גזענות או שיתוף בתחושות?

בית הנשיא ביטל את השתתפותו המתוכננת של הזמר עמיר בניון בטקס לציון יום יציאתם וגירושם של היהודים מארצות ערב ומאיראן ביום ראשון הקרוב .הרקע לביטול הוא  שירו של בניון "אחמד אוהב ישראל".

מילות השיר הן:
"סלאם עליכום קוראים לי אחמד אני גר בירושלים. אני לומד באוניברסיטה איזה דבר שניים. מי כמוני נהנה מכל העולמות. היום אני מתון וחייכן, כוכב אהוב לשמיים. שלח לגיהנום איזה יהודי או שניים. זה נכון שאני סתם חלאה כפויית טובה. זה נכון אבל אני לא אשם לא גדלתי על האהבה זה נכון יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב ואז אני אתקע בך את הגרזן המושחז"

השאלה האם השיר נועד להציג את הרגש, את התופעה של התחזקות הגזענות בעם,את גל מקרי האלימות כנגד אזרחים ישראלים מצד הטרוריסטים הבודדים,  או את הטענות המצחיקות שמצדיקות לכאורה את הפגיעה באדם באשר הוא אדם, או שהשיר אכן נועד להסית נגד הערבים.

אם המטרה היא  רק לעורר את הפולמוס ולשים זרקור על הגזענות, השיר עושה עבודה מצויינת.

דברי עמיר בניון:"השיר מדבר על אלימות המופנית כלפי אזרחי ישראל וכואב אותה. אין בו כל כוונה להסתה ואלימות איננה דרכנו ואיננה דרך היהדות, אם יש מי שמנסים לטעון שכן".

 

מחשבה אחת על “גזענות או שיתוף בתחושות?”

  1. ומה עם חופש הביטוי, שהוא מקדם? מה עם סבלנות או מלחמה בגזענות, שהוא נלחם עליהם בחירוף נפש?
    את ראש עיריית אשקלון גינה, אבל כשהוא בעצמו עושה את אותו הדבר- זה בסדר?

    צבוע שאיבד את הצפון. שכח מי הכניס אותו למשכן.

    אהבתי

מה דעתך? Comment

