דה קלרק: אין זה הוגן לכנות את ישראל מדינת אפרטהייד

IsraDocuMentalist: FW De Klerk: It is unfair to call Israel an Apartheid state.

<span dir=rtl>5תגובות ל‘דה קלרק: אין זה הוגן לכנות את ישראל מדינת אפרטהייד’</span>

Add yours

  1. ראשית, אומר שאני מסכים עם קביעתו שאין משטר אפרטהייד, ושהגדר ביננו לפלסטינים אינה גטו, לא יותר מהחומה שמפרידה בין מקסיקו לארה"ב.
    עם זאת, ישנה בעיה עם הפיתרון שהעלה על מנת להגיע לפיתרון של הסיכסוך:

    1) הפלסטינים לא רוצים פתרון של שלום מלא מאחר שאינם מוכנים להכיר בלגיטימיות של מדינה יהודית ריבונית בשטח שבין הירדן לים.
    2) המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים התנהל כבר למעלה מ20 שנה עם נהיגים שהתחלפו, וחלק מההסכמות שהיו , שניתנו ע"י שני הצדדים חזרו בהן, וזה יצר חוסר אמון הדדי.
    3) הלחץ והמעורבות של מדינות וגורמים חיצונים נוספים , ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם אינו לגיטימי ואינו עוזר למצוא פיתרון מוסכם בין שתי המדינות.

    4) הסוגיות שנשארו הן הקשות: ירושליים, זכות השיבה או פיצויים לאלו שברחו ב1948, והסדרי הביטחון .
    5)בדרום אפריקה היו מהומות, התנקלויות, אבל לא היה פיגועים על רקע אתני במהלך הנסיון להשיג הכרעה במשא ומתן.

    אהבתי

  2. זה בדיוק מה שאני חשבתי כשהקשבתי לדבריו…..
    הוא רצה לשנות את המשטר שם. מנדלה רצה לשנות את המשטר שם .
    שניהם באמת רצו להפסיק את האלימות.

    אבל לטרוריסטים בעזה אין אינטרס להפסיק את הלחימה. רק בזכות הטרור שלהם הם נהנים משליטה דיקטטורית אכזרית, חשבון בנק מנופח ואסלה מזהב.

    אהבתי

  3. אכן, הפלסטינים אינם רוצים שלום. מטרתם היתה ונותרה להשמיד את המדינה היהודית, ולשחוט את כל היהודים שחיים בה כמו ששוחטים את הנוצרים והיזידים בעירק וסוריה.

    האם זה אומר שנוכל להמשיך ולשלוט בשטחים לנצח, ואף להמשיך להתנחל ביניהם ולהתערבב בהם, מבלי לתת להם אזרחות שווה מלאה כמו שנתנו הלבנים לשחורים בדרום אפריקה?

    לא. זה לא אומר. להיפך, ככל שחזון "שתי מדינות לשני עמים" הופך ללא רלוונטי, כך מתקרב הרגע שבו פתרון "מדינה אחת דמוקרטית לשני העמים" יחליף אותו – ובמסגרתו נאולץ לתת לכל הפלסטינים אזרחות, ולא רק אלו ביו"ש אלא גם אלו בעזה ואלו במחנות הפליטים שבחו"ל…

    לכן, כדי למנוע מצב של היתדרדרות ישראל למצב של מדינת אפרטהייד נצורה שתקרוס ותהפוך למדינה דו-לאומית (שבמסגרתה תתחולל שחיטה המונית של מיליוני יהודים), אין לנו ברירה אלא לסגת חד-צדדית מהשטחים ולהתמודד עם מדינת הטרור הפלסטינית שתקום שם…

    יש לקוות שבפעם הבאה שניאלץ לכבוש את השטחים יהיה לנו לפחות את השכל להבריח קודם את כל האוכלוסיה האזרחית לפני שכובשים את השטח – כדי שאח"כ לא נצטרך שוב להתמודד עם דילמות של "כיבוש אכזר" ושל אפרטהייד…

    אהבתי

  4. שלום עודד ישראלי,

    עושה רושם שאינך מסכים עם קביעתו של דה קלרק שאין אפרטהייד ביהודה ושומרון (בעזה אין נוכחות ישראלית כלל מאז ההתנתקות ב-2006, כך שלא יכול להיות אפרטהייד).
    מתנחלים ביניהם? – זה לא רק ביהודה ושומרון: אחד מסרטוני התעמולה הראשונים של חמאס בצוק איתן פנו בקריאה אל "המתנחלים בבאר שבע"… בעיניהם, אם אתה גר פה, גם אתה מתנחל. כל הישראלים היהודים הם מתנחלים, בלי יוצא מן הכלל בכלל.
    מה זאת אותה אוכלוסיה אזרחית ביו"ש ועזה, שאותה יש להבריח לפני כיבוש שטח? – אמת נכון, לא כל הפלסטינים (מושג הכולל את כל האוכלוסיה האזרחית ביו"ש ועזה, למעט כמה עיתונאים ופעילים חברתיים מתנדבים מחו"ל) הם טרוריסטים. אבל, כל הטרור הפלסטיני שמקורו בשטחים אלה מבוצע ע"י פלסטינים, בתמיכה ובגיבוי של מרבית או כל האוכלוסיה הפלסטינית הפאסיבית. נדמה לי שהסרטון הבא מסביר בקיצור את מה שידרוש ממני הרבה מאד מילות הסבר והנמקה: –

    אהבתי

  5. המשך:
    אבל, אני מסכימה איתך שהפתרון המעשי הטוב ביותר הוא שתי מדינות לשני עמים. כבר ב-1948הוא היה הפתרון הטוב ביותר ועד ימינו נשאר כזה.

    אהבתי

מה דעתך? Comment

למעלה ↑