סייג לחוכמה שתיקה בגירסה המודרנית

דברי אייל גפן במעריב:
"אני כועס כעס רב על כל האומנים שהחליטו להפגין דווקא עכשיו נגד המבצע בעזה. אמנות לא תשנה את המצב. יש עכשיו חיילים שנלחמים ואמהות שרועדות מפחד. כשהמדינה מנסה למגר את הפחד והטרור. והנה באה קבוצת אנשים, תכתבי בבקשה, פאקינג אנשים, משוררים, אמנים ובדרנים, שמחפשים איזו מקפצה להשמיע את קולם. זה כל כך מתאים לטרחנות התל אביבית הנלוזה. אני אומר להם, 'טמבלים, שבו בשקט באקווריום התל אביבי שלכם, או לכו להפגין בשדרות או באשקלון'".
"יש לי אמפתיה לסבל שלי. עכשיו אני סופר את המתים שלנו ולא של אף אחד אחר, אין לי זמן לרחם על מי שלא חשוב לי. אני לא מכיר אף אחד מהמשפחות השכולות אבל ההפגנות האלה מעצבנות אותי. אנשים שאין להם חיים".

דברי רותי נבון:
"דעתי היא שאדם עוסק במוסיקה, עדיף שישתוק ולא יאמר דבר על פוליטיקה. זה משבש את כל ההגשה המוסיקלית שלו ואת המסר שיש לו להעביר.

אני לא חושבת שכל אמן צריך ללכת לעיתונות ולדבר על עניינים פוליטיים. יש כאלה שחושבים שבגלל שהם זמרים טובים, אז הם צריכים גם להתבטא בנושאים פוליטיים. אני, לעומת זאת, לא מוכנה בכלל לדבר על פוליטיקה".

האם על אמנים לשתוק כשהתותחים רועמים לדעתכם או שלא?

 

תגובה אחת בנושא “סייג לחוכמה שתיקה בגירסה המודרנית”

  1. לפי דעתי, אמנים יכולים להעביר את דעתם, אבל:
    א. שיהיו מוכנים לשלם מחיר, כי לא כולם יאהבו את הדעה הזאת
    ב. לא בזמן מלחמה, כי זה כמו לתקוע מקלות בגלגלים של הצבא
    ג. הכי חשוב!!! אסור להם להשתמש בהשפעה שלהם בשביל להסית נגד ציבור שלם- ראו מקרה עמוס עוז. ואסור להם להשתמש בהשפעה שלהם בשביל להסית נגד אמן אחר- ראו מקרה אחינועם ניני (שבאירוויזיון הופיעה תחת השם NOA).

    אהבתי

מה דעתך? Comment

