תושבי חיפה החליטו: המטרונית תהיה כסופה

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
06/07/2011 11:52

ב-10 באוקטובר 2010, קבעו אנשי משטרה כי מסלול המטרונית מסוכן לאור ריבוי התאונות שאירעו בו.

דבריהם אז: "היו לא מעט תאונות על המסלול של המטרונית, גם קשות…זו שאלה שחייבת לבוא לדיון אצל מקבלי ההחלטות יחד בלי קשר לתאונה הזו אולי צריך לשפר מעט את הבטיחות או להגביר את המודעות לסכנות של המסלול הזה".

ב28.04.2011, היתה עוד תאונה בה אישה נהרגה על מסלול המטרונית.

היום, ראיתי כי יונה יהב, ראש עיריית חיפה, וחברת יפה נוף, איפשרו לציבור לבחור את צבע המטרונית, והציבור בחר בכסוף, זה בלי ספק צעד בכיוון הנכון של שיתוף הציבור ברפורמות ובתיכנונים שנועדו לשרת אותו .

השאלה שראויה להישאל, מדוע אם יש כל כך הרבה תאונות על המסלול של המטרונית, לא הגבילו את צבעי המטרונית האפשריים לצבע בולט שיראו ביום ובלילה כמו כמו אדום צהוב או כתום? הרי עם כל הכבוד לרצון התושבים, הבטיחות חשובה יותר, וצבע בולט יעזור למנוע תאונות איתה.

מה דעתכם?

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
07/07/2011 01:00

מה זה משנה מה הצבע? ממתי נתיב נפרד לאוטובוס בתוך העיר הוא אוטוסטרדה בינעירונית שמרביצים עליה 100 קמ"ש בלי לחשוב פעמיים?

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
07/07/2011 01:05

ראשית, המהירות המירבית של האוטובוס היא כ70 קמ"ש, קשה לי להאמין שבקטעים שלה בין חיפה לקריות האוטובוס מצליח לצבור יותר מהירות מזה בין התחנות.

דבר שני, אם אוטובוס שנוסע ברוורס במהירות של 5 קמ"ש מסוגל להרוג בן אדם.

יש הרוגים בתאונות מפכגיעת אוטובוס גם ב50 קמ"ש, בגלל המומנט שיש לאוטובוס, כמו לכול גוף אחר… המסה כפול המהירות בריבוע.

מסה של אוטובוס גדולה יותר, ולכן אם מישהו לא רגיל למסלול, ו"קופץ בלי להסתכל לכביש, לנהג האוטובוס זמני עצירה ומרחקי עצירה גדולים יותר.

Y

(אורח)
07/07/2011 01:35

דעתי כדעתך

גם כאן לא היה צריך לערב את הציבור

אלא במשנה זהירות

בייחוד בכבישים שלנו ותרבות הנהיגה בישראל

כל אות אזהרה כל כלל זהירות בדרכים …מחייב

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
07/07/2011 02:03

רק שתראו מה ההבדל בצבע המטרונית עושה על הכביש:

כאן, זו המטרונית צבועה מתוך סרט תדמית של חברת יפה נוף, בכחול וצהוב.

ומולה , הדמיה שלה בצבע לבן\ כסוף בהיר:

 

יחי ההבדל הקטן,לא?

הצטרף 22/07/2008
הודעות 7,684
09/07/2011 17:55

משתמע ממה שאתה אומר שעדיף כחול-צהוב? או שלא הבנתי נכון?

אני שמעתי על מחקר סטטיסטי שקבע שהכי בטוח לנהוג במכונית לבנה.
לדעתי זה הגיוני – בחושך רואים הכי טוב לבן.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
09/07/2011 20:45

אלה,

אולי הכי בטוח לנהוג במכונית לבנה, אבל באור הלבן המסנוור בארץ צבעים בהירים מאד הם הכי פחות נראים ממרחק – על כן, רכב בצבע לא בהיר מדי ובולט כמו אדום או כחול עז ייראה מרחוק ומגביר בטיחותם של הולכי רגל

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
11/07/2011 11:25

קאי

במבט עשירי בערך על  שני העיצובים שלמעלה –

1. אולי תושבי חיפה בחרו  בעצם לא את הצבע, אלא העיצוב האירודינאמי בהרבה של האוטובוס הבהיר?

2. יהב בעצם השיג את שלו: אם החלונות הגדולים של האוטובוס הכמעט לבן יהיו בציפוי כחול ולא שחור ממש…

3. חלונות כהים גדולים כאלה הופכים האוטובוס  לשילוב ניגודיי כהה-בהיר, והוא אינו מסה בהירה שעלולה לסכן הולכי רגל כשהיא נעה במהירות בצהרי היום.

אז בעצם, לא נורא…

3 תגובות בנושא “תושבי חיפה החליטו: המטרונית תהיה כסופה

הוסיפו את שלכם

    1. בינתיים המטרונית עוד לא נוסעת עך הפסים, אלא אוטובוסים רגילים של אגד בצבע ירוק.
      תחשבי מה יקרה אם הצבע של האוטובוסים היה אפור או כסוף, הם היו עוד פחות בולטים ואולי היו עוד יותר תאונות איתם.

      אהבתי

      1. בכל העולם, במקומות שיש מטרו, יש גם מעברים עיליים או תחתיים, לשמירה על בטיחות הולכי הרגל.
        בלא הסברה מקדימה ותשתית הולמת כאמור, כולל רמזורים המתריעים על הגעת המטרונית, אין הבדל בין העברת המטרונית לפסים לבין טבח המונים…וצבע הקרונות ממש לא משנה

        אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: