חשבון נפש

לכולם יש רגעים שנדמה שהחיים גדולים    עליהם. לכל אחד יש איזה רגע שהוא תופס את עצמו שואל מה לעזאזל עשיתי ?!
למה הכנסתי את עצמי למצב הזה ?!

לכל אחד יש איזה אימרה או מוטו שעוזר לו לא לאבד את הראש.  אצלי המוטו החביב עלי הוא אבנים שחקו מים. אצל אחרים זה אם אין אני לי , מי לי, או אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר גם לתקן.

מה שאני הצלחתי לעשות ועזר לי , זה רשימה של מכשולים שנראו לי דומה בעבר , ושכן הצלחתי להתגבר עליהם. הרי מה ההבדל בין אז לעכשיו ? המכשולים היו אולי יותר פשוטים, אבל היה לי פחות ידע, ונסיון בהתמודדות , אז בסך הכל המכשולים הישנים דומים במידת הקושי לחדשים.

מעבר לזה, אדם לא יכול כל הזמן לאכול את הלב שלו בגלל מאורעות העבר , להתמודד עם ההווה וגם לדאוג בקשר לעתיד. ביהדות יש זמן מוקצב לחשבון הנפש  האישי העיקרי שלנו על עברנו , ולא בכדי זה יום מיוחד. שבת שבתון. אין שום התמודדות עם ההווה ביום הזה . כל הדאגות של ההווה הן ברמה הכי בסיסית… אוכל ומים בגלל הצום.
רק אז אפשר לפנות את כל המשאבים לחשבון נפש אמיתי וכנה על העבר.

שאר הימים… בואו נתמודד עם ההווה יום
יום תוך כדי נקיטת צעדים כדי שיום אחד ההווה שלנו יהיה העתיד ששאפנו להגיע אליו מלפני כמה שנים. כל הכתוב כאן זו דעתי האישית בלבד .

מה דעתך? Comment

