היו צריכים לשתף את הציבור ברפורמה באוטובוסים

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
03/07/2011 18:22

הדיעה של רועי פלד על הרפורמה של האוטובוסים בגוש דן:

  1. היה כדאי להעלות אתר אינטרנט שיציג את הבעיות הקיימות כיום, והשיקולים המקצועיים בנסיון לפתור את הבעיות .
  2. גורמים מקצועיים היו מנסים לענות על הבקשות של התושבים ,מה לשנות,ולדרכי הפתרון לבעיות ובהתאם לזה בונים תוכנית
  3. מציגים את התוכנית, ומבקשים הערות והארות, לשיפורים וכדי לבחון שלא יצרו קשיים חדשים.
  4. התושבים מגיבים לתוכנית המקורית, ואומרים מה דעתם עליה.
  5. כנסים שבהם המתכננים נפגשים עם התושבים,ושומעים ורואים בעצמם את הבעיות האפשריות, ועונים לשאלות התושבים.
  6. עוד אפשרות להערות התושבים.
  7. בחינה של הערות התושבים, והתאמת התוכנית לפי הערות התושבים, והשקתה.

ברפואה, יותר ויותר פונים ומבקשים ושואלים את החולים במצבים שבהם יש כמה פתרונות,על מנת לנגיע לפיתרון שמתאים עבורם. למה שזה לא יעבוד או יתאים לשינויים במערך התחבורה הציבורית שאמורה לשרת את כולנו?

מה דעתכם? סירבול מיותר, ובילא רוב התושבים לא יתייחסו לזה, ויאריך את זמן התיכנון והוצאת הרפורמה לפועל,או יוזמה שתוודא שאכן האינטרסים של הציבור באים לידי ביטוי?

Y

(אורח)
03/07/2011 22:20

הבעיות לא כאלה מסובכות בשביל לערב את הציבור

הפתרון אמור להיות ידוע לכל מי שטייל במדינות אחרות

ראשית זה מצריך כסף

שנית קרקע כלומר תשתיות רחבות כדי לממש תחבורה הגיונית בכלל

אני יכול לרשום מפה עד מחר היכן הבעיות

וגם כל מי שלמעלה בוודאי מכיר את הבעיות בארץ

ואם לא כל שיצטרך זה לשלוח 2 3 אנשים לטיול בתחבורה הציבורית כדי להכיר את הסיוט מקרוב

למזלי יש לי רכב:) וגם זה סיוט

כנראה שהעתיד הוא חללית לכל אזרח:) נקווה ירוקה

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
03/07/2011 22:54

הנה עוד סיבה או הוכחה מדוע אין פתרון טוב באמת,גם בלי השקעת כסף בבניית עוד כבישים:

דברי ראש עיריית בני ברק: "הכינו תוכנית מבלי לקבל את הבקשות, ההצעות והדרישות של הרשויות המקומיות"

Y

(אורח)
04/07/2011 00:24

זה אך ורק נושא כספי

ונושא מרחבי – תשתיות

אין קשר לאזרח הקטן

ואין קשר לרשויות או צרכים מיוחדים של עיר

הרעיון הינו פשוט

לקחת מפה ולהפנים אותה

לכל עיר יש בתי חולים ואטרקציות להגיע אליהן

לא בעיה להציע מסלולים נוחים וטובים יותר

זו בעיה שגם ילד בגן יכול לפתור

הצטרף 02/08/2008
הודעות 3,616
04/07/2011 11:04

ואני בכל זאת רוצה לתת קרדיט  לאלה שהרפורמה  נישאת על כתפיהם. קל מאד להעביר ביקורת  מתוך הצד  האישי, ומבלי שנהיה  מעורבים  מקצועית בכל השיקולים  שאני בטוחה שנלקחו.

התהליך לא נעשה ביום אחד, היו בחינות ובדיקות  במשך , כך אומרים , כ-3 שנים.

נפגשו עם אזרחים ושאלו לדעותיהם  ובדקו כיצד מתנהלים הדברים בערים אחרות בעולם,

 ולדעתי, גם אם איני מאלה המשתמשים בשרותי האוטובוסים ,  הזמן יעשה את שלו, האזרחים יתרגלו  לקווים החדשים   והאחראים ישמעו את הבעיות שנוצרו, את הצרכים הנוספים שאולי לא נלקחו בחשבון,  יתייחסו וישפרו מיום ליום.

נכון,אין הדבר יכול  להיות דומה לערי העולם משום שהתשתיות בתל אביב אינן כמו בערי העולם, הצפיפות כאן רבה, הכבישים צרים   והרי אין דרך להתחיל הכל מההתחלה. יש להתחשב בקיים  ולשפר  עוד ועוד.

אף חומה  לא נבנתה ביום אחד!

ומה שהיום נראה  כקטסטרופה,  ייראה  ביום המחר כהקלה וכמובן מאליו.

מנהלת קהילות חמשישים – חולמים ומגשימים ו- בכותרות ובשוליים
"כל אדם זקוק למקום אליו יוכל ללכת ולצאת מדעתו בשלווה "
אדוארד אביי
*********

Y

(אורח)
04/07/2011 11:32

צודקת אירית לחלוטין

מה גם התחבורה הציבורית לא תלוייה בעצמה בלבד

כי לא רק אלו הנוסעים בתחבורה הציבורית יש על מה להתלונן

גם לנוסעי הרכב הפרטי

אבל פתרון הולם למצב התחבורה בארץ חייב להיעשות

וזה לא המקום שהאזרח הקטן יתחיל להתמרמר – הרי הוא מתמרמר על הכל

כדי לפתור את הבעיה בתחבורה חייב לראות את התמונה (מפה) כולה והרחבה – זה בלבד ודרך נכונה לעשות זאת יפתור את הבעיה – התשתיות – כמובן שזה לא יקרה מהיום למחר

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
04/07/2011 12:15

חשבו וחשבו וגם בדקו היטב, ללא ספק. עובדה: בחלק מהקווים המחירים עלו בכ-20% מבלי שמישהו יתלונן על זה בכלל!

את המסלולים אולי יקצרו בעתיד, אולי גם ייעלו את התחבורה הציבורית, אבל לא יתקנו את מחטף העלאת המחירים הזה בהורדת מחירים דומה.

מתי לאחרונה קיבלתם העלאת שכר בהיקף כזה?

Y

(אורח)

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
04/07/2011 20:13

Y מטבע הדברים, אגד או דן הן חברות שחושבו בצורה כלכלית.

אילו להן זה לא היה משתלם איכשהו, היו מוצאות איך לעכב את הרפורמה הזו.

התלונות החלו עוד לפני שהתוכנית יצאה אל הפועל:

העובדה שבשבת או במוצ"ש יהיו פחות אוטובוסים.לגבי הנסיעה המשולבת והחלפת האוטובוסים, היה משהו דומה בחיפה, אבל זה היה רק לנסיעות במחיר מלא. מי שקיבל כרטיסיה במחיר מוזל, כי גר רחוק מבית הספר, לא יכל להשתמש בקו הממשך בניגוד למי ששילם מחר מלא על הכרטיסייה.

אם איזשהו אוטובוס איחר בנסיעה הראשונה שלה, או עמד שעה בפקק, שום כרטיס המשך לא יעזור, כי הזמן שלו תם, ולמרות תלונות גם אם אוטובוס לא יצא בזמן,אי אפשר היה לנצל את כרטיס ההמשך.

הרעיון שהאוטובוסים יסעו מהר יותר על נתיב נפרד הוא רעיון ראוי,אבל הוא מגביר את בעיית החניה בת"א אם זה על חשבון מקומות חניה או אזורי עצירה לספקים, ובלי תיכנון מוקדם וכולל, שיש בו גם התייחסות אמיתית לצרכים של הציבור, הרפורמה הזו טובה רק למי שתיכנן אותה.

כרגע אין אכיפה כדי לפנות את המסלולים לאוטובוסים בלבד, מוניות מחוץ לכרטיס המשולב כרגע, ומסלולי הנסיעות לא עונים או לא מתאימים למרבית הצרכים של הציבור.

אחלה תיכנון ואחלה ביצוע של רפורמה, לא?!

 

עמודים: 1 2 3

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