161px-DickseeRomeoandJuliet[1]

למה חיבוק עדיף על סקס?

Representing the famous balcony scene from rom...

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
15/07/2011 12:40

באופן אישי גם בלי להסתמך על מאמרים מקצועיים אני תמיד הרגשתי שחיבוק עדיף על סקס, עכשיו מצאתי לזה הוכחה. מוזמנים לקרוא כאן ולהגיב.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
19/07/2011 14:44

יס,

תודה על הקישור: לקרוא את זה היה ממש כמו לשמוע את עצמי ביום טוב.

רק מה, לא מצאתי בשום מקום במאמר שחיבוק טוב יותר מסקס.

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
22/07/2011 14:55

נכון שזה לא היה הנושא המרכזי, אבל הכותבת כן אמרה על זה משהו כשהגיעה לדרכים לפתרון סיכסוכים בזוגיות.

מקובל לחשוב שסקס מחליק סיכסוכים ובמילים שלי הבנתי שאמרה כך: לעיתים סקס זה לא דווקא מה שהצד הכועס צריך כדי להירגע, אלא מספיק לו משהו הרבה יותר קטן, אבל קטן לכאורה, כגון חיבוק.

הזכיר לי את השיר נגיעה אחת רכה של נורית גלרון.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
22/07/2011 15:01

לי זה הזכיר שיר של איפה הילד ביחד עם איגי וקסמן,רק בשביל לקבל חיבוק..

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
29/07/2011 20:25

לי אישית זה ברור מזמן… ולא רק בהשוואה לסקס. כשאני פוגשת חברים טובים או קרובי משפחה אני תמיד מעדיפה חיבוק על פני נשיקה על הלחי (נו, הדבר הזה שהדודות האשכנזיות כ"כ אוהבות)… היום סקס לאו דווקא מסמל אהבה אבל חיבוק לעומת זאת-מסמל אהבה גדולה מאוד.

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
01/08/2011 14:22

דליה

מצטערת לומר, אבל לפעמים גם חיבוק הוא לא אמיתי.

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
02/08/2011 23:03

את מתכוונת לחבטה הזאת של כתף אל כתף?

כן, את צודקת, גם חיבוק לעיתים מזוייף…. אבל הוא בהחלט עדיף על סקס…במיוחד בימינו אלה.

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
03/08/2011 13:52

לדעתי כל דבר שהוא אמיתי עדיף על זיוף ואם הסקס אמיתי והחיבוק לא אז…..

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
07/08/2011 17:10
yasminal:

נכון שזה לא היה הנושא המרכזי, אבל הכותבת כן אמרה על זה משהו כשהגיעה לדרכים לפתרון סיכסוכים בזוגיות.

מקובל לחשוב שסקס מחליק סיכסוכים ובמילים שלי הבנתי שאמרה כך: לעיתים סקס זה לא דווקא מה שהצד הכועס צריך כדי להירגע, אלא מספיק לו משהו הרבה יותר קטן, אבל קטן לכאורה, כגון חיבוק.

יס,

מה שהיא אומרת, ואני מסכימה, זה שמה שמרגיע ומחליק סכסוכים זה מגע – שיכול להיות נגיעה על הזרוע או על הכתף, יכול להיות חיבוק. בין אנשים, אין דבר שמביע רגש חיובי, שאיכפת, יותר טוב ומדויק מאשר מגע פיזי.

מגע פיזי  יכול למנוע ריב או למתן אותו באופן משמעותי – וגם הסקס שאחר כך יהיה הרבה יותר מספק ומרגש. חיבוק אינו במקום סקס, יותר או פחות טוב מסקס: חיבוק יש לו ערך בפני עצמו ותפקידים משלו – בנפרד לגמרי ובלי קשר לסקס, או כחלק מסקס.

בשבילך, ממני: –

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
07/08/2011 20:53

תודה, שולחת לך בחזרה לב.

אגב מגע גם יכול לעורר מריבות.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
10/08/2011 23:55
yasminal:
אגב מגע גם יכול לעורר מריבות.

מעבר לאלימות, עליה  איננו דנים כאן (נדמה לי), מגע מביע רגש – ולא כל הרגשות חיוביים. אבל בזוגיות לא פעם מגע עם רגש שלילי עדיף על חוסר מגע וגם על חוסר הבעת רגשות

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
11/08/2011 12:58

לדעתי מגע הכולל רגשות שליליים לא עדיף על חוסר מגע או חוסר הבעת רגש, משום שמגע כזה עלול בהחלט להוביל לאלימות. בכל אופן התכוונתי לסיטואציה אחרת שבה מגע מוביל למריבות מכיוון שלא ענה על הציפיות של אחד מבני הזוג, או של שניהם.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
11/08/2011 22:22

אוי מתוקה

אי הבנות יש תמיד בין אנשים, זה ממש מתבקש, שהרי כל אדם עולם שלם בפני עצמו, יחודי לגמרי ושונה מכל אדם אחר שהוא. אבל יד שמונחת ברוך על ידך (למשל) בדיוק כשרק התחלת להעלות קיטור ברוב זעם, לא פעם מחזירה למציאות, מזכירה לך שמולך אדם אוהד שאתה מחבב

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
11/08/2011 23:38

זה ברור, אבל לא לזה התכוונתי.

התכוונתי למצב אחר שאכתוב אותו בצורה של סיפור קצר:

בן הזוג מתחבר מאד לסוג מגע מסויים ומאד רוצה שבת הזוג תהיה שותפה לעניין שלו ולהתרגשות שלו מסוג המגע הזה. בת הזוג לא מתחברת לסוג המגע הזה, או שמתחברת אך אינה יכולה לספק לו את סוג המגע הזה בגלל קשיים טכניים. על רקע זה מתחילות ביניהם מריבות עד להפרדת כוחות שבהדרגה הופכת להיות מוחלטת.

עכשיו אני מובנת יותר? במקרה זה דווקא ההתקדמות מבחינת המגע הביאה לקרע עמוק בן השניים.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
12/08/2011 11:36

כאן מדובר על מגע אנושי בכלל. המינוח "סוג מגע" מתקשר לי יותר ספציפית לסקס ונטיות או העדפות מיניות. חוסר התאמה מינית (כולל ובעיקר בנטיות והעדפות) או קשיי ביצוע כלשהם שבן הזוג לא מוכן להתמודד איתם בהחלט יכולים לגרום לניכור ולפגיעה קשה בתקשורת הזוגית, שעלולה להתבטא בין השאר במריבות. אבל הבעיה בסיפור הזה אינה המגע,  אלא היחס של בני הזוג לקושי שנוצר בקשר ביניהם ודרך ההתמודדות שלהם עמו.

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
12/08/2011 14:10

המצב שהתכוונתי אליו אכן מתקשר יותר לסקס ולא לחיבוק, אך הוא לא מתקשר לנטיות מניות, היות שבמקרה שתיארתי לשני האנשים המעורבים נטיה מינית הנחשבת לנורמטיבית. בכל אופן אני חושבת שהסיפור שהבאתי מדגים בברור למה חיבוק עדיף מסקס וזאת כיוון שחיבוק בהשוואה להרגלים מיניים הוא דבר הרבה פחות תלוי תרבות. כלומר אנשים מרקעים שונים יתנו לחיבוק פחות או יותר את אותה משמעות, בעוד שבסקס  יש הרבה מאד סגנונות וסגנון אחד שלגיטימי עבור האחד לא בהכרח לגיטימי עבור האחר.  יחד עם זאת, גם בחיבוק יכולה להיות בעיה מסויימת וזה כאשר החיבוק אינו חיבוק אמיתי, אלא בא מתוך מניע נסתר, במחשבה שהפגנת רוך תוביל בסופו של דבר את בת הזוג (בד"כ מדובר בבת), לוותר על עקרונותיה.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
14/08/2011 01:03

אוקיי, אז את מדברת על פערים בהעדפות מיניות ולא בנטיות מיניות. על אף שיש העדפות מיניות תלויות תרבות ולרוב הן אלה הממומשות, רובן אינן כאלה. העדפות אינטימיות הן קודם כל דבר אישי ועניין שברגש, ורגשות כידוע אינם מתחשבים במה שמותר או אסור או במה שמקובל.

לעומתן, בתרבויות רבות מגע, כמו חיבוק – אבל גם הרבה פחות מזה, אינו מקובל כביטוי חיבה בחיים הזוגיים שמחוץ לחדר המיטות. לכן, אנשים מרקעים שונים אינם נותנים לחיבוק אותה משמעות – ויש פערים ניכרים בין תרבויות הן לגבי המשמעויות המיוחסות לו והן לגבי מתי הוא ראוי או רצוי ומתי לא.

למשל, צרפתים ורוסים מחבקים  כל אדם מוכר כסוג של ברכת שלום, וזה עניין של נימוס הכי רשמי שיש. לעומת זאת, בריטים וגרמנים מנומסים משתדלים להמנע ממגע פומבי ככל האפשר, מלבד בידיים – וחיבוק הוא דבר המעיד על רגשי קירבה גדולה. במרבית התרבויות  המערביות הבעה פיזית של קירבה ראויה רק במצבים פרטיים, מלבד יוצאי דופן מעטים מאד וחריגים מאד. בתרבויות שסביב הים התיכון זה מודגש אפילו יותר – עד כדי  פגיעה בקירבה של זוגות בחברות השמרניות יותר. כך זה גם בסקנדינביה

אבל הצורך של אנשים באהבה הוא הצורך הקיומי הכי חזק, אפילו יותר מהצורך במזון או שתיה. מאחר שמגע פיזי מן הסוג האינטימי נתפס בכל העולם כמה שמביע אהבה, רבים מנצלים המתירנות שכיום  כדי לשהתמש בסקס כתחליף לאהבה לה הם כל כך זקוקים. בזה הם מרמים את עצמם, לכן זה לא מספק  לאורך זמן – ואז יש לא פעם צורך בעזרה מבחוץ כדי להשתחרר מסבך השקרים העצמיים. זה מה שטיפול כמו זה  המתואר במאמר שהעלית עושה: מוציא מהסבך.

yasminal:
יחד עם זאת, גם בחיבוק יכולה להיות בעיה מסויימת וזה כאשר החיבוק אינו חיבוק אמיתי, אלא בא מתוך מניע נסתר, במחשבה שהפגנת רוך תוביל בסופו של דבר את בת הזוג (בד"כ מדובר בבת), לוותר על עקרונותיה.

.

תמרון רגשות ומחשבות המין השני באמצעות מגע ו/או פיתוי על מנת לשנות עמדות (כולל ויתור על עקרונות) בדרך כלל מיוחס יותר לנשים מאשר לגברים (: יחד עם זה, נדמה לי שבאמת, גברים ונשים משתמשים בתימרונים כאלה באותה מידה

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
23/08/2011 20:16

הכותרת הזכירה לי את זה…

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4094178,00.html

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,91
24/08/2011 01:44

זה המאמר בו דנים, קישור אליו מופיע בפוסט הפותח

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s