איך לבקש סליחה?

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
03/09/2009 20:14

לטעות זה אנושי, לסלוח זה אלוהי.

אבל איך ביכולתנו לעזור לאדם שממנו אנו מבקשים את הסליחה, להתנהג בצורה נעלה ולסלוח לנו?

הסליחה צריכה להיות אישית, מכוונת לאדם בו פגענו, ובבקשת הסליחה עלינו להזכיר את שמו..
רצוי לשמור על קשר עין עם מקבל הסליחה. קשר עין מעיד על כוונה אמיתית וכנה מאחורי דברי הסליחה.
חשוב להסביר ולהזכיר את האירוע שבו הוא נפגע מאיתנו,ואת הפרטים של האירוע.חשוב גם להגיד מדוע אני מבקש ממך סליחה.
הכי חשוב  בעיני לפחות זה ההבטחה – הבטחה שלא להעליב או לפגוע  בו שוב, ולמנוע מצב של טעות לעולם חוזרת.

הצטרף 27/08/2009
הודעות 182
04/09/2009 01:49

ההנחיות חשובות מאד לבקשת סליחה פרסמת.
אני מקווה לא להזדקק להם.
אני משתדל מאד לא לפגוע באנשים, חברים או בני משפחה.
אנשים שאני נוכח לדעת שאיני מסתדר איתם, אני מנתק מהם מגע.
כשמישהו נעלב ממעשה או דברים שלי בדרך כלל בלי שהתכוונתי לפגוע,
המקסימום שאני מוכן לעשות זה לפנות אל האדם, לבקש ממנו לשכוח את מה שהיה,
"להעביר את זה" ולחזור לשגרה.
אם יש היענות ממשיכים.
אם האדם מתעקש "לעשות מזה סיפור" אני מנתק מגע וזהו.
אני מקיים מערכת יחסים טובה עם ילדי נכדי, המחותנים, חברים,
יש לי חברים שהידידות איתם נמשכת עוד מתקופת השרות הצבאי לפני עשרות שנים.
אולם החלטתי למשל לנתק קשר עם אי אלו בני דודים שלא היתה בינינו כימיה.
אין לי עניין עם אנשים שלא משדרים איתי על גל אחד, שנעלבים ללא הרף, ולא מכבדים אי הסכמה תוך המשך הידידות.
עדיף לי להתנתק מאשר להתעסק בסליחות.
אני נשוי 40 שנה, היו לי מריבות עם זוגתי,
אולם אף פעם לא כאלה שנאלצתי בגינם לבקש את סליחתה.
תמיד הקפדתי לשמור על ויכוח תרבותי,
בלי קללות בלי חרפות, חלילה בלי הרמת יד ובלי טריקת דלתות.
וכשנאמר משהו שגם לעלבון כלשהו, ידעתי להתנהג כמי שמתחרט על הדבר.
בלי להניח יד על הלב ולהישבע שיותר לא אחזור על כך.
אני לא אוהב לבקש סליחה, אם יש עניין בהמשך מערכת היחסים
צריכים הניצים לדעת ברגע מסוים להניח הצידה את חילוקי הדעות
ולהמשיך במערכת היחסים בלי לנטור טינה ובלי לאלץ את השני
לבקש סליחה.
לא ביקשתי סליחה מילדי, ולא אילצתי את ילדי לבקש סליחה ממני.
(יש לי כבר 3 נכדים מילדי והרביעי בדרך)
אני רואה בבקשת סליחה משהו משפיל, זו ההרגשה האישית שלי.
יש דרכים לסלוח ולנרמל מערכת יחסים בלי בקשת סליחה.
אפשר לחזור למערכת יחסים תקינה שממנה ברור שאדם לא יחזור עוד
על אותו דבר שפגע בשני.
אם יש בסיס איתן למערכת היחסים זה אפשרי.
כשמישהו מתבצר בעלבון שלו, אני מתנתק.
סליחה זה אם דרכתי לך בטעות על הרגל.
סליחה זה אם בטעות עקפתי אותך בתור לכספרית.
סליחה זה סליחה מה השעה.
סליחה זה סליחה איך מגיעים לרחוב…
סליחה זה נושא לריכוז בגן של נכדתי בת ה- 4…

נדמה לי שצריך הרבה יותר ללמד אנשים לדעת לסלוח
מאשר אחרים לבקש סליחה.

ו… סליחה לא התכוונתי לפגוע באיש.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
04/09/2009 02:22
naor:
נדמה לי שצריך הרבה יותר ללמד אנשים לדעת לסלוח
מאשר אחרים לבקש סליחה.

בכל שנה חוזרים לדבר על סליחות בכל הפורומים

בכל שנה מציעים הדרכים הנכונות לבקש סליחה – מבחינה פסיכולוגית, מבחינה הלכתית, מבחינת שפור עצמי ( או "תיקון המידות"), מבחינה חינוכית….

ובכל שנה רוב האנשים מודים על העצות בנימוס רב

ובכל שנה רוב האנשים שואלים – כן, אבל איך אפשר לסלוח? ככה אוטומטית לסלוח  מיד כי הגיע הזמן הזה בשנה, אפילו כשאני עדיין לגמרי כועס, העלבון בלתי נשכח וצורב… וכו' וכו'

אז נאור, כאדם כל כך סלחן – אתה מוכן ללמד אותנו כמה עקרונות בסיסיים של לסלוח (אני מקווה שיש כאלה), שנדע גם?

הצטרף 27/08/2009
הודעות 182
04/09/2009 13:34
LuckyHunch:
אז נאור, כאדם כל כך סלחן – אתה מוכן ללמד אותנו כמה עקרונות בסיסיים של לסלוח (אני מקווה שיש כאלה), שנדע גם?

אני במהותי אדם טכני (הנדסאי מכונות במקצועי) לא למדתי פסיכולוגיה,
למדתי את החיים.
ובכל זאת כשלאקי-הנצ' מבקשת אני לא יכול לסרב.
כדי לסלוח צריך לדעתי לדעת להנמיך קצת את האגו, את האנוכיות, את היהירות.
להצניע את עצמך מעט.
לא להתבצר בעלבון ולינוק ממנו עוד ועוד.
צריך לעשות את החשבון הכללי של מערכת היחסים.
לא להתרכז רק בנקודה השחורה של העלבון שכרגע בוהקת וקופצת לעיניים.
המסקנה שמערכת היחסים עם המעליב, גורמת לי בדרל כלל הנאה,
אני מפיק ממנה תועלת, ככלל טוב לי במחיצת האדם הזה.
לא ראוי לי לשבור את מערכת היחסים איתו בגלל העלבון המסוים
מה עוד שהאדם פנה אלי ומדבריו ניתן להבין שהוא מתחרט על הנעשה.
גם אם הוא לא הביט לי בעיניים והוציא מפיו את המילים המפורשות
"אני מבקש את סליחתך על… אני מבטיח לא לחזור עוד על…"
גם שיחת טלפון אל הנעלב, שמתחילה ב-
"היי, מה נשמע, בוא נשכח מהתקרית…"
צריכה להספיק כדי לסלוח.
לא צריך להוריד את מבקש הסליחה על ארבע.
אם הנעלב רוצה להוריד אותי על ארבע, אני לא מעוניין בידידות שלו.
כל אלה צריכים להאיר להבהיר את הכתם השחור של העלבון.
לדעתי לדעת לסלוח שייך למערכת הרגשות שאדם נולד איתה.
יש מי שיש להם לב רחב לסליחה
ויש מי שנהנים לחטט עוד ועוד בעלבון, לגלגל אותו מכאן לכאן,
בכל פעם שהכעס שוכך מעט, שוב לקחת ממנו שלוק ולהבעיר מחדש את אש השנאה.
אנשים כאלה לא ידעו לעולם לסלוח, אין שיעור שילמד אותם לסלוח
זה אצלם באופי בנשמה.
הם מתקשים לקשור קשרים חברתיים, הם מתקשים לחיות עם עמיתים לעבודה, הם לא מצליחים לחיות עם אישה, רבים בלי סוף עם הילדים עם החתנים עם הכלות… עם המשפחה המורחבת… החיים שלהם הם תמיד 'סמטוחה' שלמה.
מאנשים כאלה העדפתי לנתק מגע.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
06/09/2009 20:13

תודה לך ידידי

כלומר, כדי לסלוח צריך ענווה, שיקול דעת וטבע חיובי, כזה שאינו מוכן להכיל רגשות שליליים ודוחה אותם מתוכו בכל דרך ואמתלה, אפילו קלושה.

הבנתי נכון?

הצטרף 27/08/2009
הודעות 182
07/09/2009 01:19

אין עלייך לאקי-הנצ' (ארטיק להתרעננות בימי החום הללו)

אין כמוך יודעת לנסח את הדברים בצורה ברורה ונהירה. 

את מה שאני מתאמץ לומר בעמוד שלם, את אומרת בשני משפטים.

גם היא (זוגתי) לפעמים מתלוננת (אפילו אחרי 40 שנות נישואים) שאני מדבר יותר מידי.

אבל כשאני מדבר אהבה היא אוהבת

הצטרף 23/07/2008
הודעות 3,292
07/09/2009 02:15

היי נאור

אהבתי לקרוא את דברייך, אם כי איני מסכימה עם כמה מהם כמו שסליחה היא דבר משפיל ועניין לגן ילדים. אני חושבת שסליחה זה דבר אלוהי כפי שניסח זאת אופטיקאי, אבל היא אלוהית רק במידה ולא אומרים אותה מהשפה לחוץ ויש כוונה אמיתית לעמוד מאחוריה.

לי יש שאלה בנושא:

כמה פעמים הייתם מאמינים ומקבלים סליחתו של אדם מסויים?

הצטרף 23/07/2008
הודעות 695
07/09/2009 03:36

אין אדם צדיק אשר יעשה מעשה ולא יחטא.

כולנו סך הכל בני אדם

כולנו יצורי חומר

וכמו שבעל מפעל טוב ששומר על שמו הטוב

שאם יש מוצר שחייב לרדת מהמדף

הם יבקשו סליחה ויחזירו את זה למפעל בגלל הטעות שלהם

ומי עשה את הטעות?, הבן אדם שסידר את המחשב ליצור הדבר הזה,

ככה זה בני אדם.

 

ואני למדתי מנסיון חיי,

אדם חייב להיות חזק וגאה,

ולהודות על טעות, ולבקש סליחה על מה שעשה,

 

אני אישית ביקשתי אפילו מאחד מהילדים שלי סליחה,

על עונש שקיבל ממני, וגליתי שעשיתי טעות,

ולא התביישתי לבקש סליחה,

הוא יצור אנוש כמוני, וכמו כל בנאדם בעולם הגדול

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה
הצטרף 23/07/2008
הודעות 695
07/09/2009 03:37

איך לבקש סליחה,

זו שאלה קשה מאוד

תלוי במבקש

תלוי במי שמבקשים,

תלוי מה שנעשה לזולת

על ק"ג של תפוחים יש מחיר אחד לק"ג, ומה שקונים יותר משלמים בהתאם

מוזמנים ל-
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה
הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
07/09/2009 07:36

לא לא, אין עליך נאור!

נסיון חיים שלמים תמצתת לעמוד אחד בבהירות ואפילו בלי לוותר על המון רגש. העלית על הכתב את מה שאני מחפשת מילים כדי לומר ולא תמיד מוצאת. בסה"כ סיכמתי מה שקראתי

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
07/09/2009 08:05

היי יס,

טוב לקרוא אותך כאן שוב

שלא כמו נאור, אני חושבת שכדי לבקש סליחה באמת, עם כוונה אמיתית (בין אם המילה סליחה נאמרת או לא), צריך ענווה גם כן.  כדי לסלוח, צריך כבר יותר מזה.

אבל, הדברים אמורים בסליחה אמיתית בלבד: סליחה היא מצב שהן המבקש והן הנעתר מנמיכים עצמם, משפילים עצמם במכוון כדי שזה יתאפשר. לכן, לדעתי ולהרגשתי, כבוד הדדי מינימלי, כזה שהוא הבסיס ליחסים תקינים בין אנשים, מחייב שימוש נדיר ככל הניתן בסליחה.

העובדה שאדם מוכן להשפיל עצמו עד עפר בדרך קבע לא הופכת פגיעותיו לפחות פוגעות, העלבונות שהוא חוזר עליהם תדיר לא הופכים פחות מעליבים בגלל זה. אבל כשאדם חוזר ומעליב וגם מבקש סליחה בכל פעם – לא רק שהוא מעליב, אלא גם מנסה להשפיל בנוסף לזה. לא רק זאת, אלא שהעלבון החוזר מעיד על כך שהכוונה האמיתית היא בעלבון ולא בסליחה שלאחריו: זה עלבון לאינטליגנציה לחשוב שאדם כלשהוא יאמין לסליחה כזאת שמהפה ולחוץ.

לכן, כשאדם מבקש ממני סליחה כל הזמן, אני לא מתייחסת לזה בכלל – כאילו שלא ביקש כלום. אני בד"כ מבקשת להפסיק לבקש סליחה, זה מביך. אם הוא ממשיך, בקשת הסליחה הכפייתית שלו הופכת בעיני לעלבון, כזה שלא יוכל לבקש סליחה עליו בשום דרך: אני מנתקת מגע. אם זה לא אפשרי מסיבה כלשהי, הקשר נמשך – אבל יותר אני לא מאמינה לאף מילה של אותו אדם (אף מילה זה אף מילה, כולל "מה נשמע" "כן" "לא" "שחור" "לבן" "אני").

הצטרף 27/08/2009
הודעות 182
07/09/2009 23:10

לאקי הנצ' ידידתי
תענוג לקרוא את דברייך.
גם אני עושה הכל להתרחק ממעליבים סדרתיים
אפילו שהם גם מבקשי סליחה סדרתיים.
היות שיום כיפור אוטוטו עומד בשער
אפשר לצטט כאן את שנאמר במסכת יומא
"האומר אחטא ואשוב, אחטא ואשוב
(אעליב ואבקש סליחה)
אין מספיקין בידו לעשות תשובה"
"האומר אחטא ויום הכפורים מכפר
(או הסליחה) אין יום הכפורים מכפר"

או במילים בנות ימינו, חביבי יש גבול, חדל עלבונות.
לא רוצים את העלבונות שלך ומוותרים על הסליחות שלך.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
08/09/2009 15:59

נאור ידידי,

בראשית דרכי ברשת אמרו לי שני חברים, שהפכו חברים טובים, "הפרידי בין היהדות ליהודים" – כי אלה שני דברים שונים לחלוטין.

אני שמחה לגלות שגם אתה עושה את ההפרדה הזאת

הצטרף 22/07/2008
הודעות 5,941
09/09/2009 19:43

תסלח לי מאוד.

לטעות זה אנושי נכון אבל כול מעשה במחשבה תחילה. ויש דברים שאין עליהם לא סליחה ולא מחילה. אז אנא ממך אל תיהיה לי כזה יפה נפש פתאום.

שבעל מכה את אישתו, מה יעזור אם יבקש סליחה אחר כך?

אותו אחד שנהג בשיכרות, מה יעזור אם יבקש סליחה מהאדם שבגללו נהייה נכה לכול החיים?

אז נבוא ונגיד, הוא סה"כ אנושי ועשה טעות?    לא אדוני!.

בישלת דייסה, אל תתפלא שתצטרך לאכול אותה. ואין סליחה ולא מחילה.

הצטרף 22/07/2008
הודעות 5,941
09/09/2009 19:46

אגב אם אתם מביאים ציטוטים אז בבקשה

נאמר "צדק, צדק תרדוף"

הצטרף 22/07/2008
הודעות 5,941
09/09/2009 19:49

ימי הסליחות כבר כאן. אז החלטתי לאמר למי אני לא סולח

הרצחת וגם ירשת- ראש אותו מרכז של בעלי תשובה.  כמעמד ראש ישיבה אתה  אמור לקרב ולא להרחיק. לא רק שפגעת בכבודי ואמרת מי תרצה אותך בכלל, אלא עוד אתה מעז לשלוח לי תלוש התרמה למרכז שלך לכבוד השנה החדשה.  וכי למה שאתרום למקום שבו הייתי מושפל. וכן איש "ייקר" אם הראש מסריח אז מעניין מאוד מה הולך בתחתית

2. שלום לך הרב של הבית כנסת הקהילתי . אתה באת ושאלת את אבא שלי למה סרבתי שיקנה עבורי כיסא עבור החגים. וכי למה שארצה לבוא למקום שבו אני לא רצוי? השכחת כבר שמול כול הקהל הרמת את קולך בקריאה שאין לי זכות לשבת על הכיסא של סבי עליו השלום?  השכחת כבר שבאותו מעמד אמרת שאני לא יכול להיחשב למינין?  אז למה שארצה כיסא ועוד בכסף?

Naor

(אורח)
10/09/2009 01:50

ניר, מדברייך ניכר שאתה מאד פגוע ומתהלך עם כעס גדול בלב.
עד כמה שהבנתי משגת, השיח על סליחה לא התכוון לסליחה על פשעים.
על פשעים עומדים לדין ונענשים.
אולם על עלבון צריך לדעת לסלוח. מותר לך להוכיח את המעליב,
להסביר לו עד כמה פגע בך, ולדרוש ממנו סליחה.
כמובן אם יש לך עניין בהמשך היחסים שלך איתו.
אם אין לך עניין, לך לך לדרכך.
אבל, נקה את הכעס מליבך.
לא בריא לנהל את החיים כשעל לבך מטען כעסים כזה.
תרשה לעצמך לסלוח לאלה שהעליבו אותך, אל תיטור להם טינה.
נקה את נפשך מהכעסים.

שנה טובה, שנת סליחה ומחילה.
תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
10/09/2009 15:04

ניר,

נאור כבר ענה במקומי וכלל עיקר הדברים. נשאר רק דבר אחד:

לעולבים בך והפוגעים בך ונשארים בשלהם לא מגיעה סליחה. אבל מדוע להעניש עצמך? – לך ודאי מגיעה סליחה! –  הכוונה להרגשה הטהורה והזכה שמאפשרת לעבור הלאה בלב שלם ובלי מטעני-עבר. לסלוח זה בראש וראשונה כלי לטיהור וזיכוך עצמי.

זה לא משהו מקורי שלי, אלא חלק ממה שלימדו אותי הורי. החיים הוכיחו לי מאז אותו שעור באלפי דרכים מגוונות עד כמה השעור הזה נכון. נאור צודק, זה לא בריא לא לסלוח: זה עלול לגרום למחלות, במקרים קיצוניים אפילו מוות.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
10/09/2009 20:11

ניר…  שעל מנת שהשמיים לא ימצו עם אותם אנשים את הדין, עליהם לבקש ממך סליחה.

באם הם לא ביקשו ממך סליחה, אל תתרגז, פשוט תזכור את המשפט יחס גורר יחס.

אם יצטרכו ממך משהו, תנהג כלפיהם באותה אדיבות שבה הם נהגו כלפיך.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
20/09/2009 22:28

הדברים נכתבו כבר לפני 5 ימים במסגרת תכתובת פרטית, אבל רק הערב קיבלתי רשות הכותבת, אורית כ.א., להעלותם כאן כלשונם – והריהם לפניכם: –

אז, חבר'ה יקרים…ברשותכם..מחילה..אבל..זה לא עסק ככה.. תקשיבו, לפחות אבהיר איזה עניין ואתם תעשו כרצונכם כמובן!!

לבקש סליחה קולקטיבית :'סליחה אם פגעתי במישהו'…זה לא שייך!
מה..זה משחק ???
אם אדם יודע שפגע בחברו באיזשהו דבר מסויים עליו לפנות אליו אישית ולבקש את סליחתו בפרטי עד שיסלח לו אותו חבר/מכר/אדם מישראל.
לא ככה…כדי העיקר להחתים את כרטיס ה'סליחה'.
זה לא רציני…
ואם מישהו פגע בשוגג(לא בכוונה תחילה) באיזה אדם ואותו אדם לא טרח לבוא ולומר את אשר על ליבו..אז…האדם שפגע בשוגג אינו מחוייב בסליחה…
אל תהפכו את זה לאימרה סתמית.סליחה היא דבר עמוק שבא מהלב וצריך להיכנס אל הלב הנפגע עד שיסלח. זה לא כזה פשוט לזרוק 'סליחה'..ולהמשיך הלאה.
צריך ל-ד-עת שהחבר גם סלח.
מי ייתן שכל כוונותינו ומשאלות ליבנו יתקיימו לטובה ולברכה🙂

 
לדעתי הדברים האלה היו ראויים להיאמר כבר מזמן – כולנו ראינו כבר איך שהפורומים כולם מוצפים בכל שנה בבקשות סליחה גלובליות, אני זוכרת שפעם אפילו נפתח פורום סליחות במיוחד לזה. אורית צודקת: זה חסר טעם וחסר משמעות – כי סליחה היא הדבר הכי אישי שיש.
לא פעם לא מוצאים המילים, הדרך, הזמן הנכון – לבקש סליחה ממי שצריך. אבל ליהודי מגיע זמן, מועד קבוע בכל שנה, שהוא הדקה ה-90 לבקש סליחה, שאם לא כן האל שבמרומים לא יסלח לו על זה גם והוא עלול להענש על כך כבר בשנה הקרובה. העונש יוסר רק כאשר אותו אדם יסלח לו. לכן חשוב לוודא שאכן סלח – ואיך אפשר לוודא כזה דבר כשמבקשים סליחה מציבור אנונימי, על חטא או פגיעה לא ידועים? לא המבקש ולא מי שאמור לסלוח אינם יודעים על מה – אז הכל בטל ומבוטל וחסר משמעות לחלוטין. המילה "סליחה" נאמרה – אבל רוקנה מתוכן.

ומה דעתכם?


הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
24/09/2009 22:38
הצטרף 10/07/2008
הודעות 20,144
27/09/2009 15:43

 חברים  יקרים

באמצע הדרך

אם אמרתי משהו מעליב
אם עשיתי משהו מכאיב
אני מבקש סליחה מכל הלב
לקראת יום כיפור המתקרב
כל שעשיתי, תמיד היה בכוונה טובה
לא רציתי לפגוע ובליבי רק אהבה.
סליחה, מילה גדולה עם הרבה משמעות

מאחל לכם צום קל  

 וגמר חתימה טובה לכולם!!!

לא חשוב הגיל!
חשוב התרגיל!
הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
31/10/2009 18:20

רק היום נתקלתתי לראשונה בקטע הזה, שאם לא כן הייתי מעלה אותו לכאן קודם – אבל ליהנות ולהחכים ממנו אפשר בכל עתת: על הסליחה  מזווית לא דתית,  כאמצעי לשחרור קודם כל, גם טיהור רוחני…

http://www.hasod.co.il/articles/The_Law_of_Forgiveness.htm (- נאסר להעתיק המאמר)

הצטרף 27/08/2009
הודעות 182
31/10/2009 23:49

תודה לך לאקיהנצ' על הקישור למאמר היפה המדבר בזכות הסליחה.
ומסביר בצורה מאירת עיניים את הנזק שגורמים לנו כעס, לבון מרירות שמצטברים בקרבנו.
המאמר מדבר בזכות הסליחה לעצמנו ולזולת.
הסליחה מורידה מעלינו עול שרובץ ואוכל אותנו מבפנים.
אני משתדל לנהוג כך.
אני לא מרגיש פרייר לבקש סליחה ואני סולח ולא שומר טינה.
זה אחד הדברים שאפשרו לי לקיים 40 שנות נישואים לאישה אחת,
כמו גם לקיים חברות קרובה עם אנשים במשך שנים ארוכות.
לא כל כך הצלחתי בכך כשכתבתי בפורום החמשישים השכן בו נתקלתי בחומת עוינות לדעותי.
אבל, לאושרי כמו שנאמר לא אלמן ישראל.

אני מבקש להביע את דעתי על הדברים האלה שלך:
"(- נאסר להעתיק המאמר)"
בתחתית דף המאמר בזכות הסליחה מופיע השורה הבאה
"כל הזכויות שמורות לאתר הסוד, כל פרסום או העתקה ללא אישור אסורה בהחלט –    Tabib Adv "
זו שורת בולשיט, אשכרה בולשיט.
כי באותו הדף ממש ליד השורה הזו, יש אייקון להדפסה של המאמר.
גם ללא האייקון, אפשרות ההדפסה לא בוטלה, כל תוכנת גלישה מאפשרת הדפסה של המאמר.
כאשר רוצים להגן על מאמר מבטלים את אפשרות ההעתקה של החומר, על ידי ביטול אפשרות מקש ימין, או אפשרות העתקה משורת התפריטים.
גם את אלה לא עשו באתר.
מותר להעתיק מהאינטרנט ה כ ל
אם מביאים את הדברים כפי שהם נכתבו, מן ההגינות לציין את המקור.
גם את התמונות שהעתקתי מ- Getty Images עליהם הערת לי לא להעתיק עוד לכאן, מותר היה לי להעתיק!.
אבל לא רציתי לנהל איתך דיון בעניין כי זה הבית שלך
ואני מחוייב לנהוג בביתך שלך על פי הנהלים שאת קבעת.
כדי להבטיח את זכויות היוצרים שלהם Getty Images הדפיסו על התמונות חותמת מים של האתר שלהם.
אני בעל ידע מתקדם בפוטושופ, ויכולתי להסיר החותמת שלהם, אבל לא רציתי לטרוח על כך, יש לי דברים חשובים יותר לעשות.
גם על הורדת השירים מהרשת לא הצליחו להתגבר, מנהלים אמנם משפטים בארה"ב ואפילו קנסו גולשת אחת, אבל זה יעזור להם כמו כוסות רוח למת.
מותר להעתיק מהאינטרנט הכל, אסור לפרסם דברים בלי לתת את הקרדיט.
אבל כמו שאמרתי כבר, כשאני כאן אני מקיים את החוקים שלך.
רוחך שורה עליי ולכן לא העתקתי את המאמר, רק רשמתי לי את הכתובת, למקרה שאזדקק לו שוב.
יש לי מן הרגשה כזו שאת ממש שולטת בי מרחוק… עכשיו יש שתי נשים ששולטות בי מרחוק.
אבל אני לא פוחד, כי כפי שהכרתי אותך לא תגרמי לי לעשות דברים רעים.

שבוע טוב לך

הצטרף 10/07/2008
הודעות 20,144
01/11/2009 13:15

נועם הנאור

קראתי את דבריך "לא כל כך הצלחתי בכך כשכתבתי בפורום החמשישים השכן בו נתקלתי בחומת עוינות לדעותי."

זה מפתיע מאד כי למיטב זכרוני לא נתקלת בשום עוינות עד אשר העלבת בגסות את

יעלוש ונשים וגברים נוספים.אפילו אז רק התנתקנו ממך,אירית ואני ולא חסמנו אותך.

בעצמך הבנת את המצב והתנצלת על דבריך הבוטים.בקשר להשקפות המרחק

בין השקפותיך להשקפותי הוא זעיר וברור שלא הגבתי בעוינות לתוכן דבריך,הסתייגתי רק מנוסח דבריך הבוטה  עליו התנצלת ומאז בא לציון גואל,פתאום כאן אני מגלה שהחלטת להשמיץ אותנו בקהילה חביבה זו.ידידי היקר[למרות הכול] כדאי שתדע שגם את מה שמחקתי בפורום שמרתי למקרה הצורך.מבחינתי אין לי נגדך דבר וזה רק נראה לי מאד לא מתאים לך להשמיץ אותי כאן!

לא חשוב הגיל!
חשוב התרגיל!

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
01/11/2009 16:06

שמחה שהמאמר מצא חן בעיניך, נאור.

נראה שבאמת לא הצלחת לנהוג כדרכך הסלחנית בקהילת חמשישים – גם לאחר זמן רב עדיין לא סלחת לעצמך או לאחרים שם, עד כדי שאתה מעלה אותה תחושה רעה שעדיין מקננת בך כאן. לא הגיע הזמן לעבור הלאה באמת, בפנים? – זה כמובן לשיקולך, לבחירתך. מה שאינו לבחירתך הוא התחשבנות פומבית עם פגיעה בקהילה אחרת מעל גבי הפורום הזה. לא אתיר זאת: הסיבה היחידה שלא צינזרתי הדברים היא שגיליתי אותם באיחור – הם כבר זכו לתגובה.

נאור, סבא משה – את המשך הדברים אבקשכם ללבן שלא מעל גבי פורום זה. כל מילה נוספת בעניין בכל שרשור שהוא בפורום הזה תימחק!

זכויות יוצרים

מותר לכל אחד להדפיס מאמרי אתר הסוד לשימושו האישי. אסור להפיצם או לפרסמם מחדש בכל מקום שהוא, בכל דרך שהיא, בלא אישור מראש בכתב. מאחר שזה מותר לאחר אשור מראש כאמור, אין סיבה לבטל אפשרות העתקתם.

ישנם 5 מאמרים מאתר זה המופיעים גם באתר "מאמרים", משם מותר להפיצם על פי כללי אתר "מאמרים", המותירים קרדיט מלא ליוצריהם וגם לאתר המקור. המאמר על חוק הסליחה אינו ביניהם.

חוקי זכויות יוצרים באינטרנט עודכנו בישראל בשנה האחרונה: זה לא שאי אפשר להעתיק כל מה שרוצים באינטרנט, אלא שהאחריות המשפטית לעבירה כזאת על חוקי המדינה היא אישית ואם הוכחה עבירה, מדובר בסכומים גדולים כפיצוי על ביצועה. לא כדאי.

בעקרון, בכל אתר בעולם שלא כתוב בו שמותר להעתיק ולהפיץ מחדש (ובאיזה תנאים), זה אסור. זה מה שמקובל ברשת. פעם, לא מזמן, כל זה היה מאד פרוץ בארץ. לא עוד.

אני ממליצה בחום לעיין בתנאי השימוש באתר סטארט בסעיפים העוסקים בכך: הקהילה כאן נוהגת על פי כללי האתר.

הצטרף 27/08/2009
הודעות 182
01/11/2009 22:35

את צודקת לאקיהנצ',
הגיע הזמן לעבור הלאה באמת, מבפנים!
כמובן שמגיע לך התנצלות על אי הנעימות שגרמתי לך.
הדברים זרמו מתוכי כמו מעצמם בלי שהקדשתי להם מחשבה רבה,
האבחנה שלך בהחלט נכונה, עדיין לא סלחתי להם באמת.
אומר שוב, אכן, הגיע הזמן לעבור הלאה באמת, מבפנים!

תודה לך לאקיהנצ', על באור חוק זכויות היוצרים באינטרנט.

מה דעתך? Comment

