בסאם עיד בביקורת כפולה: נגד אירופה ונגד הפלסטינים

דברי בסאם עיד כפי שפורסמו בבלוג של ישי פרידמן וכפי שפורסמו ב"שביעי"

"נו, אז אתה לא רוצה לעשות לביתך? תעזוב את הרשות ותתמקד בישראל.

"אם אני רוצה להקים ארגון נגד ישראל, אני מבטיח לך שכבר מחר חצי מיליון דולר אני מקבל משבדיה. בדוק. אבל הכסף לא מעניין אותי. אני רק לא מבין את האירופאים מה ההבדל בין ארגון זכויות אדם שמגן על אחמד מישראל לארגון זכויות אדם שמגן על אחמד מהרשות."

"
בסאם פעיל זכויות אדם שעזב את בצלם בגלל הפוליטיקה שלו, מתראיין ומותח ביקורת על השחיתות שיש ברשות, ועל העובדה שאין כיום אירגונים פלסטינים שמעזים למתוח ביקורת פנימית על הרשות,וגם אירגוני זכויות האדם הישראלים מתמקים רק בעוול שהישראלים גורמים לפלסטינים ומתעלמים מהעוול שהפלסטינים עושים לעצמם, לעמם.

בסאם עמד בראש אירגון שכזה בעבר טוען שאין אף מדינה אירופאית שמוכנה להכיר ולהפנות כספים לעמותה שבודקת את העוול של החברה הפלסטינית לעצמה. זה מנוגד לסיפור הכללי שישראל היא הנבל וכל תחלואי החברה הפלסטינית זה בגלל הכיבוש.

מחשבות של בסאם על האלימות בחברה הפלסטינית:
"הייתי במחנות פליטים וראיתי ילדים בני 6 לובשים מדים של 'אל קאסם', לוקחים רבים מפלסטיק, רצים אחד אחרי השני, מרביצים אחד לשני באלימות וזה מזעזע. אני מאוד מצטער אבל זה לא שייך לכיבוש ולא להתנחלויות זה קשור לחינוך וזה כואב לי מאוד לראות את הילדים הללו. כפלשתינאי זה מאותת לי שהעתיד הוא הולך להיות קצת חשוך".

2 מחשבות על “בסאם עיד בביקורת כפולה: נגד אירופה ונגד הפלסטינים”

  1. הראיון הזה של בסאם עיד ע"י ישי פרידמן ממש מאיר עיניים. אני שמחה שהעלית אותו לכאן.
    מאז פורסם, הוא מופיע בבלוג של פרידמן גם באנגלית, וטוב שכך.

    * * *

    מאמר של באסם עיד עצמו, אשר התפרסם שלשום (ה-12 בפברואר 2015) ב- TIMES OF ISRAEL, מגזין אינטרנטי ישראלי באנגלית, ממקם את הדברים שנאמרו בראיון בתמונה הכללית והרחבה יותר.

    תרגמתי עבורכם הכותרת וכותרת המשנה, בבחינת ציטוט הוגן:

    אנו הפלסטינים מחזיקים המפתח לעתיד טוב יותר
    אני פלסטיני גאה אשר גדל במחנה פליטים וגידל משפחה גדולה. אני רוצה שלום ושגשוג עבור בני עמי. אני רוצה סוף לאומללות ולהרס.
    אחרי 66 שנים של טעויות והזדמנויות מוחמצות, הגיע הזמן שאנו הפלסטינים ניצור את התנאים לשלום ונפעל למען עתיד טוב יותר. הגיע הזמן שנפסיק להעמיד פנים שאנחנו יכולים להרוס את ישראל או לזרוק את היהודים לים. הגיע הזמן שנפסיק לשמוע לקיצונים מוסלמים או משטרים ערבים המשתמשים בנו כדי להמשיך מלחמה חסרת טעם, הרסנית ובלתי מוסרית עם ישראל.

    כדאי לקרוא המאמר המלא – http://blogs.timesofisrael.com/we-palestinians-hold-the-key-to-a-better-future/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

    אהבתי

מה דעתך? Comment

