קול קורא לדחות את הדלקת המדורות

12/05/2011 08:00

שני הרבנים הראשיים לישראל, והרב עובדיה יוסף קראו לדחות את ערב ל"ג בעומר ביום אחד.

ל"ג בעומר, נופל השנה ביום ראשון.

הרבנים  רצו למנוע מצב שבו כוחות הביטחון יאלצו להפר את השבת כדי לאבטח את החגיגות של המדורות ,ולכן קראו לדחות את הדלקת המדורות ביום אחד.

הרבנים שמובילים את הדלקת המדורות בהר מירון, לא הסכימו עם הדחיה הזו ביום, האדמו"ר מבאיאן, החליט עם זאת לדחות את הדלקת המדורה לחצות, שעה שאם המדורות יחלו בה לכוחות הביטחון לא תהיה בעיה עם ההתארגנות למדורות בתוך השבת עצמה.

עוד ביקש האדמור מבאיאן, שלא ידליקו שום מדורה לפני הדלקת המדורה הראשונה שלו.

12/05/2011 23:40

*

אנסה לכתוב כאן כמה מילים.

חכמי ישראל הקדומים חז"ל, סידרו את מהלך השנה על כמה עקרונות הבלתי ניתנים להרהר, ולזוז ממנו אפילו משהו.

קייים כלל לא "א-ד-ו ראש ולא ב-ד-ו פסח" שזה אומר שיום ראשון של ראש השנה לעולם לא יצא בימי ראשון רביעי או שישי. וליל סדר ראשון לא יצא שני רביעי או שישי. (זאת אומרת הלילה שלפני, כי היום בהלכה מתחילה בשקיעת החמה). לכל אחד והחשבונות הגלויים או הנסתרים שלהם.

לדוגמא לגבי ראש השנה החשבון שיום כיפור לא יכול להיות ביום שישי. או שיום הערבה (השענא רבה) שלא יצא בשבת. ולגבי פסח שלא יצא תשעה באב כנ"ל ביום שישי. ויש עוד סיבות שאיני יודע במדויק או בכלל אין לי מושג. (פשוט חיסרון ידיעה לגבי)

הקדמה ואיחור בההלכה היהודים היא רק על תענית אסתר שאם זה חל בשבת הצום, אז מקדימים את זה ליום חמישי, וצום י"ז בתמוז ותשעה באב, שזה נדחה ליום ראשון מוצאי שבת. שאר הדברים לא זזים ממקומם,

בכל הדורות היו כאלו שוהוגדו כתינוקות שנשבו, (שלא שמרו שבת וכו'). (אין לי את המקורות ומראה מקום כאן בע"פ). ובכל זאת חז"ל לא שינו בעקרונות של הנ"ל.

יש אמרה שאומרת למה שחג המולד (עפ"ל) שהארוחה העיקרית זה בלילה הראשון לפי מנהג יהודי, כי החג בא מיהודי שסר מדרכו. ופורים לעומת זאת הנס בא ע"י המן הרשע, שדרכו הגיעו לנס הגדול, לכך הארוחה העיקרית היא לפנות ערב שלאחריו.

ולאחר כל זה אפשר לומר של"ג בעומר המקור שלו הוא טהור מרבי שמעון בר יוחאי, שמקורו קדוש, יוצא שהלילה הראשון העיקר. ויפה עושה הרבי מביאון שליט"א שדחה בכמה שעות את ההדלקה, אבל חלילה מלבטל את זה בלילה הראשון

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

 

12/05/2011 23:53

נדרש, ועם זאת, ל"ג בעומר הוא מנהג.

נראה לי שהרבנים הראשיים, חשבו שיהיו אנשים שלא ירצו או יוכלו לדחות את התחלת המדורות לחצות, בעלי ילדים קטנים למשל שלמחרת ילכו לבית הספר או הגן,(יתכן שחשבו על מסורתיים ואף על חילונים) ולכן רצו לדחות את ל"ג בעומר ב24 שעות לכולם שיתקיים בלילה שבין יום ראשון ליום שני.

.

זו פחות או יותר גם התשובה של הרב הגאון יעקב אריאל:

"תאריך אי אפשר לדחות אך את הדלקת המדורה, שאינה מצוה אלא מנהג לא מחייב, בודאי ובודאי שהיו חייבים לדחות.
הרי אפילו שופר ולולב, שהם מהתורה, מבטלים בגלל חשש לחילול שבת של כמה יחידים. על אחת כמה וכמה במקום שידוע בבירור שיהיה חילול שבת של רבים הייתה חובה לדחות את המדורה למוצאי ל"ג בעומר.

רשב"י הצטער מאוד על חילול השבת שעשו כביכול לכבודו."

13/05/2011 00:05

*

ל"ג בעומר זה הלכה מגדולי ישראל הקודמים שלא דוחים את זה

ולמחרת זה כבר ל"ד בעומר.

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

 

13/05/2011 00:22

עם זאת עובדיה יוסף , אי אפשר לאמר שאינו מגדולי ישראל,אמר שבדורות האחרונים רבים שאינם מקפידים על קיום תורה ומצוות ויש חששות כבדים שיבואו לידי חילול שבת (כאשר ל"ג בעומר חל במוצאי שבת, ) ולכן הוא בעד הזזת המדורות ממוצ"ש ליום שאחרי.

 

13/05/2011 00:40

קאי,

בל"ג בעומר גם ילדים קטנים הולכים לישון מאוחר, לפחות כמה שעות אחרי השעה הרגילה. אני לא רואה שום בעיה בדחיית שעת הדלקת המדורה:

אני עוד זוכרת איך גיליתי שאני האמא הכי שמרנית והכי קפדנית מבין כל הורי חבריו של בני, כש לא הייתי מוכנה  להרשות לו לחזור הביתה ממדורת ל"ג בעומר בבוקר כשהיה בן 12…. בדרך כלל, בערבים של לפני ימי חופש היה צריך לחזור הביתה לכל המאוחר עד 11-12 בלילה, אבל לכבוד ל"ג בעומר הרשיתי לו לחזור הביתה עד 2 בלילה. שורת חברים התקשרו אלי כדי שאבטל רוע הגזרה, והתעקשתי. חוץ ממני, לכולם – בנים ובנות, הרשו לחזור מתי שירצו – כי זה ל"ג בעומר – וכולם רצו שזה ימשך עד הבוקר.  רצו – אבל לא יצא, כי התעייפו הרבה קודם…

מלבד זאת, מזה שנים התקשורת מלאה בצילומי מדורות  ל"ג בעומר באישון לילה – שלא מעט זאטוטים נמצאים בהן  לצד הוריהם/אחיהם הגדולים – גם חילונים וגם הכי חרדים

15/05/2011 23:41

אני הייתי ממליץ לרבנים לקרוא למשרד החינוך לבטל את המנהג הפגאני של המדורות.

היינו חוסכים בן השאר הרבה כסף ,פצועים וזיהום אויר.. (לאו דוקא בסדר הזה)

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם

אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן

מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד

 

16/05/2011 00:56
הינדיק:

אני הייתי ממליץ לרבנים לקרוא למשרד החינוך לבטל את המנהג הפגאני של המדורות.

היינו חוסכים בן השאר הרבה כסף ,פצועים וזיהום אויר.. (לאו דוקא בסדר הזה)

דווקא הרבנים הראשיים ביקשו ממשרד החינוך שבתי הספר יקפידו על התחלת פעילות לל"ג בעומר, רק לאחר יציאת השבת.

מתוך חוזר המנכ"ל של משרד החינוך:

"הרבנות הראשית הפנתה את תשומת לבנו לתלונות רבות המתקבלות מהורים בעלי אופי דתי-מסורתי, הקובלים על כך שילדיהם הוזמנו למדורות ל"ג בעומר במסגרת בתי הספר, אשר פעולתן מתחילה בעיצומה של השבת….אנו מבקשים מכם להנחות את בתי הספר להקפיד על כך שיימנע חילול שבת".

19/05/2011 21:46
הינדיק:

אני הייתי ממליץ לרבנים לקרוא למשרד החינוך לבטל את המנהג הפגאני של המדורות.

היינו חוסכים בן השאר הרבה כסף ,פצועים וזיהום אויר.. (לאו דוקא בסדר הזה)

*

הינדיק היקר

זה לא מנהג חדש

זה מנהג קדום ביותר מימי האר"י ז"ל

הרבי מרוזין הראשון קנה את זכות ההדלקה מההקדש הספרדי עד סוף הדורות בביאת המשיח.

יש בספרי שו"ת המון שאלות לגבי דברים מסויימים אם מותר או אסור.

ולא רוצה להוסיף כאן עוד בנושה הזה.

עיין באשכול הסמוך מה שציינתי שם ברמז

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

20/05/2011 00:21

נדרש ידידי

אולי אם אומר זאת כך אני חושב שתסכים איתי (לאחר שתקרא בעיון) , אני חושב שאילו הרב יעקב שרגא וינקלר היה קורא פה הוא היה מסכים.

"אני הייתי ממליץ לרבנים לקרוא למשרד החינוך לבטל את המנהג הפגאני, של המדורות.

היינו חוסכים בן השאר הרבה כסף ,פצועים וזיהום אויר.. (לאו דוקא בסדר הזה)"

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם

אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן

מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד

חבקוק

(אורח)
21/05/2011 08:08

דעה ראשונה

=======================

שהרבנים יפסיקו לשחק את הקדושים! ויפסיקו להתערב בכול מה שקורה פה

אחרי הכול כול החורבנות של העם היהודי הגיעו מרבנים כאלה בדיוק

חבקוק

(אורח)
21/05/2011 08:10

דעה שניה

——————————-

מה כבר יכול לקראת אם יעשו מדורה מחר? אפשר להתחשב בדתיים לא כול דבר צריך לעשות דווקא ולא להסכים

אחרי הכול אנו עם אחד וצריך להתגמש אפילו שאנו ברובינו לא דתיים.

חבקוק

(אורח)
21/05/2011 08:12

דעה שלישית

=============================

 והפעם את האמת!

כול  הבקשה על דחיית הדלקת המדורות באה מצהל בכלל

עקב המצב הביטחוני שכולם חוששים מפניו, חוששים בצהל שלמירון יבואו כ300.000 חוגגים והחיזבאללה ינצל את זה לירי טילים למירון ויהיו מאות נפגעים

לכן מבקשים הרבנים שידחו את הדלקת המדורות

כי לג בעומר הוא השנה המסוכן ביותר שהיה לנו מהקמת מדינת ישראל

21/05/2011 15:06

סופו של דבר:

  • המדורה הראשונה, המרכזית, במירון תודלק בחצות. כלומר, את כל המדורות אמורים להדליק רק אחרי זה.
  • הרבנים הראשיים לישראל הודיעו כבר לפני 10 ימים על דחיית הדלקת המדורות בארץ ממוצ"ש ליום ל"ג בעומר עצמו, במשך כל היום, למניעת חילול שבת המוני. ההחלטה היא בעצת גדולי תורה.
  • בהמשך להחלטה זו ובהתאם לה, הרבנים הראשיים יגיעו להילולת הרשב"י במירון רק לקראת ערבו של יום ראשון, הוא ל"ג בעומר.
  • רוב הישראלים ידליקו מדורות במוצ"ש.

המקורות לסיכום הידיעות הזה:

 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4071166,00.html
 אתר כיפה: הרבנים דחו את ל"ג בעומר ליום ראשון
 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4071713,00.html
 

22/05/2011 00:29

עם זאת, כפי שהינדיק ציין, יש רבנים שקוראים לוותר על המנהג של הדלקת המדורות בל"ג בעומר בצורה הדרגתית . בהתחלה להעביר את עיקר המשקל של החג מהמדורה לתוכן אחר, ואח"כ לוותר על המדורות.

22/05/2011 06:28

*

לפי התור מה לוותר?

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

22/05/2011 07:13
Anonymous:

דעה ראשונה

=======================

שהרבנים יפסיקו לשחק את הקדושים! ויפסיקו להתערב בכול מה שקורה פה

אחרי הכול כול החורבנות של העם היהודי הגיעו מרבנים כאלה בדיוק

*

זרקתה באויר פצצה

תביא הוכחות לזה

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

22/05/2011 16:49

נדרש,

בכתבה שקאי מפנה אליה לא מדובר על ויתור, אלא על העברת המשקל ממנהג הדלקת המדורה לתכנים אחרים של החג. זה מתייחס רק לארץ ישראל, כי כל השריפות בארץ הן מעשי ידי אדם, ויש מאות כאלה מדי שנה. הטענה היא שמצד אחד הדלקת מדורות בל"ג בעומר אינה מצווה מדאורייתא או מדרבנן, ומצד שני  מדורות בכמות המודלקת מדי שנה  בארץ בל"ג בעומר בהחלט גורמות נזק לסביבה.

 23/05/2011 20:56

*

אני מדבר על מירון בלבד

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

מודעות פרסומת

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s