שירים ציניים

 17/12/2010 23:46

מי שמכיר אותי, יודע שאין לי בעיה עם הומור ציני, הומור שחור אפילו.

אמנם אני יודע את הגבולות,ומשתדל לא לספר בדיחות שאחרים לא אוהבים,או נעלבים מהן, אבל אני בכל זאת אוהב ציניות .

עם זאת, נתקלתי באיזשהו ביצוע סטירי לשיר, שלא ידעתי איך לעכל אותו…

אח"כ, כשחשבתי מדוע קשה לי לעכל אותו, מדוע אני לא יודע האם הוא ראוי לתגובה אפילו, הבנתי שהבעיה שלי היא הפרספקטיבה, כי הרני אני נהנה וצוחק מהומור שחור, ומציניות. אז הבעיה היא לא שזה לא נגד האופי שלי. הבעיה שלי אם ככה, היא אחרת. (אולי בעיניכם חיבתי להומור שחור היא כן בעיה,אבל לא מבחינתי) :  השיר הסטירי הזה מדבר על אירוע שעבורי הוא עוד קצת קרוב מדי,כדי לצחוק עליו ככה.

ואז, חשבתי, רגע,אבל היו עוד שירים ציניים בוטים באותה מידה,שהיו קרובים לאירועים שעליהם נכתבו.

למשל: ירושליים של ברזל, של מאיר אריאל ז"ל .

יש עוד שיר ציני, בלוז כנעני, שהושר לזכר מאיר אריאל…

אני בטוח שיש אנשים שיגידו שרק אחד מהאירועים הללו היו מכוננים, חלק יגידו שניהם, חלק יעלבו מאחד מהם או משניהם, חלק אולי לא יעלבו,אבל לא יצחקו או לא יהנו מאחד מהם או משניהם, ואולי חלק יאהבו או לא יאהבו את השיר השלישי או הרביעי, אבל אני אשמח מאוד אם מי שאהב, או לא אהב, או הדם שלו רתח, יענה על שאלה קטנה ופשוטה, שמוצגת בשיר הבא:

למה?  

 17/12/2010 23:57

זאת רק התשובה שלי נכון לרגע זה, רק ברגע זה – ומחר אולי כבר תהיה אחרת –

 22/12/2010 23:49

מה דעתכם לגבי השיר של ברי סחרוף, עבדים?

יש בו לדעתי נקודות עם ציניות.

האם לדעתכם זהו שיר ציני, או שלא?

עבדים של ברי סחרוף

 30/12/2010 00:00

היי

איזה פערי דורות ראש כרוב מול לאטמה….

קאי לפעמים יש לנו שאלות אבל הרבה פעמים בשביל לקבל תשובות אנחנו צריכים להקשיב למה שאנו אומרים

הנה תשובה לשאלה על מה השיר מדבר והאם הוא ציני או לא…

אני לא יודע אם להביא את השיר לגבולות אישיים או גבולות אישיים לפה

אוקיי,הנה כמה מגבלות שהופכות אנשים לקופסאות,לרובוטים,בקיצור,תבניות ייצור לבני אדם……

הגלובליזציה… מחנכים אנשים לקבל את השונה,שהעולם הוא דבר אחד,שאין ולא צריכה להיות משמעות להבדלי דת גזע ומין. אנשים רגילים לראות רשתות מזון מהירות מכל העולם. פיצה האט,מקדונלד,סבארו,סנדוויץ' באר.בעצם,מטשטשים ואמרים לילד גלובליזציה זה טוב,אבל גלובליזציה זה בעצם תרבות הצריכה שהגיע בד בבד מהמערב ביחד עם הגלובליזציה. בעצם,גורמים לאותם ילדים או אנשים,לטשטש את הזהות והמסורת הייחודית שלנו.

בתי הספר בואו נגיד את האמת,שרוב בתי הספר לא מחנכים כמעט,כי אם מלמדים. בתי הספר מלמדים את הנוכחים בהם פיזית או נפשית,לשנן תאריכים כמו תוכי למבחנים,לשנן הגדרות,לבטוח בספר שהמורה נתן,לא לפקפק באמיתות שלו או בנכונות דבריו. המורים ברוב בתי הספר מרגילים את התלמידים שידע זה דבר שבא עם כפית,ואין צורך בעצמאות,או התאמצות כדי להשיג ידע.אין מה להשוות מקורות,ולהתחיל לבדוק מה יותר עדכני,כי הספר תמיד צודק.בתי הספר גם מרגילים ברוב המקרים,שציונים זה הדבר הכי חשוב,ושהצלחה בציונים חשובה יותר מלהיות בנאדם,לפי הדגשים החזקים יותר על הצד הלימודי לא על הצד החינוכי,אבל חשוב כן להיות בסדר עם המורה,פשוט ללקק לו כדי לשפר ציון סופי. בתי הספר,במיוחד במקצועות המדעים ברוב המקרים,פשוט אומרים לתלמיד,יש דרך אחת,אמת אחת,ואין מה לעשות עם חשיבה יצירתית. אל תשתמש בחשיבה יצירתית בכלל.

נורמות חברתיות רוב האנשים,והחברה עצמה מגדירים מה המסלול הנכון. קודם כל,לימודים עד הוצאת בגרות,או בגרות חלקית. אחר כך,לך לצבא. אחרי הצבא,טיול להודו,או דרום אמריקה,או לאזור אוסטרליה,ניו זילנד.לאחר מכן,המשך לימודים באוניברסיטה.לאחר האוניברסיטה,סטאג' או מציאת עבודה… עובדים… מסתדרים… הגיע הזמן להתמסד עם החברה מהתיכון.מחכים עוד שנה שנתיים, ואז יש ילד ראשון…..בעצם,כל הזמן,האדם הולך במסלול הזה,אפילו אם עוד לא חשב עליו,המסלול הזה בנוי לו בתת מודע,אם אינו משכבה סוציואקונומית נמוכה.האדם עצמו עוד לא מודע,אבל כמעט בטוח שהוא ילך בדרך הזו ולכן כה חמורה מידת ההשפעה של הנורמות החברתיות על האדם.

אנשים גם רגילים היום יותר ויותר,להתקבע מבחינה מחשבתית,שכל דבר שהם רוצים או צריכים,הם יכולים להשיג אותו ועכשיו,גם בגלל תרבות הצריכה,גם בגלל ההשקיה מבית הספר. אנשים הופכים יותר ויותר לחסרי סבלנות בחברה,או חושבים שכל דבר שצריך להתאמץ כדי להשיגו,לא שווה את זה,לא שווה את המאמץ ואם הוא שווה את זה,אז הם יעדיפו לבקש ממישהו שזה קל לו,או שזו מומחיותו לעשות את זה עבורם,בחינם או בעד תשלום,מאשר להתמודד עם האתגר.

עבדות מוחלטת

 הטבת לתאר את המטריקס / תרבות ייוון שהיהדות נלחמת נגדה כבר דורות והיא לא קשורה למודרניזציה …

כלי לא הורג האדם הורג …

עם אש אפשר לבשל וליצור ועם אש אפשר לשרוף ולהשמיד

גם הינדיק  יכול להיות בן אדם
אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן
מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד, ומי שלא מפחד מאחד, מפחד מכל אחד
מה דעתך? Comment

