הגבלות על ציטוטים של אחרים

בעוד שבארץ בעקבות החוק שאוסר לאמר על מישהו אחר שהוא נאציונאל סוציאליסט, ישנה בעיה לצטט את אחת האמירות הכי מפורסמות של יוסף בן שלמה, שהסערה הציבורית עליה גרמה לו לוותר על פרס ישראל. יהודונאזים.
בבריטניה, יושב ראש מפלגת הלייבור של הבריטניה הגדולה, פול ווסטון נעצר לאחר שציטט בהפגנה בהמפשייר קטעים מהספר שחיבר ווינסטון צרציל, נהר המלחמה, ב-1899 ונכתב בעקבות חוויותיו של צר'צ'יל בסודן.
הוא הואשם באמירות פוגעניות על האיסלאם או על האיסלמיים, והעונש שלו עלול להגיע לשנתיים מאסר.

לעומת זאת, הברונית ג'ני טון שהתבטאה באנטישמיות רק גורשה מהמפלגה שלה בהתחלה, ולאחר שהאשימה את צה"ל בגניבת איברים שמיועדים לחולים בהאיטי, הודחה מתפקידה ככתבת בריאות בבית הנבחרים הבריטי ולא נאסרה על דבריה האנטישמיים שהם עלילת דם מודרנית.

"בעקבות שיחה עם מנהיג המפלגה הליברלית בבית הלורדים, לורד מק'נאלי, החלטתי שג'ני טון תודח מתפקידה כדוברת לענייני בריאות בבית הלורדים. זאת, בשל ההערות הלא מוקבלות שלה והצעתה לחקור האשמות כל כך מעליבות נגד המבצע ההומניטרי של צה"ל בהאיטי…הערות היו לא נכונות, פוגעות ומתגרות ואני מזדהה עם אי הנוחות הגדולה, שהדברים גרמו לקהילה היהודית". עוד כתב : "אני לא מאמין שג'ני טון היא אנטישמית או גזענית. היא התנצלה על הדברים שאמרה".

חבר הפרלמנט הבריטי פטריק מרסר קרא לחיילת ישראלית יהודייה מזויינת במצלמה נסתרת, וגם נגדו לא עומד צו מאסר.

<span dir=rtl>11תגובות ל‘הגבלות על ציטוטים של אחרים’</span>

Add yours

  1. http://observer.com/2013/12/the-anti-semitic-stench-of-pink-floyd/

    ויש לטענות ווטרס מקור, ההסטוריון הבריטי טוינבי = https://bestplace0nway.wordpress.com/2012/03/12/are-the-israelis-the-new-nazis/
    על אף שטענותיו של טוינבי הופרכו בפומבי קבל עולם כבר בתחילת שנות ה-60 של המאה שעברה, זה לא מפריע לבריטים לחזור עליהן כמו מנטרה.
    לגבי עלילת הדם – זה צפוי: מקורה של עלילת הדם הראשונה נגד יהודים בימי הביניים הוא בריטניה.

    אהבתי

  2. איזה דמיון פורה…. גם גונבים איברים, גם יהודים מזויינים…איפה ההשוואה לחולדות?

    פאקין נאצים. היו ונשארו.

    אהבתי

  3. לא נאצים. רק עוד עם אירופי ששנאת יהודים היא חלק שורשי ובלתי נפרד ממורשתו ההיסטורית. לכן בריטי יכול להפגין עוינות גלויה ואמיתית כלפי כל מה שנאצי ואפילו מעורר אסוציאציה לנאציזם, ובד בבד לשנוא יהודים לא פחות

    אהבתי

    1. אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש גם לא מעט מוסלמים בבריטניה ולא רק,שמבחינתם אנטי ציונות או אנטי ישראליות כוללת גם כל יהודי שאולי מממן או תומך אידיאולוגית במדינת ישראל…

      אהבתי

    2. משרד החוץ של רוסיה דורש מבריטניה הסברים בעקבות הפרסום בסקיי ניוז שהנסיך צ'ארלס השווה את סיפוח חצי האי קרים ע"י פוטין לסיפוח שטחים באירופה בידי הנאצים . "אם הדברים אכן נאמרו הם אינם הולמים את מעמדו של הטוען לכתר".
      http://www.iba.org.il/bet/?entity=1013065&type=1

      אהבתי

      1. מה, אין מקום להשוואה כזאת? – האין שתיהן התנהגויות אופייניות למשטרים פשיסטיים? פוטין לא בעד קומוניזם, אותו קומוניזם שכל האדריכלות והאמנות שטיפח היא פאשיסטית, אותו קומוניזם שכולו פאשיזם מלבד החזרה העיקשת של מנהיגיו על ההצהרה שהם נגד פאשיזם?

        אהבתי

מה דעתך? Comment

למעלה ↑