המורה התארס עם התלמידה יומיים לאחר סיום שנת הלימודים

לפי כתבה בMYNET תל אביב מוצג סיפור שקרה לפני כשלושה שבועות יומיים לאחר סיום שנת הלימודים התארסו מורה ותלמידה שסיימה י"ב השנה אך יש לציין שהמורה מעולם לא לימד את התלמידה הנ"ל.
כל זה קרה בתיכון בתל אביב שלא ידוע לנו שמו כמו כן חסרים לנו פרטים מהותיים על גיל התלמידה, על גילו של המורה (נטען בכתבה שהוא צעיר) וכמו כן באיזה שלב התפתחו בינהם היחסים ואם היו יחסים אסורים במהלך ההיכרות.

לכתבה לחץ כאן

ועכשיו לדעתי בלי לדעת את כל הנתונים של הגילאים והאם היה שלב ביחסים בינהם שהיה לא חוקי על פי חוקי המדינה זה קצת בעייתי.
נכון המורה אומנם לא לימד אותה ומכאן יחסי מרות על פניו לא מתרחשים אבל מבלי באמת לדעת מה הגילאיים של שניהם ובאיזה גיל הייתה התלמידה כשהם התחילו במערכת היחסים שלהם או עברו לשלב נגיד של מערכת יחסים אינטימית שעל פי החוק מותרת מגיל 16 בהפרש של עד 4-5 שנים בינהם אחרת ייחשב לעבירה פלילית.
אם הכל התרחש על פי החוק ושניהם באמת מאוהבים אזי אני חושב שצריכים לברך אותם ולאחל להם שיהיו מאושרים וישארו ביחד לנצח אם ניתן.
מה שנשאר רק לקוות שהכל חוקי ולאחל להם מזל טוב ובהצלחה

 

ומכאן אפשר לעבור למקרה שהיה בסעודיה שבו גבר כבן 50 התחתן עם מנהלת, מורה ותלמידה מאותו הבית ספר וכמו כן עם מנהלת פדגוגית חינוכית שעיקר פועלה הוא באותו הבית ספר גם כן.
לפי חוקי השריעה לגבר מוסלמי מותר להתחתן עם 4 נשים, לטענת כל נשותיו ההירכיה בינהן נהדרת ואין שום אפליה לטובה או לרעה בין המנהלת לתלמידה ולמורה וכמו כן בין המורה לתלמידה למרות שעל פניו יראה כמביך אירועים כמו ארוחת הערב המשפחתית או ערב הורים.

לכתבה המלאה לחץ כאן

<span dir=rtl>29תגובות ל‘המורה התארס עם התלמידה יומיים לאחר סיום שנת הלימודים’</span>

Add yours

  1. המקרה נראה הזוי וקיצוני כי הוא מתרחש במדינת ישראל בימינו אלו.
    אבל, ישנם מקרים רבים כאלו שלא מגיעים לכותרות או לא מגיעים לכדי חתונה.
    בחורות צעירות, חלקן עדיין בבית הספר, שיוצרות קשרים אינטימיים עם גברים מבוגרים (ובד"כ בעלי אמצעים).
    או שלבחורות הללו יש בעיה במוח, או שלהורים שלהם יש בעיה במוח, או שהגברים המבוגרים הללו קונים אותן בכסף.

    ולמרות זאת…
    במקרה שאתה הבאת לנו, הנושא הגיע לכדי חתונה.
    וגם, מדובר בתלמידה שסיימה בית ספר, על כן יש לשער שהיא בת 17-18 ושהיא לפני גיוס.
    ואני חושבת שאם אדם בוגר מספיק בשביל ללכת לצבא ולהחזיק נשק, הוא גם בוגר מספיק בשביל להחליט על ענייני האהבה שלו וכן, בשביל לשאת אחריות במידה ואלו ייכשלו.
    לכן, יש להניח לאותה בחורה. ייתכן ואכן יש ביניהם אהבה גדולה.

    נ.ב.: כמובן שיש לשלול את האספקט הפלילי בעניין זה.

