לא אח של אף אחד!

09/11/2010 16:29

הייתי פעם גאה להיות חיילת בחיל האויר הישראלי.

לפני זה, ממש לא חששתי ללוות את החברות שלי הביתה באמצע הלילה, ומשם לחזור עוד כברת דרך לבד.

זה לא היה בעידן אחר. זה היה בסך הכל לפני 30 שנה, בעיר קטנה שהיתה מושבה עד זמן לא רב לפני כן.

ועכשיו… עכשיו אני באבל ואין לי מילים, נגמרו… באבל על אשליית אחווה שמתה בטרם עת ועל דור שלם שאין ולא יהיה לו שמץ מושג על מה אני מתאבלת.

 

מה קרה? … ובכן, אולי לכם יהיה מה לומר על זה: –

א.

30 חיילים נחקרו על שתיקתם בפרשת האונס

קצינים, נגדים וחיילים בחיל-האוויר נחקרו השבוע בפרשת אונס בת ה-12 בבסיס בדרום הארץ.

שבר מוסרי בחיל האוויר: מפקד החייל, האלוף אליעזר שקדי, כינס השבוע את בכירי החייל ופרש בפניהם את חלק מתוצאות החקירה של צוותי הבדיקה שמינה בפרשת אונס בת ה-12 בבסיס בדרום הארץ. התברר כי עד כה נחקרו למעלה מ-30 קצינים, נגדים וחיילים, בחשד שידעו על האירוע החמור – ושתקו. קצינים בחייל הביעו זעזוע מהפרשה.

מחקירת האירוע עולה כי הנחקרים ידעו, ככל הנראה, באופן אישי על מעשי האונס שבוצעו בנערה. עשרות החיילים לא מצאו לנכון לדווח על כך למפקדיהם, כדי לנסות ולשים קץ לאירועים המזעזעים.

לידיעה

ב.

חשד: נערים שכבו עם בת 12 והפיצו תמונותיה ברשת

שני בני 18 נעצרו בחשד שצילמו עצמם מקיימים יחסי מין עם הנערה והעלו את התמונות למחשב ולטלפון הסלולארי

לידיעה

 

Y

(אורח)
09/11/2010 21:17

מזעזע! יש כל יום רצח ואונס

כבר ממש מפחיד לחשוב מי השכן שלך

 

10/11/2010 00:43

תחשוב טוב טוב. פרשת חיל האויר היתה במאי 2006. לפני שנה, בנובמבר 2009, יצאו שניים לבדוק את עמדות הציבור בנושא – ברחוב בגבעתיים. מקום שבו ציבור נורמטיבי לכל הדעות, נכון? – זה לא איזה עיירת פיתוח שבה חסרים כסאות ושולחנות בביה"ס, מצוקה כלכלית, לא מה שמכנים "אוכלוסיה נחשלת" מכל בחינה שהיא. אלה התוצאות:

*על יוצרי הסרטון, יוסי ואיתמר

 

10/11/2010 12:21

Y

אני חושבת שמה שאמנים יוצרים משקף  את המציאות שסביבם בדיוק נמרץ יותר מאשר כל דווח עיתונאי שהוא, אבל אתה יכול לא להסכים איתי וזה יהיה לגמרי לגיטימי.

לכן, יש מקום שאעגן הדברים גם בדיווח עיתונאי. לא התבדיתי – יש כזה, אקטואלי בהחלט – מן ה-20 באוקטובר 2010:  אשה גבתה מבעלה 150 שקל על כל פעם שקיימו יחסי מין, שהופקדו בקופת חיסכון על שמה. עכשיו, אחרי 10 שנים, הם מתגרשים והבעל דורש מחצית מ-150,000 ש"ח שנצברו בקופה. ביהמ"ש ייאלץ להידרש גם להחלטה ערכית-מוסרית כדי לפסוק.

Y

(אורח)
11/11/2010 01:09

היה ונשאר מזעזע

אין לי מושג בקשר לסרטון הזה ואם הוא משקף מצב נורמה ואם כן אז המצב גרוע ביותר!

זה נראה שאנשים אין להם מדד מבדיל בין טוב לרע

אולי צריך להעביר בבתי ספר את הסרט "הנאשמים" ולפתוח דיון בדיוק כמו שבזמני (אין לי מושג אם היום עושים זאת) הקינו לנו את הסרט "הנחשול" בנושא השואה

ובקשר לדוגמא האחרונה על הזוג הנשוי אני לא חושב שזה אותו הדבר – זה לא אונס – זה פשוט שהוא רוצה גם לשדוד אותה החוצפן ולו היתה מגרשת ממנו כבר ממזמן ולא לוקחת כסף בשביל נוחות היתה חוסכת לעצמה הרבה שטויות – כמו כן לא נכנסתי לכתבה אז אולי אני טועה בחומרת המצב

 

11/11/2010 01:20

y מה שלי אישית הפריע, לא יודע אם שמת לב, בכתבה המקורית,לא של הנגדים בחיל האוויר,אלא הנערים בני ה18 שאנסו בת 13, היה שבעיתון, היא מוזכרת כנערה בת 13.

כשאני גדלתי, בנות בגיל הזה נקראו ילדות.

מתי הילדות של הבנות נגמרת, היום?!

זה גם בכלל נראה לי חולני, באים ואומרים בת ה13 שיקרה בקשר לגיל שלה,אז היא דפקה את עצמה, וזה התגובה בקשר למקרה בחיל האוויר ע"י חלק מהאנשים שהוקלטו.

ילדה בת 13, היא בבעלות חוקית של הוריה. הם האפוטרופוסים שלה. אם היה מדובר בילדה בת 13,חולה סופנית,האם גם אז היו אומרים זה היה ההחלטה שלה להתנתק ממכשירי הנשמה ? או שאז רצונה לא היה מתבצע אוטומטית?

מה זה התירוץ הזה לא ידענו?! אם הם בני 18, בגירים\ בוגרים בעיני החוק, שישמרו את ההתרבות רק למי שיש לה רשיון נהיגה או ת.ז.

זה כזה מסובך?

לדעתי, זה יכול למנוע הרס של החיים של כולם,של הבגיר\ בוגר ושל הילדה.

Y

(אורח)
11/11/2010 02:39

לי לא הפריע הגיל – כלעצמו זה גם מזעזע

אבל זה היה ונשאר מזעזע גם אם זה היה נעשה על בת 30 או 40

ממתי בן אדם אמור להיות בדיחה של החברה??

מזרן?? לא זאת ועוד הם גם צוחקים גם מבדרים את עצמם וגם מרשים לעצמם לחצות את הגבול לפן הפיזי ולחדור לכל ההוייה של אותה בחורה פיזית – איפה אמור להיות הגבול שהבן אדם צריך להבין שהוא מתאכזר???

וממתי יש זכות גם למבוגרים להשתמש בתמונות לפירסום ברשת (גם אם היא שותקת – תהיה הסיבה שתהיה הם שאלו את עצמם אם היא פוחדת או סתם טיפשה וגם אם היא טיפשה איפה הבן אדם מעמיד את עצמו כאדם בכלל??!

 

11/11/2010 14:11
Anonymous:

אין לי מושג בקשר לסרטון הזה ואם הוא משקף מצב נורמה ואם כן אז המצב גרוע ביותר!

זה נראה שאנשים אין להם מדד מבדיל בין טוב לרע

אולי צריך להעביר בבתי ספר את הסרט "הנאשמים" ולפתוח דיון בדיוק כמו שבזמני (אין לי מושג אם היום עושים זאת) הקינו לנו את הסרט "הנחשול" בנושא השואה

לא הצלחתי לאתר ידיעה מלפני חודשים ספורים,  על פרשיית הפצת תמונות אינטימיות של נערה בת 14 או 15 בסלולר ע"י בן כיתתה באיזה בי"ס תל אביבי, שבו לאחר שהתלמיד הושעה לכמה ימים מביה"ס, המנהלת זימנה אליה את הנערה לשיחת נזיפה.

כן מצאתי ידיעות אחרות, שמדגימות יכולת האבחנה בין טוב לרע של מחנכים – מורים ומנהלים. לא אצטט – כי  זאת רק תזכורת של כותרות העיתונים לא מזמן, ומי שרוצה שיכנס לקישור ויתעדכן:

חדשות 2 – חשד: מנהל מועדונית הטריד ילדות

חדשות 2 – המנהל שהטריד מינית יישלח למאסר

30 אוגוסט 2010 בית משפט השלום בראשון לציון גזר אחר הצהריים שנת מאסר אחת בפועל על ד"ר שמעון שיבר, מנהל התיכון האגדי של "עמית עמל" בגין עבירות מין.
.
27 אוקטובר 2009: לפני יומיים נחשפה פרשת אונס לכאורה בבית הספר שבירושלים. החשיפה עוררה באחת מתלמידות העבר באורט זכרונות מרים ישנים. לדבריה, נאנסה אף היא בנסיבות כמעט זהות. מנהל ביה"ס, על אף שידע, מעולם לא דיווח למשטרה
* לכתבה מצורף סרטון מחדשות 10 ובו סיפורה של אותה נאנסת
.
.
.
מסקנה: הזמן להקרין סרטים כדי לחנך היה כאשר אותם אנשי חינוך למדו בבי"ס. עכשיו, וכבר מזמן, זה מאוחר מדי. הפתרון יכול להיות אך ורק רב מערכתי – מפני ש- מי יחנך את המחנכים?
.
.
Anonymous:

ובקשר לדוגמא האחרונה על הזוג הנשוי אני לא חושב שזה אותו הדבר – זה לא אונס – זה פשוט שהוא רוצה גם לשדוד אותה החוצפן ולו היתה מגרשת ממנו כבר ממזמן ולא לוקחת כסף בשביל נוחות היתה חוסכת לעצמה הרבה שטויות – כמו כן לא נכנסתי לכתבה אז אולי אני טועה בחומרת המצב

זה לא אונס, זאת התעללות מינית ונפשית. אבל גם כאן מערכת המשפט נדרשת לעשות צדק בסוגיה מוסרית שעיקרה ושורשה זהה: תפיסת האשה כזונה, תפיסת סקס כמעשה של סיפוק יצרים חייתיים ותו לא.
אני ממליצה לך להכנס לקרוא הכתבה הקצרצרה הזאת: תגלה שהפעם קרה ההיפך: בפעם הזאת המין הנשי העמיד את המין הגברי במצב בלתי אפשרי, בו  נדמה שכל הברירות אינן מוסריות.
נדמה לי שהוא היה צריך להתגרש ממנה בגלל שהציעה לו דבר כזה, כבר אז… אבל  זה רק על סמך מה שמסופר בכתבה. עובדה שהוא לא עשה את זה, ועובדה שעכשיו, בעת שהם מתגרשים, יש כבר שני ילדים שגדלו באוירה הזאת וימשיכו לגדול בה
.
.
.
Y,
המצב נורא, המצב מזעזע. מדובר באוירה כללית שבה אנשים מתייחסים זה לזה וגם אל עצמם כאל חפצים, כלים להשגת הנאות. זה לא רק הילדים והנוער, זה לא רק הגברים במדינה או רק הנשים במדינה. הקורבנות הם לא רק בנות, כל מי שמוסכמות אלה מופעלות לגביו הוא קורבן, כל מי שפועל על פיהן הוא קורבן. באוירה כללית כזאת, גם אצל תוקפים רואים גם התנהגויות של קורבן

Y

(אורח)
11/11/2010 22:27

אני לא כל כך מסכים

לדוגמא : הזוג הנשוי (אחרי קריאה:) לא ראיתי יחס מחפיר או אונס – ראיתי 2 אנשים מבוגרים אחראים למעשיהם סיפור עצוב 1. איך שהאישה תופסת את עצמה או מקטינה את עצמה וחלומותיה וניצול הצד השני 2. הגבר היה במצב גרוע אבל יכל לוותר ולהתגרש אבל בחר אחרת ושוב קיבל את חיו כמו שהם

סיפור עצוב ומדכא לא יותר מזה – חיים שלהם בחירה שלהם

ואני חושב שאף פעם לא מאוחר מדי כמו שהכניסו את הערנות לאיידס או נושאים אחרים אפשר להכניס למערכת החינוך את העירנות למצב הזה שדיברנו – תמונות ברשת – אונס – אונס קבוצתי – מי האשם ומצבים מסויימים ואחרים שקיימים

ובכלל ערנות יותר בחברה – קראתי השבוע במעריב בנושא והאישה טענה שזה אשמת החברה השתיקה שלנו או מאשימים את האישה בסיפורי מעשיות כאלה ואחרים….

11/11/2010 23:15

Y

זה ספור עצוב ומדכא שהוא סימפטום אחר של אותה תופעה, בטוי אחר של אותה בעיה.

בעידן שבו יש מודעות לאיידס, משתמשים בילדה בת 12 כמזרן של בסיס שלם? אתה באמת חושב שכולם שם הקפידו להשתמש בקונדומים בכל חלק של מגע מיני איתה?  ואותם צילומים שהועברו בסלולר היו כדי לחנך להשתמש בקונדום?

בני אדם הפכו להיות יותר מודעים לסכנת האיידס.

אתה אומר שגם את מי שלא למד להיות בן אדם עד גיל 18 אפשר ללמד להיות כזה בכל שלב שהוא בהמשך החיים. הלוואי שאתה צודק! בעיני, כרגע, זה נראה כמו פנטזיה אופטימית ומאד תמימה.

Y

(אורח)
12/11/2010 00:22

אז לא הבנתי מה הפתרון שלך?

לדוגמא כשאמרת שבן אדם מתייחס לעצמו כאל חפץ וכו

יש היום המון אנשים שלא מקשרים סקס רק לאהבה – נשים וגברים כאחד אני בגישה הזאת וזה מאוד אינדיבידואלי ואני גם ממש לא רואה בזה משהו בזוי (לא לאישה ולא לגבר)

והגישה הזו שלך קצת מזכירה לי את הדת ולחזור לדת משהו:)

אבל אני מאוד חושב שאנשים צריכים להיות ערים לאדם שמולם – יש אנשים שיש להם הרס עצמי וכו והתפיסה שלהם היא מאוד אחרת אז חשוב להיזהר ולא לגרום עוול לאדם שמולך

בסופו של דבר אני חושב שזה היה ונשאר חינוך – חינוך גם לביטחון העצמי של האדם והערך שלו לעצמו ולחברה

LuckyHunch:

אתה אומר שגם את מי שלא למד להיות בן אדם עד גיל 18 אפשר ללמד להיות כזה בכל שלב שהוא בהמשך החיים. הלוואי שאתה צודק! בעיני, כרגע, זה נראה כמו פנטזיה אופטימית ומאד תמימה.

אני מאמין שלרוב כן

יש אנשים שלרוב נמצאים בכל הסיפורים הללו בגלל חוסר ביטחון והרצון להיות חלק מהחברה ואם נלך כבר ליותר קיצוני הם אפילו מפחדים לעצור את החבר שלהם הטוב לשכבר הבחינו בין הטוב ורע

לכן חובה לעורר את המודעות וכמו שאמרנו גם בנושא מי אשם – כי מי אשם מבחינתי זה גם זה שצחק או שתק

 

3 מחשבות על “לא אח של אף אחד!”

  1. והרי התוצאות – בידיעה מ-17/09/2013: –
    "בזמן שהחברים שלהן הולכים לעבוד בקטיף בערבה או בתחנת דלק, יותר ויותר חיילות משוחררות בוחרות להתחיל את האזרחות דווקא באילת, כחשפניות במסיבות רווקים וכנערות ליווי. ההורים בבית לא יודעים דבר…
    … והיא מצאה את עצמה עובדת כחשפנית במסיבות רווקים וכנערת ליווי מבוקשת בעיר הדרומית. כזאת שמרשה לעצמה לדרוש גם 1,000 שקלים עבור שעה של אקט מיני.
    …"
    http://www.mako.co.il/pzm-weekend/Article-4324ffb633c2141006.htm?partner=mw_article

    אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

התחלנו דרך כשהיינו ילדים קטנים – ומאז כולנו באמצע הדרך אל משהו. לפעמים מתעכבים לראות הנוף, לפעמים רוצים לנוח מעט עם הולכים אחרים – גם הם באמצע הדרך לאן-שהוא, או לברר כיוונים בצומת דרכים – ואז? אז נפגשים כאן!