גילויי עריות בבית הספר!

 30/11/2010 23:55

האם לדעתכם זה נכון להמשיך וללמד סיפורים על אונס, גילויי עריות ורצח כמו אנטיגונה,

אדיפוס ונער קריאה,

בעידן שבו שומעים בחדשות יותר ויותר על מעשים מעין אלה?

האם אין חשש, שברגע שזה נלמד בבית הספר, ושומעים על מעשים של גילויי עריות בתדירות שבועית או יותר לפעמים, שזה יהפוך לחלק מהנורמה החברתית של אותם ילדים או נערים\ות ?

מה דעתכם בעניין?

 01/12/2010 10:11
קאי יפה שאתה מעלה זאת והחשש שהוא כבר לא חשש זו עובדעה וזה תוסיף את מה שאנחנו רואים בטלויזיה ובאינטרנט ומה שמקבלים זה מצב הנוער בפרט והחברה בכלל כיום והתשובה שצריך להוריד את כל תרבות יוון הזו כבר מלפניי …(כשאני עוד הייתי בית הספר) לא נותן כלום ורק להיפך הורס יש לנו היהודים דברים הרבה יותר יפים ומועילים .

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם

אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן

מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
02/12/2010 00:37
הינדיק:
קאי יפה שאתה מעלה זאת והחשש שהוא כבר לא חשש זו עובדעה וזה תוסיף את מה שאנחנו רואים בטלויזיה ובאינטרנט ומה שמקבלים זה מצב הנוער בפרת והחברה בכלל כיום והתשובה שצריך להוריד את כל תרבות ייון הזו כבר מלפניי …(כשאני עוד הייתי בית הספר) לא נותן כלום ורק להיפך הורס יש לנו היהודים דברים הרבה יותר יפים ומועילים .

הינדיק… מצד שני בבית הספר באותה מידה מנסים לחנך את הנוער, ולא מצליחים יותר מדי.

אז האם זה רק בגלל ההצגה של התרבות הזו?

לדעתך, הינדיק, בגלל שהציגו בפניך את היצירות הללו, בני דורך או אתה פחות מוסריים מאשר לו לא היית לומד אותן?

האם לדעתך הינדיק, היית מעריך באמת את היופי שיש ביהדות, בלי שטיפת מוח, לולא היית רואה ונתקל ביצירות הפאר של התרבות היוונית- מערבית?

 

 02/12/2010 12:41

 

 

הינדיק… מצד שני בבית הספר באותה מידה מנסים לחנך את הנוער, ולא מצליחים יותר מדי.

אז האם זה רק בגלל ההצגה של התרבות הזו?

 

קאי תרבות יון היא כל התרבות המערבית של ימנו. קידוש הגוף והחומר ודחיית הרוחניות הערצת הצעיר וביזוי המבוגר וסיפוק התאוות שלנו ללא דחיית סיפוקים הכל כאן ועכשיו.

 

אז התשובה קאי היא כן !! איך יצליחו הם מחנכים למה ? לאיזה ערכים ? ובבית מחנכים למה? ובחברה מחנכים למה?

 

 ותראה איזו מיקריות  (אין דבר כזה מקרה) אנחנו בחנוכה ומה אנו חוגגים? את ניצחוננו ביוונים. ולמה נלחמנו בהם? כי רצו להגלות אותנו ? לא! כי הם רצו להשמיד אותנו? לא! אם כן למה …

 

כי הם רצו לחדיר בנו את תרבותם מלמטה ועד למעלה מבית הספר של הילדים דרך , דרך החיים, ועד הלבוש ועד עבודתנו היהודית אם בבית אם בבית המקדש…

 

אז תגיד קאי אתה חוגג חנוכה? אם כן, מה אתה חוגג  ולמה? אתה הרי בעד חדרת והחזרת תרבות יוון לחיינו…

 

קאי היום כמו אז היו יהודים שחשבו שהם נאורים ומודרניים שרצו להחדיר ולהחליף את תרבות יוון בתרבותנו כי חשבו שהיא מפוארת ויפה … הם נקראו מתייוונים   … אתה מתייוון קאי???

 

לדעתך, הינדיק, בגלל שהציגו בפניך את היצירות הללו, בני דורך או אתה פחות מוסריים מאשר לו לא היית לומד אותן?

 

קאי היום מוכח מחקרית שהדברים שאנו נחשפים אליהם משפיעים עלינו (לא שצריך אותם.. היהדות אומרת את זה אלפי שנים מושב ליצים לא תשב…. ) .

 

וגם לא מחקרית שתופשים עבריינים ושואלים למה עשית הוא אומר ככה ראיתי ב וככה קראתי ב…

האם אתה תהייה מוכן לסכן את משפחתך בכך שאולי איזה נער יושפע מכך ? מספיק אחד להרוס משפחות שלמות… של העבריין ושל הקורבן .

אז בשם מה אתה מוכן לקחת סיכון איך זה ישפיע .

 

כולנו יודעים שיש השפעת גיל על סרטים שמכילים תוכן כזה …. אז מה בטלוויזיה/ קולנוע זה נכון אבל בספר זה לא ? ועוד בבית ספר מתמקדים ומנתחים כל דבר לא סתם עוברים על זה..

 

 

האם לדעתך הינדיק, היית מעריך באמת את היופי שיש ביהדות, בלי שטיפת מוח, לולא הית רואה ונתקל ביצירות הפאר של התרבות היוונית- מערבית?

 

 קאי אתה מניח שעברתי שטיפת מוח למה? על בסיס מה? אם אני לא חושב כמוך אז בהיכרח שטפו לי את המוח ?

למה אדם שחי כמוך עם אותה תרבות ובתי ספר במשך כמה עשורים, בעל השכלה אקדמית מדעית מחליט לשנות את דעותיו נקרא שטוף מוח?

 

 אולי הוא השתמש בכלים המדעיים בשביל להבין שישקרו לו כל השנים ולא אמרו לו את כל האמת, ובעצם הכול אגדות שלא מתבססות על שום עובדה או ממצא אמיתי , אולי הוא קרא עוד מחקרים מדעיים ששוללים תפיסות עולם שמחדירים לנו מאז אנחנו ילדים?

 

אולי אתה זה שטוף המוח שלא מסוגל לראות ששיקרו לו על אף שמראים לא את השקרים ואת החורים השחורים, העצומים, בידע שהוא מחזיק ובצורת חיים שהוא חי .?

 

אולי אתה זה שמאז שהוא תינוק חושפים אותו למידע אחד בלבד  מבלי יכולת לשאול שאלות ולחקור? וכול מי שיוצא ושואל שאלות מושפל או מבוזה ….

תראה מה קרה למדען הראשי במשרד החינוך –

"להתכחש לאבולוציה זה כמו להתכחש למדע. זהו ערעור על אחד מיסודות התרבות של המדע" – כך אמר אתמול הפרופסור יהושע קולודני מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

הד"ר אביטל, שמונה לפני כשלושה חודשים לתפקיד המדען הראשי של משרד החינוך, אמר בסוף השבוע ל"הארץ" כי "אם בספרי הלימוד יכתבו באופן מפורש שמוצא האדם מהקוף, ארצה שהתלמידים ייחשפו לדעות אחרות ויתמודדו אתן. יש הרבה אנשים שלא חושבים שתורת האבולוציה היא נכונה. חלק מהחובה שלי, במסגרת תפקידי במשרד החינוך, היא לבדוק את תוכניות הלימודים

 http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1151469.html

 

  אתה שומע מה אומר פרופ מהאוניברסיטה העברית בירושלים. שיתמודד מדעית עם הטענות נראה אותו ?הוא לא מסוגל והוא יודע את זה.. לכן ערעור התרבות! אתה שומע תרבות! לא מדע! לא עובדות! אלא תרבות של מדע … זה אינפנטילי


כל מה שדר אביטל רצה לחשוף את התלמידים לעוד דעות …. אפילו מבחינה מדעית יש שחולקים על כל עניין הדרוויניזם אז למה , אפילו מבחינה מדעית לא לחשוף לדעות מדעיות שונות?..


איפה הפתיחות הנאורות יכולת לשמוע דעה אחרת אז מי שטוף מוח????

 

תגיד גם ביהדות מונעים מידע ולא חושפים … לומר דבר כזה הרי זו היא שטות אין יהודי בעולם שלא שמע על דרוויניזם ודש בו. להבדיל מאיתנו שכל מה שסיפרו לנו שהתנ"ך הוא ספר אגדות של איזה סופר/סופרים מקראים עלומי שם שכתבו בזמן לא נודע בשביל סיבה לא ידועה וכל זה נשען על תורות אנטישמיות שנועדו לפסול את יהדות .

 

 חוץ לא ייתכן ללמד דבר בבית הספר שהוא לא נכון הרי לא תלמד בשיעור גיאוגרפיה שהעולם שטוח או תביא דעות נאציות כחשיפה לדעות שונות בשיעור חברה כעוד דרך לראות את העולם …


בטח לא בגיל צעיר, אולי בגיל מאוחר יותר שהאדם קונה כלים על מנת לשאול שאלות כך שהשאלות הם באמת להגיע לתובנה ולא בשביל לקנטר..


ברמדיה הם שנו אלפית האחוז במזון ותראה למה הוא גרם. אחוזים כל כך קטנים משפיעים ? כן!!!


 אז קאי אחי היקר אם אתה מכניס רעל למזון של הילדים את תתפלא שהם אחר כך נעשים חולים.


בשביל זה לא צריך לאכול אוכל מקולקל בשביל להבין שהאוכל שלך הוא טוב ובריא  

 


לא פחות ולא יותר ערעור יסודות התרבות!!!

 

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם

אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן

מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד

 03/12/2010 10:57

הינדיק, התרבות הוונית מבוססת על הצדק והשיוויון שבאו מהיהדות.

האם בספרטה היה את אותם ערכים תרבותיים שיש במערב כעת?

האם באתונה היה לנשים את השיוויון שיש לן כעת? ברוב העולם העתיק, הצדק היה רק כלפי אדוני,ולא כלפי משרתים\ אנשים ממעמד נמוך.

רק ביהדות,ניסו להגן ולהקל על פשוטי העם לקט שיכחה ופאה. זו המערכת הסוציאלית הממוסדת הראשונה בעולם. מעבר לזה, ביוון, עבד יווני היה עבד. ביהדות,לא רק שלעבד עברי\ יהודי היה יום חופש בשבוע, הוא היה עבד רק עד שנת שמיטה קרובה, ואח"כ כל חובותיו נמחקו,גם אם לא החזיר את כל החובות.

האם לדעתך התרבות של ספרטה היא זהה לתרבות של אתונה? לא. י אפשר לבוא ולדבר על תרבות יוונית כמקשה אחת בעת העתיקה, זה התייחסות שבאמת אינה רצינית.

 03/12/2010 16:04

קאי,

מטרתם של כל המחזות היווניים העתיקים היתה ליצור קתרזיס: הזדהות הצופים עם העלילה וגיבוריה, אשר האמצעים הספרותיים והתיאטרליים  אמורים להביא לידי זיכוך רגשי- נפשי אשר תוצאתו התעלות רוחנית. לא מדובר בהתעלות רוחנית עילאית כמו ביהדות, אלא התעלות מעל חיי היומיום – כדי לחזור אליהם אח"כ עם תובנות חדשות. קתרזיס הוא אחת הדרכים היווניות המפורסמות לתיקון עצמי שתקוותו להוביל גם לתיקון חברתי. אם אין במציאות שום דבר המאפשר הזדהות עם עלילת המחזה או גיבוריו, לא יהיה קתרזיס. לכן, בתוכנית לימודים הכוללת הוראת תרבויות העולם, בהחלט יש מקום ללמד מחזות אלה.

 

הדרך היהודית שונה במקצת: מלמדים את סיפורי העבר על מנת ללמוד לקחיהם לגבי ההווה. דרך ההוראה המסורתית כוללת יצירת קתרזיס אצל התלמידים באמצעות סיפורים אלה. אני חושבת שיש לכלול גם את זה, כמו שזה, בתוכנית הלימודים של משרד החינוך. למעשה, חשוב יותר שילדים יהודים יכירו את מה שיהודי מאשר מה שבעולם.  מה שיהודי צריך להיות הבסיס התרבותי-מושגי שממנו יוצאים אל תרבויות העולם, גם בבית הספר.

בזרמי החינוך התורני השונים לומדים יותר תורה, יותר לעומק. התורה כוללת לא מעט סיפורים של גילוי עריות, בתורה שבע"פ יש עוד, בארון הספרים היהודי שמעבר למפרשנות ומדרשי התורה – יש עוד. חלק מכל זה נלמד בבתיה"ס התורניים. כלומר – דווקא בזמנים כמו שלנו, חשוב ללמד את זה.

.

.

כל נושא שמלמדים, מבחינה חינוכית חשוב הרבה יותר מה המסר שמעבירים באמצעות הלימוד ואיך עושים את זה – מאשר מה שמלמדים. השיקולים החינוכיים האלה הם אלה שצריכים לקבוע גם מה וכמה מכל נושא בכל גיל. העקרון המנחה הזה מקבל משנה חשיבות כשמדובר בנושאים בעייתיים ומורכבים כמו גילוי עריות.

 

 03/12/2010 16:42
הינדיק:

אז תגיד קאי אתה חוגג חנוכה? אם כן, מה אתה חוגג  ולמה? אתה הרי בעד חדרת והחזרת תרבות יוון לחיינו…

 

קאי היום כמו אז היו יהודים שחשבו שהם נאורים ומודרניים שרצו להחדיר ולהחליף את תרבות יוון בתרבותנו כי חשבו שהיא מפוארת ויפה … הם נקראו מתייוונים   … אתה מתייוון קאי???

הינדיק,

.

אבקשך לנהוג על פי כללי המקום, אני מצטטת :

 

2תוכן:

אנא התייחסו לדברי הכותב ולא אליו אישית: לעתים מועלות טענות לצורך הדיון בלבד ואינן מייצגות כותב מסויים זה או אחר, כולל זה שהעלה אותן. בכך נשמור כולנו על חופש הבטוי של כל אחד ואחת מאיתנו.

כאשר כותב מעלה טענה שאינה דעתו, נשמח אם יציין דעתו האישית בשלב כלשהו, אולם בשם חופש הבטוי אין חובה לציין מראש אם טענה זאת או אחרת מייצגת את דעת הכותב או לא.

.

קאי שאל: "האם לדעתך הינדיק, היית מעריך באמת את היופי שיש ביהדות, בלי שטיפת מוח, לולא הית רואה ונתקל ביצירות הפאר של התרבות היוונית- מערבית?"

אין בשאלה הנחה שאתה באופן אישי עברת שטיפת מוח.  הוא שואל האם אתה מעריך את יופיה של היהדות בשל שטיפת מוח שעברת או דווקא בשל היכרותך המוקדמת עם יצירות הפאר של תרבויות הגויים. אבל, אילו קאי היה מתנסח כמו שהתנסחתי כאן, כאילו שם התשובה בפיך – ניסוח כמו שלי הופך את השאלה לשאלה רטורית, ולא זו היתה כוונתו.

כמובן שדיון בפורום אינו חקירה, ואף אחד לא חייב לענות לכל מה ששואלים אותו, גם אם תשובתו עשויה לתרום לדיון.

אין לי ספק במה שאני אומרת כאן, מאחר שקאי הוא זה שניסח הכלל שציטטתי לעיל. כאמור בהקדמה לכללי המקום, הם מעלים על הכתב כללי התנהגות מקובלים בקהילה מאז היווסדה. העלאתם על הכתב הוחלטה ובוצעה על ידי כל צוות הנהלת הקהילה דאז במשותף, דהיינו –  קאי, עובר אורח (שפרש מאז מהנהלת הקהילה) ואנוכי.

 

תגובה אחת בנושא “גילויי עריות בבית הספר!

הוסיפו את שלכם

  1. הינדיק,
    עכשיו כשהעברתי לכאן, לוורדפרס, את הדיון הזה, הגהתי את שיבושי הכתיב שבו. תוך כדי הקריאה המחודשת של הדיון הפכתי מודעת יותר ויותר לדעתי שהתגבשה מאז – בנושא הדיון וגם רבות מהנקודות שהועלו בנוסף (חוויה מאלפת, אחד הבונוסים של מלאכת ההעברה). אבל כשהגעתי אל סופו – סמרו שערותי!
    לא כתבת דבר שאינו על פי כללי המקום! איזה אי הבנה מזעזע נחת עלי אז… נורא…
    אני חוזרת בי מכל מה שכתבתי בתגובתי האחרונה אז!
    התסלח לי?

    אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: