מיהו אחיך?

22/10/2009 19:25

ישנם חילונים שלא רואים בדתיים הלא לאומיים, ובעיקר באורתודוקסים כאחיהם.

באמצע יש את הרבנות הראשית , הרב אלישיב, שאומרים שיהודי שאינו מקיים מצוות אולם מגן על הארץ, מגן בעצם ומאפשר את יישוב הארץ, שזו אחת משלוש המצוות החשובות ביותר בעולם היהודי (: פרו ורבו, קידוש על היין בשישי שמסמל את קידוש יום השבת ,ולחיות בארץ, שגורר מצוות של שמיטה, למשל). כמובן את ציבור הדתיים לאומיים, שכן שומרים על המצוות, אולם כן משתלבים ותורמים  בחברה החילונית.(עבודה, שירות בצה"ל)

מצד שני יש את נטורי קרטא חושבים שגלעד שליט או כל יהודי שאינו מקיים מצוות, אינו אחיהם, ולכן אין חובה לפדותו בפדיון שבויים.

1)מי אתם, מגדירים כאחיכם?

2)מה אתם מוכנים לעשות למען אחיכם?

3)על מה אתם מוכנים לוותר למען אחיכם, על מנת להשיג שלום בית?

 

22/10/2009 23:58

רק להזכירכם, בספר ויקרא פרק יט כתוב:

יז לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ, הוֹכֵחַ ←אלא אמור לו מה לדעתך הוא עושה לא טוב  תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו ←תיענש עבור החטא שלו, במקרה ששתקת ולא הצלת אותו  חֵטְא. יח לֹא תִקֹּם ←תעשה נקמה  וְלֹא תִטֹּר ←תשמור כעס ושנאה  אֶת בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ ←את רעך  כָּמוֹךָ, אֲנִי יְהוָה.

26/10/2009 17:09

אופטיקאי ידידי (לא אחי, לא, לא, רק ידידי)

יכול להיות שאחרי הפתיח כל יתר המילים יהיו מיותרות
ובכל זאת אוסיף ואסביר את עצמי.

יכול להיות שבדברי הבאים אני שומט את קרקע הפורום מתחת רגליי,
כי כל היתר שרק הציצו בדברייך ולא טרחו להשיב,
כנראה חשים את כל עם ישראל כאחיהם.
זה לא נראה כך, אבל אתן להם את הקרדיט.

ובכן,
אני לא שייך לדור ה- "יא אחחחי".
יש לי 2 ילדים, כלה וחתן, 2 נכדים נכדה אחת ועוד אחת בדרך שצפויה להיוולד אם ירצה השם בשעה טובה בחצי השני של דצמבר.
אהיה מוכן – אם מי מילדי או נכדי יזדקק חלילה – לתרום להם כליה, או אונה מהכבד.

יש לי אח אחד בלבד, הורי הולידו שני ילדים.
לזוגתי יש אחות אחת, היה לה אח ז"ל שנפטר בגיל צעיר.
יש לי אחיינים ואחייניות שגם הם לא "אחים" שלי. יש לנו קרבה משפחתית
אעשה עבורם יותר ממה שאעשה למענך או למען לאקיהנצ',
אבל לא אתרום להם כליה.
לא אתרום כליה או אונת כבד גם למען חבר איתו אני ממשיך להיפגש מאז השרות בצה"ל לפני המון, המון שנים.
אהיה מוכן לתרום דם, עבור חבר או ידידי קרוב, אהיה מוכן להושיט לו עזרה כספית בגובה מסוים, אסעד אותו אבל לא ממש אפתח לו את ביתי שיהיה כביתו.
אני עושה הרבה למען זוגתי וילדי כדי לשמור על שלום בית.
אני נשוי ממש אוטוטו 41 שנה לאישה אחת, אז תאר לעצמך כמה אני מסור לשלום בית.
אני מקיים מערכת יחסים לבבית עם ילדי כלתי, חתני ונכדי,
שלום בית הוא נר לרגלי.
חכה, חכה, עוד תיווכח כמה שזה קשה.
אני מקבל עלי את דין המדינה את ההחלטות השונות של הממשלה,
כדי לקיים כאן שלום בית לאומי.
אני למשל לא עולה להר הבית כדי לחרחר ריב ולפגוע בשלום הבית הלאומי שלי.
אזרחי המדינה הם לא האחים שלי. אתה לא אח שלי, לאקיהנצ' לא אחותי,
אני מאד מכבד אתכם, אני נהנה להתדיין איתכם, כך גם עם יסמין או כל אחד אחר/ת
אני מחויב לחיות איתכם על פי חוקי המדינה.
אבל אתם לא האחים שלי.
אני מבקש לומר לך בפתיחות ובכנות הכי גדולים.
הייתי בעבר בהג"א ולימדו אותי להציל אנשים מהריסות בתים. לא התנסתי בפועל אבל כמי שמקיים את חוקי המדינה הייתי מבצע את תפקידי על הצד הטוב ביותר, גם תוך סיכון חיי.
לעומת זאת אני לא בטוח שהייתי קופץ אינסטינקטיבית לבור מים להציל אזרח שנפל לתוכו.
אולם על פי הרגשתי הייתי בהחלט קופץ אינסטינקטיבית לבור כדי להציל את זוגתי ילדי או נכדי.
לאושרי לא התנסיתי בכך, אבל אני מאמין שכך הייתי נוהג.
כן, אופטיקאי ידידי, אני אולי נראה לך מפלצת רעה,
אבל כשאני מביט סביב, עושה לי רושם שיש לי הרבה מאד אחים כמוני.
יום נעים לך "יא אחי"

26/10/2009 19:03
naor:

יכול להיות שבדברי הבאים אני שומט את קרקע הפורום מתחת רגליי,
כי כל היתר שרק הציצו בדברייך ולא טרחו להשיב,
כנראה חשים את כל עם ישראל כאחיהם.
זה לא נראה כך, אבל אתן להם את הקרדיט.

ובכן,
אני לא שייך לדור ה- "יא אחחחי".

כל הייתר לא אומרים את אותו דבר שאתה לא אומר: הם אינם מגיבים למה שקאי שאל.

השפה המקראית אינה שייכת ל"דור האחי", ואם למישהו היה  נדמה מכותרת השרשור שלזאת הכוונה – הרי שכבר בשורה הראשונה שכתב קאי מובהרת כוונתו – למובן המקראי, שציטטתי כאן.

בשפה המקראית אח הוא ב98% מהמקרים בן לאותו עם/שבט כמוך, או בן אדם כמוך – ולא בן משפחה מדרגה ראשונה.

מאחר שהמשכת וענית לכל השאלות ששאל קאי לסיום, מן הסתם קראת את כל מה שכתב אבל בחרת להתעלם מכך. התעלמות מכוונת בלא הסבר, כתגובה, היא התנהגות פוגענית המנוגדת לכללי הפורום.

נא נמק התעלמותך.

27/10/2009 01:18

לאקיהנצ' ידידתי
אני מתנצל על ההתנהגות הפוגענית שלי שמנוגדת לכללי הפורום.

לאקי הנצ' ידידתי
אני לא מבין על מה את מדברת. חיי נפשי שאני לא מבין, אני פשוט לא מבין אותך.

אני לא יודע למה את מתכוונת, אני לא חבין במה פגעתי, אני לא מבין, לא מבין ושוב לא מבין.

אף אחד הוא לא אח שלי, אני חי כאן ועכשיו ולא מתעסק בשפה המקראית.
אף אחד אינו אחי, לא בית אהרון, לא נטורי קרתא, לא בעל יהכיפות השחורות, לא בעלי הכיפות הסרוגות, לא החבדניקים
אף אחד מהם לא אחי.

כנראה לא הבנתי את האופטיקאי, ואני לא מבין גם אותך.
אני עניתי על מה שהבנתי, זה אולי לא למה שאתם התכוונתם,
אבל אלה הם לצערי, גבולות הכישורים שלי.

לדעתי גם אם גלעד שליט אינו אחי יש לפדות אותו,
יש לי רק בעיה עם מחיר הפדיון.

אני מתייחס לכל אזרחי המדינה כבני עמי. לא אחים שלי בכל מובן שהוא מקראי או אחר.

כמי שנכנס לכאן, קרא וטרח להשיב הייתי מצפה ממך לפחות למשפט תודה על תגובתי.
ולא לקיתון של רותחין.

אני מגיב על פי הבנתי את הכתוב,
אני לא בא לכאן כדי לפגוע באנשים או בכללי הפורום.

אני בא לכאן כדי למצוא לעצמי אתנחתא מענגת מהעבודה למען הפרנסה.
ולא כדי לקבל נזיפות.

אין ספק שרמתי האינטלקטואלית לא מתאימה לחברי הפורום,
אין לי מקום בשורה אחת איתך ועם האופטיקאי…

התגובות שלי מחטיאות את השאלות, אני בכלל לא מסוגל להבין את השאלות וכיוצא באלה,
אם כך הדבר, במקום לנזוף בי,
כתבי לי "ידידי היקר אתה לא מתאים לנו, שלום ולא להתראות"

אני אכבד את דברייך.

על פי מיטב הבנתי את דבריו של האופטיקאי, לא התעלמתי משום דבר.
עניתי על כל השאלות שלו, אפילו מגיע לי לדעתי לפחות 60 על בוחן הפתע.
30 נקודות על הרצון הטוב להשיב ולעורר את הפורום
10 נקודות על הטיעונים,
10 נקודות על ההתנסחות,
ו- 10  נקודות בונוס של המנהלת, בגלל העניין שיש לה במשתתפים פעילים בפורום.

סליחה שאני מלאה אותך, אבל אני מוכרח לחזור שוב,
גם ברגע זה ממש אני לא מבין ממה התעלמתי.

גם בתגובה שלי על "מגמות בחקר המדע במאה ה- 21"
לא דיברתי על מה שאת דיברת. כי אני לא יודע לומר את מה שאת אמרת שם.
אני קורא ומגיב מהמהות שלי, מההשכלה שלי, מהידע המוגבל שלי.
אל תתביישי, אם את מבקשת לך אינטלקטואלים גדולים יותר, אימרי לי בלי להתבייש,
"אין לך מקום כאן"
אבל בבקשה ממך בלי נזיפות,

אנא, תני להנות מההשתתפות בפורום שלך.

באהבה לאקיהנצ' רק באהבה.

יום נעים לך לאקיהנצ'

27/10/2009 18:34

נאור, איני מורה, ולא שופט בתחרות, אין לי כוונה לחלק ציונים על תשובות.

כן אומר שתשובותיך הניחו את דעתי, ענו על השאלות, למעט השאלה האחרונה שהרגשתי שהתפספסה, כי התכוונתי לעל מה אתה מוכן לוותר על מנת לנסות ליצור הרמוניה בינך לבין מי שאתה רואה כאחיך מעם ישראל (וזו היתה הכוונה בשלום הבית) ,אבל אם ככזה אתה רואה רק אח שיש לך קשרי דם אליו, אז הרי שענית על השאלה במלואה, אבל לא ממש לא לטעמי.

גם את הסתייגותך מהשימוש במילה אחי, אני מבין ומקבל.

אין לי בעיה לדון איתך בכל דבר, ולראייה, זה דיון שני או שלישי שבו אני מתווכח איתך בישירין ובעקיפין בשסע הדתי, ולמרות כל אותה אינטילגנציה שאתה מאמין שיש לי, לא הצלחתי לעשות לך שטיפת מוח ולהביא אותך לדעתי, למרות טיעונים מורכבים מדוגמאות מכאן ומשם. (לא שאני טוען שזו מטרתי בישירין או בעקיפין)

זה ההוכחה הכי טובה מבחינתי, שמראה שיש טעם להמשיך לדון איתך בדברים.

הרצח הראשון בעולם קרה על רקע של אמונה, קין והבל, ומאז חלפו הרבה מאוד שנים, ועדיין בני אדם הורגים אחד את השני על רקע של אמונה. בלי הרצון הזה להגיע להרמוניה עם מי שחיים איתך בסביבה, בלי הכרה הדדית בין קבוצות שונות כאחים, המצב הזה ימשך.

אבל כל הכתוב לעיל, זו דעתי בלבד.

27/10/2009 21:35

שלום נאור,

לא אחזור ואצטט כאן הפוסט הפותח, מאחר שקאי כבר ענה לך ואני איני הדוברת שלו. מבחינתו תשובתך ראויה והולמת – לכן אין כאן פגיעה.

נראה שאני זאת שלא מבינה ולא מבינה ולא מבינה

לא מבינה מה הקשר בין מידת היכולת להבין לבין השכלה פורמלית כלשהי, כולל השכלה אקדמאית (שאין לי)

פה אני לא מורה וכאן זה לא מבחן, גם לא מבחן אינטליגנציה. כאן זה פורום ואני המנהלת שלו. אני גם חברה בקהילה בדיוק כמו כל אחד אחר. בתוקף תפקידי כמנהלת הקהילה אני חייבת לדאוג, כמיטב יכולתי והבנתי, שלא יהיו כאן התנהגויות ו/או התבטאויות פוגעניות: זה תפקידו העיקרי של מנהל קהילה ומנהל פורום. מנהל קהילה גם מחוייב לזה בפני הנהלת האתר. אם העובדה שאני ממלאת את תפקידי גורמת לך להרגיש נזוף או לא רצוי, אני מצטערת שזה המצב. עם זאת, עם כל הצער, זה לא ימנע ממני להמשיך למלא תפקידי כמיטב הבנתי

עד כאן החלק המנהלי.

גם כגולשת אני לא מבינה – איך מתיישב מה שכתבת ב-29 באוגוסט  כאן על החרדים:

ולכל מי שצועק "עם אחד"
אנחנו לא עם אחד
הם זרים לי לחלוטין
אני לא מרגיש כל שייכות אליהם.

עם זה: –

naor:
אני מתייחס לכל אזרחי המדינה כבני עמי

וב'מגמות בחקר המדע במאה ה-21' הגבת "מהבטן", לא על סמך ההשכלה שלך, בעוד תגובתי מבוססת כמעט לגמרי על מה שלמדתי ומה שקראתי – בספרים ובעיתונות. ממה שסיפרת כאן, השכלתך היא בתחום של יישומים שימושיים של המדע – בעוד ההשכלה שלי לגמרי הומנית, בתחום מדעי הרוח והחברה – לכן בכל מקרה אין הרבה סכויים לדמיון בתגובות שלנו, למרות המסקנות הדומות.

אזז אני מצטערת אם יכולת ההבנה המוגבלת שלי פגעה בך: בבוחן הפתע הזה שלך נכשלתי ללא ספק.  מקווה שאצליח לעבור המבחן הסופי: לא רוצה להשאר כתה

28/10/2009 02:30

אופטיקאי ידידי
באשר לשאלתך:

"על מה אתה מוכן לוותר על מנת לנסות ליצור הרמוניה בינך לבין מי שאתה רואה כאחיך מעם ישראל"

לדעתי מערכת החוקים והתקנות במדינה צריכה להסדיר את החיים בין האזרחים במדינה.
כדי לקיים יחסים טובים עם אחי אני צריך להשלים עם "הפה הגדול" של אישתו.
כדי לקיים יחסים טובים עם גיסי (בעל אחות אישתי) אני צריך לפעמים למחול על כבודי.
אבל אני לא מוכן למחול על כבודי למען חיים טובים עם השכן/ה.
אם לא אוכל לחיות עם השכן בהרמוניה אנתק ממנו מגע.
הנה לך דוגמא מהאקטואליה:
אני לא מוכן לוותר על ישיבה בכל מקום פנוי באוטובוס ולא מוכן לקיומם של אוטובוסי "מהדרין".
אני כן מוכן שהמדינה תבנה מערך תחבורה כפול, אחד לי ואחד להם. כדי שהם יוכלו לחיות באמונתם במדינה הזו.
זאת, כפי שהמדינה דואגת לבעלי צרכים מיוחדים (נכים למשל) לנגישות למקומות שונים, בבניית רמפות וכדומה, כך גם לגבי אוטובוסים "למהדרין" (הלוואי והיא אכן היתה כל כך דואגת לבעלי צרכים מיוחדים).
אני לא צריך לוותר על דבר וחצי דבר למען "אחי אזרחי המדינה". אני צריך לקיים את החוק.
החוק צריך להסדיר את החיים במדינה.
אני מבקש לחיות במדינה מערבית דמוקרטית.
החוק צריך למנוע שלא תיפתח למשל חנות למכירת מוצרי "דבר אחר" ליד או בסמוך לבית כנסת.
לא צריך להשאיר דבר לרצון הטוב של האזרחים.
אני לא מוכן לוותר על פתיחת חניון כרטא, אבל צריך ש/המדינה תאפשר הקמת ישובים לחרדים שיהיו סגורים לכניסת כלי רכב בשבת.
יש כבר כאלה.
אני לא מוכן לעשות דבר למען "אחי" חוקי המדינה צריכים להסדיר את מערכת היחסים.

אבל, נדמה לי שאין חוק האוסר לנסוע ביום כיפור, אם כך, הנה לך,
אני מוכן לא לנסוע ביום כיפור למען "אחיי"

באשר לרצח הראשון של קין את הבל, אני יכול לשוחח איתך עליו רק מצד הפשט. כלומר מה שאני מבין ממה שאני קורא.
אני לא יודע כלום על פרושים שנתנו לדברים גדולי תורה במהלך השנים.
למיטב הבנתי הרצח הראשון לא ארע על רקע אמונה. אלה על רקע של קנאה.
הקנאה היא אחת התכונות הגרועות ביותר האפשריות.
היא יכולה להעביר אדם על דעתו.
אני מבין שכנראה בגלל מעשים רעים של קיין אלוהים לא שעה למנחתו.
אלוהים מוכיח את קין על מעשיו.
הקנאה בהבל שמנחתו התקבלה היא לדעתי שגרמה לרצח הראשון.
ולא  עניני אמונה.
דרך אגב, קנאה בין ילדים היא דבר שכיח מאד.
ההורים צריכים מאד להיזהר ולמנוע אפילו שמץ הפלייה בין ילדים.

יום נעים לך
ו… שירד כבר גשם, אינשאללה…

29/10/2009 13:04

עוד משהו לחיזוק עמדתי בדבר החוק שצריך להסדיר יחסים בין אזרחים
ולא אותו דבר רומנטי של "על מה אני מוכן לוותר למען אחי"

הנה מכאן:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3797209,00.html

פסקה על מה שאמר שר החינוך גדעון סער בטקס זיכרון ליצחק רבין.

"לפעמים הרוב שוגה. זה יכול לקרות. אבל אין דרך אחרת בחברה לקבל החלטות וצריך לדעת לקבל את הכרעת הרוב וצריך לחנך לכך שהחוק הוא הדבק שמחזיק את כולנו יחד. הוא איננו המלצה לקיום רק כאשר אתה מסכים איתו", אמר שר החינוך. הוא ציין כי "אנו חיים בחברה עם הרבה אלימות אבל אסור שנתרגל לאלימות".

היחסים בין האזרחים צריכים להיות מעוגנים בחוק, ולא ברצון הטוב של "מה אני מוכן לוותר לאחי"

 

 

30/10/2009 15:48

נאור, אני אשאל אותך שאלה קצת פרובוקטיבית:

האם אתה ואישתך קבעתם חוקים ברורים ששניח אתה מוריד את הזבל בימים א ג ה ושבת, והיא מורידה את הזבל בימים ב ד ושישי?

האם הכתבת לילדיך מי עוזר במטלת הבית באיזה יום בדיוק, או שהם הסתדרו בינהם כאשר אתם הייתם צריכים עזרה במטלות הבית?

במידה והמענה לשתי השאלות הלו הוא שלילי, לא היו חוקים ברורים אלא ניסיתם פשוט להגיע להבנות ולהתחשבות אחד בשני, מדוע שזה לא יהיה ככה בינך לבין כל חד אחר שאתה רואה בו כאחיך, שאינו אח ביולוגי?

המדינה יכולה להכתיב חוקים. במשפט, יש צדק. אין את מידת הרחמים או ההתחשבות בזולת בד"כ.

בעולם שבו הצדק הוא הלפיד היחיד, עדיף שיאוכלס ע"י רובוטים וזהו, שלא מסוגלים לסתות מהתיכנות שלהם על מה שנכון ומה שצריך לעשות.

בעולם של בני אדם, חייבים פרט לצדק כלפיד, אולי כלפיד נוסף,גדול באותה מידה, קטן יותר, זה לא משנה,אבל העיקר שיחפשו גם את מידת הרחמים, ההתחשבות בזולת.

צדק אומר שלא משנה אם גנבו 10 שקלים, או מליון דולר, העונש הוא אותו עונש.

הרחמים, ההתחשבות בזולת אומר, זה נכון שהוא גנב,אבל עלינו כחברה להקל בעונשו למרות שגנב, משום שגנב 10 שקלים רק על מנת לקנות אוכל לקיים את גופו.

בנוגע לדברי סער, אם החוק הוא מה שמחזיק אותנו,אז האם אתה רואה בכל מי שעובר על החוק,כל מי נהג צעיר שמסיע מעל 2 אנשים, או נוהג ללא מלווה כנדרש, או בכל מי שחונה על המדרכה וחוסם אותה כמישהו שאינו אחיך? האם אתה מבין את התנגדותי לדברי סער? האם בגלל שמישהו מעשן במקום ציבורי והחוק אוסר על זה,א הוא אינו אחי משום שאינו מקיים את החוק?

 

03/11/2009 23:46

אבל אולי מוגזם מצידי לקוות לסולידריות חברתית ולשוויון או מיזעור הפערים הכלכליים בחברה, בעוד שבפועל, אנשים לא מוכנים אפילו להזעיק את כוחות הביטחון כאשר שומעים או מודעים לאחר הנמצא בצרה.

שמע נאור, בתקופת הצנע עדיין היו הבדלים עם שוק שחור, אבל עם זאת לא היו מקרים שאנשים ניסו לחטוף את פנקסי "דור יוסף" מאנשים אחרים, ולא ניסו לשדוד את הכסף שלהם\ לגנוב תרנגולות למי שגידל תרנגולות בחצרו.

ככל שהפערים הכלכליים ינקרו פחות בעיניים,(או פשוט יההיו קטנים יותר) ככה הסיכוי שמישהו יחליט לקחת בכוח את מה שלא מגיע לו, הוא קטן יותר.

06/11/2009 00:58

לא נכנס לכל ההתנצחויות באשכול הזה

אבל כפי הידוע לי, יש ריב חזק בתוך נטורי קרתא על המילים האלו

נגד השבוי הנמק בשביו של גלעד שלי

יש מאלו שלפחות מפיהם נשמעים, שהם מנסים לעזור לשיחרורו,

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

 

06/11/2009 16:33

נדרש, להיפך, אני שמח שאתה לא מעוניין להיכנס לויכוחים שהתפתחו, ואשמח לשמוע מה תשובתך לשאלות שבהודעה הפותחת של הדיון :

1)מי אתה, מגדיר כאחיך?

2)מה אתה מוכן לעשות למען אחיך?

3)על מה אתה מוכן לוותר למען אחיך, על מנת להשיג שלום בית?

 

09/11/2009 08:02

החוק איננו המלצה לקיום רק כאשר אתה מסכים איתו, אבל גם איננו הדבק שמחזיק אותנו יחד. הדבק שמחזיק אותנו יחד הוא היותנו עם, עובדה שיש לה קשר קלוש בלבד לחוק כלשהו שנוצר ע"י בני העם הזה בעשרות השנים האחרונות.

10/11/2009 07:32
optikay:

נדרש, להיפך, אני שמח שאתה לא מעוניין להיכנס לויכוחים שהתפתחו, ואשמח לשמוע מה תשובתך לשאלות שבהודעה הפותחת של הדיון :

1)מי אתה, מגדיר כאחיך?

2)מה אתה מוכן לעשות למען אחיך?

3)על מה אתה מוכן לוותר למען אחיך, על מנת להשיג שלום בית?

תקבל לאט לאט על כל זה תשובות בע"ה

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

11/11/2009 00:32
optikay:

נאור, אני אשאל אותך שאלה קצת פרובוקטיבית:

האם אתה ואישתך קבעתם חוקים ברורים ששניח אתה מוריד את הזבל בימים א ג ה ושבת, והיא מורידה את הזבל בימים ב ד ושישי?

האם הכתבת לילדיך מי עוזר במטלת הבית באיזה יום בדיוק, או שהם הסתדרו בינהם כאשר אתם הייתם צריכים עזרה במטלות הבית?

אופטיקאי ידידי
אני אוהב את השיח איתך אבל, הוא קשה לי.
בתחילת 2010 ימלאו 40 שנה לנישואי לאישה אחת.
עבדתי, פעלתי, חייתי, הולדתי ילדים… עשיתי חברים…
אם אספר לך על מה ששמר את 40 שנות הנישואים האלה חיוניים ורעננים על אף חילוקי הדעות הבלתי נמנעים,
אמצא אותך בעוד מספר ימים מסביר לי איך צריך לנהל חיי נישואים בצרוף קישור שבו אגלה שכל חיי היו טעות אחת מתמשכת.
וכל מה שנותר לי לעשות ברגע זה זה לתלות את עצמי על חוט החשמל של הקומקום.
אני לא יכול בגילי להרשות לעצמי לגלות שאני כל כולי טעות.

אופטיקאי ידידי
אתה אדם נעלה, ישר, טוטאלי, מוחלט, נביא, מטיף, מוכיח…
יש תחת ידך את הפתרונות לכל הבעיות שעולות.
כבר כתבתי במקום אחר שהייתי שמח שאנשים כמוך היו ממלאים תפקידים במסגרות השלטוניות.
יכולת בקלות להחליף כבר עתה לפחות את שר החינוך.
אתה כל יכול, נ ק ו ד ה
ואני אדם מעשי, שהילך בין הטיפות פה עקף שם דילג ה ס ת ד ר.
על פי לאקיהנצ' אני האיש עליו כתב אפריים קישון את יצירותיו הקלסיות.
ואילו אני רוצה להיות יותר מזה… לא רוצה להיות השוטה של הפורום… זה שכל מילה שלו מיד נשללת מכל וכול בצרוף הפניה לאסמכתה על טיפשותי.
אין לי סיכוי להיות פה צודק אפילו לא לא פעם אחת.

ידידי היקר,

לא נוח לי להיות טועה כל הזמן.
לא נעים לי לקבל תיקון על כל מילה שאני כותב כאן.
גם לי יש לב, גם לי יש רגשות.
אני מצטער אופטיקאי, קשה לי השיח איתך פה בפורום "הידברות ביהדות".

ובכל זאת אשיב לך שצריך הרבה לפידים, רק שאין די אש לכל הלפידים.
ובאשר לשכנים שפחדו להתקשר למשטרה הגם ששמעו את הצעקות, אומר לך "אחי"
שגם אני לא הייתי מתקשר, כי אני חי במדינה שבה הפשע ניצח את המשטרה.
קודם כל אני אשמור על חיי, ואחר כך אגלה אזרחות טובה.
אין לי אמון במשטרה!!!
כשהמשטרה תוכיח לציבור שידה על העליונה בלחימה בפשע אני אסמוך עליה.
במצב הנוכחי אני פוחד מרימון שיזרק לביתי על ידי "חייל" של משפחת ראש ארגון פשע.
אני מתאר לעצמי שאוטוטו אגלה כאן שיש לך הפתרון לפשיעה, למשטרה, לצדק, ליושר…
עד שהרעיונות שלך יוגשמו, אני אשמור על עורי ועל משפחתי.
אתה מבין,
לך יש פתרון לכל דבר, משנה סדורה לגבי כל נושא.
יכול להיות שעדיין לא התנסתה ביישום, כי אז היית מגלה את הפער בין הרעיונות למציאות
אני חיי במציאות, אני לא רוצה להיות נביא ומוכיח,
אני בסך הכל רוצה לחיות את חיי בשקט ובשלווה.

אני מצטער, אופטיקאי,
קשה לי לנהל שיח כשעל כל מילה שאני כותב אני מקבל תיקון, והפניה למאמר שמוכיח לי עד כמה אני אידיוט, ושכל חיי הם בכלל טעות.

יום נעים לך.

11/11/2009 07:05
optikay:

נדרש, להיפך, אני שמח שאתה לא מעוניין להיכנס לויכוחים שהתפתחו, ואשמח לשמוע מה תשובתך לשאלות שבהודעה הפותחת של הדיון :

1)מי אתה, מגדיר כאחיך?

2)מה אתה מוכן לעשות למען אחיך?

3)על מה אתה מוכן לוותר למען אחיך, על מנת להשיג שלום בית?

פרשת השבוע ´מטות´.

פרשת מטות, עוסקת בתחילתה בענייני נדרים, ומשמעויותיהם לאדם, וכיצד ניתן להתירם. לאחר מכן עוסקת הפרשה בהכנת בני ישראל בכניסה לארץ. במלחמה שניהל משה עם מדין, ובהכנת העם למלחמה על הארץ. ובחלוקת עבר הירדן להיות נחלתם של בני ראובן גד וחצי שבט המנשה. שבטים אלו ניגשו אל משה וביקשו לזכות בנחלה של עבר הירדן שתהיה ארץ מקנה נוחה לצאנם. ואולם משה בתחילה גוער בהם: "אחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה" רק לאחר שהם מסבירים כי רק את הנשים והצאן ישאירו בעבר הירדן, והם יצאו כחלוצים להלחם בכיבוש ארץ ישראל עבור נחלות אחיהם, התרצה משה, וכך אכן סיכם עימהם, שאם יקיימו את דבריהם לצאת כחלוצים בכיבוש הארץ, יזכו לקבל נחלה בעבר הירדן, וכך אכן היה כמסופר בספר יהושע שארבעים אלף איש חלוצי צבא מראובן גד וחצי המנשה, יצאו לסייע ליהושע בכיבוש הארץ, ורק לאחר כיבוש הארץ, חזרו לעריהם בעבר הירדן, וכך נשארה הערבות ההדדית בין בני ישראל לשבטים אלו.

תודה לערוץ 7 שמשם לקחתי את זה

הוא מחשיב את כל עם ישראל בתור אחים,

בקשר לשאלה 2

שאלה לשאלה

הצלה עושה הבדל בין דתי לחילוני בהגשת העזרה הדרושה?

שאלה 3

ויתרתי המון למען שלום בית ובכלל למען שלום עם החבר והסביבה

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

11/11/2009 13:00
נדרש:
הצלה עושה הבדל בין דתי לחילוני בהגשת העזרה הדרושה?

איך אתה מעיז, בעזות מצח,
איך לא רעדה לך היד כשכתבת
"הצלה עושה הבדל בין דתי לחילוני בהגשת העזרה הדרושה?"
אכן ראוי סימן השאלה שהוספת בסוף המשפט.
אני לא בא להפחית מערך גמילות החסדים, מערך הצדקה, בקרב הסקטור הדתי, (לאומי או חרדי), אני מאד מכבד אותו!!!
אבל, איך אתה מעיז להמעיט בערך הנדיבות, בערך החסדים של הסקטור החילוני.
כפי שזה בא לידי ביטוי בתרומה לעמותות השונות שמקדישות עצמן להושטת עזרה לכל ציבור הנזקקים.
לא רק עמותות לחלוקת מזון, גם "ערן" היא עמותה שפועלת להגשת סיוע נפשי ראשוני, או האגודה למלחמה בסרטן,
האם הציבור החילוני לא בין התורמים ל"יד שרה"?
כמה ילדים/בוגרים נשלחו להשתלות בחו"ל בסיוע של הציבור.
כמה תרומות להקמת מחלקות שלמות בבתי חולים או מוסדות ציבור אחרים יש…
אני יכול למלא כאן עמוד פוליו בדוגמאות לרוחב הלב של הציבור החילוני.
תתבייש לך,
זו גסות רוח מצידך להפחית מערך "ההצלה" כפי שאתה קורא לה בקרב הציבור החילוני.
האם כבר אין עניים מרודים!!! ועלובים!!! בקרב הציבור החרדי?
האם עשירי המגזר כבר הושיעו את כל העניים?
אני לא רוצה להגזים בדברי אבל גם אם ימחקו אותם אני בכל זאת אומר לך
שאתה חצוף.
לא רק עבורי, גם למען האמת הפנימית שלך אתה צריך לחזור בך מדברייך.
יש מאות ארגונים חילונים שפעילותם ממומנת מתרומות של הציבור החילוני.
אני בכוונה נמנע מלהזכיר כאן את עניין הצבא, כמה חרדים משרתים בו, כמה מהם מחרפים עצמם להצלה?
(תכף לאקיהנצ' תשלח לי שוב קישור לאותה פלוגת חרדים, לא צריך לאקיהנצ', כבר קראתי)
או התרומות של הציבור החילוני לאגודה למען החייל, למשפחות שמארחות חיילים בודדים.
זו עזות מצח וחוצפה מצידך לדבר כמו שאתה מדבר.

רק כאן, בפורום שעומד מרבית הזמן, ריק ממשתתפים אתה יכול להרשות לעצמך להשמיץ כך את הציבור החילוני.
בפורום אחר היו כבר מוכיחים אותך כראוי.
לא היו מסתפקים בלומר לך שדברייך הם עזות מצח וחוצפה.
שיהיה לך יום נעים
תפתח עיניים, תסתכל סביבך, יש בחברה החילונית סכינאות, גם בחברה החרדית יש "קציני מבצעים" וחיילים שמתיזים גז מדמיע בעיני צעירות שלא עמדו "בסטנדרטים". גם בחברה החרדית יש שנאת "אחים" בין הפלגים השונים של קהילת תולדות אהרון, שהתפלגה בין האחים היורשים של האב.
שוררת שם בין "האחים" שנאה שלא נופלת מהשנאה בין מי מהחילונים.
נדרש "אחי", טול קורה מבין עיניך

11/11/2009 15:08

נאור היקר

אני מבין לליבך שאתה ביישן

וע"ז כתבו חז"ל

לא הביישן לומד. ולך יש סימן של יהודי אמיתי כי אתה ביישן

וכתוב ישראל הם עזים שבאומות העולם, שזה סימן מןבהק גם.

כל המילים שלך הם התנצחיות בע"מ

השנאה העיוורת שלך לזולת, ללא הבדל דת מין וגזע,

אפשר להכניס אותך לספר השיאים.

ועכשיו חזור וקרא הייטיב את מה שכתבתי

ודו"ק

נ.ב. אני רואה איך שהפורום ריק באמת

לפי מצב הכמות של ביקורים שיש באשכולות כאן בפורום

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

11/11/2009 17:18

ההתפלפלות שלך עם משפטי חז"ל זרה לי לחלוטין.

אין בי שנאה לאיש, ללא הבדל דת מין וגזע.

לא אני כתבתי בתגובה לשאלוה של אופטיקאי

ש- "הצלה עושה את ההבדל בין דתי לחילוני"

גם אני עניתי בשרשור הזה על השאלות של אופטיקאי, בלי להשמיץ איש!!!

אני מכבד דתיים
הדתיים הם אלה שלא מכבדים אותי.
הם אלה שרוצים לכפות עלי את דרך חייהם.
ואני אלחם ברצון שלהם בכל כוחי.

הגדרתי את דברייך חוצפה, כי הם חוצפה.
אני מצטער אם אתה כל כך עדין נפש שהמילה חוצפה או עזות מצב
לא ראויים בעינייך.

תבדוק את עצמך, ושיהיה לך לפחות היושר הפנימי לומר טעיתי.
לא הייתי צריך לכתוב כך ולהשמיץ ציבור רחב על לא עוול בכפו.

 

11/11/2009 21:37

נאור,

הצלה הוא ארגון הפועל במקביל למגן דוד אדום ובשתוף פעולה עימו. בכל פגוע או אסון (כמו למשל אסונות הרכבות שהיו) הם הראשונים להגיע. נדרש שאל אם הפרמדיקים של הארגון מבדילים בין דתי לחילוני. השאלה היא רטורית, שהרי פעילותם מרוחה על גבי כותרות רבות, ובכל הכתבות המסקרות ארועים כאלה וגם תאונות דרכים וכו'.

"הצלה"  פועל כבר שנים רבות בעיקר במגזרים הדתיים, בשנים האחרונות גדל מאד.  במקביל, מד"א הצטמצם מאד. יוצא שהפריסה של "הצלה" גדולה יותר משל מד"א בהרבה – ולכן הם הראשונים להגיע כמעט בכל ארוע  שבו נדרשת עזרה ראשונה רפואית.

ולא, לא אשלח אותך לשום קישור – סומכת עליך שאם יעניין אותך לדעת יותר על הארגון תמצא מידע נוסף בלי שום בעיה.

הטעות שלך לחשוב שהמדובר במושג "הצלה" היא מאד מובנת וצפויה אצל חילוני  – לפני שנים ספורות גם אני הייתי עושה אותה טעות בדיוק ומגיבה די דומה לך, במיוחד בתגובה למישהו כמו נדרש, שהוא בעל חשיבה רהוטה מאד, אבל כתיבה רהוטה הרבה פחות – כלומר מחסיר סימני פיסוק לא פעם, כולל המרכאות שהיו צריכות לעטר את המילה "הצלה" בשאלתו.

כלומר, לא היה לך מאיפה לדעת, אי ההבנה כמעט מתבקשת. איך זה שאני יודעת כל זה? – אני מתכתבת עם נדרש באתרים שונים ברשת כבר כמה שנים. מכירים (: …ובהתחלה, כשרק הכרנו וירטואלית, אם לא היו מתווכים בינינו כמה חברים שהכירו כל אחד מאיתנו בנפרד עוד מקודם, עוד הייתי עלולה להגיב אליו בחריפות הרבה יותר גדולה ממך כאן. אני אסירת תודה להם כל כך, שאני מנסה לעשות למענך מה שהם עשו למעני

ולמען נדרש – מנסה לעשות מה שהוא עשה למעני בויכוחים סוערים שהיו לי עם מי שעד היום אני מחשיבה כקנאים דתיים קיצוניים (מצטערת נדרש, במה שנוגע להגדרה הזאת, לא שכנעת אותי ההיפך עד היום)

אגב, לגבי מה שכתבת על ארגוני עזרה וגמילות חסדים – הן הדתיים והן החילוניים, כמו גם מה שכתבת על השנאה העיוורת וגילויי האלימות הקיימים בכל המגזרים בלי הבדל (אולי רק באדרת שונה, גם זה לא תמיד) – נדמה לי שכל משתתפי הדיון הזה עד כה מסכימים ומזדהים.

נ.ב.,

אם היה נדמה לי שיש התבטאות פוגענית כלשהיא בפורום שאני מנהלת, גם אם הוא ריק יחסית כמו הפורום הזה בימים אלה,  הייתי נוקטת בכל אמצעי ניהולי העומד לרשותי כדי לתקן הפגיעה, כולל צינזור, גישור וכל מה שדרוש. בפורום שאני מנהלת איני חוששת לצנזר או להעיר לכל אחד, ויהא זה ראש ממשלה,  מנהל אתר או חבר ותיק  – היחס שווה לכולם בעניין זה. כל מי שמכיר אותי כמנהלת פורומים יכול להעיד על כך.

נדרש,

אנא אשר מה שכתבתי כאן  על דבריך – ולחלופין, אם טעיתי (להפתעתי הגדולה) אנא העמד אותי על טעותי.

 

11/11/2009 21:41

נאור, לגבי דבריך כאן:

אופטיקאי ידידי
אני אוהב את השיח איתך אבל, הוא קשה לי.
בתחילת 2010 ימלאו 40 שנה לנישואי לאישה אחת.
עבדתי, פעלתי, חייתי, הולדתי ילדים… עשיתי חברים…
אם אספר לך על מה ששמר את 40 שנות הנישואים האלה חיוניים ורעננים על אף חילוקי הדעות הבלתי נמנעים,
אמצא אותך בעוד מספר ימים מסביר לי איך צריך לנהל חיי נישואים בצרוף קישור שבו אגלה שכל חיי היו טעות אחת מתמשכת.
וכל מה שנותר לי לעשות ברגע זה זה לתלות את עצמי על חוט החשמל של הקומקום.
אני לא יכול בגילי להרשות לעצמי לגלות שאני כל כולי טעות.

נאור, לגבי מה שכתבת כאן:

אני בודק האם הכלל הוא רלוונטי או לא, או צודק או לא לפי מה שנקרא מבחן ההוכחה. אם היו פועלים לפי כלל זה כלפי, האם היה לי נוח עם זה? האם הייתי אומר לגביו זה צודק ונכון?

לפי מבחן זה, אולי ב40 שנות הנישואין שלך עשית טעויות,אבל ידעת לתקן אותן.אולי אפילו הטעויות שעשית הן מה שמשך אליך את בת זוגתך, איני יודע,אבל אם מתגברים על עויות, יוצאים עם קשר מחוזק הרבה יותר.  יתכן שאפילו שאין לך משנה מסודרת כפי שאתה מניח שיש לי, אבל במבחן ההוכחה מסתבר שהצלחת . מציע לך לוותר על הקומקום החשמלי.

נאור, לגבי ההוכחות,גם אם אני אביא צידוקים וראיות לטענתי ש1+1=3, האם זה אומר ש1+1=3 ? זה רק אומר שיש עוד אנשים שמאמינים באותה דיעה כמוני, בין אם היא נכונה או מוטעית.

 

11/11/2009 23:48
naor:
על פי לאקיהנצ' אני האיש עליו כתב אפריים קישון את יצירותיו הקלסיות.

נאור ידידי,

מילות הפניה האלה אינן מילים ריקות של נימוס, מן הפה ולחוץ.

מעולם לא אמרתי דבר כזה: הגבתי אך ורק למה שכתבת מבלי להתייחס כלל למי שאתה, אשר אינו ידוע לי. זאת היתה תגובתי האישית לדבריך, ואליהם בלבד.

לא רק זאת, אלא שהתייחסות כזאת – למילותיו של דובר ולא  אליו היא עקרונית מבחינתי אישית וגם כמנהלת פורום: זה אחד מכללי ההתנהגות שנקבעו בתקנון המשותף ל"באמצע הדרך" ו"הידברות ביהדות". כלל זה נוסח במשותף עם צוות  ההנהלה שהיה בעת כתיבת התקנון, תוך תמימות דעים מוחלטת ונדירה. חברי ההנהלה אז היו עובר אורח, אופטיקאי ואנוכי.

התקנון מעלה על הכתב את עיקר כללי ההתנהגות המקובלים בשתי הקהילות מימים ימימה, מבלי שיהיה כל תקנון כתוב שהוא – ונועד למנוע אי הבנות וחזרה על דברים שוב ושוב לכל אורח וחבר חדש שהדברים האלה אינם מובנים מאליהם עבורו. פעם היו כנראה הרבה יותר אנשים שזה היה בשבילם מובן מאליו או אולי האוירה היא זאת שהשתנתה והפכה אלימה ותוקפנית בהרבה, כיום הדברים הגיעו לידי כך שלא היה מנוס מכתיבת תקנון.

לצערי, חברי הקהילות ברובם לא פעילים  כיום – שאם לא כן כל זה היה נמנע ללא ספק: בעצמך היית רואה שיש כאן חברים לא מעטים שאני מחבבת ללא ספק בכלל, ובה בעת לא מסכימה איתם כמעט בשום נושא שעולה לדיון. שהרי אם היינו מסכימים בכל או לגבי הרוב – על מה כבר היינו יכולים לדון?

כשהדעה אחידה ומסכימים בכל, אין חילופי דעות וגם אין כל צורך בהידברות. מה יש? – יש נירוונה, עננים ורודים של הרמוניה מנותקת מהמציאות המסוכסכת ומרוחקת ממנה שנות אור. מי שמחפש כזה דבר כאן, טעה בדרך: לא שלא קורה שמסכימים  פה ושם – אבל איך אומרים? – "לא לשם כך התכנסנו כאן".. טוב לגלות את הדומה והמשותף, כי זה מה שמאפשר להבין את השונה ולגשר מעל הפערים בין הגישות והדעות. אבל הסכמה גורפת כל הזמן – זה משעמם, לא?

באשר לשנינו, אתה ואני – עוד נגלה הרבה משותף בינינו, אין לי כל ספק בכך. אז יוצא לנו לגלות קודם את השונה, אז מה? – הרי מובן מאליו שכל אדם שונה מרעהו על אף שכולנו אדם (מה שאומר שלכולנו יש גם הרבה משותף/דומה/זהה).

ואישית – מי שמסכים איתי כל הזמן בעקביות ובהתמדה, כדי שאאמין לו  – צריך להוכיח לי שאינו מנסה להשיג ממני משהו ושבאמת הגיע בדרכו (השונה) למסקנות זהות לשלי. אולי זאת "שריטה" שלי: לא מאמינה ל"יסמנים". אתה בהחלט לא כזה, ללא שמץ ספק (:

…ואם לדעתך אמרתי שטות גמורה בכל דיון שהוא, ארצה שתוכיח לי את זה לא רק על סמך תחושתך – אלא בצורה מנומקת. כשאני מנמקת ומביאה סימוכין לדעתי, זה מתוך כבוד לבן שיחי ולכל מי שיצטרף לדיון. הסימוכין (קישורים , ציטוטים או כל דבר אחר) מצד אחד אמורים לבסס טענותי, אבל גם מספקים לבן שיחי  כלים להפריך אותן. כאשר מעמתים הסימוכין של דעות מנוגדות, יש בסיס לבירור שקול, רציונלי, תרבותי…. גם אם בסוף מסכימים לא להסכים, יש את הנושא הבא, הדיון הבא, הבירור הבא – שכוללים תמיד גם את הסכוי להסכמה (:

12/11/2009 00:06

שלום נדרש

בדברים הבאים פני באמת ובתמים לשלום

קראתי את הסברה המפורט של לאקיהנצ' שהעמידה אותי על הטעות שעשיתי.

אני מתנצל בפנייך על דברי,

האשמתי אותך בדברים שאין לך איתם דבר וחצי דבר.
הטחתי בך מילים שלא ראויות להיות מוטחות בך.

אין לי דבר עם הדת, אולם אין דבר נגד דתיים.
אבל אני אחטא לאמת אם לא אודה שאני מוצא את עצמי פה ושם "חם" עליהם.
לרוב כשהם מבקשים לכפות עלי את האמונה שלהם.

מקומי לא בפורום "הידברות ביהדות".
שוב אודה על האמת,
שמצאתי את עצמי למשל, מצד אחד, נהנה לקרוא את הטוקבקים הלעגניים
שהשתרכו תחת הידיעה בדבר אישור השימוש במעלית.
מצד שני אני קצת מתבייש בכך. לא נאה ללעוג,
כי הדבר הזה הוא בנפשם של אנשים שהרב אלישיב הוא עבורם
נציגו של אלוהים עלי אדמות.
ולי לעומתם אין אלוהים לא בשמים ולא עלי אדמות,
פרט כמובן לזוגתי שאני מקיים את כל הדברות שלה.

טוב אעשה אם אדיר את רגלי מהפורום הזה.
שוב,

אני רוצה להתנצל בפנייך על הדברים שהטחתי בך

.
אני מקווה שתקבל את ההתנצלות שלי.
אני מבקש להדגיש שזוהי התנצלות כנה ולא מהפה לחוץ.

12/11/2009 01:51

לאקי היקרה!

קראתי את מילותיך פעם אחד פעם (מיעוט רבים זה שניים, זאת אומרת פעמיים)

אגיב אולי לא בדיוק לפי הסדר שכתבת,

ההיכרות שלנו היא רבת שנים הרבה נושאים היינו משוחחים בעת נסעותי הארוכות של שעות, הבהרנו המון נושאים, המון דברים להבין אחד את השני בטוב טעם ודעת, ולא היה בנינו בושה לומר אחד לשני "חזור על מילותך, כי הם לא ברורים לי כל כך" וזה לא אחת ולפעמיים שזה קרה, כך ששנינו יודעים את הערכים של השני, ויודעים לכבד אחד את השני עם הכבוד הנכון לכל אחת ואחד במקומו היפה והטוב, וחיים להודות לגבי בטוח, שאצלי זה לימד אותי המון על החיים, למרות שידעתי מראש כבר דברים מתקופת הצבא,

שאלה 2 שהיגבתי על זה עם הדוגמא של הצלה, זו היתה שאלה פשוטה, האם ראית כזה דבר באמת בחיים שלך?, לא ולא התשובה, הפולטיקה לגבי הצלת נפש והגשת עזרה ראשונה נופלת, אין חומות הבדלה בין דם יהודי דתי דוסי נוטרי קרתא או חילוני, לא גזע ולא צבא ולא מין,      נכון אני לא גר בארץ, אבל כאן אני רואה את זה המון איך שהם יוצאים לקריאות בשכונה הלא יהודית מאחורי הבית (אני גר באחד מקצות השכונה) ולא רק באמצע השבוע, אפילו בשבתות אפשר לראות אותם לרוץ,

וזה כתיבתי במילים ספורות אליך לאקי על ההתיחסות לזה

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

12/11/2009 02:00

נאור היקר !

כמעט כל מילה הנכתבת שקולה אצלי שהזולת שקורא את זה שיבין את מה שכתבתי, (ראה אשכול פתגם השבועי, שיש שם מחוק ממני איזה פתגם, כתוצאה משאלה שנשאלה שם, הבנתי שזה לטובת הדבר לציבור הפתוח ולכלל הציבור למחוק את זה ולהכניס משהו אחר במקומו.

בקשר להצלה ראה את תגובתי אצל לאקי תגובה אחת קודמת שכתבתי שם,

אכתוב סיפור קטן שעברתי בחיים שלי בגולה,

במסגרת עבודתי הייתי צמוד לרכב משלי שבמסגרת חוקת ארה"ב לא הייתי חייב לזה לוחות ניו יורק (לוחות זיהוי). אז היה לי כתובת אחת ברשיון שלי של איפה שאני גר, וכתובת שניה של הרכב איפה שאני ניד במשך השבוע כי זה יצא מעל 180 יום הכלול בחוק (לפחות בתקופה ההיא שנהגתי ברכב), את הביטוח עשיתי שם במשרד מקומי.         באחד הפעמים יצא לי לדבר שם עם הפקידה, ושאלה אותי מה הלאום שלי, עניתי יהודי, והיא מתחילה להחליף צבעים בפנים, שאלתי מה קרה, היא עונה לי בשאלה, האם ידוע מה זה ק ק ק עניתי כן, אז היא אומרת לי שבעלה אחד מהמנהיגים באזור של הקבוצה הזאת, נשארתי אדיש והיגבתי לה       SO WHATTTTTTT  ידעתי להסתדר עם כולם בדרכים טובות, אבל לא שכל תגובה היא לא במקום.

עכשיו שקראתי את תגובתך והתנצלותך הכינה

קיבלתי את ההנצלות בסבר פנים יפות

ונכתבת הלאה מעל דפי הקהילות בהבנה ואחווה ורעות נעימה

ותודה לאוטקאי.

ולכל אלו ששלחו לי באישי מכתבי חיזוק

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

12/11/2009 13:30

נדרש ידידי

תודה רבה לך,
שקיבלת את בקשת הסליחה שלי בסבר פנים יפות.

אחרי שקראתי את תגובתך לדברי,
אני מבין שאתה ראוי להערכה ולמכתבי התמיכה ששלחו לך.

אני מאחל לך המשך כתיבה פוריה,
בריאות טובה,
ואושר ונחת מהילדים.

תגיד להם שם בארה"ב שאנחנו הרבה יותר טובים
מהתדמית שהערבים יוצרים לנו.

16/11/2009 00:50

אחי היקר אופטיקאי
אחותי היקרה לאקיהנצ'

ראיתם מה עשה אח בעל מפעל ביטחונית ליצור זכוכית מחוסמת לאחיו.
האח הגיע באישון לילה למפעל לאחר שבעורמה הוציא את אחיו לחופשה בת יומיים,
והוציא מהמפעל דברי ערך כדי להקטין את הפסדיו.
האחים הדפוקים, נותרו מובטלים, כנראה שלא יקבלו פיצויים, ואני רק מתפלל עבור האחים שהוא בכל זאת העביר במשך השנים את ההפרשות לפנסיה.
ככה חיים האחים במדינת ישראל.
חבל שהוא לא כותב בפורום הידברות ביהדות, כאן הוא יכול היה ללמוד על הסולידריות, על הקרבה למען אחים…

ואחר כך תספר לי לאקיהנצ' שהיא לא מכירה את המציאות שאני מתאר.
בעל המפעל עשה מה שעושים בישראל כדי לשרוד – מ ס ת ד ר י ם.
אילו היו חוקים במדינת ישראל, היו עוצרים כבר ברגע זה את האח, ואת עורך הדין שלו על הונאת העובדים.
האח העורך דין הגיע למקום בלילה וממש שיקר במצח נחושה לעובדים הזועמים שצרו על המפעל.

אני מקווה שהדברים הללו עונים לשאלות ששאלת?

אופטיקאי ידידי
אין אחים!!!
במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות מסוך השבוע האחרון
כתב יאיר לפיד על הצעירים שעדיין לא ראו חיים שכאשר מישהו אוהב את אותה מוזיקה שהם הורידו לאיפוד
הם מיד משוכנעים שהוא אח שלהם.
אבל כשמתבגרים ועוד יותר כשמזדקנים, מבינים שאין אחים, יש רק מאבק לחיים,
חיים שצריך ל ה ס ת ד ר בהם.
להיות טורף או נטרף.

כמובן שיש גם מקרים אחרים,
אבל ככלל אין אחים.
ראיתם את האחים מתנפלים בחמת זעם על מפעל אינטל, ועל הרכב של הכתב…

אחים עלאק…

 

16/11/2009 23:51

דברים כדרבנות, נאור אחי!

ההבדל בדעותינו לא גדול במידה שנדמה לך. אתה מסיק מן הארועים האלה ודומיהם שאין בכלל אחווה בארץ הזאת. אני מסיקה מזה שיש קצת מאד שסטטיסטית הולך ופוחת במקום לגדול. פשוט, אני מכירה גם גילויי אחווה שמתרחשים במקביל. הם סנסציוניים לא פחות אבל מעטים עד כדי שגם לאנשי התקשורת שיודעים עליהם הם נראים זניחים, לא משהו ששווה דיווח בדרך כלל.

זוכר את ג'קי אדרי, שיצא במלחמת יחיד לשפור תנאי העסקתם של עובדי קבלן? הוא הצליח במאבקו, גם אם לא במידה שכיוון אליה. כשהחל להסתבר לו כשלון אפשרי, החל לדבר על העדר האחווה כבעיה חברתית עיקרית בישראל. המלחמה שלו כללה גם את הרשת, במאות פורומים באתרים ישראלים. אחד הפורומים בהם מצא אהדה ואוזן קשבת, גם אם לא הסכמה מלאה לכל טיעוניו בכל נושא, היה אמצע הדרך.

עד שהגיע, הידברות בין שונים בכיף היה כל העניין פה ובאמצע הדרך. הוא דירבן אותי להוסיף לאג'נדה של הקהילה וגם זאת האישית שלי את המאבק להחזרת הסולידריות החברתית כאן, במדינה הזאת, בטענה שכל מה שכל אחד עושה כפרט משנה – כשמה שמאחורי זה אותה תפיסה שגורסת "דין פרוטה כדין מאה". חשבתי שזה קרב אבוד שחבל להתחיל בו, במיוחד במצב של אי הידברות ופערים חברתיים גדלים בכל תחום, אבל הוא שכנע אותי.

התחלתי מהוססת, בקטן מאד, ממש מיניאטורי. ההצלחה שלו שכנעה אותי עד הסוף – ומאז אני עושה כל הזמן יותר ויותר למען המטרה הזאת.

אתה מבין, אני לא מנותקת מהמציאות בכלל – אלא בעד שתהיה טובה יותר לכולנו ומנסה להראות שאפשר להפוך אותה לכזאת כי יש  כבר בסיס קטן לזה, שאפשר לפתח. סוג של אידאולוגיה (:

 

17/11/2009 22:31

נאור… ואני פשוט מספיק אופטימי או מספיק חסר נסיון, על מנת לא להניח לכשלונות מהעבר לדכא את רוחי, או ולהפסיק לפעול בכיוון של החזרת הסולידריות החברתית.

מעבר לזה, גילויי אחווה וסולידריות,לא מספיק אטרקטיבים בעיני העוסקים בתקשורת, עדיף איזו רכילות עסיסית.

 

2 מחשבות על “מיהו אחיך?”

מה דעתך? Comment

