סגן שר הביטחון מתייחס ומגיב לפיטוריו ע"י ראש הממשלה

ראש הממשלה פיטר את סגן שר הביטחון דני דנון משום שהביע ביקורת על התנהלות הממשלה, או חוסר ההתנהלות שלה וחוסר תגובתה לטרור הפלסטיני. הקש ששבר את גב הגמל היה הביקורת הגלויה של דנון להסכמה הישראלית להפסקת האש מול חמאס מבלי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל ומבלי שהועמדו ערבויות למהלך הזה.

תגובתו של דנון:

"אני לא התיישרתי ולא אתיישר עם רוח הרפיסות השמאלנית של ראש הממשלה ולא אמכור את האידיאולוגיה שלי למען לשכה ונהג".

 "ההססנות ביציאה לפעולה נתפסה כרפיסות וכחולשה. תנאי הפסקת האש שאושרו הבוקר בתמיכת ראש הממשלה השאירה מיליוני אזרחים בטווח של אלפי טילים מעזה".

"אמשיך לפעול על פי ערכי המוסר שלי, ברוח ערכי הליכוד ולייצג מיליוני יהודים שלא מוכנים למצוא את עצמם בעוד 20 שנה ללא מדינת לאום בטוחה לעם היהודי. אמשיך להבטיח כי הליכוד לא יהפוך לסניף מרצ".

מחשבה אחת על “סגן שר הביטחון מתייחס ומגיב לפיטוריו ע"י ראש הממשלה”

  1. התגובה של דנון היא בבל"ת שכולו "אני" ו"אני" ו"אני". שום אחריות צבורית של "המדינה" המולדת" "העם", שאמורים להיות כל מה שמעניין סגן שר בטחון בעת מלחמה. מה שהוא אישית חושב על מנהיגיו הנבחרים של העם במדינה דמוקרטית בתקופה שחיי כולם תלויים בשקול הדעת הממוקד של הנבחר עומד בראש – זה מה שחשוב לבטא עכשיו? ועוד תוך נסיון לגרור מקבלי החלטות לחשוף תכנונים חסויים בדרך של התפלמסות ציבורית??? המנהיג הנבחר צריך להתעסק עכשיו בפולמוסים, או לפעול מתוך תמיכה גורפת של כ-ו-ל-ם, כמנהיג הנבחר של עם ישראל וכנסת ישראל? גם אם דנון לא מסכים עם רוב מקבלי ההחלטות בקבינט הבטחוני או מחוץ לו, כחבר פרלמנט של מדינה דמוקרטית עליו לקבל עליו החלטת הרוב ולפעול בהתאם. בעת חרום פועלים, הסתייגויות צריך להשמיע לפני קבלת החלטה או אפשר אחרי שהכל כבר נגמר, אם זה ראוי. נאמנות ופטריוטיות צריכות לבוא לפני השתייכות פוליטית כלשהי, אבל ברור שזה לא כך אצל דנון – בניגוד למרבית חברי האופוזיציה בעת הזאת, למשל.
    הקשבתי להנייה אמש – ומסירובו להפסקת אש היה לי ברור הרבה לפני 7 בבוקר שאין סיכוי שתהיה הפסקת אש. אין לי הכישורים להיות סגן שר הבטחון, אבל שכל ישר יש: אם ראש ממשלה מודיע שלא תהיה הפסקת אש והמלחמה נמשכת – זה מה שיעשה. הודעה הפוכה מן הצד השני למלחמה שבאה לאחר מכן היא צעד באסטרטגיית ניהול סכסוך (=מהלך דיפלומטי), לא מהלך צבאי או מדיני. כנראה שלדנון גם את זה אין.

    אהבתי

מה דעתך? Comment

