עוד התלבטות בקשר לאהבה

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
 17/08/2011 13:44

אני מגדירה עצמי כמסורתית. אני מאד מאמינה באל אבל מבחינת מצוות זה בא לידי ביטוי בעיקר בשמירת כשרות ושמירת מנהגי חג. במידה שאחותי ואני בביקור אצל ההורים והיא הולכת לביה"כ אז היא לוקחת אותי (אחותי חזרה בתשובה לפני כ- 10 שנים), כשסבא היה חי הייתי הולכת גם עם סבא לביהכ בימי חג.

העניין הוא שבמשפחה שלי פרט לאחותי הגדולה, אין בעיה ללכת לביה"כ ולאחר מכן להדליק טלויזיה בשבת ובחג. מכיוון שכך הורגלתי כך גם אני נוהגת ולכן איני יכולה להיחשב כדתיה ואיני נחשבת כשידוך טוב עבור אדם שומר מצוות.

יחד עם זאת אני מאד מתחברת לאווירה הדתית ואולי בגלל זה הצלחתי שכן יהיו לי בני זוג דתיים. העניין הוא שלמרות שהייתי בקשר שכזה, במידה והיו איתי בשבת, העניין של המחשב והטלוויזיה לא חסר לי, אבל אם הייתי לבד בשבת לא טרחתי לשמור.

כיוון שדי הרבה זמן איני בזוגיות וזה חסר לי מאד, פניתי לשדכניות ושדכנים ומטבע הדברים מרבית הפונים אליהם הם דתיים / חרדים / חוזרים בתשובה. סיפרתי שאני מסורתית ומוכנה להתקדם עוד ולא שיקרתי כי אכן אני מקווה לשמור שבת באופן מלא כמו אחותי.

העניין הוא שלפני מספר ימים, פנה אליי שדכן ואמר שמצא בחור שמוכן להיפגש איתי.

להפתעתי הוא תלמיד חכם חרדי. אתם חושבים שכדאי להיפגש למרות השוני מבחינת הרקע שעל פניו נראה גדול?

תודה על כל מענה.

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
17/08/2011 22:40

יסמין תודה על הפתיחות. את כרגיל מדהימה עם האומץ שלך🙂

אין בך שום פגם, שום דבר שעושה אותך נחותה בגלל שאת לא מה שמוגדר "דתיה"- ואני אכעס מאוד אם מישהו יטען אחרת.

הדרך שבה חונכת היא הדרך הכי נכונה והכי טובה בשבילך- אין חינוך "נכון" ואין דרך ישר אחת. אם כך את רגילה- כך תחיי, ואם למישהו לא מתאים- הוא לא ראוי לך.

אני חושבת שאפשר להיפגש ולראות מי ומה. קודם כל צריך לראות אם את תרצי אותו ולא ההפך. יכול להיות מאוד שתיפגשי אדם פתוח שלא מעניין אותו איך את שומרת על היהדות שלך. אבל כמובן שאל תבואי עם יותר מדיי ציפיות, כי ייתכן ותפלי על מישהו שלא שווה את האפצ'י שלך.

בכל מקרה אני מאחלת לך המון המון בהצלחה!

ואני, אגב, מאוד מזדהה עם ההרגשה של ה"באמצע"- באמצע בין הדת לבין החילוניות. זאת התלבטות יומיומית ומצב מאוד לא פשוט, במיוחד כשמגיעים לשלב של מציאת בן זוג. אבל תהי חזקה ואל תוותרי על הדרך שלך ועל מי שאת.מי כמוני יודעת ומאמינה- שעדיף להיות לבד מאשר עם סתם מישהו.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
 18/08/2011 00:48

יסמין, אם תהיו מוכנים ללכת אחד לכיוון השני, ולהתגמש, תמצאו את הדרך הנכונה כזוג.

אם לא תכבדו אחד את השני או רצונותיו , או צורת מחשבתו, לא משנה האם זה מהשבת או כשרות או כל סיבה אחרת, לא תמשיכו לאורח זמן להתקיים כזוג.

בכל מקרה, אולי עדיף להיפגש איתו רק כדי שלא יהיו בך את ההירהורים שאולי פיספסת מישהו שהיה מתאים לך כבן זוג, לדעתי.

מצטער, לא מזדהה עם ההתנדנדות בין לבין. אם מאמינים,אז מאמינים ומקיימים לפי מה שהתרגלנו, או לפי מה שאנחנו בוחרים לעצמנו. אם אנחנו מוותרים לעצמנו רק בגלל שאין אף אחד, אז זה מעיד על פחות אמונה לעומת מה שקיום המצוות מייצג. אם אנחנו מתנדנדים,אז בעצם אנחנו לא שלמים עם עצמנו ולא עם האמונה שלנו,או לא בטוחים בה.

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
 18/08/2011 01:43

אני כן שלמה עם האמונה שלי באל, זה לא שאני מתנדנדת מהבחינה הזו. אני פשוט באמת שלא חושבת שמשנה לו אם אנחנו מדליקים מחשב בשבת או לא🙂 , אבל כמובן שלא אדליק לאדם דתי את הטלויזיה מול הפנים בשבת, מתוך כבוד לדרכו. ותודה על תכובותיכם אני מסכימה איתן.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
18/08/2011 02:49

יס,

גמני בעד שתפגשי את הבחור ותיווכחי בעצמך במה מדובר.

בשבילי ההתנדנדות הזאת היא מצב קיומי שאני מכירה בכך שתישאר תמיד, בצורה ובמידה כאלה או אחרות: היתה המון אהבה בין הורי, מה שנקרא אהבת חיים. עם זאת, אמא היתה חילונית ותמיד נשארה כזאת, אבי היה דתי ותמיד נשאר כזה. זה לא אומר ששניהם לא התפשרו על המון דברים – הכל מתוך אהבה והמון כבוד הדדי.

זה אומר שזה אפשרי, אם מתאימים כבני אדם – גם אם לא תהפכי חרדית יותר והוא חרדי פחות. כולנו קודם כל יהודים ובני אדם.

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
 18/08/2011 14:28

תודה, אני אכן מקווה שתהיה התאמה מהבחינות הכלליות יותר, כי נמאס לי להתאכזב. בינתיים דיברנו בטלפון ונשמע נחמד ולא בעל דרישות מוגזמות מן ההיבט הדתי, אז קבענו להיפגש .

הצטרף 10/07/2008
הודעות 20,144
18/08/2011 19:02

יסמין היקרה

מאחל לך המון הצלחה ומנסיוני האישי באם רוצים אין זו אגדה!

מנהל קהילת חמשישים  חולמים ומגשימים
לא חשוב הגיל!
חשוב התרגיל!
הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
 18/08/2011 20:18

תודה .

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
 23/08/2011 20:21
optikay:

מצטער, לא מזדהה עם ההתנדנדות בין לבין. אם מאמינים,אז מאמינים ומקיימים לפי מה שהתרגלנו, או לפי מה שאנחנו בוחרים לעצמנו. אם אנחנו מוותרים לעצמנו רק בגלל שאין אף אחד, אז זה מעיד על פחות אמונה לעומת מה שקיום המצוות מייצג. אם אנחנו מתנדנדים,אז בעצם אנחנו לא שלמים עם עצמנו ולא עם האמונה שלנו,או לא בטוחים בה.

זה לא בהכרח עושה אותך פחות מאמין!!! גם להיות חילוני זה סוג של דת ובימינו אלה שיש כ"כ הרבה מנהגים, פירושים ונוסחים- אין דרך אחת נכונה.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
 24/08/2011 00:28

דליה, חילוניות זה דת עוד פחות ממפלצת הספגטי המעופפת…

איך את מגדירה את העקרונות של החילוניות כדת? אפשר להגשיר את זה צורת חיים, נקודת מבט על החיים,אבל לא כדת עולמית, מהסיבה שאין לה עקרונות שכאלו.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
 24/08/2011 02:04

חבר'ה, יש הבדל מהותי בין אמונה לבין נהול אורח חיים דתי. אני לא מתנדנדת בין אמונה לחוסר אמונה, לא חושבת שזה אפשרי.

לאחר שאדם מכיר בכך שהוא מאמין, המעבר לנהול אורח חיים דתי לא הופך  בהכרח מובן מאליו – זה תהליך, לפעמים ארוך – ולא כל אדם מאמין עובר אותו או משלים אותו

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
 24/08/2011 19:03

החילוניות זאת דת- ועוד איך!

אנשים שמתעקשים להתרחק מדת- לא לבצע טקסים דתיים, לא לחגוג חגים דתיים; אנשים שבצורה פנאטית מתעקשים לעשות בדיוק ההפך ממה שמצווה הדת- העקשנות של אותם אנשים לקיים אורח חיים חילוני- שווה ערך לדעתי להתנהגות של אנשים דתיים הנלחמים לשמור על דתם.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
 24/08/2011 22:22

דליה,

הגדירי חילוני?

אולי זה יעזור – מאי חילוני? 

כי לדעתי מי שהוא אנטי דת הוא דתי, לא חילוני. צריך להכיר את הדת כדי לדעת לעשות בדיוק ההיפך. חילוני – זה לא בהכרח מעניין אותו. לחיות באנטי דת זה לא להיות חילוני, חילוני מלשון חולין.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
25/08/2011 15:03

אני מסכימה עם יהודית, בשביל להתנגד לדת צריך לדעת עליה הרבה מאד. אתן את הדוגמא של אנשי העלייה השניה מכיוון שעליהם למדתי לאחרונה, הדתי הכמעט יחיד מביניהם היה הרב קוק.

