kipur

אנטומיה של הסליחה

בימים אלו של חודש אלול חודש סליחות .

החודש האחרון לפני יום הדין – ראש השנה.

סליחה מבקשים מהשם ולכך יש תפלות מסודרות ותקיעת שופר .

אך בחודש אלול צריך אדם לבקש סליחה גם מהסובבים אותו. . .

גם אם נראה לו שהוא לא עשה כלום והוא עצמו והשני סתם מגזים !!!

סליחה לא עולה כסף אלא רק כבוד עצמי פסול ומתקנת את הגאווה

אל תגיעו לראש השנה יום הדין בלי לבקש סליחה

http://www.breslev.co.il/articles/האנטומיה_של_הסליחה/השקפה_יהודית/יהדות.aspx?id=20094&language=hebrew

4 מחשבות על “אנטומיה של הסליחה”

    1. לאקי שאלה טובה … ביקשת? קיבלת
      עשרת ימי תשובה: תקון המעשים ופיוס החברים ‎
      עפ"י מרן הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף שליט"א‎

      הלכה ז: אם חברו אינו מוכן למחול לו‎

      ——————————————————————————–

      אם ביקש מחילה מחברו, ואין חברו מוכן להתפייס עימו ולמחול לו, יחזור וילך פעם שנייה ושלישית. ובכל פעם ייקח עימו שלושה אנשים, ובכל פעם ישמיע באזניו דברי ריצוי אחרים. ואם אינו מוכן להתפייס עימו אחר שלוש פעמים, אינו זקוק לו.‎

      הלכה ח: אם רבו אינו מוכן למחול לו‎

      ——————————————————————————–

      במה דברים {שבסעיף הקודם} אמורים? כשחטא אדם לחברו. אבל כשחטא לרבו, אפילו רבו שאינו מובהק, צריך ללכת לפייסו אפילו אלף פעמים עד שיתפייס.‎

      הלכה ט: שלא להתאכזר מלמחול לחברו‎

      ——————————————————————————–

      אמרו חז"ל (יומא פז): "כל המעביר על מידותיו, מעבירין לו על כל פשעיו". ולכן המוחל לא יהיה אכזרי מלמחול לחברו, שהרי אם אינו רוצה למחול לחברו, אף לו לא ימחלו מן השמיים, אלא ימחל בלב שלם ובנפש חפיצה. ואם כוונתו לטובת מבקש המחילה, כגון אם עושה כן כדי שייכנע לב חבירו, ואל ישוב עוד לכסלה, רשאי שלא למחול לו מייד. וכן אם מכוון לטובת עצמו, שחושש פן ירע לו אם ימחול לחברו, רשאי שלא למחול מייד. ואם הוציא עליו {חברו} שם רע, אינו חייב למחול לו. ומכל מקום, טוב למחול גם בזה.‎

      הלכה י: אם חטא לחברו, וחברו נפטר‎

      ——————————————————————————–

      מי שחטא לחברו, ומת חברו, מביא עשרה אנשים, ומעמידם ליד קברו, ואומר: "חטאתי לה' אלוקי-ישראל ולפלוני זה הקבור כאן". ואם חטא לו בממון, יחזיר הממון ליורשיו.‎

      הלכה יא: דרך ריצוי חברו‎

      ——————————————————————————–

      מי שחטא לחברו ורוצה להתפייס עימו, עליו ללכת תחילה לפייסו בעצמו, ולא על ידי שליח, וכן לא על ידי מכתב. ומכל מקום, הכל לפי העניין, שאם הדבר ידוע שהנעלב נוח לרצות, עדיף שילך אליו בכבודו ובעצמו לפייסו, ורק אם הוא קשה לרצות, וחושב שיותר יהיה נוח לו להפייס אם ישלח אליו אחד מידידו שירצהו תחילה, יעשה כן, ולאחר מכן יבוא אחריו וימלא את דבריו בבקשת מחילה כדת, ונסלח לו.‎

      http://www.maran1.com/halacha/HLtikunaseret.php

      אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s