כסת"ח או טיפול?

היום בבוקר התעוררתי, ניסיתי לגלוש במחשב, וראיתי שאין לי חיבור לאנטרנט.
טוב… ניסיתי  לעשות ניתוק והפעלה מחדש למודם. ניסיתי לכבות ולהדליק את המודם. נסיתי לכבות ולהפעיל מחדש את המחשב. ניסיתי להגדיר אותו מחדש.
שום דבר לא עוזר, אין אינטרנט.
טוב… ניסיתי להפעיל את הטלוויזיה מאחר ששניהם מאותו ספק. אין קליטה בממיר, יש הודעה אנא נסה לחזק את החיבור של הממיר,אם זה לא עובד פנה למוקד הטלפוני.

פונה למוקד הטלפוני… מקיש מספר קו טלפון עבור בדיקת הקו לטיפול בתקלת האינטרנט, מקבל תקליט שאומר שיש תקלה אזורית.
טוב… מבקש שנציג שירות יחזור אלי כשהתקלה תטופל.
בינתיים העלתי על הקיר פייסבוק של הספק את השאלה עד כמה אזורית בעיית האינטרנט שלי, ומתי היא אמורה להיגמר?
המענה על הקיר של הספק: לא ידוע לנו על שום בעיה אזורית בעירך, אנא פנה למוקד הטלפוני.
אני פונה, ומקבל נציגת שירות שאומרת שאין בעיה אזורית, יש בעיה ספציפית בכמה בניינים והתקלה נפתחה בעשר חצי בבוקר.

מעלה את המענה הזה של נציגת השירות לקיר של הספק, ותוך 2 דקות יש לי אינטרנט וטלוויזיה כרגיל.

יש לי צילומי מסך אם מישהו לא מאמין.

אין כאן איזכור של הספק מאחר שזה לא רלוונטי בעיני. מה שיותר רלוונטי בעיני זה ההתנהלות שמעלה כמה שאלות:

  1. אם לא היתה תקלה אזורית, מדוע קיבלתי התראה על זה בבדיקה של מספר הקו?
  2. האם החברה מטעה את לקוחותיה כדי שלא יאלצו לשלוח טכנאי תוך 3 שעות או באותו היום כפי שמחוייבים בתקנון השירות?
  3. מה ההגדרה של החברה לבעיה אזורית? הרי נציגת השירות לא אמרה לי אם כל הבניינים עם הבעיה הם באותה שכונה או בכמה שכונות, או כמה בניינים או כמה בתי אב סובלים מהבעיות החל מעשר וחצי בבוקר?
  4. האם התקלה טופלה ונפתרה אצל כולם, או שהאיצו את הטיפול והפתרון של הבעיה לבניין שלי על חשבון טיפול במישהו אחר ואחרים עדיין סובלים מהבעיות הללו? (שהרי תוך 2 דקות מהרגע שהעלתי את תוכן השיחה עם נציגת השירות, האינטרנט והטלוויזיה שלי חזרו לתפקד.)
  5. מבדיקה כעת בעמוד של החברה בפייסבוק, גם בחולון מישהו כתב פוסט דומה שאין לו אינטרנט ואין לו טלוויזיה משעות הבוקר, האם זו עדיין תקלה במספר בתי אב ולא אזורית או מקיפה?
תגובה אחת בנושא “כסת"ח או טיפול?”

  1. אופטי,
    תקלה איזורית גם בבזק וגם בהוט זה כשיש בעיה ליותר מבניין אחד. אם זה לקוח מסויים זה "בקו שלך" (או המקביל לזה בהוט) ומקומית זה אם בניין אחד בעייתי.
    זה יכול לנבוע מפגיעה בארון סעף או פגיעה בכבל או כל דבר שמפסיק את תפקוד התשתית. במקרה שלך זה כבל או ארון סעף או הפסקת חשמל במה שנותן מתח חשמלי למה שמזרים את ה Data לכיוון שלך (ובטח של אחרים בסביבתך).
    את כל זה לא יכול המוקדן המצוי להתחיל להסביר ובטח ובטח שהמענה האוטומטי לא יכול to pin point fo you.
    זה שבאותו זמן זה קורה בכמה מקומות בארץ, בעיר, בגוש, ברחוב או בכל איזור/תחום/בניין/דירה, יש להם יותר מצוות אחד שמטפל בדברים הללו בארץ 🙂
    עד כמה שאני מצליח לראות בחיפה בימים האחרונים, לפחות בזק משפרים תשתיות ומעבירים כבלים אופטיים בכל מיני מקומות וכשמחליפים את החיבור אחרי שכל התשתית החלופית המשופרת מוכנה, יש זמנים של "אין שרות". זה בין כמה דקות לשעה, שעה וחצי – תלוי מה עשו ובאיזה היקף.
    כמו כמעט כל דבר ב"גיהינום הישראלי" (בדיחה יפה שאולי אם תרצה אעלה לדרישתך), ביצועים לקויים כמו עשו הכל אבל שכחו משהו קטן כמו להודע למרכז שלהם לחדש את השרות, או הודיעו למרכז הטכני וזה בדיוק היה בהפסקה ורק אחרי זה התכוונו לחדש, אבל כשהתקשרת וראו שיש להם מישהו שלא מתפשר – קראו למויישה מחדר המדרגות, שם עישן סיגריה ושתה קפה, והוא נכנס לרגע למסוף המחשב עם סיסמתו וביצע את העניין וחזר לחדר המדרגות לסיים את מה שתואר מעלה 🙂 .

    כשאנו "לחוצים" אנו מקצינים ודורשים ואנחנו גם צודקים, אבל יש לי ראשי תיבות לעניינים כאלה, שאני מרשה לעצמי לשתף כאן. זה: איר"א וזל"א . נשמע ארמית ויכול "לצלצל" כמו משהו דתי או תלמודי, אבל אלה ראשי התיבות שאני נתתי לאמירה שלי במקרים בהם לא נראה לי שאני יכול לתקן דברים בגלל המסה הגדולה והתדירות והתפוצה ומידת ההטמעה שלהם ואלה ראשי התיבות של: אלוהים יש רק אחד וזה לא אני 🙂
    תזכור כשאתה מתעצבן מכל מיני מרעין בישין כאלה, למרות שזה חשוב לך באותו רגע עד-מאד, לומר לעצמך גם : איר"א וזל"א

    שי

    אהבתי

מה דעתך? Comment

