פתגמים ומאמרים בנושא עשרת ימי תשובה

 22/09/2009 02:11

פתגמים ומאמרים לעשרת ימי תשובה

שזה בין ראש השנה ויום כיפור

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה
 22/09/2009 02:13

על פי המסורת בראש השנה פותח ה' את ספריו ודן את בני האדם. בימים אלו הוא מחליט למי יסלח על מעשיו ולמי לא. ההחלטה עצמה נחתמת ביום הכיפורים.

לכן הימים בין ראש השנה ליום כיפורים נקראים "עשרת ימי תשובה", תשובה פירושה גם חרטה על מעשים רעים. בעברות שבין אדם לחברו לא מספיקה התשובה, אלא צריך להוסיף

עליה בקשת סליחה.מכאן מקור המנהג לבקש בערב ראש השנה סליחה ומחילה מהסובבים אותנו.בתלמוד אנו מוצאים הסבר על הדרך שבה חותם ה' את גורלו של האדם. "שלושה ספרים

להמשך

עשרת ימי תשובה

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה
 22/09/2009 04:29

"עשרת ימי תשובה" הם כינוי לתקופת הזמן שבין ראש השנה ליום הכיפורים. תקופת זמן שמהווה מעין מועד ב', הזדמנות לתקן את עצמנו לקראת השנה החדשה, עשרה ימים בהם נפגשת החלטתו של הקב"ה עם הבחירה שלנו. הרמן ווק, סופר יהודי אמריקאי מפורסם, מתאר בספרו "זה א-לי", את מהותם של הימים האלו:

להמשך באתר כיפה

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה
 22/09/2009 12:32

בין אדם לחברו

עשרת ימי-תשובה ממצים בתוכם את תפיסת העולם של הדת היהודית – הכרה באחר‚ סבלנות וסובלנות.

יתרה מזאת‚ שש מתוך עשרת הדברות עוסקות בנושאים שבין אדם לחברו ולא בין אדם למקום

להמשך בין אדם לחברו

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה
 23/09/2009 23:16

ענייני יום הכיפורים / הרב שמואל ישמח

1. שמעתי מי ששאל מדוע הובא במס' אבות [ה, ד] שהיה נס בביהמ"ק שכה"ג לא ראה קרי ביום הכפורים – הרי לעיתים זה יכול לבוא כסימן טוב [כמובא בסיום גמ' יומא], כאשר הכהן הגדול קדוש עד כדי כך ש"הוא שבע"?!
וע"פ פשט תירץ אחד שכיון שגם אם הקרי הוא סימן ל"מפיש חיי" וכדו', הרי עדיין זה יגרום ביום הכיפורים לכה"ג שלא יוכל לעבוד את עבודת יום הכיפורים, ולכן ברור שלכה"ג ה' לא יגרום כזה דבר ביום כיפור [שכן עדיף מעלת העבודה במקדש ביום כיפור, על פני מעלת ה"מפיש חיי"].
ויש מי שהקשה על תירוץ זה שלפי"ז היתה התורה צריכה להתיר לכה"ג שראה קרי ביום הכיפורים לעבוד במקדש, שהרי כה"ג הם בדר"כ צדיקים, ומן הסתם הם רואים קרי ביום הכיפורים מתוך צדקות ולא מתוך טומאה ?

פאוורפון בלוגים – lishar

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה
 25/09/2009 05:54

נס יום כיפור

עיניו התכולות של דוד סייטלבאך, ושערו הבלונדיני הבהיר, הפכו לדרכון החיים שלו בזמן המלחמה. כבר בגיל 13 נאלץ דוד לעזוב את עיר הולדתו בדרום פולין, בסמוך לגבול הרוסי-אוקראיני, כשהגרמנים הפכו אותה לגטו. אימו, אביו, אחותו ודודיו נשלחו למחנות הריכוז, שם, מה שדוד לא ידע אז, הושמדו כולם.

 

להמשך

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s