מי נלחם בדאעש ואיך ?

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ניסה להקים קואליציה שתילחם באירגון דעאש, isis .
אובמה רצה סיוע של טורקיה. טורקיה סירבה לאפשר למטוסים של ארה"ב לצאת משטחה לפעולת חילוץ של גיימס פולי וסטיבן סוטולוף בספטמבר השנה.
הנשיא ברק אובמה בחר לפנות ולבקש סיוע מטורקיה, והטורקים סירבו.  הטורקים כן מוכנים לשלוח סיוע הומניטרי. יש סיכוי גבוהה שטורקיה לא עוזרת בגלל החשש שאז תצטרך לתמוך במורדים הכורדים, או שאלו ידרשו מדינה משלהם ועצמאות מטורקיה.

בריטניה תומכת בלחימה בISIS בעירק, אבל לא תתקיף את ISIS שבסוריה ולבנון.
מצריים תילחם בISIS, אבל רק בגבולות ארצה ולא תשלח כוחות צבאיים לסייע.

צרפת, הודתה ש930 מאזרחיה מעורבים בטרור בעירק ובסוריה, אבל לא שמענו שתשלח חילים או מטוסים  נגד ISIS. צרפת תומכת בשליחת סיוע צבאי למאבק בדעאש בעירק.

גרמניה גם הודיע שלא תיקח חלק בתקיפות האוויריות נגד דעאש, אבל מוכנה לשלוח סיוע צבאי למורדים הכורדים במלחמתם בדעאש.

איטליה מוכנה לשלוח סיוע צבאי בדמות של נשק קל לכורדים שלוחמים בדעאש.

ירדן, תאמן בשטחה שבטים סונים  עירקיים כדי שילחמו בדעאש. כמו כן ירדן תפתח את גבולותיה האוויריים למטוסים אמריקאים שיתקפו את דעאש.

ישראל- מספקת מידע על דעאש, אבל לא משתתפת בהתקפות על דעאש ולא שולחת סיוע צבאי רשמי למי שנלחם בדעאש.

קרי נגד צירוף איראן לקואליציה נגד דעאש. איראן שולחת את אנשיה שילחמו בדעאש ואף הורתה לחיזבאללה לפעול וללחום בדעאש בסוריה ובלבנון.

אוסטרליה הודיעה שתשלח 600 חיילים שילחמו בדעאש.

<span dir=rtl>22תגובות ל‘מי נלחם בדאעש ואיך ?’</span>

Add yours

  1. כלומר, למרות ההכרה הגורפת באיום הטרור הגלובלי שדאעש מהווה, רק ארה"ב, אוסטרליה, בריטניה ואיראן מוכנות לשלוח חיילים להלחם בדאעש. איטליה, גרמניה ירדן וישראל מוכנות לסייע למי שכבר לוחם בדאעש, בעוד טורקיה מסרבת לעשות כן למרות שדאעש חטף כבר למעלה מ-100 אזרחים טורקיים אשר איש לא יודע מה עלה בגורלם. צרפת מוכנה לסייע רק בהצגת עמדה אוהדת כלפי היוצאים נגד דאעש.

    ומה לגבי רוסיה? מדינות סקנדינביה (בהן יש מהגרים מוסלמים רבים מאד), הולנד, בלגיה (על אדמתה בוצע פגוע הטרור הבינלאומי הראשון של דאע"ש), סין (שלאחרונה נלחמת בטרור מוסלמי בתוכה), הודו…?

    אהבתי

    1. היו היום דיווחים ע"י גורמים אמריקאים על מדינות ערביות שמוכנות לשלוח חיילים או מטוסים עבור תקיפת אירגון דעאש, אבל מאחר שאין שום פירוט, זה לא הועלה לפוסט.

      לפי החיפוש שעשיתי, הולנד בלגיה סין, הודו ומדינות סקנדינביה לא הודיעו אילו צעדים הם מוכנים לעשות על מנת להילחם בדעאש.

      דנמרק עצרה לפחות 2 אנשים פעילים באירגון שתמך וניסה לגייס כספים למדינה האיסלאמית .מלבד ההכרזה עליו כאירגון טרור ואיסור העברת כספים ישירות אליו, לא ידוע לי אילו צעדים ננקטו כנגדו בדנמרק.

      צרפת, מוכנה לשלוח תחמושת ולחזק את הכורדים שלוחמים בדעאש כמו גרמניה ואיטליה.

      אהבתי

      1. דברי שר החוץ של צרפת, לורן פביוס :"אמרנו לעיראקים שאנחנו מוכנים, וביקשנו את אישורם לטוס מעל עיראק" .
        צרפת תחל טיסות סיור מעל עירק, והביעה הסכמה עקרונית לבצע גיחות תקיפה נגד דעאש בעירק כשינתן אור ירוק במסגרת החוק הבינ"ל.
        http://news.walla.co.il/?w=/22/2785391

        אהבתי

  2. מצויין! ואולי לא ממש, לא לגמרי –
    "תסכול בחמאס: "בכל העולם מדברים רק על דאעש"
    גורם בחמאס אמר ל-nrg כי העיסוק הבינלאומי הגובר בדאעש יוריד את הסוגיה הפלסטינית מסדר היום העולמי ויביא לפגיעה בשיקום של עזה ההרוסה. הגורם הוסיף כי אינו שולל חידוש ירי מהרצועה לעבר ישראל בראש השנה"
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/622/761.html

    אהבתי

    1. מנגד ישראל חוששת שבגלל הצורך בשיתוף הפעולה שלא מושג בין ארה"ב לבין מדינות אחרות, והאיום החדש הזה של דעא"ש, העיסוק בפירוז איראן מהגרעין יתמוסס.
      זה עוד בלי ויתורים אפשריים מצד ארה"ב ובעלות בריתה שמעדיפות שלא להכניס כוחות קרקעיים לשטח עירק וסוריה בעוד שאיראן כן מוכנה לשלוח כוחות שילחמו בדעא"ש, ורוצה להפיל את דעא"ש.
      כבר כעת יתכן ויש למרות ההכחשה תיאום מסוים בין ארה"ב לאיראן במסגרת הלחימה בדעא"ש, כפי שיש בין ארה"ב לכוחותיו של אסד שנאבקים בדעא"ש (העברת מידע על מתחם או פעילי דעא"ש בסוריה) .

      אהבתי

    2. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מסר כי הבוקר תקפו לראשונה מטוסי חיל האוויר של ארצו מטרה של ארגון 'המדינה האיסלאמית' (דאעש) בעיראק. בהודעה נמסר כי כלי טיס הפציצו מתקן צבאי לאחסון ציוד לוגיסטי ששימש את הטרוריסטים בצפון מזרח עיראק.

      (סוכנויות הידיעות)

      אהבתי

  3. טורקיה לפי דיווח שהיה ברדיו שהתבס על הסאנדי ביסט כמדומני חתמה על הסכם אי תקיפה והכרה בדעאש, ואף מספקת לדעאש תחמושת למאבק של דעאש בכורדים שבסוריה על מנת למנוע מהם שידרשו אוטונומיה. בתמורה,דעאש שיחרר ארבעים ושישה אזרחים טורקים.
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1083058

    לגיא בכור יש טור מעניין על הקואליציה שבה טורקיה בחרה להיות, והטור פורסם עוד לפני הפירסומים בעברית על התמיכה והסיוע של טורקיה לדעאש.
    http://gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=2719

    קנדה: הדרכון של אזרחי המדינה שיצטרפו ללחימה בשורותיו של דעא"ש ואירגוני טרור נוספים בסוריה ובעירק ישלל.

    אהבתי

  4. טורקיה רוצה בחיסול דאעש, אך חוששת מהתחמשות הכורדים בסוריה

    מאז החלו ההפצצות האוויריות נמצא ארדואן תחת לחץ להצטרף לקואליציה, אך הוא מהסס. הסיבה: הכורדים בסוריה מזוהים בטורקיה 28.09.2014 13:24 אן ברנארד ומארק לנדלר, ניו יורק טיימס

    היה ב-טורקיה רוצה בחיסול דאעש, אך חוששת מהתחמשות הכורדים בסוריה – המזרח התיכון – הארץ.

    אהבתי

מה דעתך? Comment

למעלה ↑