יש לפטר את יושב ראש הרשות לתעופה אווירית

לדעתי יש לפטר את יו"ר רת"א מתפקידו, לא בכלל שהפר את הנחיית שר התחבורה ישראל כץ ונתן עדיפות לאדם מיוחס, עשיר או ידוען בניצול משאב של כולנו, המרחב האווירי הציבורי והכריח כל אדם אחר שמעוניין לנצל את המרחב האוויערי לתאם מול אנשי בר ובכך נתן לה עדיפות ורוקן את ההצהרה וההנחיה של שר התחבורה מתוכן, אלא בגלל שיור רת"א סיכן את הציבור בכלל ובפרט את אורחיה של בר ואת בר עצמה:
בגלל שאישר ונתן עדיפות לרחפנים של בר רפאלי במרחב האווירי, שניים מהם שהועלו לשמיים התנגשו זה בזה וסיכנו את האורחים.

2 מחשבות על “יש לפטר את יושב ראש הרשות לתעופה אווירית”

  1. אז כך:
    1. שר התחבורה לא מבין דבר בתעופה מלבד הטיסות שאתה ואני מממנים לו.
    2. מנהל רשות התעופה לא מחליט אלא הדרג המקצועי ברת"א מחליט ובהתאם
    לשיקולים מקצועיים. רק כשיש עילה מקצועית, אוסרים על כניסה לתחום בו
    העילה קיימת ולמשך הזמן שהעילה קיימת.
    3. איסור טיסה מעל מלון/בית הארחה מסויים בלב יערות הכרמל, בין השעות מ-
    1900 עד חצות אינו פוגע בשום דבר וכל העניין הוא רעש תקשורתי ורק זה.
    4. כשמישהו מקבל אישור טיסה באיזור שלבטחונו מבחינה תעופתית נסגר בעת שלו
    מאושר לטוס ו-או להטיס רחפנים שם, הוא זה שמסכן את הנוכחים וכל תקלה היא
    באחריותו. כמו החניית כלי רכב ושמירה על בטחון הולכי הרגל במקום.
    5. האיזור ההוא אינו בנתיב טיסה קבוע כלשהו והיה צריך להגיע מסוק לארוע וגם
    היה צריך לחזור משם ואין כל סיבה לסכן כלי טייס אחרים באותה שעה באותו
    מקום.
    6. תיאום מול "מודיעין טיסה" (יתכן שהשם קצת שונה, אני לא זוכר בדיוק) שהוא כמו
    מגדל פיקוח ארצי לכל כלי טייס וכל טייס יודע את זה וחייב לתאם שם כל טיסה
    ולדווח עליה, כדי למנוע אסון אפשרי. היות והאיזור נאסר לטיסה בגלל טיסות
    מתוכננות בו שקשורות לאירוע, התיאום הבטוח ביותר הוא מול מי שמביא את
    הטיסות המאושרות ומוציא אותן ולכן מקצועית, זה עדיף. מי שמולו היה צריך
    לתאם, חייב בדיווח למודיעין טייס ובסופו של דבר הם אלה שמאשרים או אוסרים
    בזמן-אמת.
    7. אילו המסוק עם הרב היה מתרסק לתוך הקהל, גם אז היה מנהל רשות התעופה
    האזרחית אחראי ? ואילו היה מתרסק לתוך מטוס קל עם פפרצי כלשהו, השר היה
    אחראי כי הורה לא לאסור טיסות ?
    8. כל זה הנו (מבחינתי) רוב מהומה על לא מאומה. בסה"כ "היפהפיה המתחתנת".
    9. לפטר מישהו ? את "היפהפיה המתחתנת" ממשרת סלבריטי ! רק אותה.

    אהבתי

    1. אם היו אוסרים על הפעלת הרחפנים … היה נחסך סיכון מהציבור. מעל נתב"ג יש כל הזמן טיסות שמופרדות בגובה זו מזו . באותה מידה יכלו לשמור על הפרדה או בטיחות בין המסוק עם הרב לכל כלי טיס אזרחי אחר. האם לדעתך בר רפאלי מכירה את היבט הבטיחות עם מסוק או רחפן , או יכולה לנהל אותם ? לא עדיף שמי שיוודא על הבטיחות ועל הפרדת גבהים בין הכלים בתא השטח האווירי יהיה פקח טיסה שזה תפקידו ומיומן בו ?
      אם טייס עם פפרצי היה מפר את ההנחיה לא לטוס אז אותו טייס אחראי על הפרת ההנחיה. האם זה אומר שמיד היו מקפיצים מטוסי קרב שיירטו את כלי הטייס או ילוו אותו עד לנחיתתו בשדה תעופה ? לא בטוח שכן.אבל יש סיכוי שיעצרו את הטייס כשינחת ואצ הצלם על סיכון הציבור , צילום בשטח אסוג ועל פגיעה בפרטיות.
      אל תשכח שיש שדה תעופה בחיפה , ולכן יתכן שיש טייסים שעוברים מעל למלון גם בשעות ערב או לילה. הרי לא מדובר בטיסות מסחריות רועשות בגובה נמוך…אלא מטוסים קלים בעיקר.
      טייס הוגבל לטוס באזור מלון הכרמל לרבע שעה בךבד מ18:00 עד 18:15.

      אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s