ניסים בשריפות הכרמל ללא מילים

1 מתוך 1 (17 הודעות)

הינדיק

הצטרף13/10/2010

הודעות 447

27/12/2010 15:54

טי ג'י

הצטרף09/08/2010

הודעות 18

27/12/2010 18:59

מת על זה, אינפורציה ערוכה מטעם ולמטרה מאוד ברורה.

ואני שואל ( רטורית כמובן)

האם נשרפו בתי כנסת אי פעם בעבר?

האם היו בתים שנשרפו כולם קבל תכולה, מזוזות, וספרי קודש?

האם יוכל לקום אדם ולומר מתי יהיה האסון הבא? לא נראה לי , כי נציגיו של הקב"ה עלי אדמות לא קיבלו מידע מוקדם בדבר האסון בכרמל ולכן לא דאגו לתקציב הולם למערך הכיבוי.  העיקר שדאגו להתפלל.

האם נשרף לו בית על תכולתו למעט פסלי טוטם, זאוס, עגל זהב, או כל פסל אחר. אני מניח שאם כן לא היו מדווחים על כך , אך האם אני צריך להתאמן בטקסי פולחן וריקודים אפריקאים רק ליתר ביטחון?

כל העולם כולו , גשר צר מאוד, והעיקר שיש חכמה בדיעבד.

optikay

הצטרף21/07/2008

הודעות 7,733

27/12/2010 21:15

הינדיק…במצב שבו אנשים נכנסים לבית שנמצא במצב הבא:

כולו שחור מפיח, יתכן וחוטי החשמל ניתכו אז אין בו חשמל, החלונות התפוצצו מהחום, כנ"ל הקרמיקה, מרוב התכולה של הבית נשאר בעיקר אפר, וכולו הפוך, בהתחלה, בקושי רואים דברים ששרדו את השריפה.

מילולית,ולא מילולית, באמת רואים שחור בעיניים.

אנשים שרגילים לבית שלהם בצורה מסויימת, נכנסים אליו כשהכל הפוך, הרוב שרוף ומסריח, הכל שחור, הכל מבולגן… הם בשוק טוטאלי, וקשה להם לאתר ולבדוק מה כן נשאר מייד לאחר שנכנסים לבית שכזה.

ברגע הראשון, הם יהיו בטוחים שאם הכל שחור, הכל נשארף או הלך. לעיתים זה אכן ככה,אבל בד"כ הרוב ניזוק מהעשן או החום, אבל יש דברים שלא נפגעו, שנקברו מתחת לדברים אחרים, והיו מוגנים מהחום של האש, והאש לא הספיקה להתפשט ולשרוף אותם.

נכון, המזוזה מבחוץ לא ניזוקה, אבל המזוזמה מותקנת בד"כ על משקוף שמחזיק אותה. אם המזוזה נשארה, גם המשקוף נשאר. אולי הצבע התקלף,אולי הוא התעקם מהחום,אבל הוא נשאר מחובר.

יתכן ואותו תושב, לאחר עוד 5 דקות, גילה שגם אלבום תמונות משפחתי שרד, ואולי גם איזו בובה או צעצוע של אחד מילדיו,ואולי גם ספר מתכונים של הסבתא, ואולי גם קופסת תכשיטים מהסבתא השנייה, לא יודע, אבל רק לאחר שמתחילים לפנות ולנבור בכל הדברים החצי שרופים, בד"כ אפשר אולי לאתר עוד דברים שלא ניזוקו, או ניזוקו פחות ועדיין ברי שימוש, או שווים שישאירו אותם,ולו כמזכרת.

לגבי רוני סופר, הוא יצא במטרה לתעד ולצלם את השריפה, ידע שיש מוקד של אש, הוא רצה לצלם אותו.

אולי הוא רצה גם להגיע לנקודת תצפית על כלא דמון,אולי לא. בכול מקרה, הוא רצה לתפוש את האש.הוא לא ידע שהאש תתפוש אותו, או שהוא יעמוד במרכז של דרמה, או יציל חיי אנשים.מה שיפה אצלו, זה שהוא לא חשב לראיין את האנשים שקפצו אליו לאוטו. הוא חשב, אוקיי, איך אני לעזאזל יוצא ?

הוא פשוט נסע דרך קיר האש, כי לא היה לו ברירה אחרת. האוטובוס חסם את הדרך, האש הייתה בכל הכיוונים, הוא יכל רק להסתובב ולחזור לפני שהאש תתגבר עוד יותר, וזה מה שהוא עשה.

היות שזה היה קו שהאש התפשטה אליו, היה כבאי שזיהה שהרכב התחיל לבעור, שהפלסטיק ניתך, וקירר את האוטו לפני שנגרם נזק רציני למכונית.

כפי שניתן היה לראות, מכוניות שחטפו מכת חום גם בבית אורן, החלו לבעור,אבל לא התפוצצו.

LuckyHunch

הצטרף21/07/2008

הודעות 4,904

28/12/2010 01:58

הינדיק,

עיניך הרואות התגובות שיש לסרטונים כאלה. אולי זה ערוך בצורה מגמתית, אולי זה לא,  מה שבטוח זה שהדבר הזה לבדו לא מוכיח כלום.

האנשים שלהם זה קרה, שבביתם או בבית שכניהם זה קרה – הם אלה שבאמת יודעים, לא צופי הטלויזיה וסרטוני האינטרנט. אם הם יכירו מעצמם, בלא השפעה של אדם כלשהו לאחר מעשה, בניסיות של השריפה בכרמל בהמוניהם, גם אם לא ממש כולם, ויחזרו בתשובה – זאת תהיה ההוכחה הטובה ביותר לכולנו – כל הצופים – שזה אכן מה שקרה שם.

ועד אז – נחכה ונראה… ונשתדל כולנו לעזור כמיטב יכולתנו, אני מקווה – מי בעזרה חומרית, מי בעזרה ארגונית, מי באוזן קשבת.

הינדיק

הצטרף13/10/2010

הודעות 447

29/12/2010 12:17

הי לאקי

לפניי הכל הנספים זיכרונם לברכה זה שנספו לא אומר שהם רשעים ח"ו. אלא יכול להיות בדיוק להיפך ידוע ביהדות שאנשים טובים צדיקים הולכים לעולמם על מנת לכפר על הדור כך שבמקום 40 ו.. היו הולכים  הרבה יותר … כך שאין לחשוב עליהם כלום מכיוון שאנו לא יודעים חשבון שמים למה זה נפטר ככה ולמה בגיל כזה … מה שבטוח זה לא בגלל שכל עם ישראל צדיקים

התגובות לא מפתיעות  ולא התכוותי להגיב אבל מכיוון שהגבת אענה ….

מישהו אמר פה משהו פעם באחד שדיונים וזה הציטוט " מי  שצופה בחדשות בטלויזיה הבין, ומי שלא רוצה לשמוע – שום הסבר לא יעזור"

וזה די דומה למה שנאמר ע"י החכם באדם במשלי

לא יחפוץ כסיל בתבונה כי אם בהתגלות ליבו .

כסיל – כסילות משמעה שאדם כרוך אחר תאוות ומידות רעות, שהן כולן כסילות. ברור שלא צריך להיות גאון כדי לכעוס ולהתגאות וגם לא צריך להיות פרופסור כדי לשקוע בתאוות אכילה וכדומה, אלא אדרבה, ככל שהאדם יותר כסיל הוא שקוע יותר בתאוות ובמידות רעות. כל שכן אם הוא חוטא ועושה עבירות בודאי אין כסיל גדול ממנו. הייתכן שאדם עם שכל בקודקודו יעבור על רצון הבורא? לכן, בכל ספר "משלי" לא מוזכרת המילה "רשע" משום ששלמה המלך מכנה את מי שלא הולך בדרך האמת "כסיל".

http://www.breslev.co.il/articles/%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/%D7%97%D7%9B%D7%9E%D7%AA_%D7%A8%D7%91%D7%99_%D7%A0%D7%97%D7%9E%D7%9F/%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%9C%D7%91.aspx?id=11428&language=hebrew

כמה אנשים חווים ניסים גלויים בכל יום ?

ניצלים  מתאונות דרכים , מפיגועים, ואפילו ממחלות ומקרים סופניים שהרופאים מרימים ידיים ואומרים נשאר רק להתפלל וכו' .

כמה חוזרים בתשובה לאחר שגילו שתפילותיהם נענו ? ואלה שלא חזרו תמיד ימצאו איזה תירוץ למה זה לא נס או יתעלמו אף על פי שהרופאים יגידו זה נס רפואי ?

וזה שחזר בתשובה מה אומרים עליו? ואי הוא חווה נס ולכן הוא חזר כנראה שזה באמת נס אולי גם אני צריך… ממש לא!

רחוק מזה אומרים הוא חווה טראומה והתחרפן לכן הוא חזר בתשובה….

את אומרת "אם יחזרו בתשובה  ללא השפעה של אדם כל שהו " זה כבר בא ואומר שאפילו אם יחזרו בתשובה יהיה משהו שיגיד כן בטח השפיעו עליהם…

איך זה כשזה מגיע לדברים כאלה, של אמונה עם כתבות ועוד מתקשורת חילונית, פתאום באים כל "החכמים" ואומרים זה ערוך בצורה מגמתית .

וכשזה הפוך ובא לנגח יהדות/אמונה/רבנים פתאום כולם תמימים ואומרים הינה זה כתוב בעיתון ואף אחד לא אומר זה עורך באופן מגמתי…

פה אין עריכה זה אוסף כתבות שכולם ראו בטלוויזיה הכללית , אלה לא רשתות של דתיים עם אג'נדה…

ואם תשמי לב טוב כתב אחד אומר בדיוק כמוך (לא ציטוט מדויק)"תמיד מראים לנו כתבות על נסים ופה אנחנו רואים את זה באמת בעינינו".

רבי נחמן כתב על זה בליקוטי מוהרן ח"א תורה ז

ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם: (שמות כ"א)

1.                              breslev.co.il – תורה ז-ואלה המשפטים

אמרו חז"ל: הושוו אשה לאיש (קידושין ל"ה. בבא קמא ט"ו.) ואיתא במכילתא: יכול יהי' התלמידים לומדין ואינם מבינים – תלמוד לומר: אשר תשים לפניהם, ערכם לפניהם כשולחן ערוך:

א

דע, כי עיקר הגלות, אינו אלא בשביל חסרון אמונה, כמ"ש (ש"ה ד'): תבואי תשורי מראש אמנה. ואמונה הוא בחינת תפילה, כמ"ש (שמות י"ז): ויהי ידיו אמונה, ותרגומו: פרישן בצילו. וזה בחר נסים למעלה מהטבע, כי התפילה למעלה מטבע, כי הטבע מחייב כן, והתפילה משנה הטבע, וזה דבר נס, ולזה צריך אמונה, שיאמין שיש מחדש, ובידו לחדש דבר כרצונו. ועיקר אמונה, בחינת תפילה, בחינת נסים, אינו אלא בארץ ישראל, ככתוב (תהלים ל"ז): שכן ארץ ורעה אמונה. ושם עיקר עליות התפילות, ככתוב (בראשית כ"ח): וזה שער השמים. ובשביל זה, כשפגם אברהם במה אדע (שם ט"ו), ובזה פגם בירושת ארץ, שהיא בחינת אמונה, בחינת תפילה, היה גלות מצרים.

ודווקא יעקב ובניו ירדו מצרים, כי הם בחינת שנים עשר נוסחאות התפילה, והוריד אותם בגלות. ומצרים הוא היפוך הנסים, ככתוב (שמות י"ד): ומצרים נסים לקראתו – שאין שם מקום הנסים, ואין שם מקום התפילה, ככתוב (שם ט): והיה כצאתי את העיר אפרוש את כפי. וכל הגליות מכונים בשם מצרים, על שם שהם מצירים לישראל. וכשפוגמים באמונה, בתפילה, בארץ ישראל, הוא יורד לגלות:

וזה שאמרו חז"ל (סנהדרין צ"ז.): אין משיח בן דוד בא, אלא עד שתכלה פרוטה מן הכיס, היינו שיכלו האפיקורסים שאין להם אמונה בניסים, ומכסים כל הניסים בדרך הטבע. כי עיקר הניסים בא"י, כי (תענית י'.): ארץ ישראל שותה תחילה, ושתייתה מהתהומות, שהם לשון: ותהום כל העיר (רות א'), שעל דבר ניסים תמהין העולם. וזה (תהלים מ"ב): תהום אל תהום קורא, כי יש נסים עלאין שהוא בחינת תהום עלאה, ויש ניסים תתאין שהם בחינת תהומא תתאה, ומלאך שכלול מכל הניסים, משני התהומות, דמיא לעגלא (תענית כ"ח ע"ב): שהוא בחינת עגולים, בבחינת אמונה, ככתוב (תהלים פ"ט): ואמונתך סביבותיך. ופריטא שפוותיה, שהוא בחינת תפילה, ככתוב (תהלים נ"א): אדני שפתי תפתח, והוא כללות הניסים. וזה פירוש: עד שתכלה פרוטה מן הכיס – כי יש בני אדם המכסים כלליות הניסים, הכלולים במלאך דפריטא שפוותיה, מכסים בדרך הטבע. וכשתכלה זאת, ותתרבה אמונה בעולם, אז יבוא משיח. כי עיקר הגאולה תלוי בזה, ככתוב: תבואי תשורי מראש אמנה

לאקי זה אחד הסוהרים שניצלו ע"י הצלם המקור וכתבה על המקור מה את אומרת?

LuckyHunch

הצטרף21/07/2008

הודעות 4,904

30/12/2010 01:15

הינדיק,

בשרשור אחר הגדרת אותי חוזרת בתשובה. זאת החזרה בתשובה שדיברתי עליה, אם תושבי הכרמל יחזרו בתשובה – רבים אחרים ילכו בעקבותיהם.

כיום, אני עצמי איני שומרת רוב המצוות שבין אדם למקום. על חלק מהן אפילו לא ידעתי עד לשנים האחרונות ממש, חלק אחר לא ידוע לי גם כיום – ולגבי חלק נוסף – איני יודעת סיבתן ומשמעותן ולכן לא מוצאת שום טעם לעשותן. ובכל זאת ועל אף שהודיתי בכך, אין לך ספק שאני חוזרת בתשובה.

התהליך הפנימי החל מזמן, כאשר אורח החיים החילוני העמיד אמונתי באל חי במבחן מעשי: גיליתי שמאד רע לי בפנים כשאני  עושה במודע מה שאני יודעת שהוא נגד רצון האל. עשיתי דבר כזה פעם אחת ועוד בזמן מעשה ידעתי-החלטתי שזה מסוג הדברים שלעולם לא אעשה יותר. אבל הפעולה האקטיבית ממש בכיוון זה החלה רק לאחר שנעשה לי נס אישי, משהו שככל שהפכתי בו  בלתי אפשרי לי להבינו או להגדירו אחרת. ארוע שנוגד כל סטטיסטיקה ידועה, שהוא הגשמת משאלת לב עמוקה כנגד כל הסכויים, אשר החזיר שמחת חיים אמיתית לחיי, ממשיך לעשות זאת מאז וגם ימשיך.

ההכרה האישית במשהו כנס היא ההתחלה.

חזרה בתשובה אינה להתחיל ללכת עם כיסוי ראש ולבוש צנוע מהיום למחר, זה לא איזה שנוי דרסטי ופתאומי באדם. מי שחל אצלו שנוי דרסטי כזה, כנראה שבאמת התחרפן – ותהא אמונתו אמיתית ככל שתהיה.

כשקורה לאדם אסון גדול, זה יכול להרוס אותו לגמרי – או להוות נקודת מפנה משמעותית לגדילה והעצמה אישית מתוך שינוי תפיסת המציאות  (מה שקוראים: "לראות המציאות בפרופורציות אחרות"). הזולת יכולים לעזור במידת מה במניעת הרס אישי טוטאלי, אבל רוב ההתמודדות הנפשית-רוחנית עם האסון היא בעבודה פנימית של אדם עם עצמו.

מה שקורה לאדם בפנים מקרין החוצה על זולתו. אם זה הרסני – זה מה שהוא מקרין החוצה, אם זה מחזק, בונה ומיטיב – זה מה שהוא מקרין החוצה.

חזרה אמיתית בתשובה היא תהליך מיטיב. גם בלי לזהות הסיבה לטוב המוקרן ממי שעובר את התהליך, אנשים נמשכים לטוב הזה ורוצים ללמוד איך להכניס טוב כזה גם לחייהם.

לכן, אם רוב נפגעי השריפה בכרמל יכירו בנס ויחזרו בתשובה, כולנו נדע ורבים ילכו בעקבותיהם.

טי ג'י

הצטרף09/08/2010

הודעות 18

02/01/2011 06:01

הינדיק נכבד,

אני מעריך את הכינות בדבריך כי התבונה נמצאת רק במקום בו פועלים לפי קו המחשבה הדוגמתי בו בחרת לנהל את חייך. גם עם הדבר נעשה ברמיזה, הוא מצביע יותר מכל דבר אחר על המניע שלך.

עצם פסילתך כל הלך מחשבה אחר מראה לי שלא הידברות אתה מחפש, ואינך מעוניין באמת לבחון דעות המנוגדות לך להשקפת עולמך כי אם אך ורק לעשות נפשות לאג'נדה האישית שלך.  יוהרתך היא בהנחתך כי התבונה שרכשת מהכתובים הוא משהו שמעבר להתגלות ליבך.

הינדיק

הצטרף13/10/2010

הודעות 447

02/01/2011 11:06

לאקי אן לי אלא להוסיף לדברייך ולומר אכן איש או אישה שהולכים מהיום למחר עם כיסוי ראש או מחליט ל"העמיס" על עצמו ולוקח על עצמו הרבה מידי מצוות לא יחזיק מעמד וזה כמו קפיץ שככל שהוא נמתח מהר וחזק וכיוון אחד כך הוא חוזר ונמתח לכיוון שני .

דבר זה נקרא ריבוי אור ועל מנת להכיל את האור צריך שיהיה כלי מתאים , וחכמנו כבר אמרו ריבוי אור מכבה את הנר, האדם משול לנר נר השם נשמת אדם ,

הלהבה היא הנשמה והשעווה זה הגוף (לכן להבדיל מהגויים ביהדות לא מכבים נר בנשיפה).

את הכלי בונים לאט לאט תוך כדי למידה וכל אחד בקצב שלו שמתאים לו ….

אל לו לאדם להשוות עצמו לאחרים ולקצב של אחרים …..

וכמו שציינתי בעבר התשובה היא גם במחשבה בהרהור …

"התהליך הפנימי החל מזמן, כאשר אורח החיים החילוני העמיד אמונתי באל חי במבחן מעשי: גיליתי שמאד רע לי בפנים כשאני  עושה במודע מה שאני יודעת שהוא נגד רצון האל"

לאקי יקירתי זה נקרא הרהור/ מחשבה של תשובה אפילו שלא עשית שום דבר מעשי ….

ולכן אמרתי שאת בעלת תשובה מבלי שתעשי משהו או תראי שונה מהסביבה שלך…

ולכן יכול להיות שיש המון המון אנשים שיעבור להם הרהור או מחשבה חד פעמית ואפילו לשנייה וזה נקרא תשובה …

אבל את ואחרים לא תדעו אם אותם אנשים לא יספרו שהם תהוו בדיוק כמוך…

אבל את יודעת מה עכשיו פתאום אני נזכר ששמעתי הרבה אנשים בתקשורת אומרים (ואני חושב שהם לא יודעים מה הם אומרים)

"זה ( השרפה) גורמת/גרמה לי לחשוב שאולי: אני לא כזה גדול/ שיש משהו גדול ממני/ יש משהו גדול ואנחנו לא שולטים ממש בחיינו .

זה שאדם חושב שיש משהו יותר גדול ממנו שמנווט דברים זה תשובה .

LuckyHunch

הצטרף21/07/2008

הודעות 4,904

06/01/2011 16:29

טי ג'י:

מת על זה, אינפורציה ערוכה מטעם ולמטרה מאוד ברורה.

ואני שואל ( רטורית כמובן)

האם נשרפו בתי כנסת אי פעם בעבר?

האם היו בתים שנשרפו כולם קבל תכולה, מזוזות, וספרי קודש?

האם יוכל לקום אדם ולומר מתי יהיה האסון הבא? לא נראה לי , כי נציגיו של הקב"ה עלי אדמות לא קיבלו מידע מוקדם בדבר האסון בכרמל ולכן לא דאגו לתקציב הולם למערך הכיבוי.  העיקר שדאגו להתפלל.

האם נשרף לו בית על תכולתו למעט פסלי טוטם, זאוס, עגל זהב, או כל פסל אחר. אני מניח שאם כן לא היו מדווחים על כך , אך האם אני צריך להתאמן בטקסי פולחן וריקודים אפריקאים רק ליתר ביטחון?

כל העולם כולו , גשר צר מאוד, והעיקר שיש חכמה בדיעבד.

טי ג'יי,

המידע אינו מומצא אלא אמיתי. לאחר שכולנו עקבנו  אחר הדברים על פי סדר התרחשותם, בא מישהו והביע דעה  על מה שקרה בדרך חזותית  יותר מאשר מילולית. זאת דעתו. זכותו, לא?

הצגת רעיון או תפיסה, מושגים אבסטרקטיים בהגדרה, תוך המחשה בתמונות ודיווח דוקומנטרי  היא הרבה יותר עוצמתית – על כן אין פלא שמי שמזדהה עם המסר יעדיף לצטט הצגה כזאת מאשר להביע דעתו במילים שרבים כבר אמרו לפניו.

דעתך אחרת, תפיסתך את מה שקרה שונה. זכותך. חסר לי פה רק דבר אחד: מהי דעתך על מה שקרה? מהי תפיסתך? – אתה שולל, אבל לא מציג משהו אחר במקום מה ששללת  – וזה לא מאפשר דיון ענייני

optikay

הצטרף21/07/2008

הודעות 7,733

07/01/2011 21:27

מתוך YNET כרזה ברבנות: עגל הזהב ואפיית פיתות גרמו לאסון

בעין הוד לא התרגשו מהמודעה, ואחד התושבים בכפר האמנים אמר בציניות: "השכנים שלנו מהיישוב הדתי ניר עציון שמעו גם הם על הטענות ואמרו, מילא אתם, אבל למה האש התפשטה גם לימין אורד? ובמה חטאו היתומים?" .

LuckyHunch

הצטרף21/07/2008

הודעות 4,904

08/01/2011 16:03

כשאין שום דרך לוודא זהותו של אדם, איך יהודי מזהה יהודי אחר? גם במחנות הריכוז בשואה זיהו כך, כך גם גילו מיהם הילדים היהודים במנזרים אחרי השואה: מי שידע את "שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד!"

אל אחד שיש לו עם אחד, וההעדפות האישיות של מי מבני העם הזה מעולם לא שינו לאל האחד הזה או לכל מי שאינו מבני העם האחד הזה.

זאת הכתובת על הקיר כבר מימי משה רבנו.

ומה עושה העם הזה מאז? –

מתוך מחלקה פנימית ב'

הינדיק

הצטרף13/10/2010

הודעות 447

10/01/2011 15:18

טי ג'י:

הינדיק נכבד,

אני מעריך את הכינות בדבריך כי התבונה נמצאת רק במקום בו פועלים לפי קו המחשבה הדוגמתי בו בחרת לנהל את חייך. גם עם הדבר נעשה ברמיזה, הוא מצביע יותר מכל דבר אחר על המניע שלך.

עצם פסילתך כל הלך מחשבה אחר מראה לי שלא הידברות אתה מחפש, ואינך מעוניין באמת לבחון דעות המנוגדות לך להשקפת עולמך כי אם אך ורק לעשות נפשות לאג'נדה האישית שלך.  יוהרתך היא בהנחתך כי התבונה שרכשת מהכתובים הוא משהו שמעבר להתגלות ליבך.

טי.ג'

אן לי צורך לבחון דעות מנוגדות לדעותי מהסיבה הפשוטה שדעות אלה היו פעם דעותי (כמה עשרות שנים )ובחנתי אותם היטב יטב גם בכלים מדעיים והגעתי למסקנה כי דיעות אלה שגיות במקרה הטוב.

על כן אני מכיר אותם טוב אין צורך לדוש בהם שוב.

לעניין ההדברות והדוגמתיות קשה להידבר כאשר מילותך באות מתורתו של קאנט למרות שרבים מעריצים אותו כדי ללמוד עליו ועל הגותו עוד כמה דבריםhttp://www.imti.org.il/show_art.php?id=610.

לעניין החוכמה שבכתובים מצטער עוד לא קם המדען / סופר או כל אחד אחר שהצליח לעלות על חכמה זו.

לא הצלחתי להבין מה רצית לומר במשפט " כי אם אך ורק לעשות נפשות לאג'נדה האישית שלך"?

אשמח אם תבהיר.

אהה עוד דבר לעניין  רב שחזה אסון, אם אני אראה לך היום רב שאומר בעתיד יהיה כך וכך תעשו תשובה כי אחרת ….

הייתה חוזר בתשובה ומאמין לו או בכלל שומע את מה שיש לו לומר ? אני מניח שלא.

אבל כשאומרים ומביאם דברים שנאמרו על העתיד  יש  מי שיגיד "כן תמיד אומרים בדיעבד" או "למה אף אחד לא פרסם את זה קודם "

לכן זה לא יעזור מי שרוצה לשמוע שומע ומי שלא ימציא כל מיני סיבות למה לא.

הינדיק

הצטרף13/10/2010

הודעות 447

10/01/2011 16:20

לא צריך להיות ציני מה חטאו תינוקות בית רבן ,בעת בחורבן בתי המקדש, שנשרפו ונשחטו.?

אך זה שהשואה לא פסחה  תינוקות וצדיקים גמורים?

שאלה טובה ….

התשובה היא שהיהודים ערבים זה לזה וזה בזה. אם משהו חטא גם "חפים מפשע" "נענשים"…

כשיש לך קלקול כיבה רק הבטן כואבת או כל הגוף מושבת? כך העם היהודי כשמישהוא חוטא כולם סובלים…

אפילו אם הוא באוסטרליה אלסקה או אנטארטיקה.

אבל ראית שעדיין בימין אורד יש מקומות שלא נשרפו באורך פלא וגם בעין הוד כל הבית נשרף חוץ מהמשקוף של המזוזה.

ובכתבה אחרת בערוץ 2 נאמר שבעין הוד האש קפצה מבית לבית ללא שום חוקיות

"מבט חטוף ביישוב מראה כי מספר קטן של בתים עדיין נותר ללא פגע, כשהאש מדלגת מעליהם ועוברת לבתים סמוכים. ."

http://www.mako.co.il/news-israel/local/Article-e2856f1b122bc21004.htm

כדרך הטבע האש צריכה לעבור מבית לבית כמו שיטפון אבל כאן היא בחרה לדלג מעל בתים מסויימים.

יש את אלה שאומרים שלפי השכל האנושי והישר צריך להיות צדיק וטוב לו ורשע ורע לו …

אבל איזה אדם  מי צדיק ומי רשע? מה טוב ומה רע?

מה שבטוח שם למעלה יודעים בדיוק מה יש לכל אחד בלב ומה טוב בשביל כל אחד

הינדיק

הצטרף13/10/2010

הודעות 447

30/12/2011 11:01

LuckyHunch:

הינדיק,

עיניך הרואות התגובות שיש לסרטונים כאלה. אולי זה ערוך בצורה מגמתית, אולי זה לא,  מה שבטוח זה שהדבר הזה לבדו לא מוכיח כלום.

האנשים שלהם זה קרה, שבביתם או בבית שכניהם זה קרה – הם אלה שבאמת יודעים, לא צופי הטלויזיה וסרטוני האינטרנט. אם הם יכירו מעצמם, בלא השפעה של אדם כלשהו לאחר מעשה, בניסיות של השריפה בכרמל בהמוניהם, גם אם לא ממש כולם, ויחזרו בתשובה – זאת תהיה ההוכחה הטובה ביותר לכולנו – כל הצופים – שזה אכן מה שקרה שם.

ועד אז – נחכה ונראה… ונשתדל כולנו לעזור כמיטב יכולתנו, אני מקווה – מי בעזרה חומרית, מי בעזרה ארגונית, מי באוזן קשבת.

הי לאקי במלאת שנה לשריפה מה שכתבת נצרב לי בזיכרון ועל זה באתי היום ואני מביא את זה ….

ואם זה לא תשובה אז תשובה מהי?

חיים יהודים
http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=8313&CategoryID=1591

מאת: מנחם כהן

זה קרה כמה ימים אחרי השרֵפה ביערות הכרמל, בדיוק לפני שנה, שבה נספו למוות ארבעים וארבעה בני-אדם ועלו באש עשרות בתים. קבוצת יהודים מניו-ג'רסי שבארה"ב ביקרה בבית-אורן, מתוך נכונות לעזור בשיקום היישוב.

מספר מוטי דגון(53), מוותיקי היישוב ומורה-דרך במקצועו: "בפגישה שאלו חברי המשלחת: 'מה חסר לכם? מה נוכל לתרום לכם כדי להתחיל בשיקום?'. יו"ר ועד היישוב השיב: 'חסר ליישוב ספר-תורה'. שאר הנוכחים במפגש הסכימו אף הם לדבריו. היישוב כבר קיים שבעים שנה, ומעולם לא היה כאן בית-כנסת או ספר-תורה. זה מה שהם הרגישו שחסר לנו. למה לא ביקשו עשרת-אלפים דולר – קשה לי להסביר. זה מדהים".

צוואה מפתיעה

כמה חודשים לאחר-מכן התקשר אחד מראשי הקהילות בניו-ג'רסי אל יו"ר הוועד. "זוכר אותנו מהביקור?", שאל. "אחרי מאמצים הצלחנו להשיג לכם ספר-תורה בן מאה שנה ובקרוב נשלח לכם אותו", אמר.

ההתרגשות של התושבים הייתה גדולה, אבל לא מושלמת, מכיוון שלא היה להם בית-כנסת. "שאלנו את עצמנו: מה טעם לספר-תורה בלי בית-כנסת?", מספר דגון. התפנית המפתיעה לא איחרה לבוא. "כמה ימים אחרי שקיבלנו את הבשורה נפטרה אחת מוותיקות היישוב, הגב' ברטה בן-חיים. בצוואתה ביקשה שבביתה ייפתח בית-כנסת. יד ההשגחה הייתה מדהימה – בתוך זמן קצר קיבלנו גם ספר-תורה וגם בית-כנסת".

חג ביישוב

היישוב לבש חג ביום שבו נערכה החגיגה המשולבת של חנוכת בית-הכנסת והכנסת ספר-התורה. "כולם כאן בכו מהתרגשות", מתאר דגון. "האירוע סימל פריחה חדשה, עידן חדש. כעת יש תפילות קבועות בבית-הכנסת, בעיקר בשבתות, אבל אולי בהמשך זה יתרחב".

דגון מתגורר סמוך לבית-הכנסת. "נוסף על התפילות הקבועות, עצם הנוכחות של בית-הכנסת ביישוב עושה לנו טוב בלב. זה דבר שלא היה לנו, וכעת אנחנו מבינים כמה הוא היה חסר".

שעשה ניסים

גם עכשיו, שנה אחרי-כן, מלאכת השיפוץ והשיקום טרם הסתיימה. "הרשויות לא סייעו לנו כל-כך כפי שהבטיחו", מוחה דגון. וכשהוא מדבר על הנזקים, הוא חוזר ללילה השחור ביישוב. "ראינו את האש מתקרבת במהירות. לא הערכנו את עוצמתה. כשהאש התקרבה, כבר היה מאוחר מדיי. ניסינו להוציא כל מה שאפשר מהבית. כולם פה נמלטו, ורק אנחנו נשארנו. שעות רצנו בין הבתים וכיבינו את הגיצים – מה שהציל בתים רבים". על-אף השרֵפה, דגון חושב שצריך להסתכל קדימה: "למזלי לא איבדתי את ביתי, אבל ביתו של בני עלה בלהבות ולא נשאר ממנו זכר. לא פשוט לאבד בית, אבל האנשים ממשיכים קדימה ולא שקועים בעבר".

דגון אומר שכשידליק את הנר הראשון של חג-החנוכה, ביום שלישי השבוע, יכוון היטב במילים "שעשה ניסים לאבותינו". "נס גדול היה פה. איבדנו בתים, אבל קיבלנו חיים חדשים. הייתה כאן סכנת נפשות גדולה, וברוך השם איש מהיישוב שלנו לא נפגע", הוא מסיים.


דגון על רקע בית-הכנסת. "חיים חדשים" (צילום: יעקב לנדרמן)

LuckyHunch

הצטרף21/07/2008

הודעות 4,904

31/12/2011 15:39

הינדיק,

זו הכותרת שנשמטה מן המאמר שהעלית:

האש בבית-אורן הולידה בית-כנסת

וכן, אני מסכימה איתך. הכרמל הוא מקום מיוחד – תחושתי היא שיהיו אותות נוספים לכך כתוצאה מן השריפה הזאת, רק צריך לחזות בבאות.

optikay

הצטרף21/07/2008

הודעות 7,733

31/12/2011 20:36

הישוב בית אורן קיים 70 שנה,בכרמל היו כמה וכמה שריפות גדולות,אבל הישוב לא נפגע למרות שלא היה בו ספר תורה.  לעומת זאת, בית באלעד, נשרף לאחר ששמו חנוכיה עם נרות ארוכים מהרגיל בלול,וככל הנראה אחד הנרות נפל והתחיל את השריפה.

אישית, לא מבין איך לשים חנוכיה בלול, ולא ליד עדן החלון, או לחילופין לשים לול ילדים ליד חלון מקיים את ו"נשמרתם מאוד לנפשותיכם" (דברים ד 15.)

הינדיק

הצטרף13/10/2010

הודעות 447

05/01/2012 02:31

לאקי תודה רבה

קאי ידידי

optikay:

הישוב בית אורן קיים 70 שנה,בכרמל היו כמה וכמה שריפות גדולות,אבל הישוב לא נפגע למרות שלא היה בו ספר תורה.

כתוב בשיר השירים וכל יהודי יכול לבחון את זה על עצמו

אֲנִי יְשֵׁנָה, וְלִבִּי עֵר; קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק, פִּתְחִי-לִי אֲחֹתִי רַעְיָתִי יוֹנָתִי תַמָּתִי–שֶׁרֹּאשִׁי נִמְלָא-טָל, קְוֻצּוֹתַי רְסִיסֵי לָיְלָה. גפָּשַׁטְתִּי, אֶת-כֻּתָּנְתִּי–אֵיכָכָה, אֶלְבָּשֶׁנָּה; רָחַצְתִּי אֶת-רַגְלַי, אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם.(שיר השירים ה)

אני ישנים , רדומים בא השם ודופק חלש /מלטף /נותן סימן איזה רווח כספי משהו טוב "ואומר" אני פה..

ואנחנו ? יש מי שמתעורר ואומר תודה ומכיר בזה שקיבל מתנה משמים

ויש מי שלא שמים לב ואומרים מה עכשיו? פָּשַׁטְתִּי, אֶת-כֻּתָּנְתִּי–אֵיכָכָה, אֶלְבָּשֶׁנָּה; רָחַצְתִּי אֶת-רַגְלַי, אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם?

אנחנו כבר חכמים  מבינים בראים עכשיו תשובה? למה?

השם דופק יותר חזק הפסד כספי קטן .. חולי קל שוב אנו עונים אותה תשובה ויש מי שמתעורר ומי שלא

השם דופק יותר חזק שוב איזה משהו לא טוב קורה לנו שוב אותו סיפור וכך הלאה והלאה

ופתאום אחד חולה אחד עשה תאונה אחד …. כך הלאה והלאה

אחד חולה ומקבל רמז…הרופאים אומרים לו כל מה שנשאר לעשות זה להתפלל אז יש מי שמתעורר ויש מי שלא…

ולשם ..יש סבלנות הוא רחום וחנון זה יכול לקחת גם 50  60 80 שנה ויותר ואפשר גם פחות לשם יש את השיקולים שלו הוא מכיר אותנו ואת נשמתנו טוב מאוד…

ולכן יכול להיות מצב שמשמים יקבעו … "טוב ממנו כבר לא ייצא כלום תשובה הוא כבר לא יעשה"

ואז… הוא נקרא להזדכות על הציוד..

קאי זה שהיו שרפות ולא קרה כלום לא אומר שום דבר, אלא להיפך ,היו סימנים אתם לא רואים ?  אומרים לכם פה משהו…

לגבי הנרות כתוב "שאין השטן מקטרג אלא בשעת סכנה"  "רב אמר היושב בבית מרועע עושה מלאך המות דניסטיס (נושה)שלו"(מסכת שבת פרק ב)

קאי אדם צריך להזהר כמו שאמרת

מצד שני זה לא אומר כלום …

אתה רוצה לומר ,פה אין בית כנסת ולא קרה כלום ואילו כאן עשו מצווה וקרה אסון ?

אם זו שאלתך אז תשובתי היא אני לא מבין כלום .. אני לא מבין אותו וגם לא אתה ידידי ולא שום בריה…

ככ הוא רצה ככה קרה ואנשים צריכים לעשות השתדלות ולהזהר יותר מזה אין מה לעשות…

וכי מה ילכו עשרה (מניין) עם ספר תורה ותפילין באיילון בשעה שהכביש סואן ולא יכול לקרות כלום?

לא !!!

כל אדם צריךלשמור על עצמו כמה שהוא יכול ועם כל זה לדעת שכל מה שהוא עושה לא משפיע על התוצאה…הוא נשמר כי יש מצווה להישמר לא כי זה באמת מה שיציל אותו ….

הכל מלמעלה…

יש דברים דומים במקרה של אלישע אחר…ראה ערך (אין לי זמן להביא)

יהודי צריך לעשות מה שהוא מצווה יותר מזה הוא לא יכול להשפיע

מחשבה אחת על “ניסים בשריפות הכרמל ללא מילים”

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s