישראל , פוצץ את הטנדר בישראל, ולבצע התאבדות עם חגורות נפץ שהיו על כל המחבלים במשוריין ובטנדר.
    הטנדר התפוצץ סמוך לגדר הגבול, המשוריין המשיך קדימה, הותקף ונוטרל ע"י כוחות צה"ל ונמנע אסון כבד במדינת ישראל אילו המחבלים לא היו מחוסלים בשטח ישראל.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4265293,00.html

    אהבתי

  2. מאשימים את ישראל במעורבות ובאחריות לסרט מעורר המהומות בעולם מצד מוסלמים: תמימותם של המוסלמים" וטוענים כי היוצר שלו הוא תושב מדינת ישראל, עד שקליין שמעורב בהפקת הסרט טען בפני גולדברג כי "סאם בסילה" בניגוד לציטוטיו בכלי תקשורת, הוא אינו ישראלי ולפי דעתו גם לא יהודי..
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4280826,00.html

    אהבתי

    1. קאי,
      יוצר הסרט כבר הזדהה – זהו קופטי אזרח ארה"ב, בשם נאקולה באסלי נאקולה – http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=925695

      הקופטים הם קבוצה נוצרית יחודית למצרים, צאצאי נוצרים שהיו במצריים לפני עלית האיסלאם וסרבו להתאסלם יחד עם רוב תושבי מצרים. הם הנוצרים היחידים כיום המשמרים מסורות ואמונות של ראשית הנצרות, למרות רדיפה מוסלמית ממסדית וגם שאינה ממסדית במשך כ-1500 שנה.

      אהבתי

  3. אבל עוד מעט יאשימו שוב את ישראל במהומות שיגרמו לאחר שבית המשפט האמריקאי אישר לבלוגרית פרו ישראלית לתלות מודעות עם הכיתוב הבא, בניו יורק: "בכל מערכה בין האדם התרבותי לבין הפראי, יש לתמוך באדם התרבותי. תמכו בישראל. תביסו את הג'יהאד".
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4284435,00.html

    אהבתי

  4. אולי עוד מעט מקורות פלסטינים יאשימו את ישראל בשטיפת מוח לפרה ובפגיעה ונסיון חיסול של פלסטינים בחג הקורבן שלהם, בעקבות האירוע הבא:
    גורמי רפואה ברצועת עזה דיווחו בצהריים (שבת) כי פרה השתוללה והרגה גבר פלסטיני שניסה לשחוט אותה לרגל חג הקורבן החל בימים אלה.
    http://www.ynet.co.il//articles/0,7340,L-4297504,00.html

    אהבתי

  5. ארדואן מגנה את התקיפה בסוריה: 'אין לזה תירוץ'
    נזיפה דווקא מצד טורקיה, המתנגדת הגדולה של משטר אסד. ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן גינה היום את המתקפות (יום ג') AFP (13:06 , …
    נו, בקצב הזה עוד מעט ארדואן ידרוש מישראל התנצלות על שעשתה שואה לאוכלוסייה הארמנית בזמן האימפרייה העותמנית…

    אהבתי

  6. http://news.walla.co.il/?w=/22/2716806

    המשטרה האיטלקית איתרה היום את הכד שנגנב מכנסייה באברוצו, ליד רומא ,שהכיל פיסת בד שבוכתמה בדמו של האפיפיור המנוח יוחנן פאולוס השני . שני בני אדם, ככל הנראה נרקומנים, נעצרו והובילו את המשטרה למקום בו השליכו את הכד. םיסת הבד הזו היתה חסרה בו.

    עוד מעט אנשי ימין יגידו שמי ששכנע את המסוממים לגנוב את הכד, זה יהודים ולכן אין את הדם בתוכו. הדם יהיה במצות בפסח הקרוב…

    אהבתי

  7. דוח של האו"ם , ליתר דיוק המועצה לזכויות אדם של האו"ם מאשים את ישראל ברצח נשים ורמיסת נשים בשטחי הרשות הפלסטינית.
    סעיף 72 בעמוד 17 בדו"ח אומר:

    יש ללחוץ כדי לגשת אל Report-by-Navi-Pillay-A_HRC_25_40.pdf

    72. Women in the Occupied Palestinian Territory face multiple layers of violence and
    discrimination. The analysis made by the Special Rapporteur on violence against women in
    2005 remains valid. She found that the combination of decades of Israeli occupation, the
    use of force against Palestinians by Israel, the different forms of resistance used by
    Palestinians against such use of force and the patriarchy prevailing in Palestinian society
    expose women to a continuum of violence in all spheres of life.

    אהבתי

    1. האם זה שונה או גרוע ממצב הנשים בחברה המצרית המוסלמית? או הוויתית? או בערב הסעודית? – נדמה לי, מתוך חדשות השנים האחרונות (בין השאר על צנחניות פלסטיניות – דבר שלא קיים בשום מדינה ערבית או מוסלמית), שמצב הנשים הפלסטיניות טוב בהרבה… ולא שהמצב טוב. כלל לא. טבל זאת בעיה של מעמד האישה במדינות הערביות המוסלמיות כיום, ביחוד אלה המתנגדות להשפעות המערב

      אהבתי

מה דעתך? Comment

למעלה ↑