שמיר

מתגודדים באובך

שוב אובך כבד, שוב מסתגרים בבתים, שוב כל גיחה קצרה החוצה שולחת לחפש משהו מרווה ומרענן. ומה מרענן יותר מסלט של עלים טריים ולימון?

הערב רקחתי לי ארוחת ערב משביעה ומרעננת כאחת: סלט כוסברה ותערובת אגוזים.

הסלט מתאים גם ללוות מנה עיקרית בשרית אסייתית או מה שעל האש – ויהא זה שישליק כבש או שיפודי גבינת חלומי או גריל דג.

ההכנה פשוטה, קלה ומאד מהירה.

למנה עיקרית אחת לאדם רעב מאד (או 2 מנות "נורמליות", או 3-4 מנות תוספת): –

קוצצים צרור שלם כוסברה (גד), כולל הגבעולים, דק אבל לא יותר מדי. מוסיפים לקערה 100 גר ערמונים מבושלים קצוצים גס, 100-150 גר' בוטנים קלויים במלח, כמה טיפות רוטב טריאקי (השתמשתי בזה של קיקומן), כמה טיפות מיץ לימון משומר. מערבבים היטב וטועמים, מתקנים הטעם אם צריך (התחלתי עם 100 גר' בוטנים ובשלב זה הוספתי עוד). זהו. בתיאבון!
*יהיה טעים גם בתוספת עלי לבבות חסה קצוצים. כדאי לצרף אליהם עוד קצת מיץ לימון ו-1-2 כפות שומשום מטוגן (בשמן קנולה/ שומשום – לא שמן זית!)

בצהריים שיכך את הצריבה בגרוני סלט בריאות:

(הכמות ל-3 מנות)

לב בינוני של חסה ערבית, העלים נקרעו ביד.

1/2 בצל בינוני, קצוץ דק

4 עגבניות קטנות + 2 מלפפונים בינוניים, שטופים אך לא קלופים, הכל קצוץ קטן

כפית טחינה גולמית מעורבת ב-2-3 כפות מים (בערך) + 1 כפית חומץ הדרים + קמצוץ פפריקה חריפה

4 כפות שומשום מטוגן קלות ב-1 וחצי כף שמן קנולה (הורדתי מהאש אחרי שכל השמן נספג ורק חלק מהשומשום השחים, כשהשומשום החל לקפוץ מהמחבת)

היה טעים גם כך, אבל הכמות לא נראתה מספיקה לכל שלושת הסועדים (שאוהבים סלט במנות גדולות) – אז הוספתי 2 תפוחים חמוצים מגוררים בפומפיה גסה. לטעמי, התוספת הזאת נחמדה אבל היה יכול להיות הרבה יותר טעים אם במקום התפוחים הייתי מוסיפה (אם היו לי) פלפלים ירוקים כהים/אדומים קצוצים, – או – עוד חסה , מלפפונים ועגבניות

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s