ידיעות- נלחם כדי להשאיר את האליטה

"ידיעות" אינו רוצה לגעת במוקדי הכוח האמיתיים במגזר העסקי והפוליטי. הוא מעדיף לעמוד לצדם של החזקים במהלך מאבקם נגד אוכפי החוק (משפט אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונתורס, סילבן שלום והמתלוננת על הטרדה מינית, דני דנקנר ), ובכך גם גרם בעקיפין להחלשת האמון במערכת המשפט.  

מתוך ויקישיתוף, תחת הרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 לא מותאם – http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.en

בעוד שבYNET הודיעו שהאורווה נוקתה, השופט דוד רוזן אינו בטוח בכך, אחרת לא היה מקבל את ההסכם של שולה זקן עם הפרקליטות, בתמורה לעדויות נוספות, ההקלטות: למעשה, השופט אמר שאם בעדויותיה של שולה זקן אין דברים שיובילו לניקוי ארוות רציני, יתכן ולא יקבל את הסדר הטיעון בעניינה.
מי יפגע מהמשך ניקוי האורוות הזה? רק העשירים והמיוחסים, שיכולים להרשות לעצמם לתת את השוחד, ומי שלקח אותו.

בעוד שברור לכולם בעד מי עובד ישראל היום, ואינו מתיימר להיות אובייקטיבי, ידיעות כן נתפס כיותר אובייקטיבי או אמין, ופחות כעיתון שמקדם אג'נדות מסוימות, וזו הבעיה: נוני מוזס מקושר לאנשי האליטות הכלכליות פוליטיות בישראל, והוא מעדיף להגן עליהם כמעט בכל מחיר.
לאחר הזיכוי של אביגדור ליברמן, ניסו כתבי ידיעות אחרונות לגרום לדני אילון לאכול את הכובע, ואף פרסמו את עבודתו החדשה כמגיש חדשות בגירסה אינטרנטית במטרה להציגו כאדם לא רציני בדיעבד.
ידיעות אחרונות לא ראיין אף אדם שטען שאולמרט זכאי בפרשת הולילנד  במטרה לגרום לו לאכול את כובעו.  בידיעות אחרונות  זה מוצג כמלחתמת גירסאות בין שולה זקן לאולמרט, בעוד שבית המשפט כבר קבע שאולמרט שיקר בגירסתו שהרי טען לחפותו ושלא קיבל שוחד.

החיבוק בין ידיעות לבעלי הקשרים הכלכליים והפוליטיים ממשיך : ידיעות אחרונות לוחצים לקדם חוק שתכריח שינוי המודל הכלכלי של "ישראל היום" שזכה לנתח שוק דומה לשל ידיעות. ידיעות העלו הצעת חוק שתקבע איסור המשך הפצתו כמקומון חינמי, אלא קביעת מחיר מינימום של 70% מעיתון יומי מתחרה. כל חינמון שלא יסכים להפצה במחיר הזה,יזכה להגבלת כמות עותקיו ל100 אלף, והגבלת מספר עמודיו ל30 באמצע השבוע, ובסופי השבוע ל100.

 

<span dir=rtl>3תגובות ל‘ידיעות- נלחם כדי להשאיר את האליטה’</span>

Add yours

    1. קלמן ליבסקינד במעריב, בטור דיעה על הרשעת אולמרט מה 04.04.2014 : "דווקא החזקים, ובראשם אנשי 'ידיעות אחרונות', היו שם תמיד בשבילו, בכל תנאי ובכל מחיר".
      http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=4929

      וידיעות אחרונות מגן על אייל גולן ושולף את הקלף העדתי, לפחות לפי הציטוטים שהודגשו בכתבה\ ראיון עם אייל גולן : "רוב אלה שרקדו ליד הדם לא היו מזרחים. התקשורת קרעה אותי ומי שקרע אותי בתקשורת היו יותר אשכנזים מאשר מזרחים"
      http://www.the7eye.org.il/103862

      אהבתי

    2. אלדד יניב דיבר בפאנל על הון שלטון ואמר בו:
      "בידיעות אחרונות תומכים במועמד פוליטי – באיש שיפיל את נתניהו. פעם זה יאיר לפיד, פעם זה יובל דיסקין, וביום שישי מבטיחים לנו את משה כחלון. התמיכה של 'ידיעות' נתונה לבן אדם פוליטי אחד – זה שיפיל את נתניהו. אי אפשר לקרוא ל'ידיעות אחרונות' עיתון ולא ל-ynet עיתון"

      עוד הוסיף ואמר שההשפעה של שלדון קטנה משל מוזס:
      "שלדון משחית את עולם העיתונות, אבל אין לו השפעה אמיתית", "אין תחקיר אחד שהתפרסם ב'ישראל היום' שטילטל את המדינה. אין כתבה עיתונאית אחת שאפשר להגיד ש'ישראל היום' אחראי לה. מוזס מחפה על היעדר הכסף בצורה אחרת – שליטה על פוליטיקאי. הכלים שלו רבי עוצמה והשפעה".

      http://www.themarker.com/advertising/1.2292115

      אהבתי

מה דעתך? Comment

למעלה ↑