הנוסעים תקועים בדרך אגד והרכבת מטיחים האשמות

נכון לעכשיו, הנוסעים מחכים לשווא לאוטובוסים הבין עירוניים בתחנות  שבין תל אביב לחיפה  ולהפך.
הקטע עצמו של מסילת הרכבת  שהושבת הוא בין הרצלייה לנתניה.
חלקם מגיעים עמוסים ואפילו לא עוצרים בתחנות כי הם מלאים עוד מתחנת המוצא שלהם.

הנהלת הרכבת טוענת שדיברה ויידעה את אגד חודש מראש לגבי סגירת המסילה הזו, ושזו האחריות והבעיה של אגד שלא תיגברה את האוטובוסים.
הנהלת הרכבת הזמינה גם 62 אוטובוסים שיקשרו בין התחנות, אבל זה לא מספיק.

אגד מצידה טוענת כי בזמן זה יש לה עומס בגלל ריבוי תלמידי ישיבה שבחופשה שמשתמשים בשירותיה, ובעקבות הפסטיבל של כרמיאל והמכבייה.

לי יש שאלה אחת פשוטה: אם אגד אינה יכולה כעת למלא את הצורך הזה ולתגבר את הנסיעות, מדוע שלא לאפשר לחברת תחבורה אחרת ליסוע באותם קווי שירות בין חיפה לת"א, או בין נתניה והרצלייה?

הרי אגד מודה שאינה יכולה לספק את הסחורה, והמרוויחים העיקריים הם מוניות השירות שנכנסו לשימוש.
כמו כן, אם המטרונית  בחיפה היתה מתחילה כבר לפעול, הרי שהיא היתה יכולה לשחרר כמה אוטובוסים שנוסעים כעת על המסלול שלה. יתכן וגם אוטובוסים אלו כבר מספקים צרכים פנימיים אחרים של אגד.

בכל מקרה, אם ידעו חודש מראש שלא יוכלו לתגבר את הקווים, מדוע לא הודיעו לרכבת שלא יוכלו באגד לספק הפעם את השירות הזה , או מדוע לא ביקשו שידחו את העבודות לסיום המכבייה ופסטיבל המחולות?  הרי התאריכים שלהם היו ידועים מראש…

אילו הייתי משרד הביטחון, או האגודה למען החייל, הייתי מגיש תביעה ייצוגית בשם כל אותם חיילים שהשתמשו במוניות שירות בגלל חוסר היכולת להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית וליסוע בחינם . הרי משרד הביטחון  משלם כסף על נסיעות החיילים, ובפועל כעת הם לא מקבלים את השירות הזה .
החזרי הנסיעות שהחיילים שילמו עליהן, צריך לחזור או מהרכבת, או מאגד.

9 תגובות בנושא “הנוסעים תקועים בדרך אגד והרכבת מטיחים האשמות

הוסיפו את שלכם

  1. אל תהיה מצחיק…. תביעה ייצוגית?
    החיילים זה הדבר האחרון שמעניין משהו, הרי הארגונים רק מתחרים ביניהם מי ידפוק יותר את החיילים.
    ולצבא? גם כן לא איכפת מהחיילים.
    יותר מזה, אם היה מדובר רק בחיילים שנפגעו- הידיעה לא היתה מגיעה לכותרות בכלל. רק בגלל האזרחים שנפגעו, מישהו הבין שיש בעיה.

    בנוגע לחברת אגד, כבר מזמן כתבתי שמדובר בארגון שמן שהקיף את המדינה כמו בזרועות תמנון, וכולנו בני ערובה שלו.
    אגד היא חברה שעושה מה שבא לה- מעלה ומורידה מחירים, מוסיפה ומבטלת קווים ומה לא.
    לא רק שלא עושים דבר, אלא מעניקים לחברה הארורה הזאת מונופול, והיא הפכה למאפיה בחסות החוק.
    למה לא להכניס תחרות? השאלה הזאת שבה ועולה, אבל למה- השאלה נותרת בעינה.

    אהבתי

    1. דווקא הצבא מחפש כעת איפה לחתוך ולקצץ? נראה לי אחלה לחתוך ולקצץ תשלומים של נסיעות שבפועל לא בוצעו, לפחות באוטובוסים… ברכבת במילא חייבים להעביר חוגר כדי להנפיק כרטיס.

      אהבתי

      1. נו אבל זה צבא…
        הם ביטלו נסיעות בימי ראשון ועשו "הסעות" לחיילים- במקום השיטה ההגיונית יותר, כפי שאתה מציע ואני מסכימה איתך.

        אהבתי

          1. נכון. אבל גם לא הביאו לחיילים הגעה מאוחרת יותר לבסיס, כן??

            אהבתי

          2. טוב… לצבא יש פיתרון פשוט לזה… "לכל שבת יש מוצאי שבת" … מי שלא מסתדר, מוזמן חזור מקוצרת…
            ובשעות העומס, הפיתרון הוא אוטובוסים שאמורים לצאת כל חצי שעה עד תל אביב…
            http://www.rail.co.il/HE/DrivePlan/ScheduleAlerts/Pages/SoldiersShuttle.aspx

            זה לא פותר את הבעיה של מי שעושה יומיות השבוע, בזמן השבתת הרכבת.

            אהבתי

          3. אהבתי…"האם אני אפגע מהמהלך?"
            תשובה: "לא, השירות נוצר במיוחד עבורך. הוא נוח, הוא חינמי והוא מהיר יותר".
            חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
            הצבא עושה משהו שיועיל רק לחיילים… די, מצחיקים אלה.

            אהבתי

    1. זה מילא, אבל מה עם סטודנט שרכש כרטיסייה של הרכבת (ב30 % הנחה בערך ל12 נסיעות ) ולא טרח להוציא רב קו? הוא ישלם מחיר מלא על הנסיעות באוטובוסים. אין הנחת סטודנט באוטובוסים ללא רב קו.

      אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: