מסיפורי הרכבת…

אני מאמין שרובכם שמעתם כבר, על שיבושי הרכבות שהיו אתמול…
מנהריה לעכו לא היו רכבות בגלל תקלה טכנית, ומתל אביב עד נתניה לא היו רכבות בגלל אדם אחד שהתאבד על המסילה.

הרכבת שעליה עליתי, היתה אמורה להיות ישירה לת"א, ומשם מאספת עד באר שבע, הרכבת השניה במוצ"ש.
21:40- רכבת מהירה שלא אמורה לעצור בתחנות הביניים, עוצרת בנתניה.
טוב, הרכבת עצרה, שוב שיבושים? אולי נהג הקטר החליט שהוא רוצה לעשן? הרי ביום רביעי שבוע שעבר היו עיצומים של עובדי הרכבת.
אחרי איזה 5 דקות, יש הודעה: עקב אירוע דריסה של הרכבת שלפנינו, המשטרה סגרה את תנועת הרכבות בין נתניה לתל אביב.
נוסעים המעוניינים להמשיך דרומה מתבקשים לרדת לרציף ולצאת מהתחנה . שאטלים יקחו את הנוסעים לתחנת הרכבת בת"א ומשם תוכלו להמשיך עם הרכבת.
היות שידענו שיקח זמן לאוטובוסים להגיע, ישבנו ברכבת, עד שהסדרנים שלה ביקשו שנצא, כי ישתמשו ברכבת הזו להחזיר נוסעים שמעוניינים לחזור לתחנות צפונה.

יוצאים מחוץ לרכבת, ויוצאים מהרציף אל מחוץ לתחנה, ומחכים לשאטלים .עוד רכבת מגיעה… , עוד רכבת מגיעה ומורידה נוסעים בנתניה, ואין אפילו אוטובוס אחד באופק.טוב, אוטובוסים קרובים יש, כי יש איזה חניון או תחנה מרכזית של אוטובוסים בנתניה ממול לתחנת הרכבת, אבל אם לא נעים לרכבת. ונשלם עליהם בעצמנו אם נעלה עליהם.

היו גם מוניות, שנסעו ברגע שהתמלאו, אבל איני יודע האם הרכבת תחזיר את הנסיעות, ולכן המתנו לשאטלים שהרכבת הבטיחה.

פגשתי מישהו שלמד איתי בתיכון, היה צריך לחזור מחיפה לתל אביב, לקח רכבת מהירה כדי לא להגיע מותש… היה לו מגש של פיצה שהביא מהביית שנשאר מאירוע משפחתי, והציע למי שרעב.

ירדו איזה זוג תייירים, שצריכים להספיק לתפוס טיסה לנתב"ג… שאלו איך יגיעו לשם? אמרתי להם חפשו אחר מונית ריקה, יש מוניות שנוסעות פה כל הזמן. תבקשו שיביא אותכם לתחנת הרכבת של תל אביב, משם תוכלו להמשיך עם רכבת לנתב"ג.

אחרי שירדו נוסעים מהרכבת הרביעית, ושמעתי שוב את הכריזה : נוסעים שמבקשים להמשיך דרומה מתבקשים לצאת מהרציפים ולצאת מהתחנה בצד של מנהל התחנה, האוטובוסים ממתינים לכם לתל אביב.
הלכתי לחלון של מנהל התחנה, וצעקתי עליו: אתה לא מתבייש לשקר ככה לאנשים במצח נחושה? מתשע וארבעים אני עומד בתחנה. אני צריך להגיע לבאר שבע ,זה שלוש שות נסיעה גם ככה.  האוטובוס היחידי שראיתי זה אלו שנכנסים ויוצאים מתחנת האוטובוסים ממול. יש לי אוכל לשבוע שלקחתי מהבית, והוא יתקלקל עד שאגיע לבאר שבע. איפה האוטובוסים שהובטחו שממתינים לנו לפני שעה? כמה אוטובוסים יגיעו? מתי הם יגיעו? כמה אוטובוסים יש לך בדרך לפה, ומה הצפי של ההגעה שלהם לתחנה הזו?
מי יפצה אותי אם האוכל שלקחתי יתקלקל בגלל ההמתנה והנסיעה שמתארכת ?

לא היתה רכבת אחת, שהנוסעים שיצאו ממנה בתחנה בנתניה, לא עצרו והחלו לצלם מראש 3 המדרגות שהיו שם, את כל האנשים שמחכים להסעות.

כשעמדנו בחוץ, חלק מהאנשים לא ידעו מה הסיבה לעיכוב.מי שכן ידע שאדם נהרג על המסילה התוווכח עם אחרים האם האדם ניסה להתאבד, או שזו תאונה .
היו בדיחות שחורות כמו :

  1. מילא שהוא רוצה להרוג את עצמו. המשפחה שלו במילא מסכנה,אבל למה לא התחשב והתאבד בפסים ברכבת ראשונה של מוצ"ש לא יכל לחכות לאחרונה בשישי!? טיפה התחשבות.
  2. אם אני שומע על מישהו שהולך להתאבד על המסילה כי נמאס לו לחכות לרכבת, אני הורג אותו בעצמי.
  3. היו אנשים שאמרו, אחרי ששמעו שזה היה נסיון התאבדות: אם האידיוט הזה לא מת, אני הולך לחדר שלו בבית החולים והורג אותו בעצמי על העיכוב הזה שיצר לכל כך הרבה אנשים.
  4. לפני 70 שנה הרכבות היו הרבה יותר יעילות באירופה.

ב22:30 הגיע אוטובוס ראשון, בודד ראה שצובאים על דלתותיו, הנהג ירד מהאוטובוס ונעל אותו. לא רצה שאנשים ינסו לעלות עליו כל עוד אין מספיק אוטובוסים. אחרי עוד כמה דקות, הגיעו 3 אוטובוסים נוספים.
מסביב לכולם היו יותר אנשים ממקומות ישיבה, ואף נהג לא אפשר לנוסעים לעלות עליו.
רק  ב 23:00 בא האחראי על האוטובוסים, ודיבר עם מנהל התחנה שביקש ממנו למלא אוטובוסים, ולהסיע לתחנת הרכבת בתל אביב, ולאסוף נוסעים צפונה לנתניה. כל אוטובוס שמתמלא שיצא.

היה שם בלאגן, אנשים חסמו את המסלול של האוטובוס הבא כדי לוודא שיעלו עליו או שלא יסע בלעדיהם, המאבטחים של הרכבת לא הלכו ולא ניסו לעשות סדר, ולעזור לייעל את הכל.
גם לא ניסו לוודא שמי שעלה על הרכבת המוקדמת ,יגיע במהרה לתל אביב, וגם לא מי שיש לו שעת יעד מסויימת, כמו טיסה שצריך לתפוש.
לכן המתנו שהבלאגן ירגע מסביב לאוטובוסים, וחיכינו ליד הכניסה לתחנה עדיין. לא רצינו להירמס בעלייה לאוטובוס, או שאיזשהו תיק יפול מהאוטובוס עם כל הבלאגן.

ב23:00 בערך, החלה שמועה שהרכבת על הרציף שתמשיך דרומה , פתחו מסילה בין נתניה לתל אביב. רצים בחזרה לרציף, נכנסים לרכבת. היינו איזה 10 אנשים , סטודנטים שצריכים להגיע לבאר שבע, כשחלק מכירים עוד ממקודם. תופשים 3 מקומות לארבעה עם שולחנות ושקעים. מחכים שהרכת תתחיל לנוע. הרכבת לא נעה. עוד אנשים עולים, אין מקום במעברים גם, והרכבת עומדת. אנחנו רואים רכבת חולפת בכיוון השני. אז הבנתי שהמשטרה אישרה מסילה אחת לתנועה, וכל החליפות יהיו בתחנות רכבת.
זה אכן מה שקרה עד תל אביב האוניברסיטה, נסיעה איטית אבל לפחות נוסעים.
יורדים בתחנת תל אביב, ומחכים שיודיעו מה עם הרכבת לבאר שבע.
שומעים בכריזה נוסעים שמעוניינים להגיע לבית שמש שילכו למקום זה וזה… נוסעים לאשקלון שיחכו על רציף מספר 3, ולאחר מכן תגיע לרציף 3 רכבת לבאר שבע.
נוסעים לבאר שבע מתבקשים להתרחק מהפס הצהוב ולאפשר לנוסעים לאשקלון לעלות.
מחכים, עוד איזה חצי דעה בערך, ובינתיים מנסים להיזכר בשירים עם רכבת…
רכבת ההפתעות, התחנה האחרונה, הדיקלום הזה כאן בקרון הזה מיום השואה, רכבת לילה לקהיר, רכבות, על פי תנועת הרכבות. אףאחד מהם הוא לא בדיוק אופטימי.
מנסים להיזכר בשיר שבו מוזכרת עיר בארץ וכם רכבת.. נזכרים בשיר על קטר הקיטור האחרון… וצ'יק צ'יק צ'אק הקטר נשף…

אחד האנשים שם לב, שיש את יעדי הרכבת:

  1. להאריך את שעות פעילות הרכבת במוצ"ש… הצליחו בגדול הפעם!
  2. ליצור חווית נסיעה: יצרו חווית נסיעה, אבל לא חיובית.
  3. להעלות את תדירות הרכבות, -לא חד משמעי.
  4. להאריך את הקווים- עם ההתנהלות שראינו עדיף דווקא לצמצם את מספר הקווים שיש.

טוב, הגיע הרכבת. שממשיכה לבאר שבע 23:24 … ומתחילים ליסוע. זו רכבת מאספת, אבל בכל מקרה אין כמעט רכבות מהירות בין באר שבע לתל אביב. רק שתבינו, 23:30 הייתי אמור לרדת מהרכבת בתחנה ולהתחיל ללכת לדירה..
01:30 ירדתי מהרכבת, סוף סוף… אין אוטובוסים, עייף מכל היום, מחפש מונית עם עוד חברים שגר 5 דקות הליכה ממני…

Advertisements

5 מחשבות על “מסיפורי הרכבת…”

  1. אתה עוד מתאר את זה בצורה חוויתית, והתמונה שצירפת נראית כמו רכבת במבטו של מישהו מסטול מאוד.
    אבל זה נשמע כמו סיוט.
    הרכבות האלה פשוט מפגרות, אין שם שום סדר, והעובדים שם עצלנים מפונקים.
    העיקר שאתה בבית 🙂

    אהבתי

    1. press0wl, אחרי כל כך הרבה זמן בתחבורה ציבורית עם החום הזה שהיה אתמול, כל אחד יהיה מסטול מאוד מהנסיעה… 😛 .
      היום הלכתי ולקחתי את כרטיסי הנסיעה שמגיעים על העיכוב מהנסיעה אתמול.
      מנהל התחנה שאל על איזו רכבת עליתי, אמרתי לו ראשונה במוצ"ש לבאר שבע…
      הוא שאל של איזה שעה… ומתי הגענו:
      אמרתי לו שעת עלייה ותחנה מתאימה , תשע ארבעים עצירה בנתניה, ולתחנה הזו הגעתי באחת וחצי בבוקר.
      הוא מסתכל בלוח רכבות, רגע, הרכבת הזו לא אמורה לעצור בנתניה בכלל… עניתי לו : היא גם אמורה להגיע באחת עשרה וחצי לבאר שבע…
      אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.

      אהבתי

  2. שמע, היינו נותנים לגרמנים לנהל לנו את הרכבת…. אבל בפעם הקודמת זה לא עלה יפה……………………………

    חחחח בהחלט חוויה יוצאת דופן… לפחות זה סיפור טוב לבדר בו את החברים…

    אהבתי

  3. הקטר עומד ריק
    הנהג הוא סתם דרעק
    שלוש שעות ודי
    הם עובדים קשה מדיי.

    הרכבת מאחרת
    את כולם היא מסובבת
    אנשים עצבניים
    "למה אותנו לא לוקחים?".

    מישהו כנראה איחר
    ובאוטו הוא מיהר
    על פסים עלה ולא ירד
    ותקע את הרכבות לעד.

    מנהל התחנה
    לא סיים ללמוד שנה
    פתרונות לו אין
    אז הוא הולך לו לנמנם.

    אופטיקאי מתעצבן
    הוא רוצה למקרר
    לישון שעה או שעתיים
    ובסוף לרכב על אופנים.

    אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s