אתה לא מחליט עלי

הפירסומת של שטראוס לשוש, עוררה גלים ומחאה של הורים בעקבות המסר של זאטוט בן שלוש או ארבע שאומר להוריו שהם לא מחליטים לגביו. המחאה והטענות הגיעו לרשות השידור, שהחליטה להגביל את שעות הפירסום שלה.
אם לדעת שטראוס הפירסומת היתה ראויה להפקה ולשיווק וזה מוביל למחאה וכעס מצד הורים, ראוי שחברת שטראוס שהשקיע ואישרה את הפרסומת הזו, תאלץ לשלם את מלוא עלותה ושהפירסומת תיאסר לשידור בכלל.

להלן תגובת שטראוס לנושא הגבלת שעות הפירסום וכן לפולמוס הציבורי .
"אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השניה ונפעל על פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין שמלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין הינו שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכנה".

שימו לב לכמה נקודות:
1) לו רשות השידור היתה מסכימה עם קהל היעד , ששטראוס טוענת שזה לכאורה ההורים  הצופים בפרסומת,  לא היו מתערבים להגבלת שעות הפירסום שלה. הפירסומת היתה גם בשעות הבוקר או אחר הצהריים, שעות שבהן יש לא מעט ילדים שרואים טלוויזיה.  בהפקת הפרסומת השתמשו בילד, מה שיוצר תחושבת הזדהות אצל ילדים הצופים בה. אז באמת… קהל היעד היה ההורים!? מספיק לבחון פרסומות אחרות של שטראוס למזון… שימוש בחתול המצוייר לשיווק קארלו, חטיף או מעדן לילדים, נועד עבור ההורים או עבור ילדים!?
2)השיח חיובי:
הורים בגיל הזה כן אומרים לילדיהם מה לעשות. האם ביטויי גזענות שמתרחשים בכנסת ישראל, שנציגיה משקפים אנשים מזרמים שונים בחברה הישראלית, הם התנהגות ראויה או רצויה? האם זו באמת הטענה של שטראוס, שילד בגיל הזה זה לגיטימי שיגיד להוריו אתם לא מחליטים עלי, או יתעלם מדבריהם?
3) האם חברת שטראוס ערכה איזשהו סקר שיאמת את נתוניהם לגבי אותו " מיעוט של הורים" שיצא נגד הפרסומת?  אם זה מיעוט, כמה אחוזים מההורים התבטאו נגדה, וכמה בעדה ? מה מידת ההסכמה של שאר ההורים, שלא התבטאו לכאן או לשם?

3 תגובות בנושא “אתה לא מחליט עלי

הוסיפו את שלכם

  1. לעתים קרובות, אנשי השיווק כל כך להוטים להוציא פרסומת, שהם לא שמים לב לכל התמונה.
    ואולי, זאת היתה המטרה. הרי הכנת פרסומת עולה המון כסף, והם מפסידים המון מהגבלות כאלו או אחרות.
    בנוגע לפרסומת, אני מודה שממש התרגזתי (בלשון המעטה) מהפרסומת הזאת.
    דבר ראשון, למה נראה לילד החצוף הזה שהוא מדבר בטון הזה לאמא שלו? האם לא די בדור החדש של הילדים המפונקים שצורחים על ההורים שלהם?
    דבר שני, למה נראה להם שהם בוחרים ילד ממין זכר שאומר בתון תקיף "את לא" למישהי ממין נקבה? האם הנשים לא מדוכאות מספיק?
    לא אהבתי את הפרסומת בכלל.
    ואני גם לא אוהבת במבה, אבל אם יצא לי לאכול את זה אז פעם הבאה זה בטוח לא יהיה של שוש.

    אהבתי

  2. אחרי יום אחד שבו רק הפעוט מחליט על עצמו (שלקראת סופו הוא כבר מתחנן להפסיק עם זה) כל טון הדיבור שלו ישתנה להרבה מאד זמן – לפחות עד גיל ההתבגרות 🙂 …וגם אז זה עובד, רק שזה לוקח יותר מיום אחד.

    ואנחנו הצרכנים – יש לנו דרך משלנו להראות מה דעתנו על ההומור של שטראוס: מעכשיו כל חנות או קיוסק שמחזיקים שוש נותנים סיבה כבדת משקל לא לקנות שם בכלל – ולא צריך סיבות רבות נוספות שזה יהיה סופי, מספיק משהו פעוט ולא באמת חשוב. כך אצלי, ואצלכם?

    אהבתי

  3. דברי דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה : "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם ״אתם לא תחליטו עלינו״ אם לא די בכך גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם."
    לאור דבריו ולאור ההיתממות מצד חברת שטראוס, באמת שאני לא מבין מדוע הפרסומת נאסרה כליל לשידור.

    אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: