על כלבים ואנשים

אני אוהבת מושבעת של בעלי חיים ובפרט של כלבים ולכן אני שייכת לקבוצות רבות, ועוקבת אחרי פרסומים בכל הקשור לתחום. יצאתי עם מספר מסקנות שנראה לי חשוב שאשתף אתכם בהן:
ראשית מדי יום אני נתקלת בפרסומים קשים. הכלב יעודו להיות חברו הטוב של האדם – כלב כשמו כן הוא: כולו לב. אבל האדם מה הוא נותן לכלב בתמורה לליבו? יש פעילים שעושים ימים כלילות על מנת לעזור ולהציל ומצד שני יש את האנשים שמידיהם צריך להציל: אלה שנוטשים גורים בקופסאות קרטון ברחוב, או גרוע מכך בפח האשפה, אלה שנוטשים כלבים בוגרים / קשישים למות בהסגרים לאחר שאינם מסוגלים לבצע את התפקיד שלהם יותר, אלה שמרעיבים, מרביצים, צובעים את הפרווה שורפים ועוד כהנה וכהנה סיפורים זוועתיים שאין ברצוני לפרט כאן.
בין שני קצוות אלה כפי שאני רואה זאת יש עוד שתי קבוצות של אנשים:
1. אלה שאינם מצילים כלבים רבים, אך לכלב או לכלבים הפרטיים שלהם (1-4) יתנו את הלב והנשמה.
2. אלה שכלפי חוץ נראים כאוהבי כלבים אך למעשה הם רק מוסיפים לסבלם.

הקבוצה הראשונה של האנשים מונה את מרבית מגדלי הכלבים ובתוכם גם אני (איני מסוגלת להתנדב בכלביות או להציל יותר מכלב אחד בכל פעם, אך לכלבה שלי יש מקום גדול בלבי). והקבוצה השניה של האנשים כפי שאני רואה זאת כוללת בעיקר את אלה שעושים שימוש בכלבים לצורכי מסחר. התמונה שהבאתי באה להמחיש דבריי. אני רוצה להאמין שרבים ממרביעי הכלבים לא עושים שימוש במכשיר הנורא הזה שרק שמו כבר מעביר בי צמרמורת. "עמדת אונס": מכשיר הבא לסייע למרביע (האדם) לקצר תהליכים ולהביא להזדווגות מהירה יותר בין כלב לכלבה. ויש גם את מוכרי הכלבים – סוחרים שקונים את הגורים מאותם מרביעים (שלהזכירכם חלקם משתמשים בעמדת האונס) ומוכרים אותם במחירים מופקעים שבין 3 אלפים ל15 אלף ש"ח). הכלב התורן המבוקש ביותר כיום הוא הפומריאן, הכלב באמת חמוד אבל עם יד על הלב, איני מבינה על מה המהומה.
השוק הנ"ל שתיארתי לעיל מתנהל בשעה שעמותות ופעילים מתנדבים שתיארתי בתחילת הפוסט, קורסים תחת העומס בניסיון להציל מהמתה מאות ואולי אלפים של כלבים בריאים – "כלבים של אף אחד" שחוץ מלאותם פעילים לאף אחד לא כואב הלב לנוכח סבלם ולמה:
כי הם לא קטנים מספיק ולא נכנסים לתיק הגוצ'י האופנתי כאביזר אופנה נוסף. כי הפרווה שלהם מעוררת אלרגיה, כי הפיפי והקקי שלהם מסריחים כי יש להם "ריח כלבי" ועוד אלף ואחת סיבות.
לגבי ה"ריח כלבי" נכנסתי לדף עסקי למכירת כלבים זעירים וכך המוכרת משווקת אותם כלבים ללא ריח כלבי. אני לא מבינה מה זה ריח כלבי – הרי פומרייאן שלא יקולח ויטופח ידבקו בו בדיוק אותן ריחות של כלב רחוב.
ולגבי כלב יוקרתי יותר או פחות: יצא לי לאחוז פומריאן גזעי ועם יד על הלב הפרווה של במבי שלי, שבתחילת דרכה היתה גורה נטושה בקרטון הרבה יותר רכה ונעימה .

התמונה של ‏הצינור‏.

מה דעתך? Comment

