ידיעה חשובה לכל עם ישראל על התקופה הקרובה שכנראה לא תהיה קלה פורסם ב26/11/2014
התחלנו דרך כשהיינו ילדים קטנים – ומאז כולנו באמצע הדרך אל משהו. לפעמים מתעכבים לראות הנוף, לפעמים רוצים לנוח מעט עם הולכים אחרים – גם הם באמצע הדרך לאן-שהוא, או לברר כיוונים בצומת דרכים – ואז? אז נפגשים כאן!
ידיעה חשובה לכל עם ישראל על התקופה הקרובה שכנראה לא תהיה קלה פורסם ב26/11/2014
ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.
כבר אמר הרמב"ם בהקדמה לפרוש המשניות. לולא המשתגעים לא היה קיום לעולם. אל תתייחסו למי שמתיימר להיות מנהל החשבונות הראשי של העולם.
אהבתיאהבתי
גלי אשרייך… אבל אם אלו דבריך למה לכתוב לכתחילה ?הרי אינך רוצה שישמעו לדבריך
אך כנראה ברמב"ם הרוח קודשו הסביר את דבריך/אותך כבר בהקדמה לפירוש המשנייות באמרו
נשאר בכאן שאלה אחת, והיא, שיוכל אדם לומר: אתם כבר אמרתם שהחכמה האלוהית לא המציאה דבר לריק… ואם כן, מדוע המציא הקב"ה כל האנשים אשר לא יציירו מושכל לנפשם?ואנו רואים, שרוב בני אדם ערומים מן הערמה, וריקים מן החכמה, מבקשים התאווה; ושהאיש החכם המואס בעולם – הוא יחיד בין רבים, לא יימצא אלא אחד בדור מהדורות.
מה טוב אמר האומר: לולי המשתגעים, נשאר העולם חרב. שאין בעולם שיגעון דומה לשגעון האדם. שהוא חלוש הנפש ודל ההרכבה… שיקבץ כלום מן הזהובים שמכר בהם כוח נפשו השלם, ויהיה לו מהם חלק, יתחיל לחלק אותם על אומנים, לבנות לו יסוד על טבור הארץ בסיד ואבנים, כדי להקים עליו קיר שיעמוד שנים רבות..היש שטות ושיגעון כזה? וכן כל תענוגי העולם הם הוללות וסכלות גמור,… ועל כן קראו חכמים עליהם השלום מי שאין לו חכמה, עם הארץ. כלומר, לא נמצאו כי אם ליישוב הארץ. לפיכך הם מייחסים שמם לארץ.
ואם יאמר איש, שהרי אנו רואין שוטה וכסיל והוא שוקט בעולם, לא ייגע בה, ואחרים עובדים אותו ומתעסקים בעסקיו; ואפשר שיהיה המשתמש בעסקיו איש חכם ונבון. אין הדבר כאשר יחשוב. שמנוחת הכסיל ההוא, כמו כן עובד ומכין הטוב ההוא לאיש אשר חפץ הבורא לתיתו לו. ואף על פי שהוא נח, ברוב ממונו או רכושו יצווה לעבדיו לבנות ארמון כליל יופי, ולנטוע כרם חשוב, כמו שיעשו המלכים, וכל הדומה להם. ואפשר שיהיה הארמון ההוא מזומן לאיש חסיד, יבוא באחרית הימים ויחסה יום אחד בצל קיר מן הקירות ההם, ויהיה לו סיבה להנצל ממוות, כמו שאמר (איוב כז): "יכין וצדיק ילבש". או יקחו מן הכרם ההוא כוס יין יום אחד לעשות ממנו צרי הנקרא טריאקה, ויימלט בו מן המוות איש תמים ושלם אשר נשכו האפעה. וכן מנהג הקב"ה וחכמתו אשר העביד בה הטבע, עצות מרחוק אמונת אומן. וזה העניין ביארוהו חכמים עליהם השלום (ברכות נח א). אמרו, כי בן זומא היה עומד על הר הבית, והיה רואה ישראל העולים לחוג, ואומר: ברוך שברא כל אלה לשרתני; כי היה עליו השלום יחיד בדורו.
עוד אמר הרמבם על הנביאים נביאי האמת
והחלק השני שיקרא לבני אדם לעבוד את השם, ויצַוֶּה על מצוָתו, ויצַוֶּה אותם לשמור התורה בלי תוספת ומגרעת, כמו שאמר אחרון הנביאים (מלאכי ג כב): "זכרו תורת משה עבדי". ויבטיח למי שיעשנה בגמולות טובות, ויזהיר לכל העובר עליה בעונש, כמו שעשו ישעיה וירמיה ויחזקאל וזולתם. ויצַוֶּה בצִוּוּיִם ויאסור באיסורים ואפילו בדבר שאינו מן התורה, כגון שיאמר: הִלחמו על עיר פלונית או עִם אנשי דת פלונית עתה, כמו שצִוָּה שמואל לשאול להִלחם את עמלק בימים ההם (שמ"א טו א); או ימנע מלהרוג, כמו שמנע אלישע ליהורם מלהשחית את חיל חזאל הנכנס לשומרון כנודע (מל"ב ו כב). וכמו שמנע ישעיה מלהביא המים מבית לחומה (ישעיהו כב ט-יא), וכמו שמנע ירמיה מלצאת מירושלים ולירד למצרים (ירמיהו מב טו), וכדומה לזה.
ואם יטעון הנביא טענת נבואה, ולא יסמוך אותה לעבודה זרה, ולא יוסיף בתורה ולא יגרע ממנה, אבל יאמר דברים אחרים, כמו שסִפּרנו – נצטרך לבחון אותו, כדי שיתבאר לנו אמִתת טענתו. שכל מי שנתקיימה טענתו – ראוי לעשות כל מה שיצַוֶּה מדבר קטן ועד גדול. וכל העובר על צִוּוּי מצִוּוּיָיו – חייב מיתה בידי שמים, כמו שאמר הקדוש ברוך הוא במי שעובר על צִוּוּי הנביאים (דברים יח יט): "אנכי אדרוש מֵעִמו". ואם לא תתקיים עדותו – ימות בחנק.
גלי תודה רבה על הדברים חיזקת אותי לשמוע לרב יותר ולהתחזק יותר בשמירת המצוות כי זו הייתה כל כוונתו
אז גלי הבחירה בידך להתחזק במצוות או לא
אהבתיאהבתי