גוגל ,מייקרוסופט , פייסבוק מה אתן אוספות ולמי זה עובר?

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל רוצה שהאיחוד האירופי ליאמץ חקיקה חוצת מדינות שתחייב חברות אינטרנט  ,שפועלות במדינות האיחוד , להצהיר איזה מידע הן אוספות על המשתמשים שלהן ולאן המידע הזה עובר אח"כ.
מרקל תתוועד עם שר הפנים ושר המשפטים הגרמני כדי להעלות הצעת חוק קונקרטית לאיחוד האירופי.
גרמניה ככל הנראה תקבל גיבוי מצרפת ואיטליה, אבל אנגליה ואירלנד ששם יושבים משרדי גוגל למשל, נגד הגבלות על החברות הללו כי זה פוגע בהצלחתן העסקית .

אישית, לי זה מתחבר ישר למאגר הביומטרי , שהרי הסיבה לרצון הזה של מרקל, הוא כדי להגן על אזרחי גרמניה ועל זכותם לפרטיות, ולהקטין את השפעת "האח הגדול" .

יותר מזה, אני מקווה שגם בארץ החברות הללו יחוייבו למסור מה בדיוק המידע שהן אספו, ולמי הן מגלגלות את המידע האישי הזה עלינו?

6 תגובות בנושא “גוגל ,מייקרוסופט , פייסבוק מה אתן אוספות ולמי זה עובר?

הוסיפו את שלכם

  1. זה נשמע רעיון מצויין בעיקרו, אבל נוצרת בעייתיות מסוימת.
    ראשית, מי מבטיח שהחברות יעבירו מידע מדוייק ולא שקרי לממשלות?
    שנית, מי מבטיח שהמידע שיועבר לממשלות יתאכסן בתיבה אטומה, ושלא יזלוג החוצה?

    וכמובן בפרקטיקה היישומית, קשה לי להאמין שחברות כלכליות עם כאלה סכומים עצומים שעומדים מאחוריהן, באמת יוותרו ללא מאבק.

    אהבתי

    1. הכוונה של מרקל זה לא לדעת מה כל גולש אוהב או מה תחומי העניין שלו, או האם הוא מעדיף קופונים של אתר קופון, או באליגם, או האם הוא מעדיף לשתות מי עדן, נביעות או תמי בר
      אלא להבין מה סוג המידע שנאסף. מהם אותם פרטים שהן אוספות על המשתמשים?
      למי אותן חברות מעבירות את המידע הזה ?

      אהבתי

      1. את זה הבנתי… ועדיין לא הבנתי , האם היא באמת מצפה שימסרו לה מידע נכון?
        מה הבעיה פשוט להגיד לה "כן, אספנו רק כמות גולשים מכל מדינה" ולהסתיר שהם בעצם גם אספו את מספרי הטלפון של האנשים כדי להעביר להם פרסומות, ולו בשביל שהיא "תרד להם מהגב"?

        אהבתי

        1. ראשית, ההגיון הבריא שלה או של כל אחד אחר.
          מספרי גולשים מכל מדינה, זה לא אותה פגיעה בפרטיות שמרקל פועלת נגדה.
          מרקל יודעת כבר שחלק מהחברות שיתפו פעולה ומסרו מידע על גולשים לידי הNSA.אם החברות הללו לא יודו שלא אספו את המידע הזה, אז איך יכול להיות הNSA השיג אותו מהן?!
          מעבר לזה, מעקב אחר נפח המידע שיוצא משרתי החברות החוצה, יוכיח שמדובר ביותר מרק המידע שמוזן ע"י הגולשים , והפער הזה, זה הנתונים לגבי הגולשים שהחברות מעבירים הלאה.

          אהבתי

          1. מרקל- גרקל… מצד אחד היא מציעה אחלה רעיון.
            אבל בצד הישים- או שהם יחרטטו אותה עם נתונים שהיא בחיים לא תדע אם הם נכונים או לא. או- שהיא תצטרך ממש לחטט להם במחשבים, ואת זה הם לא ירשו לעולם.
            אתה שם לב שמדברים על החברות הגדולות, העשירות והמשפיעות בעולם, כן?

            אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: