Burningman_0078[1]

כרמל שלנו – מהו בעצם?

 06/12/2010 10:27

כפי שבאי קהילה זו יכלו לראות בימים האחרונים,  כמו רוב רובנו כאן בארץ צללתי אף אני אל ים החדשות על סופת האש בכרמל. כתבתי על כך בעיקר בקהילת אמצע הדרך (ראו כאן בתחתית התפריט הימני), אף שלחתי מכתב  על כך לכל חברי קהילת אמצע הדרך, ובנוסף גם לכמה חברים ומכרים אישיים שאינם קשורים לקהילה. אחד מן האחרונים, אשר כמי  ששירת בח"א שנים רבות יש לו בטן מלאה על מחדלי כ-ל  מערך החרום באסון הזה, שלח לי בתגובה את הקטע הבא (ההדגשות שלו) : –

 מלכים  א  פרק  יח

{טו} ויאמר אליהו חי יהוה צבאות אשר עמדתי לפניו כי היום אראה אליו: {טז} וילך עבדיהו לקראת אחאב ויגד לו וילך אחאב לקראת אליהו: {יז} ויהי כראות אחאב את אליהו ויאמר אחאב אליו האתה זה עכר ישראל: {יח} ויאמר לא עכרתי את ישראל כי אם אתה ובית אביך בעזבכם את מצות יהוה ותלך אחרי הבעלים: {יט} ועתה שלח קבץ אלי את כל ישראל אל הר הכרמל ואת נביאי הבעל ארבע מאות וחמשים ונביאי האשרה ארבע מאות אכלי שלחן איזבל:{כ} וישלח אחאב בכל בני ישראל ויקבץ את הנביאים אל הר הכרמל: {כא} ויגש אליהו אל כל העם ויאמר עד מתי אתם פסחים על שתי הסעפים אם יהוה האלהים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו ולא ענו העם אתו דבר: {כב} ויאמר אליהו אל העם אני נותרתי נביא ליהוה לבדי ונביאי הבעל ארבע מאות וחמשים איש: {כג} ויתנו לנו שנים פרים ויבחרו להם הפר האחד וינתחהו וישימו על העצים ואש לא ישימו ואני אעשה את הפר האחד ונתתי על העצים ואש לא אשים:{כד} וקראתם בשם אלהיכם ואני אקרא בשם יהוה והיה האלהים אשר יענה באש הוא האלהים ויען כל העם ויאמרו טוב הדבר: {כה} ויאמר אליהו לנביאי הבעל בחרו לכם הפר האחד ועשו ראשנה כי אתם הרבים וקראו בשם אלהיכם ואש לא תשימו: {כו} ויקחו את הפר אשר נתן להם ויעשו ויקראו בשם הבעל מהבקר ועד הצהרים לאמר הבעל עננו ואין קול ואין ענה ויפסחו על המזבח אשר עשה: {כז} ויהי בצהרים ויהתל בהם אליהו ויאמר קראו בקול גדול כי אלהים הוא כי שיח וכי שיג לו וכי דרך לו אולי ישן הוא ויקץ: {כח} ויקראו בקול גדול ויתגדדו כמשפטם בחרבות וברמחים עד שפך דם עליהם: {כט} ויהי כעבר הצהרים ויתנבאו עד לעלות המנחה ואין קול ואין ענה ואין קשב: {ל} ויאמר אליהו לכל העם גשו אלי ויגשו כל העם אליו וירפא את מזבח יהוה ההרוס: {לא} ויקח אליהו שתים עשרה אבנים כמספר שבטי בני יעקב אשר היה דבר יהוה אליו לאמר ישראל יהיה שמך: {לב} ויבנה את האבנים מזבח בשם יהוה ויעש תעלה כבית סאתים זרע סביב למזבח: {לג} ויערך את העצים וינתח את הפר וישם על העצים: {לד} ויאמר מלאו ארבעה כדים מים ויצקו על העלה ועל העצים ויאמר שנו וישנו ויאמר שלשו וישלשו: {לה} וילכו המים סביב למזבח וגם את התעלה מלא מים: {לו} ויהי בעלות המנחה ויגש אליהו הנביא ויאמר יהוה אלהי אברהם יצחק וישראל היום יודע כי אתה אלהים בישראל ואני עבדך ובדבריך עשיתי את כל הדברים האלה: {לז} ענני יהוה ענני וידעו העם הזה כי אתה יהוה האלהים ואתה הסבת את לבם אחרנית: {לח} ותפל אש יהוה ותאכל את העלה ואת העצים ואת האבנים ואת העפר ואת המים אשר בתעלה לחכה: {לט} וירא כל העם ויפלו על פניהם ויאמרו יהוה הוא האלהים יהוה הוא האלהים:
.
.
זיהיתי מייד את הסיפור שממנו לקוח הקטע וההרגשה היתה כבדה. ..והמחשבות רצו: כבר אז ידעו שתעלת מים מסביב לאש חזקה תעצור התפשטותה. איך זה שבעת זו, עת ה"קידמה" שכחו?… אש בכרמל, מקום עם היסטוריה כזאת – איך זה שזה לא עלה לי מיד בראש?… מפחיד..
עודי תוהה אם האסון הזה הוא באמת משמיים, ואם כן – האם זה יותר תגובה משמיים על מעשי עבר או יותר אזהרה על הבאות ומה זה אומר לגבי מה שצריך לעשות כדי למנוע את זה – ובאו רדפו חדשות יום ראשון: הרב עובדיה יוסף אמר…
מנהיג ש"ס לשעבר מציע פתרון למחסור בכוח האדם בשירותי הכבאות, ולטענות על כך שהחרדים אינם מתגייסים • דרעי טוען: "הרב עובדיה לא כיוון את דבריו למשפחות השכולות אלא לציבור החרדי"

 

(6:37 דקות)

 לידיעה במלואה

והבוקר מישהו שלח אותי לידיעה בחדרי חרדים, שם בלטה לעיני יותר מכל תגובה מס.6: –
חבריא! התחלתם להשתטות! כ"א יודע מה הוא צריך לתקן ולא יחפש אשמים!!!
מגיב לכולם 17:10 05/12/2010

אם תלכו בשדה תעופה אמריקני ותשמעו אדם צועק בעברית, תבינו שהכוונה אליכם דווקא ולא לשאר האנשים. כך גם כאן השריפה באה להתריע לאנשים שמבינים את הצעקה!!! שיודעים להתעורר מקולות שמשמיע הקב"ה. שלא נהיה מאותם שבשבילם זו שפה זרה… שמשתדלים לחשוב שהכוונה לאנשים אחרים!!!

הפנמתי.

ואז גיליתי בזה אחר זה, בסדר הזה –

גלרית תמונות באתר ככר השבת, שזו כותרתה –

 בעקבות האסון: ילדים חרדים נשאו תפילה

כמאתיים מילדי ירושלים הגיעו ביום ו´ (ערב שבת פרשת מקץ) לאמירת ´שירי השירים´ ותפילה בקבר ´שמעון הצדיק´ בעקבות האסון הלאומי בשריפות הענק בצפון, ועקב אי ירידת הגשמים בארץ הקודש. צלם חדשות 24, שמואל בן ישי, תיעד

ב-YNET

"הבוקר הבשורה הטובה מאפשרת לכולנו לחייך". כך פתח הבוקר (יום ב') מפקד מרחב חוף במשטרה, תנ"צ רוני עטיה, את התדרוך המסכם לארועי אסון הכרמל. הקצין התייחס לגשם שהחל לרדת לפנות בוקר באזורי השריפה.

 06/12/2010 16:00

יפה

רק פרט קטן ומאוד חשוב וכך גם היה לפי עדות הכבאים

ויאמר מלאו ארבעה כדים מים ויצקו על העלה ועל העצים ויאמר שנו וישנו ויאמר שלשו וישלשו: {לה} וילכו המים סביב למזבח וגם את התעלה מלא מים

ותאכל את העלה ואת העצים ואת האבנים ואת העפר ואת המים אשר בתעלה לחכה.

שפכו מים על העצים על המזבח ובתעלה מסביב ואת הכל האש אכלה

מים לא עזרו פה להיפך רק הגדילו והעצימו את העניין, כאילו לומר כשהשם רוצה ,שום מים לא יעזר אפילו ג'מבו

כבאים העידו שהם התיזו מים והמים כאילו נעלמו בתוך האש כלא היו .

מה שאני יודע שבבתי כנסת היו תפילות והרבה אנשים בדיוק כמו פה למעלה התחילו לחשוב מה קורה פה האם מדברים אלינו .

ועצם מחשבה כזו הירהור כזה עושה ומועיל הרבה

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם

אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן

מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד

יורי

(אורח)
 08/12/2010 13:49

ברור שהכל

מהשמים

אלא מאיפה?

 "בקושי שככו הלהבות האיומות ביערות הכרמל. שריפה עצומה שאכלה כל חלקה טובה, וגרמה לנזקים קשים בצומח בחי ובמדבר. הקב"ה ינחם את המשפחות שאיבדו את יקיריהן, ולא ידעו יותר שום צער וכאב.

ומטרם שדנים במאורע הקשה ההוא יש לדון בכלל האם יש בורא בעולם, או אין בורא בעולם. כי אם אין בורא בעולם, הרי הדברים מתרחשים במקרה, מתוך טעות אנוש וכדומה, ואין מקום לאף אחד לחשוב חשבון נפשו בקשר לזה. וגם אם אסונות מתרחשים במזיד ע"י אדם, אזי אין מקום לכלל הציבור לעשות איזה חשבון נפש בקשר לזה, כי גלגל המקרה שאדם שלילי ירצה לפגוע באנשים תמימים. אבל אם יש בורא בעולם, והוא עשה ועושה ויעשה לכל המעשים כולם, והוא המפעיל את כל התרחישים המתרחשים בחיינו, א"כ צריך להבין על מה ולמה פועל כך בורא העולם. "……………..

 "ובדברים אלו נסיים מתוך תפילה משותפת שכל אדם יבדוק את מצבו הנפשי, ויעשה מאמצים של ממש לבוא לאהבת הזולת ואהבת האלקים, ובעז"ה יתבטלו כל עניני השנאה בעם ישראל, ונגיע למצב של "כאיש אחד בלב אחד", וודאי שאז לא יהיו שום אסונות בעם ישראל, כאשר יהיה מצב מתוקן. שבוע טוב לכל בית ישראל, הצלחה וברכה ובשורות טובות. "

 

 http://www.obshalom.org/Article/716/השריפה_ביערות_הכרמל

 09/12/2010 23:11

יורי… באמת, אחלה…

אם זה משמיים, זה לא פלא… זה בגלל הגיבוי של רבנים שלא להשכיר דירה לערבים…

ביציאת מצריים מה אנחנו קוראים?  כי גרים הייתם בארץ מצריים.

כל עוד נמשיך כעם, וכאנשים להתייחס לגרים באותו יחס גרוע, אין לנו מה לצפות או לקוות שנוכל באמת ובתמים לאהוב את אחינו היהודים, או לישועה משמיים.

 09/12/2010 23:59

קאי,

הגיבוי של הרבנים מבוסס על כמה מצוות מפורשות בתורה. כלומר, זה לא גיבוי אלא תזכורת. ללכת לבדוק בחוקי המדינה אם זה חוקי זה ממש מעשה אידיוטי: אילולא מה שכתוב בתורה, אין למגילת העצמאות של המדינה על מה להתבסס, ואין ליהודים שום זכות מוסרית להקים מדינת לאום בארץ.

בענין הגרים, שבפסוק "כי גרים הייתם בארץ מצריים" משמעו זרים – על כך נאמר "עניי עירך קודמים" – והבעיה היא שגם מצבם לא משהו. יותר קל להשיג מימון של משלחת להאיטי מאשר מימון לבריסטולים וטושים למדריכי חבורות רחוב או תקן לפסיכולוג לעקורי גוש קטיף בנגב. אם זר רוצה שישראלי יעזור לו, כדאי שישאר בארצו ויחכה שהישראלי יגיע אליו, כי בישראל הוא יהיה רק עוד עני אחד

קאי, בתנ"ך כתוב גם שהתנהגות שאינה מוסרית באופן בוטה ובולט ע"י עם כלשהו כאן בארץ גורמת לכך שהארץ מקיאה אותו מתוכה. אסון כזה נראה כמו אזהרה לבאות, לא?

 10/12/2010 00:07

לעומתם,יש כמה רבנים שחושבים אחרת, בכללם הרב אלישיב, מנהיג הזרם הליטאי,להלן ציטוטים של דעותיהם:

דברי הרב יעקב אריאל :"הרב הראשי לישראל, הרב הרצוג זצ"ל, כבר פסק שלמרות שאיסור 'לא תחונם' הוא מן התורה, במדינה דמוקרטית אי אפשר להפלות בין אזרח לאזרח. מה עוד, שהדבר עלול להביא להפליית יהודים בארצות אחרות. מדינה יהודית דמוקרטית היא פיקוח נפש לאומי, ולכן אין לאסור מכירת בתים לנוכרים". כל זאת בכפוף להסתייגות של הרב הרצוג, הכותב: "מובן מאליו שזה לא נאמר אלא על מכירה באקראי, אבל אם תהיה נשקפת מצד זה סכנה של נישול ישראל מקרקע ארץ ישראל, חייבת המדינה לעשות הגבלות מיוחדות".

דברי הרב יהודה גלעד , ראש ישיבת מעלה גלבוע, "עיוות חמור של תורת ישראל, באופן המנוגד לערכי מוסר אנושיים בסיסיים".

דברי הרב מאוריסיו בלטר, יושב ראש כנסת הרבנים המסורתיים בישראל : "אסור לפגוע בתושבים שחיים בינינו. הם כמונו נבראו בצלם האלוהים. כל הפוגע באדם אחר – יהודי או לא יהודי – פוגע בקב"ה עצמו. אברהם אבינו מעיד על עצמו שהוא גר ותושב, ובספר ויקרא (יט, לד) כתוב: 'כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם, וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ–כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם'".

עמדת הרב אלישיב:"עמדתו העקרונית של הרב בסוגיה שוללת אמירה גורפת נגד גויים".

 10/12/2010 00:23
optikay:

דברי הרב יעקב אריאל :"הרב הראשי לישראל, הרב הרצוג זצ"ל, כבר פסק שלמרות שאיסור 'לא תחונם' הוא מן התורה, במדינה דמוקרטית אי אפשר להפלות בין אזרח לאזרח. מה עוד, שהדבר עלול להביא להפליית יהודים בארצות אחרות. מדינה יהודית דמוקרטית היא פיקוח נפש לאומי, ולכן אין לאסור מכירת בתים לנוכרים". כל זאת בכפוף להסתייגות של הרב הרצוג, הכותב: "מובן מאליו שזה לא נאמר אלא על מכירה באקראי, אבל אם תהיה נשקפת מצד זה סכנה של נישול ישראל מקרקע ארץ ישראל, חייבת המדינה לעשות הגבלות מיוחדות".

נדמה לי שלך לא צריך להזכיר את התנהגות ערביי ישראל בזמן מבצע עופרת יצוקה: תמיכה מוחלטת וגורפת בחמאס.

שנה אחר כך עדיין עקבת בקהילת אמצע הדרך אחר התגובות באירופה על המבצע הזה, במורת רוח הולכת וגדלה. כנראה שההפגנה הזאת בהולנד, של פלסטינים וערבים תומכי חמאס וחיזבאללה (בדיוק כמו ערביי ישראל, כפי שהדגימו בזמן עופרת יצוקה ובעצם גם לפני זה) וגם חבר פרלמנט הולנדי, נשמטה מעיניך אז:

תשפוט בעצמך

10/12/2010 00:30

את צודקת לחלוטין, אני בעד למנוע מאותם מפגינים, יהודים וערבים כאחד, שהגינו נגד פעולות צה"ל, ואף מראש הממשלה שמוכן להתנצל מול טורקיה לאחר שהראו והציגו את כל ההוכחות שאנשים תמימים לא היו בהתפרעויות על המרמרה במשט, להיות השכנים שלי.

מי שמראה כזה חוסר נאמנות למדינה,אני אישית לא רוצה כשכן. ראש ממשלה, שלא מגבה את לוחמי צה"ל בפעולה שהוא עצמו ביקש ואישר אותה,אני גם לא רוצה כשכן, מה גם שזו טיפשות פוליטית ברמה עולמית.

אני עם זאת עדיין חושב, שהסתכלות גורפת שכזו היא מיותרת,ולא נכונה. שיבחנו כל מקרה לגופו, וזהו.

10/12/2010 00:37

שמעת מאז עופרת יצוקה אפילו קול ערבי-ישראלי בודד בעד ישראל וזכותה להגן על עצמה, בעד התנהלות ישראל בעזה במהלך המבצע, לפניו ואחריו? כל זמן שאין כזה, איזו סיבה יש לכל יהודי שהוא להסכים שערבי ישראלי יהיה השכן שלו? – שהרי זה אומר שכל הערבים הישראלים הם שונאי  ישראל או מוגי לב (לא יודעת מה יותר מסוכן מבין השניים)

10/12/2010 09:45
optikay:

יורי… באמת, אחלה…

אם זה משמיים, זה לא פלא… זה בגלל הגיבוי של רבנים שלא להשכיר דירה לערבים…

ביציאת מצריים מה אנחנו קוראים?  כי גרים הייתם בארץ מצריים.

כל עוד נמשיך כעם, וכאנשים להתייחס לגרים באותו יחס גרוע, אין לנו מה לצפות או לקוות שנוכל באמת ובתמים לאהוב את אחינו היהודים, או לישועה משמיים.

אופטיקאי יקר למה שלא תנקה קצת את המשקפיים ?

מעניין שלא מפריע לך שיהודים צפונבונים מרמת אביב בגיבוי אנשי תקשורת ואנשי רוח שמאלנים יוצאים נגד השכרה ומכירה של דירות לדתיים בני עמם בשכונתם, וכן אותו הדבר בירושלים בקרית יובל וכן מקומות רבים אחרים, ואז השרפה לא היתה משמים בגלל השנאת חינם שלהם, כי זה לגיטימי ולא גזעני בעיני היפי נפש המזויפים, כי זה בשם שמירת הצביון השכונתי.

אבל נגד רבנים שרוצים למנוע אלימות והתבוללות בין עמנו לערבים שלא בדיוק אוהבים אותנו בלשון המעטה, אחרי היתרבות המקרים האלו באותם השכונות שהרבנים שלהם חתמו על המכתב, אז יש לך מה לומר ???

10/12/2010 10:05

שלום דוד אריאלי,

.

לא אענה במקום אופטיקאי, כל שברצוני הוא להעיר ולהאיר נקודה שנשמטה מעיניך:

כל הדיונים הרבים שנפתחו בקהילה זו בנושא שמירת צביון שכונתי, בעד ונגד ערוב אוכלוסיות של דתיים וחילוניים – על צדדיו השונים של הנושא המורכב הזה, הועלו על ידי אופטיקאי. הם הועלו על ידו כשאלה פתוחה, בלי לנקוט עמדה, כמה שדורש בירור.

 

לפעמים נדמה שכדי לראות צריך הרבה יותר ממשקפיים, לא?

 

 

שבת שלום!

10/12/2010 10:18

על אופטיקאי שרואה את המציאות במשקפיים כאלה סלקטיביות כבר נאמר: "שהסנדלר הולך תמיד יחף"

שבת שלום.

הצטרף 10/06/2010
הודעות 78
10/12/2010 11:26

אתה רק מחזק את דברי !

אדם יהודי שלא מתנגד בנחרצות לגזענות של המתנגדים להשכיר דירות ליהודים דתיים בשכונות יהודיות  במדינה ישראל, לא יכול להאשים רבנים שמתנגדים להשכיר דירות לערבים בשכונות יהודיות באותה המדינה. ושבגללם כביכול קרתה השרפה ח"ו.

מה לא מובן פה ?

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
10/12/2010 18:59

דוד אריאלי…

אמור נא לי מי בדיוק גזען… זה שמוכן לקבל שאחרים יחיו באורח החיים שלהם, כל עוד לא ישנו אופי של מקום, או אלו שבאים בכוונה מראש לשנות אופי של מקום,ולא מוכנים לקבל דעות או אופי חיים אחר בתוך קהילותיהם?

אם אני שומע בעצמי מפי כמה מאותם יהודים שהתנגדו שיכנסו וישכרו דירות בשכונות חילוניות, שהם באו במטרה לשנות את הצביון והאופי של השכונה,ועדיף לכל החילונים שיברחו כבר כעת,וימכרו את הדירות במחיר גבוהה יחסית כשאפשר,כי אח"כ לא תוכלו למכור במחיר גבוהה כשזה יהיה מרכז תורני אזורי.

אתה יכול לאמר , זה דיבורי סרק בלבד…אבל כשאותם אנשים ביום ובשבוע הראשון שהגיעו 50 ביחדותוך שבוע  יש אטובוס שמביא עוד אנשים מקומות אחרים ללמוד כל היום,ולא רק להתפלל בבית כנסת והם ,צועקים ומקללים נשים שלבושות בצורה חושפנית מדי לטעמם,… מה זה אם לא נסיון לשנות אופי של שכונה, מחילונית למשהו יותר "יהודי " ? (יהודי במרכאות, כי הגישה של טנק של מצוות, וכל הגישה הכוחנית הזאת היא בניגוד להילל הזקן… "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" )

אז, אם בגלל זה אני לדעתך גזען,לא אני צריך לנקות את המשקפיים שלי. אבל כבר במאמר שהבאת, עם הראיון עם האוטיסט, הראת את הערכתך לאורח חיים החילוני,אז זה דיון סרק ואני גזען פשוט כי אני רוצה לשמור בטימטומי על אורח החיים החילוני שלי.

כן כן… כל חילוני שאי אפשר לעשות עליו שטיפת מוח, להכניסו במתיקות לרזי התורה והקבלה, להכניס לו קצת בינה ומורשת יהודית, הוא גיזען .

אם השריפה הזו היא אכן עונש משמיים,היא בדיוק בגלל ההתנהגות הזו שאתה מבטא.

שולל כל דבר שלא מתאים לאמונה שלך, ואומר זה טיפשי. אני אומר, ההתנהגות שלך, ה"דובי לא לא" הזה , ביחד עם חזרה על מנטרות או משפטי מפתח , זה הדבר הכי טיפשי בעולם.

10/12/2010 19:53
optikay:

את צודקת לחלוטין, אני בעד למנוע מאותם מפגינים, יהודים וערבים כאחד, שהגינו נגד פעולות צה"ל, ואף מראש הממשלה שמוכן להתנצל מול טורקיה לאחר שהראו והציגו את כל ההוכחות שאנשים תמימים לא היו בהתפרעויות על המרמרה במשט, להיות השכנים שלי.

מי שמראה כזה חוסר נאמנות למדינה,אני אישית לא רוצה כשכן. ראש ממשלה, שלא מגבה את לוחמי צה"ל בפעולה שהוא עצמו ביקש ואישר אותה,אני גם לא רוצה כשכן, מה גם שזו טיפשות פוליטית ברמה עולמית.

אני עם זאת עדיין חושב, שהסתכלות גורפת שכזו היא מיותרת,ולא נכונה. שיבחנו כל מקרה לגופו, וזהו.

לזה עניתי:

"שמעת מאז עופרת יצוקה אפילו קול ערבי-ישראלי בודד בעד ישראל וזכותה להגן על עצמה, בעד התנהלות ישראל בעזה במהלך המבצע, לפניו ואחריו? כל זמן שאין כזה, איזו סיבה יש לכל יהודי שהוא להסכים שערבי ישראלי יהיה השכן שלו? – שהרי זה אומר שכל הערבים הישראלים הם שונאי  ישראל או מוגי לב (לא יודעת מה יותר מסוכן מבין השניים)"

.

לפעמים צריך לקבל לאטמה כדי להתאפס מחדש, הפעם נראה שהייתי זקוקה לזה ביותר, בעל כרחי הושקיתי ע"י התקשורת בכמות כזאת של דמגוגיה שזה עלה לי לראש. אז לכל מי שעדיין במצב שהייתי בו עד הבוקר, כשקיבלתי את זה, בבקשה:
.
11/12/2010 23:09
optikay:

דוד אריאלי…

אמור נא לי מי בדיוק גזען… זה שמוכן לקבל שאחרים יחיו באורח החיים שלהם, כל עוד לא ישנו אופי של מקום, או אלו שבאים בכוונה מראש לשנות אופי של מקום,ולא מוכנים לקבל דעות או אופי חיים אחר בתוך קהילותיהם?

אז, אם בגלל זה אני לדעתך גזען,לא אני צריך לנקות את המשקפיים שלי. אבל כבר במאמר שהבאת, עם הראיון עם האוטיסט, הראת את הערכתך לאורח חיים החילוני,אז זה דיון סרק ואני גזען פשוט כי אני רוצה לשמור בטימטומי על אורח החיים החילוני שלי.

.

הנושא זה לא יהודים דתיים בשכונות  יהודיות, אלה מכתב הרבנים נגד ערבים בשכונות יהודיות.

מצורף כתבה על הבעיה שהרבנים ניסו לתת לה מענה:

המוכתר לחצרוני: היעד שלנו – הבנות שלכם

הראל חצרוני בעדות קשה בעקבות מכתב הרבנים: כך מפתים צעירים ערבים בנות יהודיות. גם המוכתר עמו שוחח רואה בכך יעד לאומי.
להמשך הקריאה:
12/12/2010 00:14
דוד אריאלי:
optikay:

דוד אריאלי…

אמור נא לי מי בדיוק גזען… זה שמוכן לקבל שאחרים יחיו באורח החיים שלהם, כל עוד לא ישנו אופי של מקום, או אלו שבאים בכוונה מראש לשנות אופי של מקום,ולא מוכנים לקבל דעות או אופי חיים אחר בתוך קהילותיהם?

אז, אם בגלל זה אני לדעתך גזען,לא אני צריך לנקות את המשקפיים שלי. אבל כבר במאמר שהבאת, עם הראיון עם האוטיסט, הראת את הערכתך לאורח חיים החילוני,אז זה דיון סרק ואני גזען פשוט כי אני רוצה לשמור בטימטומי על אורח החיים החילוני שלי.

.

הנושא זה לא יהודים דתיים בשכונות  יהודיות, אלה מכתב הרבנים נגד ערבים בשכונות יהודיות.

מצורף כתבה על הבעיה שהרבנים ניסו לתת לה מענה:

המוכתר לחצרוני: היעד שלנו – הבנות שלכם

הראל חצרוני בעדות קשה בעקבות מכתב הרבנים: כך מפתים צעירים ערבים בנות יהודיות. גם המוכתר עמו שוחח רואה בכך יעד לאומי.
להמשך הקריאה:

דוד, ציטוט של כתב, שמצוטט מישהו אחר, שאפילו לא זרק לאוויר את השם של מי שאמר לו את הדברים, בעיני זה לא יותר ממשמעותי או מחזק את דבריך יותר מרב סרן שמועתי.

מה גם, שערוץ 7 זה מקור חדשות שידוע בדיוק כמו הארץ,את מי הוא יגבה. רק מהידיעה איפה זה פורסם, זה מעיד על האמינות.

מעבר לזה, עיקר הסיפורים הללו הן של נערות חרדיות, שנפגשות ומתחתנות עם ערבים… לא שמעתי על אפילו מקרה אחד של  חילונית שנישאה לערבי.

מדובר בנערות של ראשי כוללים,מוהלים ,שוחטים,משגיחי כשרות,לא רק ממשפחות מצוקה של המגזר החרדי, שפשוט מצאו בהתחלת הקשר עם הערבים מילים יפות, חום,אהבה, ונעדר מהן אותה הכרה של החברה שיש אצל חילוניות,שהרבה יותר קשה לקנות במילים יפות.

הצטרף 10/06/2010
הודעות 78
12/12/2010 01:16
optikay:

מעבר לזה, עיקר הסיפורים הללו הן של נערות חרדיות, שנפגשות ומתחתנות עם ערבים… לא שמעתי על אפילו מקרה אחד של  חילונית שנישאה לערבי.

pmit3TsxWsU?rel=0

מדובר בנערות של ראשי כוללים,מוהלים ,שוחטים,משגיחי כשרות,לא רק ממשפחות מצוקה של המגזר החרדי, שפשוט מצאו בהתחלת הקשר עם הערבים מילים יפות, חום,אהבה, ונעדר מהן אותה הכרה של החברה שיש אצל חילוניות,שהרבה יותר קשה לקנות במילים יפות.

איזה שטויות,

הוידאו בקישור מדבר על כמה עשרות בודדות של נערות חרדיות (שאני בטוח שגם זה מוגזם כדי לגייס תרומות עבור המקלט הספציפי הזה), שלא מהווה אפילו אחוז אחד מעשרות אלפי המקרים של נישואים לערבים ע"י בנות לרוב חילוניות.

אתה מוזמן ליפנות ליד לאחים לבדוק את הנתון הזה, ולהלן קישור אליהם שאומר שבהרבה מקרים הפגישה הראשונית היא באוניברסיטה ומקומות בילוי, שזה לא מקומות שבנות חרדיות בדיוק מסתובבות:

http://www.yadleachim.co.il/Index.asp?ArticleID=65&CategoryID=101&Page=1

בכל מקרה מהכרותי עם הפעילות של יד לאחים, 99% מהבנות באות מבתים חילוניים, ולאחר שמוציאים אותן מבעליהם הערבים, הן נשלחות לסמינרים של חזרה בתשובה כדי לשנות להן את אורח החיים לכזה שירחיק אותן מהסיכוי לחזור לבעליהם הגוי.

12/12/2010 21:29

אתה אומר שאלו הנתונים שלך מיד לאחים?

א. יד לאחים, בעיני הוא מקור טוב באותה מידה כמו שאותו מקלט בעיניך, כי כמו שלדעתך המקלט ההוא ספציפית מנסה לגייס תרומות, לדעתייד לאחים מנסה לגייס תרומות ופופולריות.

2) יש הבדל בין מידע שאירגון אומר,לכתבת תחקיר של גורם חיצוני שמאשר ובודק את הנתונים,וזה דבר שלא קרה באירגון יד לאחים.

3)אותן נשים, נפלו בפח פעם אחת… מאיפה אפשר להבטיח, שאם יכנסו חזק ליהדות,לא יפלו במלכודת פעם שניה,אם נשים שבאו מבית חרדי, שיודעות הרבה יותר מהן,כן נפלו לאותן מלכודות? זה לא הגיוני בעליל.

תביא נתונים, ממקור שאפשר לבדוק או לאשר, ואז יהיה על מה לדבר. עד אז, הכל אצלך עורבה פרחא.

נ.ב.- דוד, אני עדיין מחכה למקור נוסף מעבר לערוץ שבע, ולאיזכור של שם המוכתר\ המנהיג הערבי שאמר שהמטרה שלהם היא להוציא מחיק היהדות כמה שיותר בנות יהודיות.

18/12/2010 14:39

כמה נתונים לגבי מי שומר על הטבע..

מתוך 286 עובדים במחוז צפון של הרשות, 71 הם מה שנהוג לכנות "בני מיעוטים" (33 דרוזים , 28 מוסלמים, 10 נוצרים). 24 אחוז, יותר מחלקם היחסי של הערבים באוכלוסיית המדינה.

מחשבה אחת על “כרמל שלנו – מהו בעצם?”

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s