    אהבתי

    1. אני מסכים איתך שיש הרבה מקרים מאוד בעייתיים בכל הנושא של נערות ש"מתאהבות" בגברים יותר מבוגרים ונשבות בקסמיהן.
      לרוב זה עם חיילים אבל הרבה פעמים זה גם עם בוגרים יותר אפילו.
      הבעיה החמורה היא שאותם גברים הרבה פעמים מנצלים אותן ומפעילים עליהן מניפולציות כדי שיפתחו בשבילן את הרגליים, ונותנים להן לפעמים אולטימטומים שאם הן לא ישכבו איתם אזי הם לא אוהבות אותם והם ייפרדו מהן .
      חלקן מספיק חכמות כדי לא ליפול למלכודת הזאת וחלקן פחות.
      אני מניח שזה בגלל כמה גורמים: גיל ההתבגרות אז מרד בהורים, משיכת תשומת לב כדי לגרום להורים להתייחס אליהם.
      אולי אותם גברים מעניקים להן תחושות שהבית לא מעניק להן אולי כסף ואולי סתם תשומת לב והרעפת אהבה שלפעמים גם מזוייפת רק כדי להשיג "זיון קל" מה שנקרא..
      הבעיה שההורים לא תמיד פנויים פיזית רגשית ונפשית בשביל הילדים שלהם שזה יכול למנוע מקרים כאלו.

      ורק בשבוע שעבר הוגש כתב אישום כנגד מורה ששכב עם תלמידה שלו בת ה15 אפילו במיטה שלו ושל אישתו היחסים בינהם התחילו כשהייתה בת 14 לא זוכר לגמרי זה התחיל לאט לאט בנשיקות ואחר כך במין אורלי במכונית בחניון במהלך אירוע בית ספרי של ערב עדות. או בטיול השנתי במקום מבודד .
      הקשר אומנם התחיל באס אם אסים ובטלפון ולקח לו זמן להתפתח ליותר אבל עדיין הוא קשר לא בריא ועובדה שהגישו נגדו כתב אישום על בעילה אסורה בהסכמה ומעשה מגונה.
      למרות שלדעתי אפשר אולי אפילו היה להגיש על אינוס קטינה כי הוא בן 40+ .

      אני מניח שמקרים כאלו קורים יקרו בארץ ובעולם ויש מספיק דוגמאות לזה.

      לגבי המקרה הספציפי הזה קשה לדעת בוודאות מה היה ואם היה חוקי או לא חוקי.
      כי באמת חסרים לנו פרטים על הגילאיים של שניהם ועל הגילאים של שניהם בתחילת הקשר המיני והרומנטי כיחד.
      לכן אם הכל נעשה כמו שצריך מי ייתן והם יהיו מאושרים לכל חייהם ושהיא לא עושה טעות בזה שהיא מתארסת/מתחנת איתו.

      אהבתי

    2. היו לא מעט מקרים שבהם המשטרה פתחה בחקירה של אונס של ילדות בנות 12 ע"י נערים בני 14 או 15. בחלקן המשטרה שיחררה את רובם כי הם טענו שהנערה אמרה שהגיל שלה הוא 15, אבל נניח והיא היתה משקרת וטוענת שהגיל שלה הוא 15, או ארבע עשרה, ומישהו בן 16 היה בועל אותה… זה עדיין היה נחשב אוטומטית לאונס מאחר שגילה האמיתי הוא 12 ולא ארבע עשרה, והפרש הגילאים הוא מעל שלוש שנים .
      למשל אונס בת 12 בשרון:
      http://news.walla.co.il/?w=/10/2658384
      "הן מתוכן ההתכתבויות עמה, הן מהצגת הדברים על ידה, וגם על פי בקיאותה בנושא וחזותה, סברו החשודים כי מדובר בנערה כבת 15. ואף על פי כן, מרשיי לא חצו את 'המראה הקסומה' ולמעשה לא בעלו את המתלוננת". עוד הוסיפה, כי לקוחותיה לא יכולים היו לדעת את גילה האמיתי כיוון שלא הייתה ביניהם היכרות מוקדמת. "

      אהבתי

  2. אישית הסיפור הזה נראה לי תמוהה. מישהו מכיר זוג שהתארס ללא שניהל מערכת יחסים קודם, או שקיימו מערכת יחסים ואחרי יומיים החליטו להתארס?
    לגבי קיום יחסי יישות, לפי החוק אם המעשים החלו לאחר שהיתה בת 16 ,הכל קרה מרצונה החופשי , המורה לא לימד אותה, לא היו בינהם יחסי מרות, הוא לא הבטיח לה הבטחות שווא להינשא, לא היה מטפל פסיכולוגי שלה, אז הכל חוקי .
    אין שום התייחסות לפער גילאים בין מישהי או מישהו שגילם מעל 16, לבין מישהו שהוא מבוגר בהנחה שהכל נעשה בהסכמה ומרצונם החופשי של שני הצדדים .
    מסתמך על שוברות שתיקה…
    http://www.shovrotshtika.co.il/information/law/%D7%97%D7%95%D7%A7-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9F-%D7%A2%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9F/

    אהבתי

    1. לפחות משיחה שניהלתי עם שוטר הוא אומר שזה כן אסור עם הפרש גדול מדי אבל כנראה כפי שהצגת לפי מה שרשום בחוק אין הגבלה. אם נכון הדבר לדעתי חייבים לשנות את החוק בהקדם כי גיל 16 הוא גיל מוקדם מדי להסכמה של בחורה או בחור לעשות סקס עם מישהו שהוא הרבה מעל גילם למשל בהפרש של יותר מ4-5 שנים.
      כי קל להפעיל מניפולציות ו"לשכנע" כדי שהם יסכימו בכל מיני דברים שהם מאוד בעייתיים אני חלוק בדעתי על החוק כפי שהוא

      אהבתי

      1. גיל 16 זה הגיל שבו אישה נערה או נער נחשבים כבגירים: הם לא נחשבים בוגרים מול החוק, אינם נושאים באחריות פלילית, אבל הם כן יכולים לבחור עם מי לקיים יחסי מין, ולתת את הסכמתם או אי הסכמתם לקיומם של אלו לגבי גופן ועצמם.
        הפער של שלוש שנים, תופס רק אם בן הזוג הקטין מעל גיל ארבע עשרה, ואז למרות שקיום יחסים בהסכמה של מישהו שגילו מתחת ל16 אמורים להיחשב כבעילה אסורה, הם אינם נחשבים לכאלו, אלא ללגיטימיים וחוקיים וכשרים למהדרין.

        למעשה,אם תשים לב אין הבדל בין מישהו שגילו 18, למישהו שגילו 16-18 למעט הענישה שחמורה יותר כלפי מי מי שמרמה או מנצל מרות או קשר של מטפל מטופל עם הקטין. יש הבדל של תוספת של שנתיים לעונש על אותה עבירה. סעיפים 346 א1 וסעיף ב'.

        אנשים שינסו לעשות מניפולציות, יש בכל גיל. לדעתי דווקא בטווח ההפרש של ה3 שנים, יש יותר סיכוי שימצאו מניפולטור מאשר בטווח גילאים שהוא בהפרש גדול יותר, כי חלק מהם יתיישרו בצבא.

        אהבתי

        1. כן אבל עדיין זה בעייתי מאוד בגיל 16 לדעתי הנער/ה לא מספיק בוגרים נפשית כדי לדעת אם הם מוכנים לקיים מין ולשקול את השיקולים המתבקשים לחיוב ולשלילה.
          נכון שבהפרש של ה3-4 שנים פער רק יכולים להיות מניפולטיבים אבל מצד שני גם אנשים יותר מבוגרים יכולים לתת הרבה תירוצים או "שכנועים" כדי לגרום לקיום היחסי מין דבר שלא בהכרח עומד בחוק אבל מבחינה מעשית כמעט ובלתי ניתן להוכחה.
          מה גם שבגיל 16 זה יכול לגרום לנזק נפשי גדול לאותו נער או אותה נערה למרות שסיכוי גדול שלנערה סיכוי לנזק גדול מאשר לנער (אבל לא פוסל את האפשרות שגם לנער יהיה נזק).
          כל עוד אין להם את הכלים הנכונים כדי לשקול באמת ובתמים וברצינות לדעתי צריכים לעשות הדרגה כמו שהחוק מתיר בין כאלו שטרם מלאו להם 16 אבל בפער גילאים סביר.
          כי תסכים איתי שמישהו בן 30 ומישהי בת 16 זה מאוד בעייתי.
          נכון שגם 18 ו30 זה בעייתי אבל בגיל 18 כביכול כולם שווים בפני החוק והופכים לבוגרים, ומחליטים החלטות על החיים שלהם .
          אם זה צבא, לימודים או עבודה ואז זה יראה טוב יותר והסיכוי לנזק לטעמי קטן.

          אהבתי

          1. מדובר כאן באישה בוגרת לחלוטין ,אם כי פרטיה נאסרו לפירסום , שהסכימה להיכנס למיטה עם מי שטען שמאוהב בה, רוצה להתחתן איתה, ואף הציג בפניה שתי טבעות נישואין

            "במצב דברים זה, כאשר הנאשם טווה מסכת שקרים, ולמעשה ייצר בפני המתלוננת דמות פיקטיבית ו'סיפור כיסוי', הסכמת המתלוננת לקיום יחסי מין, בעקבות מצג השווא, מקימה עבירה של אינוס. בנסיבות אלה, הקלה התביעה עם הנאשם כבר משבחרה לייחס לו עבירה של קבלת דבר במירמה בלבד".

            השופט לוי פסק לה פיצויים של עשרים אלף שקל, על האונס , וקיבל את הסדר הטיעון למרות שאינו כולל אישום או הודאה של הנאשם באונס.
            לא מדובר כאן בהפרש גילאים בהכרח בין שניהם, אלא פשוט בהונאה ושקרים. דבר כזה יכול לקרות בכל גיל, ולכן איני רואה חשיבות להקפדה בחוק על הפרש גילאים במקרה שבו הוחלט ששניהם בגירים או בוגרים ויכולים להחליט לבד לגבי גופם.
            הוספת עוד ועוד הגבלות על הפרש גילאים זה, יכולה להיתפס בהחלט כהגבלה לא לגיטימית ואף צימצום בני הזוג האפשריים, אך ורק מטעמי גיל, אם לא אפלייה של ממש.

            בוא נהפוך את את עדי קייזמן ואת אסתי גינזבורג לפושעים, מאחר שיש בינהם הפרש גילאים גדול.
            היא 22, והוא 38 בעת חתונתם.

            אהבתי

          2. אני חושב שהשופט היה צריך לזרוק מכל המדרגות של בית המשפט את ההסכם טיעון הזה ולשפוט אותו לחומרה.

            ואתה לא הבנתי את כוונתי למבחינת פער גילאיים סביר ההגבלה צריכה לטעמי להיות עד גיל 18 כי רק בגיל 18 הופכים להיות למה שנקרא חוקיים על פי החוק ונחשבים למבוגרים לא קטינים ולא בגירים.
            מגיל 18 כל אחד ואחת רשאיים לעשות מה שעולה על רוחם כל עוד שומרים על החוק .
            ברגע שהפער בינהם היה 16 שנים אבל הם התחתנו כשהיא הקטנה הייתה בת 22 ואין בעיתיות עם הנתון הזה.

            אהבתי

          3. מיקי, לשופט אין את הסמכות לקבל את ההסכמות של התובע והנתבע, ולהוסיף עוד אישום שנשכח, ולפסוק אשם באותו אישום גם אם זה נובע ישירות מההסכמות בין התובע לנתבע, כמו במקרה הזה.
            יתכן והשופט היה פוסל את ההסכם הזה, ובית המשפט היה פוסק מעשי רמייה, ועדיין לא מוצא את הנאשם אשם באונס. יתכן שבית המשפט היה נאלץ לפסוק פיצויים קטנים יותר, אבל הצדק היה מתעכב וגם הפיצויים בכמה שנים טובות בעקבות התנהלות המשפט.

            האם כל בני הנוער מתבגרים והופכים לאנשים שקולים ורציניים שיכולים כעת לקבל החלטות שיתמודדו עם השלכותיהן כל החיים? ממש לא, ולכן זה לא משנה האם הם בגיל 16 או 18 במצב שבו יש הפרש עצום בגילאים בין בני הזוג.

            אהבתי

  3. סיפורים שמעניקים מובן חדש למינוח אהוב על מנהלי בתי הספר בנאום פתיחת שנת הלימודים: "משפחת בית הספר"

    אהבתי

      1. בגלל שלא נותן לי להגיב לך למעלה אגיב לך כאן
        לשופט יש את האפשרות לא לקבל את הסכם הטיעון ומכיוון שבהסכם הוא כבר הודעה במרמה אז לא צריכה לדעתי להיות בעיה גדולה להוכיח זאת וברגע שמוכיחים את מעשה המרמה אפשר לדעתי להוכיח את מעשה האונס כי מין שנעשה במרמה הוא נחשב כאונס.
        כבר הוכח שערבי שהציג את עצמו כיהודי ומישהי שכבה איתו אחרי דייט וגילתה בסופו של דבר שהוא ערבי (לא בטוח אם תעודת זהות כחולה או ירוקה של השטחים) והוא נידון לכמה שנים טובות במאסר על מעשה אונס על הקטע של מרמה.

        ונכון גיל 18 הוא לא בהרבה יותר גדול מ16 אבל מבחינת החוק זה הגיל שבו האדם הופך מקטין ובגיר למבוגר ולחוקי מבחינת החוק אז לדעתי 18 יותר מתאים לקטע של אי הגבלה למין מבחינת הפער בין הפרטנרים כל עוד שהכל נעשה לפי החוק כמובן

        אהבתי

        1. direwolf הבעיה היא שברגע שהסכם הטיעון נפסל, כל ההסכמות וההודאות שהיו בו, אי אפשר להשתמש בהן על מנת לגזור את דין הנאשם על סמך הודאותיו . עליהם לתבוע מחדש את הנאשם על אותם הדברים.

          תהיה בעצם מלחמת גירסאות בין הנאשם לנאשמת, ואם יצליחו להוכיח ספק של 11 אחוז, שהנאשם לא התכוון לרמות את הבחורה , שהיא לא הבינה אותו, שלא ניסה לשקר ולהבטיח שינשא לה, אלא שזו היתה הפרשנות שלה, אבל הוא לא אמר לה את זה מפורש, הבן אדם יוצא בלי עונש מאסר על האונס, ובלי לשלם לה פיצויים, גם אם יוכח שרימה את האדם האחר.
          אבל זה יקח כמה שנים טובות, ויתכן שבגלל שהשופט הזה נחשף להסכמות שהיו ופסל,אז התיק יועבר לעיונו של שופט אחר בכלל, שלא יוכל להסתמך בהלך מחשבתו של השופט הראשון הזה, אלא יצטרך להסתמך על הראיות של המשטרה שהאיש אכן רימה אותה והבטיח שינשא לה, ולכן היא הסכימה לקיים איתו מערכת יחסים מלאה. מעבר לזה, עורך הדין של הנאשם, ינסה להוכיח שמדובר באישה מופקרת מינית, שזורמת עם כולם, וינסה לפגועה בשמה הטוב ולהוכיח שלא בגלל ההבטחות נכנסה איתו למיטה.

          אם נחשוב על זה בהיגיון, אז נערות מתבגרות מהר יותר בממוצע בשנתיים לעומת בנים. אז לבוא ולאמר שנערה בגיל 16 עוד לא מספיק בוגרת לקבל החלטות לכל חייה, שוה ערך לטיעון שגם נער בן 18 עוד לא מספיק בוגר לזה, אבל זה הגיל שבו כולם נחשבים לבוגרים בעיני החוק. אז הטיעון הזה של עוד שנתיים, לא ממש לגיטימי בעיני.

          אהבתי

          1. החוק האמריקאי הרבה יותר טוב במקרים כאלו שם השופט שפוסל עסקת טיעון יכול להטיל עונש כרצונו על הנאשם.
            או שחבר המושבעים יושבים ודנים כן נכון ינסו להכפיש את הקורבן והיא תצטרך להעיד והכל אבל מצד שני מי מבטיח שבעונש קל או בלי עונש הוא לא יחזור על זה שנית לאחר שיצא אחרי שנתיים.
            אצלינו המשפט לדעתי מאוד בעייתי חלק מהחוקים הם מימי המנדט הבריטי וחלק מימי האימפריה העותמנית ששלטה בארץ הגיע הזמן להתאים חוקים למאה הנוכחית שלנו ולא להסתמך על חוקים משנים שאין כבר כמעט זכר להם

            אני לא חושב שגיל 16 הוא בהחלט הגיל הנכון אבל לדעתי צריכים לעשות את ההגבלה עד הגיל המירבי שניתן בחוק וגיל 18 הוא הגיל הזה לכן אני אומר 18 ולא 16 נכון שבנות במיוחד בגיל ההתבגרות יותר בוגרות מבנים בשנתיים שלוש אבל עדיין אם ילד בן 18 יכול להחזיק נשק וללכת לצבא אז הוא מספיק בוגר כדי להחליט אם לקיים או לא לקיים מין

            אהבתי

          2. מיקי, יש שתי גישות לתפקיד השופט במשפט: שופט שהוא חוקר, ושופט שהוא ניטרלי.
            בארץ, ובמערכת המשפט בבריטניה ובשאר מושבותיה לשעבר, השופט הוא ניטרלי.
            הוא לא יכול לחקור ולהתערב ולעזור לתובע או לנאשם במהלך המשפט. הוא שומע את הטיעונים הכי חזקים שכל צד העלה, ומחליט מי הוכיח טוב ישהצדק איתו, וכמובן גם לאור העיקרון של טובת הכלל וכולי וכולי. השופט או שופטים פוסקים האם הנאשם אשם או חף מפשע.

            שופט שהוא חוקר, קיים מדינות מערב אירופה : הרעיון שעומד מאחוריו היא שתפקידו של השופט להוציא את האמת והצדק במשפט. לא יתכן שיהיה צד שיפסיד במשפט, רק בגלל חוסר מיומנות של הפרקליט שלו בבחינת הראיות וזימון העדים. השופט חוקר בעצמו, יכול להעלות טיעונים בעד או נגד אחד הצדדים. לאחר שהשופט החוקר מסיים את ניהול החקירה, יש שופט פסיבי , נייטרלי , שפוסק את הדין, וגוזר את העונש.

            לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות:
            אם לשופט יש דיעה קדומה, והוא ניטרלי ולא חוקר, דעתו האישית פחות תשפיע על הפסיקה כי חייב להסתמך על הראיות שהובאו בפניו.
            אם זהו שופט חוקר, יש יותר סיכוי שדעתו האישית תעוות את הדין מאחר שהוא חוקר בעצמו.
            מנגד, אם השופט ניטרלי, לעיתים עורך דין מנוסה יותר, או בעל שם יותר טוב יוכל להגן על מרשו טוב יותר לעומת עו"ד חדש וללא נסיון, ויתכן שמרשו יצא נפסד מאותו חוסר הנסיון, מה שלא יקרה בשיטת שופט חוקר.

            בדיוק בגלל שבנים בגיל 18 וגם בנות בגיל 18 מספיק בוגרים כדי להגן על המדינה וללכת לצבא, אז נערות בנות 16 מספיק בוגרות כדי להחליט מה לעשות עם גופן, וכמעט ואין בקרב בני נוער מצבים הפוכים, שהנערה יותר מבוגרת מהחבר שלה.

            אהבתי

          3. באמריקה זה תלוי עדיין לא הבנתי איזה משפט עם חבר מושבעים ואיזה משפט בלי חבר מושבעים אבל השופט כשהוא לא מסתמך על חבר מושבעים שומע את הצדדים, ומגבש דעה מי לדעתו היותר אמין וקובע פסק דין וגזר דין כמובן שהוא לא כל יכול אבל הוא מסוגל לפסול עסקת טיעון מגוחכת ולערוך משפט מלא ולשמוע את כל הצדדים ואז להכריע כמובן שהוא מוגבל לחוקה והכל

            אהבתי

    1. בהחלט "משפחת בית הספר" השאלה היא האם מוסרית נכון הדבר ואיני יודע את התשובה לזה

      אהבתי

      1. זה לחלוטין לא מוסרי. יש משפחה ויש בית ספר. מנהלי בתי ספר משתמשים במושג "משפחה" על דרך ההשאלה, אין זה מוסרי ואף לא הוגן לאחד הדברים.

        *הערה: אם תגיב לעניין ולא לכותב, לא תיאלץ להעלות תגובתך במקום לא קשור 🙂 . המערכת בוורדפרס בנויה על פי עניינים, גם בתגובות – כל מה שמתחת לתגובה מסויימת הוא בעניינה – ואפשר להמשיך לפתוח עוד די הרבה תתי נושאים כאלה, אבל עד גבול מסויים. מעבר לו, יש לפתוח תת-נושא ראשי חדש, אם הוא מתייחס לתוכן אחת התגובות, במקרה כזה רצוי לצטט הקטע הרלוונטי שאליו מתכוונים להתייחס.

        אהבתי

  4. אתה רציני שגיל 16 זה צעיר מדיי?
    היום ילדים מקיימים יחסי מין בגיל 12. ועדיין, הממוצע הארצי עומד על 16. רק לצורך השוואה, בבריטניה זה עומד על 14.
    וישראל היא אחת המדינות בהן גיל ההסכמה הוא יחסית מבוגר, יש מדינות בהן הוא נמוך אפילו יותר.
    זה הדבר הכי הגיוני שאפשר לעשות. ועדיין, יש יותר מדיי מקרים בהם גיל ההסכמה משמש כאיזשהו אזור של "בערך".

