![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
|
13/10/2011 18:11
שלום קהילה, רק ארבעה ימים מאז יום כיפור, חמשה או ששה ימים מטקסי הזכרון, וכבר חג שמח, בו כולנו מצווים לשמוח…. אז עושים, בתקווה שהעשייה תופנם – כי ההצגה חייבת להימשך – הצגה כמשל לחיים עצמם – מחייכים, מחייכים ובונים סוכה… ועכשיו, כשהחג כבר החל, אני מאחלת לכולכם חג שמח מאד , שמחה שלא נגמרת בטוב בלתי נגמר – המקום הכי טוב: אמצע הדרך!להתראות! |
![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
|
13/10/2011 23:50
|
![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
|
15/10/2011 02:34
אין כמו החגים… כל המשפחה יושבת ואוכלת יחד. תעביר את הסלט לימין, את המלח לשמאל, את המרק תקרב למרכז עם המרפק, תמזוג עוד כוס שתיה עם בית השחי הנגדי למרפק, כי טמון לך שם בקבוק בלי פקק מסבב הבקשות הקודם…. קיצר, אחרי 3 ארוחות משפחתיות של כולם כולם כולל כל הילדים בגיל יסודי ומטה, חייבים קצת שקט וניקוי ראש, אז הנה ההמלצה שלי אליכם, לחג הזה לניקוי ראש:
|
![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
|
15/10/2011 01:49
עוד אני מנסה התנוחות האקרובטיות המסובכות שתיארת, בודקת אם אני מסוגלת לזה בכלל, תוך כדי שאני מתחילה לצפות בניקוי ראש ו… ניצלתי מהפלונטר המאד צפוי: מה שיש שם זה הרבה יותר מאקרובטיקה סתם: זה המתקן האהוב עלי בכל הלונה פארק מאז גיל 4: המכוניות המתנגשות! תודה, אבא'לה! המקום הכי טוב: אמצע הדרך!להתראות! |
![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
|
15/10/2011 02:54
אין בעד מה….
|
|
![]() הצטרף 10/07/2008
הודעות 20,144
|
19/10/2011 11:00
שישו ושמחו בשמחת תורה! ![]() |
|
![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
|
20/10/2011 00:15
המקום הכי טוב: אמצע הדרך!להתראות! |
|
![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
|
20/10/2011 22:25
חג מתן תורה שמח לכולם!
|
|
![]() ![]() הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
|
21/10/2011 01:55
תודה קאי, שאתה מברך מעכשיו לקראת החג שחל בשיא האביב …. באמת העיקר הכוונה. אפשר להבין – כי בכל זאת, החגים קשורים מאד זה בזה: בפסח – הכל התחיל: יצאנו ממצריים. שבועות – הוא חג מתן תורה, מציין הארוע (הרשמי) המכונן שלנו כעם.* בסוכות אנו חוגגים השפע הגשמי והרוחני שבורכנו בו ומזמינים את כולם לחגוג עימנו – יהודי וגם גוי.** חג סוכות נמשך 7 ימים. שמיני עצרת, הוא חג שמחת תורה, הוא החג היחיד שבו אנו חוגגים העל טבעי שדבק בנו כתוצאה מחיבורנו עם העל טבעי באמצעות התורה, חוגגים את נצחיותנו כעם.*** נצח הוא מגדיר זמן על-טבעי, מעל לזמן הלינארי – ולכן כולל בתוכו עבר, הווה ועתיד. בסיומו של שמחת תורה מתחיל מחדש התהליך הרוחני השנתי אותו מציינים החגים שנקבעו בתורה: פסח, שבועות, ראש השנה, יום כיפור, סוכות, שמיני עצרת. * כפי שנכתב כאן: – קבלת התורה … זו התחייבות ללכת מעל למיידי, התוסס והמציאותי לכאורה, ולהגיע אל התמונה הנשגבת הכוללת שהיא תמצית האמת. *** למרות שהוא מגיע מיד בתום שבעת ימי חג הסוכות, שמיני עצרת הוא יום חג העומד בפני עצמו, וכפי שכתוב בחומש ויקרא (כג:לו): "ביום השמיני מקרא קודש יהיה לכם… עצרת היא", משמעות הדבר היא, שיש לברך בו את ברכת "שהחיינו" ואין יותר צורך לשבת בסוכה. צירוף של המספר שבע הרמב"ן (רבנו משה בן נחמן שחי במאה ה-12 בספרד) נותן הסבר יפה מתוך הקבלה: המספר שבע הוא מספר השייך לעולם הטבעי. ישנם שבעה ימים בשבוע, שבעה תווים בסולם הקולות ושבעה כיוונים (ימין, שמאל, למעלה, למטה, קדימה, אחורה ומרכז). "שבע" – המיוצג ע"י שבעת ימי חג הסוכות – הוא עולם הטבע. "שמונה" לעומת זאת, – המיוצג ע"י יום שמיני עצרת – הוא העולם שמעל לטבע. הגמרא אומרת שהעם היהודי הוא מעל לטבע. הצלחנו לשרוד את כל הרדיפות, ההגליות, הייסורים והגירושים שניתן להעלות על הדעת. ובכל זאת הצלחנו להתגבר ולשרוד. מארק טוויין כתב: "לכל דבר יש סוף חוץ מליהודי, כל הכוחות האחרים מתפוגגים, רק העם היהודי שורד. מהו סוד ההישרדות של עם זה?" ה"סוד", כפי שידוע לנו, הינו מתנה מיוחדת שנתן הקב"ה לעם ישראל: התורה. כמו שכתב הרב עמנואל פלדמן: "התורה היא גשר מסתורי המחבר בין היהודים לקב"ה, דרכה הם מתקשרים זה עם זה, ובעזרתה הקב"ה מקיים את הברית שכרת עם עמו לשמר אותו ולהגן עליו". לכן, היות והמספר שמונה הוא מעל לטבע והתורה גם היא מעל לטבע, אין זה צירוף מקרים שבשמיני עצרת אנחנו חוגגים את סיום קריאת התורה ומתחילים סבב חדש של קריאות. אירוע זה מכונה בחיבה "שמחת תורה". (בחוץ לארץ חוגגים את שמחת תורה ביום שלאחר שמיני עצרת). טקסט זה לקוח ממאמר של הרב שרגא סימונס, בו מורחב עוד על היחודיות של חג סוכות ועל היחודיות של חג שמחת תורה ושמיני עצרת המקום הכי טוב: אמצע הדרך!להתראות! |
|
מה דעתך? Comment