הגדרת ישראל כמדינה יהודית בעייתית בעיני

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
20/07/2011 00:08

שר החוץ הצרפתי מסתייג מהגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית, ושואל:  "מה לגבי הערבים שחיים כאן?"

הנה התשובה, מתוך כתבה של אבירמה גולן שפורסמה בהארץ ב11.05.2011:

לדברי נאיט בלאק :"צרפת הפכה למדינה המערבית המוסלמית הגדולה באירופה..זה קרה לאט, בהדרגה. פתאום, אחרי 11 בספטמבר, הצרפתים התעוררו ואמרו 'אוי ואבוי, הרי גם אצלנו יש ערבים. המון ערבים'. עד עכשיו לא שמתם לב שהשכנים שלכם ערבים?".


מה לדעתכם התשובה הראויה עבורו? להזכיר לו את החלטה 181 של האו"ם, או את ההחלטה של חבר הלאומים  על קיום מנדט בריטי בשטח פלסטינה לטובת הקמת בית לאומי לעם היהודי (11 לספטמבר 1922) ? או אולי להזכיר לו כמה מעט ערבים או מוסלמים יש בצרפת,ולמרות זאת זה לא הפריע לצרפתים חסרי ההתחשבות הללו לחגוג את יום הבסטיליה, שלא מייצג את כל העם הצרפתי, או את כל מי שמשפחתו היגרה לצרפת אחרי יום הבסטיליה 14.07.1789 ?

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
20/07/2011 04:37

 

השוואה בין אחוז המוסלמים בכלל האוכלוסיה בצרפת לבין אחוז המוסלמים בישראל יכולה להיות מעניינת…

 

הצטרף 19/10/2008
הודעות 5,899
20/07/2011 15:06

צריך לזכור שצרפת זו מדינה שמוגדרת להית חילונית, ושבאופן אישי לא מתעסקת עם הדת.

אני יכול להבין למה מי שמתחנך שדת זה עניין פרטי של התושבים, הרעיון שהמדינה תהיה דתית נראה מוזר

Tho' much is taken, much abides; and though We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven; that which we are, we are;

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
20/07/2011 23:32
eyalg:

צריך לזכור שצרפת זו מדינה שמוגדרת להית חילונית, ושבאופן אישי לא מתעסקת עם הדת.

אני יכול להבין למה מי שמתחנך שדת זה עניין פרטי של התושבים, הרעיון שהמדינה תהיה דתית נראה מוזר

מה קשור דת? צרפת מוגדרת כמדינת לאום וישראל מוגדרת כמדינת לאום. צרפת  בעלת היסטוריה של כיבושים אימפריאליסטיים ברחבי העולם, ולא ויתרה לגמרי על נטייתה זו עד היום – במיוחד באפריקה, אבל לא רק.  ישראל  קמה על חלק קטן ממה שהוגדר גם לפני מוחמד עצמו כארץ היהודים, הרבה לפני שהשבטים המרכיבים את העם הצרפתי הפכו לשבטים בכלל, שלא לדבר על זיקה כלשהי (לאומית או אחרת) שלהם לשטח אדמה כלשהו.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
20/07/2011 23:58

אייל, אני לא מדבר על הפרדת דת מהמדינה, ראה את הזעקה שקמה בעקבות חוק הבורקה שעבר שם, אני מדבר על משהו פשוט יותר.

דמוקרטיה, זה שילטון העם, נכון? צרפת היא המולדת של הדמוקרטייה המודרנית. (עיקרון הפרדת הרשויות למשל). איך צרפת, המדינה שהיא מולדת הדמוקרטיה, חוגגת בחוסר רגישות ובחוסר התחשבות את יום הבסטיליה, שלא נוגע לכל כך הרבה מהגרים שחיים בה, או שעברו אליה לאחר המאה ה18?

מעבר לזה, הרי זה יום אסון לאנשים רבים שהועלו אח"כ לגליוטינה מבלי שזכו למשפט צדק כולל ג'וזף גליוטין,שהמציא את הגיליוטינה, ובעקבות אותו יום צרפת נכנסה לאנרכיה ומסמל מלחמת אזרחים. האם ראוי לחגוג את יום העצמאות של צרפת בכלל, כיום נפילת הבסטיליה?!

הצטרף 19/10/2008
הודעות 5,899
22/07/2011 12:37

מוזר, חשבתי שנושא השרשור היה ההתייחסות של השר הצרפתי למה שקורה פה, לא מה שקורה בצרפת.

טעיתי?

Tho' much is taken, much abides; and though We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven; that which we are, we are;

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
22/07/2011 12:40

אייל, יהדות היא לא רק דת, היא גם לאום.

את אותן טענות שהוא מפנה לישראל כמדינת הלאום היהודי, אפשר להפנות לצרפת עם היחס שלה לכל אותם מהגרים שניכנסו אליה, עם תרבות שונה, ואורח חיים שונה.

הצטרף 19/10/2008
הודעות 5,899
22/07/2011 20:30

אז המטרה היא להתווכח עם הליצן?

בכל מקרה- הוא יכול לענות לך:

הקמתם מדינה כשהיו פה ערבים, אינכם יכולים לכפות עליהם לגור במדינה יהודית.

בניגוד לצרפת ששם הם מהגרים וסביר לדרוש מהם להכיר שהם באים לגור במדינה צרפתית.

(לא בהכרח שאסכים עם זה)

Tho' much is taken, much abides; and though We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven; that which we are, we are;

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
22/07/2011 21:44

אייל, בוא נבדוק לגבי המפקד של 1922, שיתכן שכלל גם את התושבים בעבר הירדן המזרחי, שהרי רק ב1923 נקרע עבר הירדן המזרחי משאר השטח:

ב1922  האוכלוסייה מנתה 753,048 איש וביניהם 599,177 מוסלמים, 83,790 יהודים, 71,464 נוצרים ועוד-7,617 איש שהשתייכו לקבוצות אתניות אחרות. (דרוזים, צ'רקסים, עלווים, ואולי אף בהאיים).

דברי ועדת פיל ב1936:  "הגידול במספרם של הערבים בשטח המנדט הבריטי היה גדול בהרבה מהצפוי על פי הריבוי הטבעי, וכי ערבים רבים הגיעו בעקבות העבודה שנמצאה בשפע אצל הבריטים ואצל העולים היהודים"

אז… השאלה מי היגר אחרי מי, לא אייל? כי בעצם, לפי הנתונים יש לא מעט "פלסטינים" שהם בעצם מהגרי עבודה בין 1922, ל1936 ואף מאוחר יותר. נקבעו בספרים הלבנים מכסות לכניסת יהודים לארץ,על הערבים לא היה הגבלה. והם היגרו לשטח העתידי ש"חבר העמים" קבע כשטח של מדינה יהודית עתידית, והמנדט לשלוט על חבל השטח הזה ניתן בריטניה.

הצטרף 19/10/2008
הודעות 5,899
23/07/2011 18:02

אני לא זה שצריך להתווכח איתו, אבל נשאל שאלה אחרת- כשאומרים מדינה יהודית, למה הכוונה? מי אמור לקבוע שהמדינה יהודית?

Tho' much is taken, much abides; and though We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven; that which we are, we are;
הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
29/07/2011 20:18
eyalg:

צריך לזכור שצרפת זו מדינה שמוגדרת להית חילונית, ושבאופן אישי לא מתעסקת עם הדת.

אני יכול להבין למה מי שמתחנך שדת זה עניין פרטי של התושבים, הרעיון שהמדינה תהיה דתית נראה מוזר

דעתי דווקא דומה..

הצרפתים הרי לא הגדירו את עצמם כמדינה נוצרית והרי לנוצרים יש עשרות אם לא מאות מדינות אחרות לגור בהן.

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהוגדרה כמדינה יהודית, והיא היחידה שהוקמה בתור מקום מקלט ליהודים. אם נוריד את הגדרתנו כ"מדינה יהודית" נאבד את הייחודיות שלנו ובכלל את כל הטעם בקיומה של מדינת ישראל. המוסלמים שגרים כאן זאת טעות היסטורית והם גרים כאן בתור תושבים שמאפשרים להם להתגורר כאן, ועם זאת- ישראל היא לא המדינה שלהם. כמו שבתקופת השלטון העותמאני איפשרו ליהודים להתגורר בשטח הממלכה תמורת מס גולגולת (אנחנו דווקא משלמים למוסלמים על זה שהם חיים כאן) ועדיין- המוסלמים לא שינו את הגדרתם כממלכה מוסלמית.

Y

(אורח)
30/07/2011 02:29
Dalia:
eyalg:

צריך לזכור שצרפת זו מדינה שמוגדרת להית חילונית, ושבאופן אישי לא מתעסקת עם הדת.

אני יכול להבין למה מי שמתחנך שדת זה עניין פרטי של התושבים, הרעיון שהמדינה תהיה דתית נראה מוזר

דעתי דווקא דומה..

דעתי גם דומה

רק שגם לי קשה להבין את הצרפתים בנושא אחר

כגון חוסר חופש הדת

חופש דת צריך להשאר מעוגן בזכויות אדם

הצרפתים מסרבים להבין זאת

המוסלמים אצלנו יש להם זכויות שוות – זה שהם מעדיפים לבכות על שמם (ישראל) זו בעיה אחרת

בצרפת הם יהיו צרפתים אבל לא יאשרו להם ללכת עם פרטי לבוש דתיים שלהם כי לבוש זה מאוד מפחיד…….

הצרפתים הרי לא הגדירו את עצמם כמדינה נוצרית והרי לנוצרים יש עשרות אם לא מאות מדינות אחרות לגור בהן.

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהוגדרה כמדינה יהודית, והיא היחידה שהוקמה בתור מקום מקלט ליהודים. אם נוריד את הגדרתנו כ"מדינה יהודית" נאבד את הייחודיות שלנו ובכלל את כל הטעם בקיומה של מדינת ישראל. המוסלמים שגרים כאן זאת טעות היסטורית

זה בכלל לא טעות

והם גרים כאן בתור תושבים

הם אזרחים

שמאפשרים להם להתגורר כאן, ועם זאת- ישראל היא לא המדינה שלהם

היא המדינה שלהם הכוונה לערביי ישראל.

כמו שבתקופת השלטון העותמאני איפשרו ליהודים להתגורר בשטח הממלכה תמורת מס גולגולת (אנחנו דווקא משלמים למוסלמים על זה שהם חיים כאן) ועדיין- המוסלמים לא שינו את הגדרתם כממלכה מוסלמית.

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
30/07/2011 12:05

גם זה שהם אזרחים זאת טעות היסטורית… ולא, זאת לא המדינה שלהם. "ערביי ישראל" זה כינוי לקקני שנתנו להם שמאלנים למיניהם כדי להגדיר אחרת "ערבים עם תעודת זהות ישראלית". אף "ערבי ישראלי" לא באמת יקרא לעצמו כך. תשאל כל ערבי ממוצע איך הוא מגדיר את עצמו ואתה תשמע במקום הראשון ערבי או פלשתיני, אח"כ מוסלמי ורק לבסוף חלק מאוד קטן מהם יזכר להגדיר את עצמו כ"אזרח ישראלי"… אבל אף פעם לא נתקלתי בערבי שהגדיר את עצמו "ישראלי". הם יכולים לבכות מפה ועד עזה שאנשים לא מקבלים אותם אבל זה בעצם גלגל שמסתובב- כי מבחינתי אני גם לא רואה שהם הכי משתדלים להיות ישראלים.

Y

(אורח)
06/08/2011 03:10

ערבי ישראלי זה כינוי שנתנו להם

לאותם ערבים שגרו בתחום המדינה העתידית ליהודים

אין שום סיבה הגיונית לגרש אדם מביתו בשביל להקים מדינה – זה אפילו חוצפה

אני לא מזדהה עם הבכי הפלסטיני הערבי או המוסלמי

אני כנראה מצפה מהם יותר ממה שהם מצפים מעצמם

ואני בעד מדינת ישראל כי העולם מחולק למדינות

ואני לא מצפה שדברים יסתדרו מדוייק

באף תחום

ותמיד יהיו מיעוטים בכל מדינה – אישית אני לא מבין למה זה צריך להיות בעיה

לי אישית אין בעיה להיות מיעוט כל עוד יש לי זכיות וחופש כמו כולם

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
06/08/2011 20:42
Anonymous:

ותמיד יהיו מיעוטים בכל מדינה – אישית אני לא מבין למה זה צריך להיות בעיה

לי אישית אין בעיה להיות מיעוט כל עוד יש לי זכיות וחופש כמו כולם

כשאתה מיעוט שזוכה לשווין זכויות, לחופש דת ולכל חירות דמוקרטית אחרת-

המצופה ממך שתפגין לפחות נאמנות למדינה שמלטפת אותך כך.

הבעיה היא שהם לא נאמנים למדינה, הם לא עומדים בצפירה ביום הזכרון (שהוא,אגב,יום זכרון גם לחללים מוסלמים שמתו בתור חיילי צה"ל)-

מבחינתי למיעוט כזה אין מקום במדינה שלנו.

וזה ההבדל-

אף אחד לא קורא לסלק את הדרוזים או הנוצרים למשל…

Y

(אורח)
11/08/2011 23:08
Dalia:
Anonymous:

ותמיד יהיו מיעוטים בכל מדינה – אישית אני לא מבין למה זה צריך להיות בעיה

לי אישית אין בעיה להיות מיעוט כל עוד יש לי זכיות וחופש כמו כולם

כשאתה מיעוט שזוכה לשווין זכויות, לחופש דת ולכל חירות דמוקרטית אחרת-

המצופה ממך שתפגין לפחות נאמנות למדינה שמלטפת אותך כך.

הבעיה היא שהם לא נאמנים למדינה, הם לא עומדים בצפירה ביום הזכרון (שהוא,אגב,יום זכרון גם לחללים מוסלמים שמתו בתור חיילי צה"ל)-

מבחינתי למיעוט כזה אין מקום במדינה שלנו.

וזה ההבדל-

אף אחד לא קורא לסלק את הדרוזים או הנוצרים למשל…

אני לא מסכים כלל עם מה שכתבת.

אפילו די סולד מדעות כאלו

לא בגלל שאני לא מבין את הבעיה בישראל

אני אכן מבין

אבל הפתרון שלך הינו לא הפיתרון בעיני

לכל בעיה יש מספר פתרונות

את בחרת פשוט מבחינתי את הדרך הלא לגיטימית

כמו כן אני לא בן אדם דתי ואפילו לא קרוב לזה

אבל יש דברים בדת שאת יכולה לקחת

כמו תהיה אור לגויים שאני אפרש זאת כתן דוגמא אישית

או קשיים באו כדי ללהפוך אותך ליותר טובה ולא להפוך למפלצת בדרך

ואין טעם לצפות מהם ללעמוד ביום הזכרון – מי שנהרגו אלו האחים שלהם – אפשר להבין את הקונפליקט שהם נמצאים בו

אני לא תומך במדינת פלסטין כאן בישראל ומאוד תומך במדינת ישראל כמדינת לאום ליהודים

אני חושב שהבעיה עם הפלסטינים היא מאוד מורכבת וערביי ישראל

אני לא בעד דעותיהם כלל כנגד ישראל אפילו ההפך

אבל מפה ועד שאני אהיה בעד גירוש המרחק הוא…בעצם אין שום מרחק – אני נגד.

יש בעיה אחרת והיא עידוד האלימות שלהם כנגדנו מבית ומחוץ עם זה צריך להתמודד ולצאת כנגד זה

מבחינתי לפתור את הבעיות

1. לעודד עליות יהודים לארץ

2. חינוך לא לאלימות – דמוקרטיה לכבד דעות וכן הלאה

3. לקוות שהעולם המוסלמי יאמץ חינוך זה גם:)

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
12/08/2011 09:20

רק הערות ספורות:

Anonymous:
ואין טעם לצפות מהם ללעמוד ביום הזכרון – מי שנהרגו אלו האחים שלהם – אפשר להבין את הקונפליקט שהם נמצאים בו

נכון, אין טעם – בגלל הקונפליקט שהם נמצאים בו: מצד אחד הם כואבים את עצם קיום מדינת ישראל ומייחלים להשמדתה (באופן גורף ביום הנכבה, למשל) – מה שלכעצמו הוא יותר מהצהרת אי נאמנות למדינה, אלא עויינות ואיבה מוחלטות. ומצד שני, מספר הבודדים שבהם שמתנדבים לצה"ל (שרות בצה"ל מחייב הצהרת נאמנות למדינה לכל החיים) עולה לאט ובהתמדה כבר מזה שנים.

בכל מדינה אחרת בעולם התנהגות כשל ערביי ישראל ביום הנכבה או כל קריאה פומבית להשמדת המדינה גוררת כליאה (לפני, אחרי וגם ללא תביעה משפטית) של כל הקוראים וגם כל המזדהים עימם בפומבי מבלי להתחשב במספרם, ויותר מכל מדינה אחרת – זה כך בדמוקרטיה הגדולה בעולם, הלא היא ארה"ב.

Anonymous:

יש בעיה אחרת והיא עידוד האלימות שלהם כנגדנו מבית ומחוץ עם זה צריך להתמודד ולצאת כנגד זה

מבחינתי לפתור את הבעיות

1. לעודד עליות יהודים לארץ

2. חינוך לא לאלימות – דמוקרטיה לכבד דעות וכן הלאה

3. לקוות שהעולם המוסלמי יאמץ חינוך זה גם:)

1. זה נעשה מאז קום המדינה

2. זאת מדיניות ותכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך שמבוצעות כבר מזה כ-15 שנה בכל הארץ, בנוסף לרוב מוסדות החינוך האלטרנטיביים וחלק מבתיה"ס הממלכתיים (ובראשם זה שלמד בו בני) שהחלו בכך הרבה קודם.

3. בעולם הערבי המוסלמי חינוך כזה מוגדר כחינוך ציוני ופרו אמריקאי. תמשיך לקוות, תקווה זה דבר חשוב בחיים (:

נראה שלמרות כל זה, המצב כיום רחוק מלהשביע רצון. יש לך  אולי רעיון חדש לפתרון?

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
12/08/2011 09:38
Anonymous:

ערבי ישראלי זה כינוי שנתנו להם

לאותם ערבים שגרו בתחום המדינה העתידית ליהודים

לא נכון. זה לא כנוי אלא הגדרה של אחרי קום המדינה.

לפני קום המדינה דובר ב"ערביי ארץ ישראל"

אחרי קום המדינה המונח "ערבי ישראלי"  נוצר עקב כך שבמגילת העצמאות מדינת ישראל הוגדרה כמדינת העם היהודי. לכן, אין צורך בהגדרה "יהודי ישראלי" כדי לציין אזרחות והשתייכות אתנית, אלא רק לגבי  מי שאינו יהודי: ערבי ישראלי, דרוזי ישראלי, צ'רקסי ישראלי, צועני ישראלי וכו'

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
12/08/2011 11:53
Anonymous:

אני לא מסכים כלל עם מה שכתבת.

אפילו די סולד מדעות כאלו

לא בגלל שאני לא מבין את הבעיה בישראל

אני אכן מבין

אבל הפתרון שלך הינו לא הפיתרון בעיני

לכל בעיה יש מספר פתרונות

את בחרת פשוט מבחינתי את הדרך הלא לגיטימית

כמו כן אני לא בן אדם דתי ואפילו לא קרוב לזה

אבל יש דברים בדת שאת יכולה לקחת

כמו תהיה אור לגויים שאני אפרש זאת כתן דוגמא אישית

או קשיים באו כדי ללהפוך אותך ליותר טובה ולא להפוך למפלצת בדרך

ואין טעם לצפות מהם ללעמוד ביום הזכרון – מי שנהרגו אלו האחים שלהם – אפשר להבין את הקונפליקט שהם נמצאים בו

אני לא תומך במדינת פלסטין כאן בישראל ומאוד תומך במדינת ישראל כמדינת לאום ליהודים

אני חושב שהבעיה עם הפלסטינים היא מאוד מורכבת וערביי ישראל

אני לא בעד דעותיהם כלל כנגד ישראל אפילו ההפך

אבל מפה ועד שאני אהיה בעד גירוש המרחק הוא…בעצם אין שום מרחק – אני נגד.

יש בעיה אחרת והיא עידוד האלימות שלהם כנגדנו מבית ומחוץ עם זה צריך להתמודד ולצאת כנגד זה

מבחינתי לפתור את הבעיות

1. לעודד עליות יהודים לארץ

2. חינוך לא לאלימות – דמוקרטיה לכבד דעות וכן הלאה

3. לקוות שהעולם המוסלמי יאמץ חינוך זה גם:)

אני לא הצעתי פתרון, ולרגע לא הזכרתי את "הגירוש".

להיות אור לגויים- גם הפירוש לפי היהדות- משמע להראות להם את דרך האור ולהיות להם לדוגמא. בנתיים אנחנו מראים דוגמא שלילית לאיך להפוך לפראיירים ולא באמת איך להראות אומה מדינה ואומה גאה עם ראש מורם. הטיפול אצל "הגויים" במהגרים שלא מפגינים נאמנות למדינה הוא חד ופשוט- בארה"ב מותר לרגל אחריהם (בגלל חוק הפטריוטיות), באירופה לא מביאים להם ללכת בלבוש המסורתי שלהם (מעניין אם בארץ היה עובר חוק כזה מה היה קורה…חח). אז נכון, הם לא מהגרים, הם התגוררו כאן לפני התקופה של החוקים והמנהיגים המושחטים שלהם ולכן אנחנו לא מסלקים אותם סתם ככה. אבל אם כבר אתה אזרח מדינה שווה זכויות, מקבל כל-כך הרבה זכויות לפחות אל תהיה כפוי טובה ותפגין נאמנות. "בלי נאמנות אין אזרחות" אולי נשמע כמו סיסמא קיטשית אבל ככה זה אמור לפעול. כמו שארה"ב שומרת לעצמה את הזכות לסלק מי שהוכח שלא נאמן ופגע בבטחונה- כך מדינת ישראל צריכה להפגין שרירים ולהוכיח שאנחנו לא פראיירים.

הפתרונות שלך….סלח לי אבל קצת מנותקים מהמציאות.

1.חינוך ללא אלימות- הוכח כלא יעיל בחברה היהודית, לאחרונה שומעים ליותר ויותר מקרים של רצח ואלימות בחברה הבדואית.

2. לתלות תקוות בעולם הערבי- עוד משהו שאנחנו עוסקים בו בערך מאז ומעולם וגם כן הוכח כלא יעיל.

Y

(אורח)
12/08/2011 21:34
LuckyHunch:

רק הערות ספורות:

Anonymous:
ואין טעם לצפות מהם ללעמוד ביום הזכרון – מי שנהרגו אלו האחים שלהם – אפשר להבין את הקונפליקט שהם נמצאים בו

נכון, אין טעם – בגלל הקונפליקט שהם נמצאים בו: מצד אחד הם כואבים את עצם קיום מדינת ישראל ומייחלים להשמדתה (באופן גורף ביום הנכבה, למשל) – מה שלכעצמו הוא יותר מהצהרת אי נאמנות למדינה, אלא עויינות ואיבה מוחלטות. ומצד שני, מספר הבודדים שבהם שמתנדבים לצה"ל (שרות בצה"ל מחייב הצהרת נאמנות למדינה לכל החיים) עולה לאט ובהתמדה כבר מזה שנים.

בכל מדינה אחרת בעולם התנהגות כשל ערביי ישראל ביום הנכבה או כל קריאה פומבית להשמדת המדינה גוררת כליאה (לפני, אחרי וגם ללא תביעה משפטית) של כל הקוראים וגם כל המזדהים עימם בפומבי מבלי להתחשב במספרם, ויותר מכל מדינה אחרת – זה כך בדמוקרטיה הגדולה בעולם, הלא היא ארה"ב.

Anonymous:

יש בעיה אחרת והיא עידוד האלימות שלהם כנגדנו מבית ומחוץ עם זה צריך להתמודד ולצאת כנגד זה

מבחינתי לפתור את הבעיות

1. לעודד עליות יהודים לארץ

2. חינוך לא לאלימות – דמוקרטיה לכבד דעות וכן הלאה

3. לקוות שהעולם המוסלמי יאמץ חינוך זה גם:)

1. זה נעשה מאז קום המדינה

2. זאת מדיניות ותכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך שמבוצעות כבר מזה כ-15 שנה בכל הארץ, בנוסף לרוב מוסדות החינוך האלטרנטיביים וחלק מבתיה"ס הממלכתיים (ובראשם זה שלמד בו בני) שהחלו בכך הרבה קודם.

3. בעולם הערבי המוסלמי חינוך כזה מוגדר כחינוך ציוני ופרו אמריקאי. תמשיך לקוות, תקווה זה דבר חשוב בחיים (:

נראה שלמרות כל זה, המצב כיום רחוק מלהשביע רצון. יש לך  אולי רעיון חדש לפתרון?

לפעמים רעיון ישן נשאר טוב:)

המצב כיום הוא בהחלט רחוק מלהשביע רצון

והסיבות לכך רבות

וגם שונות מבחינת תפיסתית בין גושים רבים וקבוצות שונות הן כאן בארץ והן מבחוץ

אני יכול להסביר ולכתוב

אבל כתבנו והתכתבנו רבות בנושא כך שאני לא חושב שדעתי זרה לך בנושא

בתמונה הרחבה

תנסי להסביר את למה המצב כאן רחוק מלהיות טוב וזאת בלי להתייחס לבעיה המוסלמית

כי מבחוץ לישראל ולא קשור למי הם המוסלמים

מחוץ לישראל התפיסה היא שהפלסטינים צריכים מדינה משלהם באזורים שנקבעו ע"פ הסכמים – ותפיסה זו היא לטובת ישראל למרות לרבים פה בארץ זה נראה נגד

כי תפיסה זאת מאשרת שבגלל שהם סרבו וסרבו כיום נשאר להם זכויות לשטח אדמה קטן בלבד

מחוץ לישראל והמגמה כיום לא משנה להם מי הם המוסלמים האלימות שלהם וכן הלאה – קודם תנו להם את המגיע להם כי זו זכותם

הם רואים שירדן היא ירדן

ישראל היא ישראל

לבנון היא לבנון

ולפלסטינים אין מדינה

עזבי אותך מהצדק וההגיון שלך

לכי נסי להסביר לעולם למה עדיין יש התיישבות יהודית באזורים האמורים להיות שטח מדינה מאוד מצומצם לפלסטינים

כאשר תביני את ההגיון בחוץ ותצליחי להסביר להם והם יקבלו זאת

אז שינית את התמונה לטובתך

כי אמת וצדק לא משנים משנה אם את מקבלת תמיכה

תחזרי אלי כאשר תצליחי:)

כי בינתיים הפלסטינים די מצליחים

והנה עצה

לא משנה להם ההיסטוריה משנה להם העכשיו

והם מכירים בזכויות הפלסטינים במדינה משלהם

וע"פ איפה שהפלסטינים טוענים לביתם

אם תנסי לערער על הלגיטימיות של ירדן

והצלחת

אז גם הצלחת לערער על לגיטימיות של מדינות אחרות וזכותם להתקיים (כולל ישראל)

כי שינית קו עולמי כיום ברור לכולם

Y

(אורח)
12/08/2011 21:40
LuckyHunch:
Anonymous:

ערבי ישראלי זה כינוי שנתנו להם

לאותם ערבים שגרו בתחום המדינה העתידית ליהודים

לא נכון. זה לא כנוי אלא הגדרה של אחרי קום המדינה.

לפני קום המדינה דובר ב"ערביי ארץ ישראל"

אחרי קום המדינה המונח "ערבי ישראלי"  נוצר עקב כך שבמגילת העצמאות מדינת ישראל הוגדרה כמדינת העם היהודי. לכן, אין צורך בהגדרה "יהודי ישראלי" כדי לציין אזרחות והשתייכות אתנית, אלא רק לגבי  מי שאינו יהודי: ערבי ישראלי, דרוזי ישראלי, צ'רקסי ישראלי, צועני ישראלי וכו'

מה זה משנה כינוי או הגדרה – גם מכנים אותם כך וגם מגדירים אותם כך

לפני קום המדינה

לא היו פלסטינים ולא ערביי ישראל ולא היה ישראלי

היה שטח מנדט שקראו לו פלסטינה ולפני כן היו הטורקים – בפשטת אני מניח שאז ההגדות היו אחרות……

אחרי שתחמו את האזור בגבולות

התחילו בשמות כינויים והגדרות

Y

(אורח)
12/08/2011 22:44
Dalia:
Anonymous:

אני לא מסכים כלל עם מה שכתבת.

אפילו די סולד מדעות כאלו

לא בגלל שאני לא מבין את הבעיה בישראל

אני אכן מבין

אבל הפתרון שלך הינו לא הפיתרון בעיני

לכל בעיה יש מספר פתרונות

את בחרת פשוט מבחינתי את הדרך הלא לגיטימית

כמו כן אני לא בן אדם דתי ואפילו לא קרוב לזה

אבל יש דברים בדת שאת יכולה לקחת

כמו תהיה אור לגויים שאני אפרש זאת כתן דוגמא אישית

או קשיים באו כדי ללהפוך אותך ליותר טובה ולא להפוך למפלצת בדרך

ואין טעם לצפות מהם ללעמוד ביום הזכרון – מי שנהרגו אלו האחים שלהם – אפשר להבין את הקונפליקט שהם נמצאים בו

אני לא תומך במדינת פלסטין כאן בישראל ומאוד תומך במדינת ישראל כמדינת לאום ליהודים

אני חושב שהבעיה עם הפלסטינים היא מאוד מורכבת וערביי ישראל

אני לא בעד דעותיהם כלל כנגד ישראל אפילו ההפך

אבל מפה ועד שאני אהיה בעד גירוש המרחק הוא…בעצם אין שום מרחק – אני נגד.

יש בעיה אחרת והיא עידוד האלימות שלהם כנגדנו מבית ומחוץ עם זה צריך להתמודד ולצאת כנגד זה

מבחינתי לפתור את הבעיות

1. לעודד עליות יהודים לארץ

2. חינוך לא לאלימות – דמוקרטיה לכבד דעות וכן הלאה

3. לקוות שהעולם המוסלמי יאמץ חינוך זה גם:)

אני לא הצעתי פתרון, ולרגע לא הזכרתי את "הגירוש".

להיות אור לגויים- גם הפירוש לפי היהדות- משמע להראות להם את דרך האור ולהיות להם לדוגמא. בנתיים אנחנו מראים דוגמא שלילית לאיך להפוך לפראיירים ולא באמת איך להראות אומה מדינה ואומה גאה עם ראש מורם.

אני אישית לא יכול להתחבר לתפיסה כמו שלך – מה זה פראיירים?? מה זה אומה גאה??? לא מתחבר לשום כלום מההגדרות הללו – לטענתי יש לנו כאן בעיה אחרת והיא טמטום הטרור ושנים של רדיפה – העם פסיכולוגי נדפק משהו …תמיד מרגיש אשם תמיד מרגיש לא בסדר – שזה אולי בסדר אם לא עוברים את גבול ההגיון – כי תמיד טוב לבדוק את עצמך לקו מוסרי אבל יש גבולות שעוברים שקשה לי להבין או לתפוס – צריך לשאול פסכולוג בנושא:)

הטיפול אצל "הגויים" במהגרים שלא מפגינים נאמנות למדינה הוא חד ופשוט- בארה"ב מותר לרגל אחריהם (בגלל חוק הפטריוטיות), באירופה לא מביאים להם ללכת בלבוש המסורתי שלהם

נו ולזה את מאחלת?? למה שלא ילבשו את הלבוש המסורתי שלהם – הבחירה שלהם – ומחר יגידו לא לכיפות ודתיים שחורים ולהוריד את בגדם – למה העולם צריך את הטמטום הזה???? אני לא מקבל אישית דוגמאות ממדינות אחרות – לטעמי אין לנו מה ללמוד מהגויים בנושאים הללו:)

(מעניין אם בארץ היה עובר חוק כזה מה היה קורה…חח). אז נכון, הם לא מהגרים, הם התגוררו כאן לפני התקופה של החוקים והמנהיגים המושחטים שלהם ולכן אנחנו לא מסלקים אותם סתם ככה. אבל אם כבר אתה אזרח מדינה שווה זכויות, מקבל כל-כך הרבה זכויות לפחות אל תהיה כפוי טובה ותפגין נאמנות. "בלי נאמנות אין אזרחות" אולי נשמע כמו סיסמא קיטשית אבל ככה זה אמור לפעול. כמו שארה"ב שומרת לעצמה את הזכות לסלק מי שהוכח שלא נאמן ופגע בבטחונה- כך מדינת ישראל צריכה להפגין שרירים ולהוכיח שאנחנו לא פראיירים.

אני בעד חופש ביטוי אכן הקו דק ולא ברור ביו חופש הביטוי להסתה של אלימות – וזו הבעיה כאן בארץ ובמדינות אחרות – כן אצלנו הרבה יוצר גמישים ממדינות אחרות לנושא

די טוב לי אם הנושא שיש לנו חברה פתוחה לנושא

יש כמובן תופעות לוואי כמו שכתבי על הטימטומציה

מה זה יעשה לנו בעתיד?

אין לי מושג

אבל כל עוד נמשיך לעודד עליות

לא לאלימות

ולמוסר שלנו

העתיד יהיה לנו יותר טוב לפחות מצפונית

מה יהיה עתיד המדינה?

קשה לי לדעת – אם הטמטומציה תתרחב אז אין עתיד למדינה

אבל כל זה לא חדש בהיסטוריה היהודית לאורך כל שנותיה….

רק שלבדיל מן העבר דעתי היא שיש לנו הזכות להגן על עצמנו – על כל סוג של אלימות או הסתה לאלימות וכמו כן לשמור את היד על הדופק לא לגרום לצד אחר או אוייב את מה שאת לא מאשרת שיעשו לך כגון הסתות לשנאה ולאלימות (ואני לא חלילה טוען שהסתת לאלימות)

הפתרונות שלך….סלח לי אבל קצת מנותקים מהמציאות.

1.חינוך ללא אלימות- הוכח כלא יעיל בחברה היהודית, לאחרונה שומעים ליותר ויותר מקרים של רצח ואלימות בחברה הבדואית.

לא הבנתי

2. לתלות תקוות בעולם הערבי- עוד משהו שאנחנו עוסקים בו בערך מאז ומעולם וגם כן הוכח כלא יעיל.

גם אם הם ישארו כך לעוד אלפי שנים – מה הברירה שיש לנו – אנחנו הגענו בבחירה ובידיעה מראש לאזור הנ"ל שנכחד כבר ממזמן מכל העבר הלא מוסלמי שלו

מה שישאר לנו במצב כזה זה לנסות לשרוד ולהמשיך לנסות לשרוד

היה כבר מי שאמר שזה אף פעם לא יהיה נורמלי או בטוח להיות יהודי וגם לא הפתרון במדינה יעזור ולמעשה זה מה שיוכיח שאין משיח

או שנשאר לנו להיות אופטימיים ולקוות לעולם חברתי יותר טוב….כך ששכנינו מוסלמים (עוד דת ) נא לקוות לטוב 🙂

אני שר הבטחתם יונה ועלה של זית אבל לא מאמין בזה: ) (בשלב זה לפחות) ולא מאשים אף אחד שהתכוונו אבל לא הצליחו

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
13/08/2011 19:04
Anonymous:

מה זה משנה כינוי או הגדרה – גם מכנים אותם כך וגם מגדירים אותם כך

לפני קום המדינה

לא היו פלסטינים ולא ערביי ישראל ולא היה ישראלי

היה שטח מנדט שקראו לו פלסטינה ולפני כן היו הטורקים – בפשטת אני מניח שאז ההגדות היו אחרות……

אחרי שתחמו את האזור בגבולות

התחילו בשמות כינויים והגדרות

גם לשטח המנדט היו גבולות, גם אזורים בתחומי האימפריה העותומנית היו מוגדרים בדיוק, לכל אזור היה מושל. כל שליט הגדיר תחומים וגבולות תוך אזורי שליטתו בהתאם לאינטרסים שלו, כך בכל העולם כבר אלפי שנים. נתיני האימפריות, בריטית או עותומנית,  שוייכו בהתאם למוצאם האתני ולתחומים/גבולות שבתוך האימפריה.

כיום כבר אין אימפריות, מלבד אולי האימפריה הבריטית, יש רק מדינות. על כן, כיום כשם שיש צוענים צרפתים, צוענים ספרדים וצוענים רוסים, כך יש גם ערבים מצרים, ערבים תימנים וערבים ירדנים… אה כן, וגם ערבים ישראלים

זה משנה: –

מצד אחד – במשך כל שנות גלותו של העם היהודי מעולם לא פסק קיומו של ישוב יהודי בארץ ישראל, ולא משנה איך קראו לה או הגדירו אותה שליטים זרים – כולם בלי יוצא מן הכלל הגדירו אותה כארץ היהודים, גם המוסלמים.

מצד שני – רוב הערבים בשטח המוגדר כיום כשטח מדינת ישראל הם צאצאי מהגרים שהגיעו לכאן ממצריים בעיקר במהלך המאה ה-19. לגבי זה – ראה בטבלה שבסוף המאמר הזה

Y

(אורח)
13/08/2011 20:11
LuckyHunch:
Anonymous:

מה זה משנה כינוי או הגדרה – גם מכנים אותם כך וגם מגדירים אותם כך

לפני קום המדינה

לא היו פלסטינים ולא ערביי ישראל ולא היה ישראלי

היה שטח מנדט שקראו לו פלסטינה ולפני כן היו הטורקים – בפשטות אני מניח שאז ההגדרות היו אחרות……

אחרי שתחמו את האזור בגבולות

התחילו בשמות כינויים והגדרות

גם לשטח המנדט היו גבולות, גם אזורים בתחומי האימפריה העותומנית היו מוגדרים בדיוק, לכל אזור היה מושל. כל שליט הגדיר תחומים וגבולות תוך אזורי שליטתו בהתאם לאינטרסים שלו, כך בכל העולם כבר אלפי שנים. נתיני האימפריות, בריטית או עותומנית,  שוייכו בהתאם למוצאם האתני ולתחומים/גבולות שבתוך האימפריה.

כיום כבר אין אימפריות, מלבד אולי האימפריה הבריטית, יש רק מדינות. על כן, כיום כשם שיש צוענים צרפתים, צוענים ספרדים וצוענים רוסים, כך יש גם ערבים מצרים, ערבים תימנים וערבים ירדנים… אה כן, וגם ערבים ישראלים

זה משנה: –

מצד אחד – במשך כל שנות גלותו של העם היהודי מעולם לא פסק קיומו של ישוב יהודי בארץ ישראל, ולא משנה איך קראו לה או הגדירו אותה שליטים זרים – כולם בלי יוצא מן הכלל הגדירו אותה כארץ היהודים, גם המוסלמים.

מצד שני – רוב הערבים בשטח המוגדר כיום כשטח מדינת ישראל הם צאצאי מהגרים שהגיעו לכאן ממצריים בעיקר במהלך המאה ה-19. לגבי זה – ראה בטבלה שבסוף המאמר הזה

לאקי תקנתי משפט אחד שם שלי

לא הבנתי מה את רוצה

מעולם לא טענתי שאין קשר בין יהודים לשטח כאן

ומעולם לא טענתי שהפלסטינים הם עם שחיי כאן אלפי שנים

כמו שבעבר היו הגדרות שונות

נחוץ היה הגדרה גם לערבים בשטחי ישראל

אותם הערבים שמכנים את עצמם פלסטינים ומאחלים ליום שכל ישראל תהפוך לפלסטין אין לי כל הסכמה איתם – ההפך

בשביל זה שתקום פלסטין

רוצים פלסטין

היא שם

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
13/08/2011 20:17
Anonymous:

הטיפול אצל "הגויים" במהגרים שלא מפגינים נאמנות למדינה הוא חד ופשוט- בארה"ב מותר לרגל אחריהם (בגלל חוק הפטריוטיות), באירופה לא מביאים להם ללכת בלבוש המסורתי שלהם נו ולזה את מאחלת ?? למה שלא ילבשו את הלבוש המסורתי שלהם – הבחירה שלהם – ומחר יגידו לא לכיפות ודתיים שחורים ולהוריד את בגדם – למה העולם צריך את הטמטום הזה???? אני לא מקבל אישית דוגמאות ממדינות אחרות – לטעמי אין לנו מה ללמוד מהגויים בנושאים הללו:)

 

אני לא מייחלת לזה, אבל זה דוגמא למשהו שקורה בעולם- ומשום מה שם זה לגיטימי ואצלנו, שאף אחד לא יעז להגיד להם להוריד את הבגדים המסורתיים שלהם- אנחנו סופגים ביקורת על גזענות?!

  Anonymous:

1.חינוך ללא אלימות- הוכח כלא יעיל בחברה היהודית, לאחרונה שומעים ליותר ויותר מקרים של רצח ואלימות בחברה הבדואית. לא הבנתי

 

מחנכים ומחנכים אבל זה מונע מקרי רצח ואלימות- והדוגמא שלי היתה מקרי הרצח והאלימות של הבדואים שלא נפסקים. הכל שם פרוץ ופרוע, המשטרה חסרת אונים מול חיסולים על "כבוד המשפחה" , על כבוד השבט וגם סתם ככה… הנה, לאחרונה היו כמה מקרים של רצח בקרב הפזורה הבדואית.

Y

(אורח)
13/08/2011 21:43
Dalia:
Anonymous:

הטיפול אצל "הגויים" במהגרים שלא מפגינים נאמנות למדינה הוא חד ופשוט- בארה"ב מותר לרגל אחריהם (בגלל חוק הפטריוטיות), באירופה לא מביאים להם ללכת בלבוש המסורתי שלהם נו ולזה את מאחלת?? למה שלא ילבשו את הלבוש המסורתי שלהם – הבחירה שלהם – ומחר יגידו לא לכיפות ודתיים שחורים ולהוריד את בגדם – למה העולם צריך את הטמטום הזה???? אני לא מקבל אישית דוגמאות ממדינות אחרות – לטעמי אין לנו מה ללמוד מהגויים בנושאים הללו:)

אני לא מייחלת לזה, אבל זה דוגמא למשהו שקורה בעולם- ומשום מה שם זה לגיטימי ואצלנו, שאף אחד לא יעז להגיד להם להוריד את הבגדים המסורתיים שלהם- אנחנו סופגים ביקורת על גזענות?!

ברור זה הצביעות העולמית
וגם על זה יש לי ביקורת כבדת משקל
אבל לא משנה לי מה יעשו הגויים משנה לי מה אנחנו עושים
ואכן כן הבעיה הזו מוכרת ומחייבת טיפול
כמו כן ביום שיגיע עולם ירוק
לאף אחד לא יעניין הבעיה הפלסטינית
כמו שאף אחד לא מתעניין כיום בכורדים
הכל פוליטי לצערי

 

Anonymous:

1.חינוך ללא אלימות- הוכח כלא יעיל בחברה היהודית, לאחרונה שומעים ליותר ויותר מקרים של רצח ואלימות בחברה הבדואית. לא הבנתי

מחנכים ומחנכים אבל זה מונע מקרי רצח ואלימות- והדוגמא שלי היתה מקרי הרצח והאלימות של הבדואים שלא נפסקים. הכל שם פרוץ ופרוע, המשטרה חסרת אונים מול חיסולים על "כבוד המשפחה" , על כבוד השבט וגם סתם ככה… הנה, לאחרונה היו כמה מקרים של רצח בקרב הפזורה הבדואית. 

זה לא המשטרה אשר חסרת אונים

הבעיה היא אחרת

התרבות שלנו שונה משלהם

ולכל תרבות יש את אורח חייהם

האם לגיטימי למדינת ישראל להתערב בתרבותם

לא בטוח

מצד אחד מבחוץ אני רוצה שיהיה להם טוב וחושב שצריך הגנה להם

מצד שני התערבות יהודית בתרבותם היא לא מבורכת – לפחות מהצד שלהם

הם צריכים לרצות זאת

ורק בימים אלו הם מתחילים להענות לנושא

זה מצריך שיתוף פעולה מרצון

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
13/08/2011 23:28

Y,

לערבים שחיים בשטח פלשתינה המנדטורית אין מדינה כי הם לא רצו להקים מדינה בשטח שניתן להם ע"י האו"ם, ומאז גם כן אינם רוצים מדינה לצד ישראל אלא במקום ישראל. ישראל היא זו שהשאירה ההצעה למדינה פלסטינית לצידה פתוחה ועומדת בכך שלא סיפחה לשטחה את יהודה , שומרון ועזה מאז 1967. ומה עשו הפלסטינים מאז לקידום הקמת מדינה פלסטינית? – הרבה טרור והצהרות חוזרות ונשנות מעל כל במה אפשרית ובלתי אפשרית על אי הכרה בישראל, שמשמעותה הישירה היא הכרזה על זכותם על כל השטח שממערב לירדן. מבחינתם כל השטח הזה הוא שטח כבוש.

לאור זאת, ברור שהפתרון אינו הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל: זה לא מה שהפלסטינים רוצים כיום או רצו אי פעם בעבר.

 

מה שהעולם חושב על זה הוא מה שהתעמולה הערבית מאכילה אותו, ואין לזה שום קשר למציאות כיום או בעבר. מלאני פיליפס מעידה על כך באופן הכי נחרץ וישיר שרק אפשר כאן.

 

והערבים הישראלים – נקראים כך כי הם ערבים על פי השתייכותם האתנית וישראלים על פי תעודת הזהות שהם נושאים. היושר מחייב שאם הם רואים עצמם פלסטינים, יחליפו תעודת הזהות  שיש להם בתעודת זהות פלסטינית. אבל, כפי שציינת קודם – ההתעסקות ברצוי אינה רלוונטית, אלא רק ההתעסקות במצוי. הגיע הזמן שלא רק הישראלים והערבים יעשו זאת, אלא גם שאר העולם – אבל העובדה שהעולם לא עושה זאת וכנראה שגם לא יעשה זאת בזמן הנראה לעין אינה סיבה בשביל הישראלים או הערבים להתחיל לנהוג או לחשוב כמו כל העולם.

Y

(אורח)
14/08/2011 00:21
LuckyHunch:

Y,

לערבים שחיים בשטח פלשתינה המנדטורית אין מדינה כי הם לא רצו להקים מדינה בשטח שניתן להם ע"י האו"ם, ומאז גם כן אינם רוצים מדינה לצד ישראל אלא במקום ישראל. ישראל היא זו שהשאירה ההצעה למדינה פלסטינית לצידה פתוחה ועומדת בכך שלא סיפחה לשטחה את יהודה , שומרון ועזה מאז 1967.

אתה טועה – ישראל לא סיפחה את השטחים הנ"ל כי כאשר כבשה אותם התחייבה לא להחזיק אותם אלא להחזיר אותם למען שלום עם המדינות העויינות אז בזמנו לא דובר על פלסטינים ולא שמרו לפלסטינים שום שטח.

ומה עשו הפלסטינים מאז לקידום הקמת מדינה פלסטינית? – הרבה טרור והצהרות חוזרות ונשנות מעל כל במה אפשרית ובלתי אפשרית על אי הכרה בישראל, שמשמעותה הישירה היא הכרזה על זכותם על כל השטח שממערב לירדן. מבחינתם כל השטח הזה הוא שטח כבוש.

לאור זאת, ברור שהפתרון אינו הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל: זה לא מה שהפלסטינים רוצים כיום או רצו אי פעם בעבר.

 יש כאן גם הסבר וגם מסקנה

שהם לא בהכרח נכונים

זה לא משנה מה הם רוצים – את כל ישראל

זאת לא יאשרו אבל מאשרים להם חלקיק קטן

אז לא יהיה איתם שלום

ויהיה להם מדינה עויינת לישראל

באמת מה חדש במזרח התיכון???

את צריכה להבין שזה התפיסה העולמית

מגיע להם מדינה

ואין הם תומכים באלימות או רצונם המלא לכל ישראל או לשלול את מדינת ישראל

כאשר תתני להם מדינה

לא ישאר להם התירוצים העלובים שלהם

לרצונם המקיף

חוץ מזה שהם לא הולכים להיעלם מעל פני השטח – דרוש להם פיתרון

מה שהעולם חושב על זה הוא מה שהתעמולה הערבית מאכילה אותו, ואין לזה שום קשר למציאות כיום או בעבר. מלאני פיליפס מעידה על כך באופן הכי נחרץ וישיר שרק אפשר כאן.

 העולם טמבל

אוקי

לפחות שנהיה אנחנו חכמים

הם בסך הכל אנשים סובלים עם תרבות ומנהיגים שצר לי עליהם

למה שלא ננסה לעזור להם?

למה ריב טיפשי על מטר אדמה בשבילהם למדינה

שיהיה להם בית שיבנו אותו

לנו כבר יש בית

והערבים הישראלים – נקראים כך כי הם ערבים על פי השתייכותם האתנית וישראלים על פי תעודת הזהות שהם נושאים. היושר

שו יושר מה יושר??:) ברור גם לי וגם לך מה הם רוצים ועל מה הם בוכים – אנחנו לא חייבים להסכים איתם

מחייב שאם הם רואים עצמם פלסטינים, יחליפו תעודת הזהות  שיש להם בתעודת זהות פלסטינית. אבל, כפי שציינת קודם – ההתעסקות ברצוי אינה רלוונטית, אלא רק ההתעסקות במצוי. הגיע הזמן שלא רק הישראלים והערבים יעשו זאת, אלא גם שאר העולם – אבל העובדה שהעולם לא עושה זאת וכנראה שגם לא יעשה זאת בזמן הנראה לעין אינה סיבה בשביל הישראלים או הערבים להתחיל לנהוג או לחשוב כמו כל העולם.

הגיע הזמן שיהיה שלום

מספיק לשנאה

גם אם הם שונאים

לפחות נהיה אור לגויים בנושא הנ"ל

שתהיה להם מדינה

שיבנו יהרסו אותה

אין לי מושג מה יהיה עתידה

אבל להעלים אותם לא נצליח

זאת בהחלט התמודדות אבל אנחנו בחרנו – למרות שכנראה לא ציפינו לזאת

אבל אהלן וסהלן לעולם המוסלמי

סבלנות יש להם

הכאב היחיד שיש לי לאדמות הללו ששוב יהרסו שם כל ארכיאולוגיה או תרבות עבר (כאן המדובר על התרבות היהודית) וינסו להעלים כל עובדה לכך

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
14/08/2011 16:18
Anonymous:
LuckyHunch:

Y,

לערבים שחיים בשטח פלשתינה המנדטורית אין מדינה כי הם לא רצו להקים מדינה בשטח שניתן להם ע"י האו"ם, ומאז גם כן אינם רוצים מדינה לצד ישראל אלא במקום ישראל. ישראל היא זו שהשאירה ההצעה למדינה פלסטינית לצידה פתוחה ועומדת בכך שלא סיפחה לשטחה את יהודה , שומרון ועזה מאז 1967.

אתה

צ"ל את (:

טועה – ישראל לא סיפחה את השטחים הנ"ל כי כאשר כבשה אותם התחייבה לא להחזיק אותם אלא להחזיר אותם למען שלום עם המדינות העויינות

ישראל לא התחיבה  ולא נדרשה להתחייב על שום דבר כזה. שטחים אלה נכבשו להפתעת כולם ב1967,  כאשר צבאות של 7 מדינות ערב רוכזו ליד כל גבולות היבשה של ישראל וציי שתי מדינות כבר היו בכוננות לקראת קרב. ישראל תקפה ראשונה, וניצלה את גורם ההפתעה כדי לנצח כנגד כל הסכויים. ישראל החליטה, לא התחייבה, לא לספח בינתיים השטחים שכבשה כדי שישמשו כקלף מיקוח בממשא ומתן לשלום. ב-1967 זאת היתה החלטה חד צדדית לא להחליט בינתיים כדי לשמור כמה שיותר אופציות פתוחות לשלום, ממש במפורש שחור לבן על גבי החלטת ממשלה.

אז בזמנו לא דובר על פלסטינים ולא שמרו לפלסטינים שום שטח.

יחסי ישראל והפלסטינים אז אופיינו בחוסר הכרה הדדי. השטחים נשמו למ"ו עם ערבים, הפלסטינים הוגדרו כלא יותר מגבב  אספסוף  שנשלח ע"י מדינות ערב לפעולות טרור שאינן רוצות שייוחסו להן ישירות

ומה עשו הפלסטינים מאז לקידום הקמת מדינה פלסטינית? – הרבה טרור והצהרות חוזרות ונשנות מעל כל במה אפשרית ובלתי אפשרית על אי הכרה בישראל, שמשמעותה הישירה היא הכרזה על זכותם על כל השטח שממערב לירדן. מבחינתם כל השטח הזה הוא שטח כבוש.

לאור זאת, ברור שהפתרון אינו הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל: זה לא מה שהפלסטינים רוצים כיום או רצו אי פעם בעבר.

 יש כאן גם הסבר וגם מסקנה

שהם לא בהכרח נכונים

זה לא משנה מה הם רוצים – את כל ישראל

זאת לא יאשרו אבל מאשרים להם חלקיק קטן

אז לא יהיה איתם שלום

ויהיה להם מדינה עויינת לישראל

באמת מה חדש במזרח התיכון???

את צריכה להבין שזה התפיסה העולמית

מגיע להם מדינה

ואין הם תומכים באלימות או רצונם המלא לכל ישראל או לשלול את מדינת ישראל

כאשר תתני להם מדינה

לא ישאר להם התירוצים העלובים שלהם

לרצונם המקיף

חוץ מזה שהם לא הולכים להיעלם מעל פני השטח – דרוש להם פיתרון

נכון, דרוש פתרון – וכזה לא יימצא כל זמן שישנה מדינה כלשהי במזה"ת שרוצה להשמיד את ישראל: כולן בוחשות בקלחת הפלסטינית באינטנסיביות כזאת או אחרת. הערבים תושבי ארץ ישראל, או פלשתינה, היו לפני קום המדינה לא יותר מפיונים של עשירי ארצות ערב השכנות, עם קום המדינה נהגו כפיונים של מדינות ערב ובזה קיבעו את מעמדם ככזה. זה ממשיך גם כיום, בהבדל שכיום חלקם הפך לפיונים של מדינה נוספת שאינה ערבית – איראן. 

מה שהעולם חושב על זה הוא מה שהתעמולה הערבית מאכילה אותו, ואין לזה שום קשר למציאות כיום או בעבר. מלאני פיליפס מעידה על כך באופן הכי נחרץ וישיר שרק אפשר כאן.

 העולם טמבל

אוקי

לפחות שנהיה אנחנו חכמים

הם בסך הכל אנשים סובלים עם תרבות ומנהיגים שצר לי עליהם

למה שלא ננסה לעזור להם?

למה ריב טיפשי על מטר אדמה בשבילהם למדינה

שיהיה להם בית שיבנו אותו

לנו כבר יש בית

בכיף. אבל הם לא רוצים 

והערבים הישראלים – נקראים כך כי הם ערבים על פי השתייכותם האתנית וישראלים על פי תעודת הזהות שהם נושאים. היושר

שו יושר מה יושר??:) ברור גם לי וגם לך מה הם רוצים ועל מה הם בוכים – אנחנו לא חייבים להסכים איתם

מחייב שאם הם רואים עצמם פלסטינים, יחליפו תעודת הזהות  שיש להם בתעודת זהות פלסטינית. אבל, כפי שציינת קודם – ההתעסקות ברצוי אינה רלוונטית, אלא רק ההתעסקות במצוי. הגיע הזמן שלא רק הישראלים והערבים יעשו זאת, אלא גם שאר העולם – אבל העובדה שהעולם לא עושה זאת וכנראה שגם לא יעשה זאת בזמן הנראה לעין אינה סיבה בשביל הישראלים או הערבים להתחיל לנהוג או לחשוב כמו כל העולם.

הגיע הזמן שיהיה שלום

בהחלט 

מספיק לשנאה

גם אם הם שונאים

לפחות נהיה אור לגויים בנושא הנ"ל

שתהיה להם מדינה

שיבנו יהרסו אותה

אין לי מושג מה יהיה עתידה

אבל להעלים אותם לא נצליח

זאת בהחלט התמודדות אבל אנחנו בחרנו – למרות שכנראה לא ציפינו לזאת

אבל אהלן וסהלן לעולם המוסלמי

סבלנות יש להם

שכחת שגם ליהודים יש סבלנות וגם סיבולת כעם, הרבה יותר מכל עם אחר בהיסטוריה? (:

עם הערבים נוכל להגיע לידי שלום, זמני לפחות. זמני, כי עם המוסלמים אי אפשר להגיע ליותר מזה: כל מדינה או ארץ שאינה נשלטת ע"י  האיסלאם (דאר אל סלאם) מוגדרת על ידם כ-"דאר אל חרב" שזה ארץ המלחמה… והמשמעות בוטה , פשוטה וישירה. 

הכאב היחיד שיש לי לאדמות הללו ששוב יהרסו שם כל ארכיאולוגיה או תרבות עבר (כאן המדובר על התרבות היהודית) וינסו להעלים כל עובדה לכך

בשטחים אלה יש ארכיאולוגיה  של תרבויות רבות אחרות גם, שנכחדו מן העולם – לא רק שרידים יהודיים: – התרבות הכנענית, החיווית, הפריזית, האדומית, הקינית, היוונית, הרומית..ועוד לא מעט, הענקים בני עמו של גוליית הענק אינם הפחותים שבהם…

Y

(אורח)
14/08/2011 22:01
LuckyHunch:
Anonymous:
LuckyHunch:

Y,

לערבים שחיים בשטח פלשתינה המנדטורית אין מדינה כי הם לא רצו להקים מדינה בשטח שניתן להם ע"י האו"ם, ומאז גם כן אינם רוצים מדינה לצד ישראל אלא במקום ישראל. ישראל היא זו שהשאירה ההצעה למדינה פלסטינית לצידה פתוחה ועומדת בכך שלא סיפחה לשטחה את יהודה , שומרון ועזה מאז 1967.

אתה צ"ל את(:

כן 🙂

טועה – ישראל לא סיפחה את השטחים הנ"ל כי כאשר כבשה אותם התחייבה לא להחזיק אותם אלא להחזיר אותם למען שלום עם המדינות העויינות ישראל לא התחיבה  ולא נדרשה להתחייב על שום דבר כזה. שטחים אלה נכבשו להפתעת כולם ב1967,  כאשר צבאות של 7 מדינות ערב רוכזו ליד כל גבולות היבשה של ישראל וציי שתי מדינות כבר היו בכוננות לקראת קרב. ישראל תקפה ראשונה, וניצלה את גורם ההפתעה כדי לנצח כנגד כל הסכויים. ישראל החליטה, לא התחייבה, לא לספח בינתיים השטחים שכבשה כדי שישמשו כקלף מיקוח בממשא ומתן לשלום. ב-1967 זאת היתה החלטה חד צדדית לא להחליט בינתיים כדי לשמור כמה שיותר אופציות פתוחות לשלום, ממש במפורש שחור לבן על גבי החלטת ממשלה.

את שוב טועה – ישראל נדרשה ע"י ארה"ב להפסיק את המלחמה וישראל קיבלה אישור להמשיך במלחמה עוד יום יומיים רק בשביל הטיעון שכתבתי – ארה"ב עמדה לצידנו במלחמה הנ"ל גם אחרי שקיבלה ביקורת כי האמינה לצעד הנ"ל

אז בזמנו לא דובר על פלסטינים ולא שמרו לפלסטינים שום שטח. יחסי ישראל והפלסטינים אז אופיינו בחוסר הכרה הדדי. השטחים נשמו למ"ו עם ערבים, הפלסטינים הוגדרו כלא יותר מגבב  אספסוף  שנשלח ע"י מדינות ערב לפעולות טרור שאינן רוצות שייוחסו להן ישירות

ומה עשו הפלסטינים מאז לקידום הקמת מדינה פלסטינית? – הרבה טרור והצהרות חוזרות ונשנות מעל כל במה אפשרית ובלתי אפשרית על אי הכרה בישראל, שמשמעותה הישירה היא הכרזה על זכותם על כל השטח שממערב לירדן. מבחינתם כל השטח הזה הוא שטח כבוש.

לאור זאת, ברור שהפתרון אינו הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל: זה לא מה שהפלסטינים רוצים כיום או רצו אי פעם בעבר.

 יש כאן גם הסבר וגם מסקנה

שהם לא בהכרח נכונים

זה לא משנה מה הם רוצים – את כל ישראל

זאת לא יאשרו אבל מאשרים להם חלקיק קטן

אז לא יהיה איתם שלום

ויהיה להם מדינה עויינת לישראל

באמת מה חדש במזרח התיכון???

את צריכה להבין שזה התפיסה העולמית

מגיע להם מדינה

ואין הם תומכים באלימות או רצונם המלא לכל ישראל או לשלול את מדינת ישראל

כאשר תתני להם מדינה

לא ישאר להם התירוצים העלובים שלהם

לרצונם המקיף

חוץ מזה שהם לא הולכים להיעלם מעל פני השטח – דרוש להם פיתרון

נכון, דרוש פתרון – וכזה לא יימצא כל זמן שישנה מדינה כלשהי במזה"ת שרוצה להשמיד את ישראל: כולן בוחשות בקלחת הפלסטינית באינטנסיביות כזאת או אחרת. הערבים תושבי ארץ ישראל, או פלשתינה, היו לפני קום המדינה לא יותר מפיונים של עשירי ארצות ערב השכנות, עם קום המדינה נהגו כפיונים של מדינות ערב ובזה קיבעו את מעמדם ככזה. זה ממשיך גם כיום, בהבדל שכיום חלקם הפך לפיונים של מדינה נוספת שאינה ערבית – איראן. 

בואי נגיע למסקנה שלא רק המדינה הפלסטינית העתידית תרצה את השמדת ישראל לא בעבר ולא עכשיו ובכל זאת שרדנו עוד מדינה קטנה לא תהרוס את את הנרטיב הנ"ל אבל לפחות לא יהיה התירוץ הפלסטיני הנ"ל ואומות העולם יטתחילו להסתכל עליהם ועל אחריותם לאזרחים שלהם – כמו כן כנראה אח"כ יהיה תירוץ אחר להשמיד את ישראל

בכל אופן הם לא יעלמו

מה את מתכננת לעשות איתם ?? או איפה את רואה את עתידם??

מה שהעולם חושב על זה הוא מה שהתעמולה הערבית מאכילה אותו, ואין לזה שום קשר למציאות כיום או בעבר. מלאני פיליפס מעידה על כך באופן הכי נחרץ וישיר שרק אפשר כאן.

 העולם טמבל

אוקי

לפחות שנהיה אנחנו חכמים

הם בסך הכל אנשים סובלים עם תרבות ומנהיגים שצר לי עליהם

למה שלא ננסה לעזור להם?

למה ריב טיפשי על מטר אדמה בשבילהם למדינה

שיהיה להם בית שיבנו אותו

לנו כבר יש בית

בכיף. אבל הם לא רוצים 

אפשר לנצל את השקר שלהם ולתת להם את מה שהם לא חלמו עליו

והערבים הישראלים – נקראים כך כי הם ערבים על פי השתייכותם האתנית וישראלים על פי תעודת הזהות שהם נושאים. היושר

שו יושר מה יושר??:) ברור גם לי וגם לך מה הם רוצים ועל מה הם בוכים – אנחנו לא חייבים להסכים איתם

מחייב שאם הם רואים עצמם פלסטינים, יחליפו תעודת הזהות  שיש להם בתעודת זהות פלסטינית. אבל, כפי שציינת קודם – ההתעסקות ברצוי אינה רלוונטית, אלא רק ההתעסקות במצוי. הגיע הזמן שלא רק הישראלים והערבים יעשו זאת, אלא גם שאר העולם – אבל העובדה שהעולם לא עושה זאת וכנראה שגם לא יעשה זאת בזמן הנראה לעין אינה סיבה בשביל הישראלים או הערבים להתחיל לנהוג או לחשוב כמו כל העולם.

הגיע הזמן שיהיה שלום

בהחלט 

מספיק לשנאה

גם אם הם שונאים

לפחות נהיה אור לגויים בנושא הנ"ל

שתהיה להם מדינה

שיבנו יהרסו אותה

אין לי מושג מה יהיה עתידה

אבל להעלים אותם לא נצליח

זאת בהחלט התמודדות אבל אנחנו בחרנו – למרות שכנראה לא ציפינו לזאת

אבל אהלן וסהלן לעולם המוסלמי

סבלנות יש להם

שכחת שגם ליהודים יש סבלנות וגם סיבולת כעם, הרבה יותר מכל עם אחר בהיסטוריה? (:

לא בטוח יש עוד אוכלוסיות שסבלו כאן על פני האדמה ועם כוח סיבולת לא מבוטל

עם הערבים נוכל להגיע לידי שלום, זמני לפחות. זמני, כי עם המוסלמים אי אפשר להגיע ליותר מזה: כל מדינה או ארץ שאינה נשלטת ע"י  האיסלאם (דאר אל סלאם) מוגדרת על ידם כ-"דאר אל חרב" שזה ארץ המלחמה… והמשמעות בוטה , פשוטה וישירה. 

הכאב היחיד שיש לי לאדמות הללו ששוב יהרסו שם כל ארכיאולוגיה או תרבות עבר (כאן המדובר על התרבות היהודית) וינסו להעלים כל עובדה לכך

בשטחים אלה יש ארכיאולוגיה  של תרבויות רבות אחרות גם, שנכחדו מן העולם – לא רק שרידים יהודיים: – התרבות הכנענית, החיווית, הפריזית, האדומית, הקינית, היוונית, הרומית..ועוד לא מעט, הענקים בני עמו של גוליית הענק אינם הפחותים שבהם…

לדעתי הם ישמרו על כל ארכיאולוגיה מלבד היהודית

כבר כיום יש להם היסטוריה ארוכה לאזור והיהודים לא נמצאים בה

כמו כן גם על הארכיאולוגיה שהם ישמרו הם ידאגו להתאים להיסטוריה המשוכתבת שלהם

אבל זו דעתי

יש סיכוי קל שאני טועה

מקווה שאני טועה

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
14/08/2011 22:31

בשורה התחתונה של כל חילופי המילים הללו, לא הבנתי מה אתה מציע-

 

לצפות מהם לנאמנות הבסיסית ביותר הנדרשת למדינה שמאכילה אותם זה יותר מדיי, לצפות מהם לשרת בצבא זה יותר מדיי (תודה רבה לגדס"ר הבדואי ולגדוד מילואים הבדואי…ממש הצלתם אותנו ובגלל זה ננשק את הרגליים לכל הערבים.. חה חה), אנחנו בכלל לא פראיירים שנותנים לכל המצב הזה להתקיים- ומנגד כל העולם טמבלים ואנחנו "אור לגויים" בגלל היחס שלנו לערבים.

60 שנה הם ניסו להכחיד אותנו- לא הלך, אז בשנים האחרונות הם פנו לדרך היחידה בה אנחנו מפסידים- לדיפלומטיה ולדעת הקהל. הרי הרבה יותר פשוט להתחבר לצד של הילד שזורק אבן על טנק (במיוחד שהכותרות מסביבות מכריזות שהוא מגן על הבית שלו) ולא לטנק שבא לדרוס אותו [אגב, הוכח שאותה התמונה היתה מזוייפת כי סוגי האדמה עליהן עמד הטנק והאדמה עליה עמד הילד היו ממקומות שונים]

מכיוון שכל אדם מעדיף לראות עצמו כאדם טוב ומלא חסדים, הצביעות הטבעית הנוזלת בתוך כל אדם (במיוחד זה אשר יושב במדינה ניטרלית ו"חסרת אקשן" ומשעמם לו נורא אז הוא מחפש במה לעסוק) מתפרצת- וכל אחד נהייה לפתע אמנסטי.

וכך קורה שבאיחור אופנתי-משהו הם עומדים "להכריז על מדינה". אידיוטים. בשביל להכריז על מדינה הם צריכים הון כלשהו, ולא החשמל והגז של מדינת ישראל. אז יבוא מפגר אחד, יכריז על מדינה, יבואו כל השבטים וכל "הזרועות" וישלחו את האנשים להרוג את עצמם תמורת הכסף האיראני והסורי.

Y

(אורח)
14/08/2011 23:26
Dalia:

בשורה התחתונה של כל חילופי המילים הללו, לא הבנתי מה אתה מציע-

מה שאני מציע

שלעתיד עוד 1000 שנה נגיד

יסכלו עלינו היהודים

ויראו שהיינו עם של שלום ואנשים רודפים שלום ולא רבים על נדל"ן

כאשר כבר לנו יש בית

לי אישית לא משנה מי הם הפלסטינים

בסופו של דבר הם אנשים והם סובלים

הם כמובן מאשימים אותנו

אני רוצה שיגיע הזמן שהם יתבוננו בעצמם

ורק כך כאשר תהיה להם מדינה משלהם – הם אולי יתחילו להבין שמעולם לא היינו להם לאוייב

בעיקרון אני רוצה שיהיה להם טוב

לא טוב לי לראות מישהו סובל

גם אם הוא דביל

לצפות מהם לנאמנות הבסיסית ביותר הנדרשת למדינה שמאכילה אותם זה יותר מדיי, לצפות מהם לשרת בצבא זה יותר מדיי (תודה רבה לגדס"ר הבדואי ולגדוד מילואים הבדואי…ממש הצלתם אותנו ובגלל זה ננשק את הרגליים לכל הערבים.. חה חה)

אוייש את לא צריכה להיות יותר מדי דרמתית:) הם בסך הכל אנשים ואף אחד לא אומר לנשק להם את הרגליים אב בהחלט שאת לא צריכה לצפות מהם מה שאת מצפה מהיהודים – ניתן להבין את הקונפליקט שלהם – מה גם שאותם אנשים שאת נגד בכלל לא רוצים את הטובות שלך או ישראל וגם לא תספרי להם שבזכותך הם חיים ויש להם דמוקרטיה וזכויות כמו כן אין להכליל את כל הערבים במה שכתבתי ,

אנחנו בכלל לא פראיירים שנותנים לכל המצב הזה להתקיים- ומנגד כל העולם טמבלים ואנחנו "אור לגויים" בגלל היחס שלנו לערבים.

60 שנה הם ניסו להכחיד אותנו- לא הלך, אז בשנים האחרונות הם פנו לדרך היחידה בה אנחנו מפסידים- לדיפלומטיה ולדעת הקהל. הרי הרבה יותר פשוט להתחבר לצד של הילד שזורק אבן על טנק (במיוחד שהכותרות מסביבות מכריזות שהוא מגן על הבית שלו) ולא לטנק שבא לדרוס אותו [אגב, הוכח שאותה התמונה היתה מזוייפת כי סוגי האדמה עליהן עמד הטנק והאדמה עליה עמד הילד היו ממקומות שונים]

מכיוון שכל אדם מעדיף לראות עצמו כאדם טוב ומלא חסדים, הצביעות הטבעית הנוזלת בתוך כל אדם (במיוחד זה אשר יושב במדינה ניטרלית ו"חסרת אקשן" ומשעמם לו נורא אז הוא מחפש במה לעסוק) מתפרצת- וכל אחד נהייה לפתע אמנסטי.

וכך קורה שבאיחור אופנתי-משהו הם עומדים "להכריז על מדינה". אידיוטים. בשביל להכריז על מדינה הם צריכים הון כלשהו, ולא החשמל והגז של מדינת ישראל. אז יבוא מפגר אחד, יכריז על מדינה, יבואו כל השבטים וכל "הזרועות" וישלחו את האנשים להרוג את עצמם תמורת הכסף האיראני והסורי.

 אין לנו מה לפחד מהכרזת מדינה פלסטינית

ההפך הוא הנכון

חבל רק שהממשלה שלנו עושה כל מאמץ לתת להם להכשיל את עצמם

אם את שואלת אותי אבו מאזן מחכה ומתפלל לרגע שאנו נפריע לו בהכרזה הנ"ל או ארה"ב

הפלוס היחידי בנושא הזה ששוב אנו מצילים אותם מעצמם

המינוס ששוב אנו אשמים

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
15/08/2011 22:23

מה שאתה מציע בעצם זה סוג של צביעות… למה שיהיה לנו איכפת ממה שחושבים עלינו- היום או בעוד 1000 שנה? תאמין לי, יש דברים חשובים יותר עבורם צריכים לזכור אותנו בעוד 1000 שנה (יותר חשובים ממה חשבנו או עשינו עם הפלשתינים).

"האנשים" האלה עושים הכל כדי להכשיל את עצמם. לפני האנטיפדות הם עבדו בישראל, הרוויחו כאן המון כספים, קיבלו תרופות כספים ואספקה פי כמה וכמה ממה שהם מקבלים היום ממדינת ישראל. מה מונע מהם לקבל את זה שוב? הרי ברגע שהם יפסיקו עם הטרור, יפתחו להם את המעברים, הם יוכלו לעבוד ולהרוויח כספים, ישראל תסבסד אותם ואפילו יבנו להם נמל ושדה תעופה- מה רע?

הדבר היחידי שהם צריכים לעשות בשביל לקבל את כל זה- זה להבין שבלי להכיר במדינת ישראל הם לא יצליחו לקבל כלום שלא לדבר על מדינה. מדינת ישראל כאן וזה לא ישתנה, אז סתמו ת'פה, שבו בשקט ותנו לכלכלה שלכם לפרוח על חשבון היהודים הפראיירים.

 

הייתי דרמטית בכוונה… בשביל להדגיש שההשפעה שלהם בצבא היא לא כזאת גדולה כמו שהצטייר מדבריך. פחות מ5% מהבדואים עושים שירות צבאי היום. נכון, יש להם קונפליקט. אבל גם לדרוזים יש- יש להם אחים בסוריה. וגם לנוצרים בארץ יש- אלה בכלל לא מבינים למען מי או מה הם נלחמים. ומה עם שלושת החלקות בהר הרצל ששייכות לחללים לא-יהודים שנהרגו במלחמות ישראל? שניים מהם, אגב, היו מה שנקרא "חצי יהודים", כלומר יהודים לפי האבא והמדינה היקרה שלנו אפילו לא דאגה להם לפתרון- תודה שלפחות קברו אותם על הר הרצל (איפשהו בצד, אבל בהר…תודה באמת).

 

לא מפחדים מהכרזת מדינה פלשתינית-אם זה יעשה בצורה נכונה, ולא "הכרז ולא למלחמה". ואם הם יצאו ללחימה- אנחנו מוכנים 🙂

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
16/08/2011 15:34
LuckyHunch:
שו יושר מה יושר??:) ברור גם לי וגם לך מה הם רוצים ועל מה הם בוכים – אנחנו לא חייבים להסכים איתם

Y

..נכון. הכל מתחיל ונגמר במושג שטבע טוינבי, הראשון שקרא לישראלים נאצים: פוסט מודרניזם. בפוסט מודרניזם אין שום אמיתות מוחלטות ולכן גם אין שקרים. הכל יכול להיות נכון ולא נכון אותה מידה, גם ההיסטוריה וגם זהות לאומית. הנרטיב הפלסטיני מבוסס על טוינבי, לכן אין צורך  שאטריח עצמי למצוא פתרונות לפלסטינים. הבסיס הזה אוכל בהם בכל חלקה טובה ואם לא יתנערו בדרך פלא ממנו אחרי שהתרגלו אליו מאז שהכריזו על עצמם כעם, הוא יוביל אותם, על זהותם הלאומית המוצהרת, לאבדון. להערכתי, זה יכול להיות אפילו עניין של דור או שניים, לא יותר. כל מה שנשאר זה להחזיק מעמד עד אז ולחכות בלי להתערב בתהליך.

האם נכון לעשות זאת? אולי לא, אבל כל הישראלים שניסו לשנות הכיוון הכלללי הזה לא הצליחו, חלקם נרצחו על ידי הפלסטינים עצמם.

Y

(אורח)
17/08/2011 21:52

לאקי אין לי שום בעיה עם הדעה הזו שלך

הכל יכול לקרות

והשבילים לעתיד הינם רבים ומגוונים

ולא תמיד זה קשור במי שמשך בחוטים או באמונה מסויימת

כלומר גם עם מתכננים לא תמיד יוצא לפועל

אבל אותו הדבר גם אם מקווים (כמו התקווה שלך)

הרי תמונת העתיד תלוייה בכל כך הרבה גורמים

הקיצר נקווה לטוב

מחשבה אחת על “הגדרת ישראל כמדינה יהודית בעייתית בעיני”

מה דעתך? Comment