בעקבות העליה הזו שכללה דור שונה בהשוואה לדורות קודמים הרב קוק ורבנים נוספים נאלצו להגדיר מחדש את האנשים שבעטו במסורת וכך הגיעו להגדרה המקולבלת כיום שפחות או יותר לא השתנתה מאז.

לפני העלייה השניה התייחסו ליוצאים מאורח החיים הדתי כאל גויים ובתקופת העלייה השנייה, בעיקר הרב קוק ראה שיחס כזה אינו אפשרי, כי אמנם האנשים בעטו בדת ובמסורת, אך הם מוסריים מאד, בניגוד לדורות קודמים שבהם מי שיצא מאורח החיים הדתי גם ירד ברמתו המוסרית. סליחה על שיעור ההסטוריה, אבל כעת אגיע לנקודה העקרית שמוכיחה את צדקתה של יהודית, מרבית האנשים שעם הגעתם לארץ נחשבו כחילונים גמורים באו ממשפחות דתיות מאד ולמדו בישיבות, חלקם באותם ישיבות שבהם למד ולימד הרב קוק.

הצטרף 13/10/2010
הודעות 449
 28/08/2011 23:52

הי יסמין "הבעיה " שלך הרבה שכיחה מאוד …..

לפניי כמה ימים דברתי עם מכר על משהי שאני מכיר ושאל שאלה ראשונה מה רמתה "הדתית" …. ורק בסוף שאל איך היא נראית

לדעתי שאלות אלה מצביעות על משהו יותר גבוהה שאשר השאלה הפותחת איך היא נראית …

עצה לתת לך לשאלתך, לפגוש בחור חרדי? אני לא יודע מה זה "חרדי" חרדי=? בחור שלובש חולצה לבנה ומכנס שחור וכיפה שחורה? זה אחד שלומד בישיבה? גר בבני ברק ? אלעד? מאה שערים?

חרדי מבחינתי זו רמת האמונה שלו…. את מבחינתי ברמת האמונה שלך יכולה להיות חרדית ממנו…

ולכן עצתי היא תפגשי מקס' לא יילך ואל לך לחשוב בגלל שאת לא מספיק טובה אולי הוא בכלל לא מספיק לך …

ואם נרד רגע מהקטע מי יותר טוב אנו פוגשים הרבה אנשים בחיים למה? כל מפגש יש לו את הסיבה שלו וכי הנשמות קשורות באיזה שהו אופן אפילו מפגש קצר מאוד ואפילו מפגש אנונימי באינטרנט…

לכן יכול להיות מצב שמראש לא צריך לצאת מזה משהו  אלא רק עצם הפגישה זה כל העניין …

אתן לך עוד עצה תפילה קטנה לפניי הפגישה שישלחו לך משהוא שמתאים לך לא תזיק (משהו במילים שלך.. פשוט).

אם בכל זאת לא יילך לא נורא הכל לטובה  ראיתי שבאתר הדברות יש להם שידוכים לדעתי הסיכוי לפגוש שם אדם הדומה לך ברמה ברוחנית(לא שאני יודע מה היא, רק ממה שאת תיארת) גבוהה מאוד …..

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם
אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן
מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד
הצטרף 13/10/2010
הודעות 449
 29/08/2011 00:04
optikay:

יסמין, אם תהיו מוכנים ללכת אחד לכיוון השני, ולהתגמש, תמצאו את הדרך הנכונה כזוג.

מצטער, לא מזדהה עם ההתנדנדות בין לבין. אם מאמינים,אז מאמינים ומקיימים לפי מה שהתרגלנו, או לפי מה שאנחנו בוחרים לעצמנו. אם אנחנו מוותרים לעצמנו רק בגלל שאין אף אחד, אז זה מעיד על פחות אמונה לעומת מה שקיום המצוות מייצג. אם אנחנו מתנדנדים,אז בעצם אנחנו לא שלמים עם עצמנו ולא עם האמונה שלנו,או לא בטוחים בה.

 קאי אני חושב שאתה צודק מזה הדבר הזה ?

שאדם או שהוא בא לעבודה או שלא

או שהוא בא לחזרות/אימון או שלא

צריך להחליט או שאתה בפנים או שאתה בחוץ

קאי אתה צודק

 

אתה צודק כאשר מדברים על כל מיני מסגרות בחיים שלנו

אבל כשאתה מגיע ליהדות ואמונה כל זה לא תקף לחלוטין

 

אתן לך דוגמא אני לא יודע אם למדת פיסיקה אבל שם היו החוקים של הפסיקה הקלאסית של ניוטון והם עבדו מצויין

אבל כשבאו לחקור את הפיסיקה המודרנית שעוסקת במהירות האור אותם חוקים לא עבדו ולכן פיתחו חוקים חדשים אבל עדיין דברו על זמן מקום אנרגיה וכו'…

 

ביהדות אין דבר כזה אתה בפנים או בחוץ תמיד אפשר לעשות תשובה כל עוד אתה חי …

יהודי נופל וקם ובאמונה כל חייו אלא אם כן הוא הפך לצדיק ….

רק מה שחשוב לזכור לא להתייאש. נפלת ? לא נורא מחר יום חדש לחלוטין ותקום בחזרה …

אנחנו ברמתנו זה מלחמה יום יומית זה לא שאסור לנו ליפול באמונה … (אני לא בא ומתיר)

 

אלא אסור לנו להתייאש ליהודי אסור להתייאש —אין ייאוש בעולם כלל ולא משנה מה עובר עליך .

אם בדור שיצא ממצרים שראה את עשר המכות קיבל תורה בסיני ראה ניסים כל יום מן,ענני הכבוד,עמוד אש, בבאר מרים וכו' ועדיין נפל ועבד עבודה זרה מה נגיד אנחנו שאנחנו בדור של הסתר בתוך הסתר…

בדור של מניעות בדור של פיתויים בדור של כפירה בדור שכל מי שיש לו קצת אמונה נחשב ע"י הרוב כפרימיטיבי לא נאור ומסכן שבטח עבר עליו משהו   

 

האר"י הקדוש אמר שבדורנו כל פעולה הכי קטנה בכוון, אם הדלקת נרות, כשרות כל דבר הכי קטן אנחנו מגיעים לרמה של רשב"י של שרה אימנו למה?

כי להם לא היה את הקשיים שיש לנו להחזיק באמונה …

 

לא סתם תנאים אמרו ייתי ולא אחמיחני , כי הם בדור שלנו לא בטוח שהיו נשארים כמונו יהודים

דע לך עצם הנד נד זה עושה עונג גדול בשמים זה מראה שיהודי נלחם ….

בזוהר כתוב מי הוא זה שניצח ? זה אותו אחד שכלי מלחמתו עדיין עליו ומוכן להלחם שוב

 

אלה שלא יתייאשו ואף עלפי שנפלו וקמו שוב הם המנצחים…

כתוב בנועם אלימלך באחרית הימים(ימנו אנו) ימתח השם חבל מקצה העולם ועד סופו והוא ינער אותו ומי שיחזיק יזכה . כתוב מי שיחזיק (באמונה ) ולא כתוב  מי שיהיה צדיק גמור.

 

לכן אמר רבי נחמן אין ייאוש בעולם כלל וכל אחד צריך להסתכל על הנקודות הטובות שלו על הפעמים שקם ולא על הפעמים שהוא נופל.

 לכן קאי מותר לך להאמין וליפול באמונה רק מה תקום שוב אל תפסיק אל תתייאש …

 

כמו שסיפרת ששמרת שתי שבתות, לא יודע למה הפסקת אבל כל דקה בשבתות האלה עשתה רעש עצום בשמים …. אלה לא דברי מליצה שלי זה האמת !!!

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם
אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן
מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד
הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
29/08/2011 14:32

תודה הנדיק על תשובתך, אני לא פסלתי כלום, נפגשנו ובאתי לפגישה עם ראש פתוח. הייתה פגישה נחמדה ולפי מה שאמר גם לו היה נחמד, אבל מאז הפגישה עבר שבוע ולא שמעתי ממנו מילה. לא נראה לי שזה מבשר טובות, לא נורא, אם אכן אני צודקת, ההפסד כולו שלו

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
 29/08/2011 23:06
optikay:

דליה, חילוניות זה דת עוד פחות ממפלצת הספגטי המעופפת…

מה, היא לא אמיתית?! :O

optikay:

איך את מגדירה את העקרונות של החילוניות כדת? אפשר להגשיר את זה צורת חיים, נקודת מבט על החיים,אבל לא כדת עולמית, מהסיבה שאין לה עקרונות שכאלו.

מגדירה אותה כדת כי זאת צורת חיים, דרך מחשבה ודרך חיים. אילו עקרונות יש לדת?

הרי חילוניות כמו דת היא צורת מחשבה ואמונה של קבוצה גדולה של אנשים, חילוניות מגבשת ומרכזת אותם במחשבה אחת- שהאל הוא… אין אל. במקום לקיים מצוות דתיות- אנשים חילוניים בוחרים שלא לקיים שום מצווה דתית. כמו שיש אנשים חרדים יותר לדת- כך יש אנשים חילונים יותר לאין-דת.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746

מה דעתך? Comment