    אהבתי

    1. אני חושב שגיל 16 לגיל הסכמה מוחלט זה מוקדם מדי, כאילו לדעתי לא בהכרח נכון שיקרה מצב שמישהו נגיד בן 60-50 יקיים יחסי מין מלאים עם מישהי בת 16-17. אבל אולי זאת רק דעתי.

      אהבתי

      1. יש הבדל בין משהו שהוא לא נכון, לבין משהו שהוא לא מוסרי, או לא חוקי.
        האם בגלל המיעוט של המקרים הללו, צריך להגביל את כולם ולאמר להם עם מי לשכב ועם מי לא?!

        אהבתי

      2. אתה מדבר על משהו אחר… על הפרשי גילאים.
        החוק מסדיר את זה בצורה מיוחדת. כלומר, גם לאחר גיל ההסכמה- היחסים חוקיים כל עוד ההפרש לא עולה על כמה שנים בודדות (אם אני לא טועה 3 או 4).

        אני לא אומרת שאתה טועה בהשקפתך האישית, אני אומרת שבפועל כיום ילדים מקיימים יחסי מין בגילאים מאוד מאוד צעירים.

        אהבתי

        1. ינשופית , בואי נניח שסטף וורטהיימר, יחליט לגור בארץ. איני יודע האם הוא נשוי או לא, אבל נניח שהוא היה רווק, או גרוש, והיה בוחר לעצמו אישה בת 21. אז אם יקיים איתה יחסי מין, הוא יעבור על החוק?
          היא בלי ספק תהיה צעירה מנכדיו ונכדותיו, אבל האם זה מעשה פלילי? לפי החוק זה חוקי למהדרין!
          אין שום הגבלה על שני אנשים שגילם מעל 18 לגבי מה הגילאים של בני זוגם, כל עוד בני זוגם בוגרים.

          במצב שבו אחדשני בני הזוג מעל גיל מעל גיל ארבע עשרה,, ואחד מהם מעל גיל ההסכמה , יש חשיבות לפער הזה של השלוש שנים בין בני הזוג. מי שמקיים יחסי מין עם מי שמתחת לגיל ההסכמה, מואשם אוטומטית באונס או בעילה אסורה . אבל אם זה בהסכמת שני הצדדים, ופער הגילאים הוא שלוש שנים ומטה בינהם,אז יש לבן הזוג שמעל גיל ההסכמה הגנה מפני האישום של בעילה אסורה בהסכמה. התנאים הם : גיל 14 לפחות לקטן משניהם, ופער בגילאים שהוא פחות משלוש שנים. נגיד: 14.5 ו17 – למי שבגיל 17, יש הגנה בחוק מפני אישום בבעילה אסורה אם היחסים היו ברצונם החופשי של שני הצדדים ולא התקיימו המקרים הבאים : יחסי מורה תלמיד,פסיכולוג\ פסיכיאטר פציינט, מנהל תלמידה, אפוטרופוס חוסה או מנהל עובדת .

          אהבתי

          1. מגיל 16 אם אני זוכר נכון את הדיון שלנו בפייסבוק היא לא צריכה את הפער של ה3 שנים בתנאי שכל התנאים שהחוק מתיר מתקיימים אין יחסי מרות,ואין קיום יחסים תוך כדי הבטחות שווא או שקרים.

            אהבתי

        2. וכן אני מודע לזה שהיום בני נוער מקיימים יחסי מין בגילאים צעירים.
          לא יודע אם התופעה בריאה או לא בריאה ולא בטוח שהתמודדות נכונה עימה זה רק בחקיקה ואכיפת החוקים שיש, אלא דרך חינוך נכון וחינוך מיני ולא בכיתה י-יא אלא נגיד בכיתה ה'-ו' שזה הגיל היותר חשוב מכיוון שמתחילים שינויים בכל הנושא של הפן המיני שגם בנות וגם בנים מתחילים להתפתח ויש להם דחפים מיניים שאם לא יוסברו נכון יכולים לגרום לנזקים חלקם אפילו לשנים רבות.
          חינוך מיני נכון ובזמן הנכון יכול להועיל מאוד לטעמי

          אהבתי

  5. לאקי… אם כבר משפחה … מנהל שנשוי למורה, יכול להיות באותו בית ספר איתה?
    או מנהלת מחוז שנשואה למנהל בית ספר… יצטרכו להעביר אחד מהם למקום אחר כדי שלא יהיה כפוף אליה בעבודתו?

    אהבתי

מה דעתך? Comment

למעלה ↑