ציפי לבני נבחרה לרשימת הנשים המשפיעות

08/03/2011 20:40

ציפי לבני היא הישראלית היחידה שנכנסה לרשימת הנשים המשפיעות ביותר בעולם של מגזין הניוזוויק, על נסיונות הקידום של השלום בין ישראל לפלסטין וכי יש לה מוניטין של יושר וכנות.

ברשימה יש גם את סלמה הייק, הילרי קלינטון,ואופרה ווינפרי.

דברי לבני בקשר למעמד הנשים: "בסופו של דבר בחדר קבלת ההחלטות, במיוחד בנושאים הביטחוניים והמדיניים, אין כמעט נשים. צריך לעשות את השינוי".

דברי הדס שטייף, כתבת המשטרה של גלי צה"ל :

"כצעירה בת 14 הקמתי בדימונה את תנועת הנוער "נוער לנוער". גייסתי כ-200 תלמידים והתחלנו בפעילות. אחרי שלושה חודשים, קבוצת בנים מכיתתי, החליטה שאני לא ראויה לעמוד בראש הארגון כי אני בת. היו בחירות והודחתי. הכל מתחיל בבית, בחינוך, בהורים ששולחים את הבנות לשחק בבובות ואת הבנים לשחק בחיילים. השינוי צריך להיות מהיסוד".

 

  1. איך לדעתכם אפשר או רצוי לעשות את השינוי ולשים נשים במקומות קבלת ההחלטות?
  2. האם לדעתכם הבעיה היא עם הנשים,שלא מנסות,או עם הגברים שלא מאפשרים ומערימים קשיים נוספים על נשים בדרכן לעמדות כוח ?
  3. האם ואילו שינויים צריך לעשות בתחום החינוך על מנת לאפשר לנשים להגיע למקומות של קבלת החלטות?
  4. אילו שינויים אפשר לדעתכם לערות בחינוך הפורמלי,ומה בחינוך הבלתי פורמלי?
08/03/2011 23:53

כן, צחקתי היום בעבודה עם חברים שהאישה שמסתובבת עם חבורת הפוליטיקאים המושחתים ביותר בכנסת- מכונה מיס קלין.

מוזר שבחו"ל חושבים שיש לה השפעה בתור יו"ר אופוזיציה, וכאן אנו שואלים איפה לעזאזל האופוזיציה…

אולי כי במקום לתפקד כאופוזיציה- היא רק מבלה בחו"ל?

הבעייה היום היא שהכניסו לנשים (וגם להרבה גברים) את המנטרה שיש נושאים שהם רק לגברים (או למען הדיוק- גברים ששירתו בצבא והשתחררו כגנרלים), רק ככה אפשר לשמוע איזה מישהי- שאישה לא יכולה להיות שרת ביטחון כי זה נושא רציני מדי….

 

Tho' much is taken, much abides; and though We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven; that which we are, we are;

09/03/2011 00:18

אייל, אל תשכח שמעבר לזה, הייתה רק אישה אחת שהייתה בעלת השפעה בקבינט הביטחוני, במטבחון, גולדה, שהתפטרה לאחר מלחמת יום כיפור.זה גם יוצר איזןשהי הרתעה או מחסום מחשבתי מפני אישה כחברת המטבחון שוב.

09/03/2011 00:43

זה כבר נושא אחר: כיצד מתפקדים אנשי משרד החוץ לשעבר כשרי בטחון. גולדה היתה דיפלומטית בחסד עליון… גם אבא אבן..

אם כל כך מתנגדים לגנרלים בדימוס בתפקיד הזה – שווה בדיקה, לא?

09/03/2011 06:41

קצת סדר-

גולדה היתה ראש ממשלה, ולא שרת ביטחון.

בין תרומותיה- ההחלטה על חיסול אירגון ספטמבר השחור בעקבות טבח הספורטאים במינכן.

נכון, גולדה פישלה, אבל הפאשלה שלה היתה בעיקר הסתמכות יתר על הגנרלים שמסביבה- דיין, אלון וגלילי.

צריך לזכור שלמחדל יום כיפור קדם כחצי שנה לפני התראת שווא (אפריל אם אינני טועה) שבו גייס כל מערך המילואים לשווא, ובוזבזו מיליוני לירות (של אז)- דבר שגרם לביקורת על הממשלה.

לגבי חוסר המוכנות הכללית של צה"ל למלחמה- הרי שזו אחריות כל הרמט"כלים מרבין ועד דדו – שצה"ל היה מוכן שוב למלחמת שש הימים, אה כן- ושל שר ביטחון אחד, איש הצבא המהולל: משה דיין.

להגיד שבשביל זה לא כדאי להכניס נשים לתפקידים רגישים זה לא לעניין

Tho' much is taken, much abides; and though We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven; that which we are, we are;

 

09/03/2011 22:29
eyalg:
להגיד שבשביל זה לא כדאי להכניס נשים לתפקידים רגישים זה לא לעניין

נכון.

רק הערה אחת: מי שבסופו של דבר מחליט אם מדינת ישראל תצא למלחמה או לא ומתי הוא בסופו של דבר ראש הממשלה.

זה, ראש ממשלה, דווקא תפקיד שכדאי שיהיה בו איש צבא בדימוס – על פי ההסטוריה שלנו רוב המלחמות פרצו כשראש הממשלה לא היה בעל עבר צבאי כלשהו, דווקא הלוחמים לשעבר הם אלה שהעדיפו פתרונות דיפלומטיים, מה עוד שבגין – ראש האצ"ל, כראש ממשלה עשה שלום עם מצריים, ורבין, המצביא שניצח את מלחמת ששת הימים, עשה שלום עם ירדן.

 

כלומר, מצב שבו יש שרת בטחון וראש ממשלה שהוא גנרל בדימוס עשוי להיות מצב אידיאלי (:

09/03/2011 22:36

אייל, לא אמרתי שגולדה הייתה שר ביטחון, או רמטכ"ל, אלא שהיא הייתה האישה היחידה שידוע שהייתה חברה במטבחון. ועדת אגרנט לא מצאה דופי או אשמה בגולדה,אבל למרות זאת גולדה התפטרה בעקבות מלחמת יום כיפור. אני לא אומר או מאשים את גולדה, ולא חושב שאסור שתהיה אישה בקבינט המדיני ביטחוני, אלא שיש מחסום פסיכולוגי בישראל, שמקשה על נשים להיכנס לקבינט הביטחוני מדיני, או לקבינט ביטחוני מצומצם.

10/03/2011 07:24
LuckyHunch:
eyalg:
להגיד שבשביל זה לא כדאי להכניס נשים לתפקידים רגישים זה לא לעניין

נכון.

רק הערה אחת: מי שבסופו של דבר מחליט אם מדינת ישראל תצא למלחמה או לא ומתי הוא בסופו של דבר ראש הממשלה.

זה, ראש ממשלה, דווקא תפקיד שכדאי שיהיה בו איש צבא בדימוס – על פי ההסטוריה שלנו רוב המלחמות פרצו כשראש הממשלה לא היה בעל עבר צבאי כלשהו, דווקא הלוחמים לשעבר הם אלה שהעדיפו פתרונות דיפלומטיים, מה עוד שבגין – ראש האצ"ל, כראש ממשלה עשה שלום עם מצריים, ורבין, המצביא שניצח את מלחמת ששת הימים, עשה שלום עם ירדן.

כלומר, מצב שבו יש שרת בטחון וראש ממשלה שהוא גנרל בדימוס עשוי להיות מצב אידיאלי (:

 

לא ממש, קודם כל- בגין לא מוגדר כמישהו עם רקע צבאי, כשם שיצחק שמיר לא הוגדר ככזה.

(בגין הפך לבדיחה, כשבמלחמת לבנון הראשונה שאל אם "היו להם מכונות יריה", וגם כשאמר שהבופור נכבש ללא אבדות).

רבין הוא דוגמה אחת (ולהזכירך- עברו 25 שנה מתפקידו הצבאי האחרון לקדנציה השנייה שלו, הראשונה נחשבת לנפל)- אבל ברק הוא דוגמה הפוכה…..

אין ספק שמלחמת לבנון השנייה הוכיחה (הן מצד אולמרט, והן מצד חיים רמון שהורשע בהטרדה מינית בעקבותיה)- שכדאי שמקבלי ההחלטות לא יהיו ספוגים בטסטורון…

Tho' much is taken, much abides; and though We are not now that strength which in old days Moved earth and heaven; that which we are, we are

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: