מבצע באלגיר 1985

נדרש

31/08/2009 04:45
 ישראל היום | גבורה מעבר לים

אודיסיאה באלג'יריה

אפריל 1985, נמל ענאבה, אלג'יריה: באישון ליל מפוצצים לוחמי שייטת 13 את אוניית הטרור של אש"ף "מון לייט" כדי למנוע פיגוע קטלני בתוך בסיס הקריה בתל אביב • 24 שנים אחרי, "ישראל היום" מביא את סיפורם של הלוחמים שהוציאו אל הפועל מבצע מהנועזים בתולדות ישראל • הגילוי המודיעיני המדאיג, הקפצת הלוחמים בחצות, התקלות הטכניות הבלתי נגמרות וההתמודדות עם ים סוער וסביבה עוינת, 2,900 ק"מ מחופי המדינה • מבצע "דרך נץ" – הפרטים שעד כה נותרו באפלה

http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_article.php?a=2298

מוזמנים ל-
פתגמים עשרת ימי תשובה             מתעדכן אחת ליום לפחות
פתגמים לחודש אלול ותשרי              מתעדכן אחת ליום לפחות
פתגם השבועי                             מתעדכן אחת לשבוע לפחות
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה

הצטרף21/07/2008
הודעות 2,029
31/08/2009 15:20

פרטי המבצע הזה באמת לא פורסמו עד עכשיו. בעצם, בזמנו סיפרו כל כך מעט שזה נראה יותר כמו שמועות ולא  ידיעה אמיתית…

טוב לדעת חיוך

הצטרף26/08/2009
הודעות 61
31/08/2009 16:51

נדרש ידידי

ברשותך אני מבקש להביע בקול מספר תהיות שעלו במוחי
בעקבות קריאת הכתבה.
נלחמנו באשף, פגענו ביכולות שלו, רדפנו את מנהיגיו,
והנה אנחנו עומדים ממש כבראשונה
מול החמאס המנהל איתנו מאזן דמים באמצעות הקסאמים,
ועם אבו מאזן בגדה המערבית.
כאילו כל המאבק נגד הפלשתינאים היה כלא היה.
ואולי, אנחנו אפילו עומדים כיום בעמדה נחותה
מזו שעמדנו מולם אז.
ידידי היקרים
אני חלילה לא מזלזל במבצע השמדת ספינות הנשק של אש"פ.
אני אפילו בטוח שהיתה לכך הצדקה מלאה בזמנו.
כמובן שמותר לנו להתגאות במבצעים ההם,
אפילו להתרפק עליהם בנוסטלגיה.
זה רק המאזן, השורה התחתונה,
המקום בו אנו עומדים היום
לאחר מלחמת לבנון השניה,
לאחר מבצע עופרת יצוקה,
המשך החזקתו בשבי של גלעד שליט
והקסאמים שממשיכים לטפטף על ראשי הישובים בדרום
כתגובה על כל תקרית ירי…
זה מה שמעיב על שמחתי
כשאני קורא את עוללות הגבורה ההם.
ו… שוב אני שואל את עצמי,
אולי צריך סוף, סוף לבחור בדרך אחרת.

סליחה נדרש, סליחה ידידי
אני לא רוצה שתתיחסו אלי כאל הורס שמחות סדרתי,
גם אני התרגשתי למקרא סיפור המבצע.

הצטרף24/07/2008
הודעות 414
31/08/2009 17:58

האמן לי נאור יקירי

אני את הכתובת שמכניס לפורומים

כי אני בטוח שיש בזה משהו מהסקרנות של כולנו

נכון שיש בזה המון מהמילים שאתה כתבת כאן

מלא צער וכאב לב,

אבל בשעת מעשה היו חייבים לעשות זאת

זה היה ניצחון זמני אתה חושב?

זה גם משהו

כי אם לא אז הפעולות האלו, המצב היה היום יכול להיות חלילה הרבה יותר גרוע,

נקוה ונתפלל שכבר נראה סוף לכל הסיפורים האלו,

ומה היא הדרך השלישית שאתה חושב שכן יצליח

מוזמנים ל-
פתגמים עשרת ימי תשובה             מתעדכן אחת ליום לפחות
פתגמים לחודש אלול ותשרי              מתעדכן אחת ליום לפחות
פתגם השבועי                             מתעדכן אחת לשבוע לפחות
 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל
או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה

הצטרף21/07/2008
הודעות 1,909
31/08/2009 22:08

תשימו לב כמה אחרי כמה זמן שוחררו הפרטים על מבצע נץ.

יכול להיות שהיה או יש כרגע מבצע שכזה,או מבצע שדומה לו, אולי נתפשה או פוצצה עוד אניית נשק בנוסח הקארין A  אבל אנחנו לא יודעים כעת את הפרטים על זה, או את עובדת קיום המבצע( בגל שזה קרה במים טריטורליאליים של מדינה שזה יפגע בטיב יחסינו עימה) .

מבצעים ששומעים עליהם בזמן אמת,או בצמוד להתרחשותם זה בד"כ מבצעים שנכשלים.

על המבצעים המוצלחים שומעים רק כמה שנים אחרי שהם קרו.

מבצע נועה היה חריג, כי את תוצאותיו אי אפשר היה להסתיר,ואי אפשר היה להתכחש לו.

 

לגבי מה ניתן לעשות?

נדרש, בעיני הדרך השלישית היא לשים אנשים עם ראש ויכולת הבנה על הכתפיים בעמדות מפתח.

שר חוץ,ושר ביטחון,וראש ממשלה, שמודעים להשלכות החיוביות והשליליות לכל דבר שהם עושים,ולא יחפשו להיות פופוליסטים, אלא יתוו את הדרך שלהם לעם ולא להפך.

הצטרף26/08/2009
הודעות 61
01/09/2009 00:20

ידידי האופטיקאי
זה לא כל כך יפה מה שאני הולך לעשות
כי אני לא מחזיק בבית על המדף תיק ובו מסמכים שמפרטים
את המתווה לסיום הסכסוך עם הפלשתינאים.
ואף על פי כן אני עומד להתפלמס עם ההצעה שלך.
אני מתנצל מראש.
כשאתה מציע להעמיד בראשנו "אנשים עם ראש ויכולת הבנה על הכתפיים…"
זה דבר בלתי אפשרי.
כי לכל אחד ההבנה שלו, האמונה שלו, הרגשות שלו, סדר היום שלו, הציבור שבחר אותו…
האם יש מן אדם שכזה, קר ונטול רגשות שיבחן את הסכסוך
ויוציא פלט פתרון שאין בלתו, שלא יהיו עליו עוררין, שיתקבל על כל הצדדים.
ובכל זאת אצרף כאן דעה שלי.
לדעתי צריך להתקדם לאט, לאט לעבר המטרה שהיא בעיני הפרדה בינינו לבינם.
אני הייתי מתחיל בקבלת הדרישה להפסיק כליל את הבניה ביהודה ושומרון.
אפילו את הבניה בירושלים הייתי מפסיק.
וממתין לראות מה ילד יום.
האם נוכל לקבל בתמורה נורמליזציה עם מדינות ערב שלא נמצאות איתנו בסכסוך ישיר.
קבלת הדרישה הזו היא בשלבים האלה הפיכה לחלוטין.
לדעתי חייבים לקבוע שלבים בוני אמון.
לא פעולה דרסטית אחת כמו הנסיגה מרצועת עזה והפקרת האזור לחמאס שהתבסס שם.
כן, אני הייתי מפסיק לחלוטין כל בניה ביהודה ושומרון, ועכשיו תנו לי הכרה…

הצטרף21/07/2008
הודעות 1,909
01/09/2009 23:45
naor:

ידידי האופטיקאי (אני מוחמא מזה שכבר כעת אני ידידך…)


זה לא כל כך יפה מה שאני הולך לעשות

(ממזמן אין קשר בין אסתטיקה לבין אתיקה, בניגוד לדעתו של אריסטו )
כי אני לא מחזיק בבית על המדף תיק ובו מסמכים שמפרטים
את המתווה לסיום הסכסוך עם הפלשתינאים.

(אם כן היית מחזיק פיתרון, והיית מוכן ללכת איתו ולרוץ לכנסת, אני מבטיח לך שהייתי בוחר בך)

ואף על פי כן אני עומד להתפלמס עם ההצעה שלך. (זכותך המלאה)
אני מתנצל מראש.
כשאתה מציע להעמיד בראשנו "אנשים עם ראש ויכולת הבנה על הכתפיים…"
זה דבר בלתי אפשרי.
כי לכל אחד ההבנה שלו, האמונה שלו, הרגשות שלו, סדר היום שלו, הציבור שבחר אותו…
האם יש מן אדם שכזה, קר ונטול רגשות שיבחן את הסכסוך
ויוציא פלט פתרון שאין בלתו, שלא יהיו עליו עוררין, שיתקבל על כל הצדדים.

אני מסכים עם חלק ממה שכתבת כאן.

ראשית, כל אחד חושב שהבעיות העיקריות וסדר העדיפויות הוא אחר מאשר השני. ברור שחוסן צבאי בראש סדר העדיפויות,אבל חינוך וצימצום פערים, וחוסן כלכלי ,מזגזגים ולא שדומרים על סדר קבוע,ועל תקציבים קבועים. )

(איני בטוח שאדם קר נטול רגשות ,יצליח להבין את המניעים של הסיכסוך הישראלי פלסטיני,ולכן איני בטוח שאדם כזה יוכל למצוא פיתרון. חלק ניכר מהבעיה זה הרגשות העזים והשליליים  שיש בכל צד כלפי הצד השני)

(גם אם האדם נבחר ומייצג את הציבור, זה לא מבטיח שייצג את הציבור שלו נאמנה. פינוי סיני למשל, בוצע בממשלת ימין.)

אם היה פיתרון נטול עוררין, נראה לי שמישהו כבר היה עולה עליו באחד הצדדים.

 

ובכל זאת אצרף כאן דעה שלי.
לדעתי צריך להתקדם לאט, לאט לעבר המטרה שהיא בעיני הפרדה בינינו לבינם. השאלה הגדולה, היא האם בכלל יש לבעלי ההחלטות את האינטרס להגיע לפיתרון מדיני כעת?

מבחינת החמאס, לדעתי הפסימית בלבד בהחלט לא. החמאס בנה את עצמו על רקע ההתנגדות לישראל. הן פוליטית והן כלכלית.

אם יכיר בה, יאבד את כוחו הפוליטי, ואת תרומותיו הכלכליות.

החמאס מחוייב אידיאולוגית להמשיך במאבק בישראל, שכן זו תנועה איסלאמית דתית.לפי האיסלאם, כל עוד א"י אינה בשליטה איסלמית, המאבק חייב להימשך.

החמאס גם יודע שככל שידחו את הפיתרון,ככה יש סיכוי גבוהה יותר להשיג לחץ בין לאומי שיגרום לישראל לוותר על יותר שטחים בהסכם,אבל גם אם יההי הסכם,הם ימשיכו לנסות להשיג את כל א"י.

ככל שידחו את ההסכם,ככה כף המאזניים מבחינה דמוגרפית תוטה לטובתם, מה שיבטיח יותר שטח.

נאור, אמנם הכל הפיך, אולם בעוד שעל הפלסטינים אין כמעט פיקוח וביקורת אם הם חוזרים בהם במשא ומתן, על ישראל יופעלו כל הזמן לחצים בין לאומיים וידרשו ערבויות שיופקעו מישראל באם תיסוג בה מהשלבים במשא ומתן בלי "סיבה מוצדקת " בעיני אותן מדינות שיתערבו במשא ומתן.

להזכירך, ירי מסיבי של רקטות על ישובי הדרום, ירי שיטתי וללא הבחנה ללב אוכלוסייה אזרחית במשך 8 שנים,לא היה סיבה טובה שתצדיק בעיני העולם את מבצע "עופרת יצוקה".

ובעוד על כל הפרה של ישראל חוקריםודורשים את כל החומר החסוי,למשל הפגזת האתר בסוריה, בקושי מוכנים לחקור את ההפרות של החיזבאללה של ההסכם שנקבע בסוף מלחמת לבנון השניה. יש פקחים שתפקידם למנוע ולאתר מצבורי נשק בדרום לבנון,אבל דרוש פיצוץ שלהם על מנת שהפקחים יאתרו אותם ויודו בקיומם, וגם אז, אין שום צעד ממשי מול וכנגד החיזבאללה ותומכיו.

 

אני הייתי מתחיל בקבלת הדרישה להפסיק כליל את הבניה ביהודה ושומרון.

אם תפסיק כליל את הבניה ביהודה ושומרון, הפלסינים לא יוכלו לבנות גם, בשטחי C , שכפופים לחוק הישראלי.מעבר לזה, זה רק יגרום לעוד מאחזים עלות לאזורים הללו, כי מבחינתם,הם הממשיכים של יישובי גוש עציון, או של יישובי חומה ומגדל.והרי האוכלוסיה היהודית והפלסטינית צריכה לבנות על מנת שיהיה פתרון דיור לריבוי הטבעי.
אפילו את הבניה בירושלים הייתי מפסיק.
וממתין לראות מה ילד יום.
האם נוכל לקבל בתמורה נורמליזציה עם מדינות ערב שלא נמצאות איתנו בסכסוך ישיר.

קבלת הדרישה הזו היא בשלבים האלה הפיכה לחלוטין. ( לא אחרי שנסוגים,ויש עלינו לחץ בינ"ל מהאו"ם,או מהמדינות שבמועצת הביטחון של האו"ם)
לדעתי חייבים לקבוע שלבים בוני אמון. (היו ויש כאלה,אולם האמון הופר בשיטתיות,גם אם הקלו זמנית באיזשהו מחסום לכבוד הרמדאן,והתוצאה היתה שגילו נסיונות פיגוע,או מטענים שניסו להבריח לישראל)

(אפילו אם זה משהו קטן כמו ספרי הלימוד הפלסטינים… לאחר שהוסר הפיקוח על התכנים,נמצאו ספרי לימוד ברוח אנטישמית ,וזה היה כאשר הרצועה היתה בשליטת הפת"ח, שזהו אירגון שאיננו דתי, אלא לאומני בלבד.)
לא פעולה דרסטית אחת כמו הנסיגה מרצועת עזה והפקרת האזור לחמאס שהתבסס שם.
כן, אני הייתי מפסיק לחלוטין כל בניה ביהודה ושומרון, ועכשיו תנו לי הכרה…
אם החמאס יכיר בישראל, זה יהיה הפרה של אמנת החמאס שנחתמה בשנות ה60. החמאס לעולם לא יוכל להכיר במדינת ישראל כמדינה לגיטימית , מהסיבות שכתבתי כבר קודם.

לגבי אותן מדינות, כל עוד המדינות הללו הן עם תנועה איסלמית חזקה, אף בהן יש זרמים שירצו שלא להגיע לנורמליזציה עם ישראל מסיבות אידיאולוגיות.

ירדן ומצריים בנורמליזציה עם ישראל, כי מודעים שאם יפרו את הסכם השלוםעם ישראל,יש חשש לנסיונות הפיכה חוזרים בהן מצד אירגונים פונדמנטליסטים שונים.הכרה בישראל, תקשה לממש את חזון סוריה הגדולה, וטישטוש הגבולות בין ירדן לבנון סוריה ומצריים.  וזה לצד אינטרסים כלכליים שונים בין ירדן וישראל,ואינטרסים מול איראן ביחסי ישראל מצריים.(לצד מסיוע צבאי אדיר מארה"ב)

 

כל הכתוב באפור, זו דעתי האישית  והפסימית שלי כאדם בלבד.

הצטרף26/08/2009
הודעות 61
02/09/2009 01:05

אופטיקאי ידידי (כן, ידיד לכתיבה בפורום)
ראשית אני מבקש להחמיא לך על הידע הנרחב שלך כפי שהוא בא לידי ביטוי בתגובתך.
אני חושש שאני לא נמצא כלל וכלל ברמה שלך.
אני למשל כלל לא יודע על אריסטו ועל דעתו שאין קשר בין אסתטיקה לבין אתיקה.
זה עבורי סינית.
בשלבים הללו של חיי אני לא הולך להתחיל עם אריסטו.
אני כפי הנראה לא בר שיח ראוי לך.
ובכל זאת אחרי ההקדמה הזו ולמרות שאני חושש שאשעממם אותך,
אני אנסה לנהל איתך שיח תוך שאני שואב עידוד מההתיחסות שלך לדברי

ומקווה שיתאפשר לי להמשיך בשיח איתך (למרות אריסטו).

אני מסכים איתך "שחוסן צבאי עומד בראש סדר העדיפות, ובאותה שורה החינוך, צמצום הפערים וחוסן כלכלי"
אני מצטרף לדעתך ש"חלק ניכר מהבעיה זה הרגשות העזים והשליליים  שיש בכל צד כלפי הצד השני"
נכון אמרת שהמנהיג לפעמים עושה "פליקלק" לאחור בניגוד לדעת הבוחרים. כמו בגין שנסוג מסיני, כמו שרון שנסוג מרצועת עזה. על הנסיגה של ברק מלבנון היה איזה קונצנזוס.
אני לא זוכר מה הרגיש הציבור כלפי הנסיגה של בן גוריון מסיני אחרי מבצע סיני.
אני מסכים עם כל מילה שכתבת באשר לחוסר האינטרס של החמאס בסיום הסכסוך (אלה אם נתן לו את המדינה שלנו על מגש של כסף), החמאס ניזון מהמאבק בנו.
החמאס יודע שהוא לא יקבל את מבוקשו, אבל זה לא אכפת לו כל עוד הוא יכול ללכד את השורות בקריאה לג'יאד.
הריבוי הטבעי הגדול שלהם לא יועיל להם בנגיסת שטחים מישראל. לדעתי הם יפנו לכוון מצריים.
יכול להיות שיופעל עלינו לחץ גדול לא לחזור בנו מהחלטה כמו הפסקת הבניה.
אולם לפי היכולת שלנו לעמוד כעט מול לחצים של המערב, נצליח לעמוד גם אז, כשעוד יתווסף לנו הטיעון שהערבים לא עמדו בהתחיבותם לנרמל איתנו את היחסים.
העולם לא הצדיק את מבצע "עופרת יצוקה" כי הם ה- Underdog הם החלשים המסכנים, להם לכאורה סיבה לגיטימית להילחם במי ששולט בהם.
כל צבא כמו צה"ל שיוצא בכל כוחו מול ארגון טרור "חלשלוש" שנטמע באוכלוסיה אזרחית יזכה לקיטונות של ביקורת.
בעניין הפצצת ניצני הכור הסורי, אנחנו לא סובלים מביקורת גדולה מצד מדינות העולם החופשי.
האם אנחנו לא יכולים להפסיק את הבניה ביהודה ושומרון בעוד הפלשתינאים יכולים להמשיך לבנות כרצונם?
איזה מן משוואה את מציג?
לדעתי ישראל יכולה להפסיק את הבניה ללא כל קשר לריבוי הטבעי ביהודה ושומרון.
אנחנו יכולים להחליט בתמורה לנרמול היחסים עם מדינות ערב מסוימות (אני לא מתכוון לסוריה) שזהו! אלה הם כרגע גבולות הישובים, הריבוי הטבעי ימצא את מקומו בנגב, בגליל בתל אביב ליד הבית שלי!!! יש דירה למכירה בבנין בו אני גר, נקבל בשמחה את הריבוי הטבעי של אריאל.
תפדאל, ברוכיםפ הבאים. אנחנו זקוקים לאנשים איכותיים בתל אביב.
אנחנו לא יכולים לצפות שהסכסוך יסתיים באחת!
זהו, לא ימצא עוד ערבי שיסתיר סכין או מטען נפץ.
אפשר לסיים סכסוך כזה באחת ??????????
זה ראלי לדרוש את זה בכלל ??????????????
אז הקלו במחסום ויש מי שניצל את זה לרעה. אז מה? צריך לתת לדברים האלה זמן.
צריך לראות את הלך הרוח של ההנהגה בגדה המערבית.
אני לא מדבר על נרמול היחסים עם סוריה בתמורה להפסקת הבניה. עם סוריה יש לנו בעיה ששמה רמת הגולן ושאיפתו של אסד לשכשך רגליים בכינרת.
זה חגיגה אחרת שלא שייכת לשיח הזה.
לדעתי צריך להיות לנו אינטרס מובהק לחזק את שלטונו של אבו מאזן.
כדי שלא נקום בוקר אחד עם עוד בית עם גג רעפים אדום עליו מרקדת דניאלה ויס ושליטה של החמאס גם בגדה.
כבר כתבתי כאן שככול שאנו מצליחים להכות בהם יותר הם הופכים קיצונים יותר.
שלשום עמדנו מול קסאמים על שדרות אתמול על אשקלון ומחר על תל אביב.
ככול שאנו מכים יותר בחמאס הטילים שלהם מגיעים רחוק יותר.
אז אולי נחדל מבניית בתים עם גגות אדומים נחזק את אבו מאזן וניתן צ'אנס להסדר כלשהו עם הפלשתינאים.
ככול ששסדר עם הפלשתינאים מתרחק אנחנו עלולים להיות אחראים גם על ההקצנה של מצריים כלפינו ובעקבותיה של ירדן.
גם בתוך מצרים רוחשת התנועה האיסלמית, האחים המוסלימים ועוד מרעין בישין מתחת לפני השטח.
כל כך מסובך… כמעט מייאש…

יום נעים לך.

הצטרף21/07/2008
הודעות 1,909
02/09/2009 21:59

נאור,ידידי

אם לא הייתי רואה בך בר שיחה עבורי,לא הייתי מגיב סעיף סעיף לדעתך, כפי שעשיתי.

זה שאין לך ידע נרחב ודוגמאות,לא אומר שאינך יכול להביע את דעתך, כפי שעשית כאן.

לא חייבים 3 דוגמאות על כל דבר, כדי להביא טיעון חזק או דיעה מבוססת.

אף אחד לא מחייב שעם ידע נרחב, יבוא גם הגיון בריא.

 

 

בנוגע לנקודה האחרונה שהעלית, בעניין דחיית הפתרון לסיכסוך,וההשלכות של זה על ירדן ומצריים, עלי לחלוק על דעתך, ואסביר מדוע:

במצריים ובירדן ישנם כוחות רדיקליים ופונדמנטליסטים. הם כבר ניסו לעורר הפיכות בשתי המדינות הללו.

גם אם ישראל תדחה את הפתרון של הסיכסוך, ירדן ומצריים יחלישו את כוחן השילטוני באם יסוגו בהם מהסכמי השלום עם ישראל וזה יחזק בהן גורמים קיצוניים איסלמיים שעלולים שוב לנסות לבצע הפיכה שילטונית.

זה עוד בלי הנזק הכלכלי של ירדן בגלל מפעלים ותעשיות בים המלח, ולמצריים בדמות סיוע כלכלי צבאי שמקבלת מארה"ב בעבור קיום הסכם השלום.

 

כל הרעיון במפת הדרכים, היה צעדים בוני אמון. הצעדים בוני האמון נכשלו.

אם ישראל תגיב ותנסה לחזק יותר מידי את הפת"ח, גורמים ערביים יטענו שישראל מנסה להחליש ולהתערב בעניינים הפלסטיניים הפנימיים, כפי שאיראן טענה כשמדינות באו והגיבו לתוצאות הבחירות בה.

 

אתה אומר שככל שנלחמנו חזק יותר, היכולות הצבאיות של החמאס השתפרו… אבל אתה ואני לא יודעים בוודאות מה היה קורה לולא הטלנו מצור ונלחמנו בהם.

צריך לזכור שמי שבשליטה כרגע זה חמאס, שכל בסיסו זה מאבק מזויין על כל ארץ ישראל,באמנתו.

 

מתנצל על עירוב התוכן מראש, מתוך דבריך בשירשור אהבתי את תגובתו של שר הביטחון אהוד ברק :

"

יש לי סימפטיה לברק, אני זוכר לו חסד הוצאתנו מלבנון,
בה הקרבנו עוד ועוד קורבנות בלי לזכות בדבר וחצי דבר.
למרות הביקורת על המעשה שהוגדר לאחר מעשה – בריחה.
ולמרות שחכמים אפילו יודעים לאחר מעשה לתת בבריחה הזו סימנים למה שהתרחש מאוחר יותר.
ולמרות שאף אחד מהחכמים ידע בשעתו להציע פתרון אחר
לקורבנות היומיומיים.

"

אותם קרבות יומיומיים, נקראים באנגלית LAC- בעברית זה נקרא עימות בעצימות נמוכה.

זה לא קרב של צבא מול צבא,אלא קרב של צבא מול קבוצת גרילה. (מלחמת ויטנאם, היפנים באי איווג'ימה נניח במלחמת עולם שניה , הלוחמה באפגניסטן,הלוחמה במלחמות הלבנון, וגם עופרת יצוקה.)
בגלל שזה מצב של צבא סדיר נגד קבוצות גרילה וצבא שלא ברורה ההיררכיה שלו, ואין לו מוצבים ברורים שניתן לתקוף בלי לפגוע באוכלוסייה אזרחית, זה מאבק שקשה לכל מדינה להתמודד מולו.

כולל לארה"ב, שפשוט נסוגה מויטנאם, ומתקשה באפגניסטן ובעירק.

אין פתרון קסם ללוחמה שכזאת,אבל לישראל בניגוד לארה"ב אין את היכולת לוותר במאבק, ולאמר שיעשו כרצונם בשטח הזה. אין לנו עומק אסרטגי של חצי עולם, אלא הם צמודים אלינו,והם שכנים מעצבנים.

 

הצטרף21/07/2008
הודעות 1,909
03/09/2009 22:10

נאור, ידידי היום נתקלתי בתשובה לשאלתך על הבניה בשטחים…

"

האם אנחנו לא יכולים להפסיק את הבניה ביהודה ושומרון בעוד הפלשתינאים יכולים להמשיך לבנות כרצונם?
איזה מן משוואה את מציג?
לדעתי ישראל יכולה להפסיק את הבניה ללא כל קשר לריבוי הטבעי ביהודה ושומרון.

"

מתוך דיון של בג"ץ: למה לא אוכפים את החוק נגד פלסטינים?

דברי השופטת עדנה ארבל: "איך קרה שרק שלושה צווי הריסה אושרו ל-50 מבנים בלתי חוקיים? "משנת 96' – 14 שנה? אני חושבת שלכל הדעות זה מוגזם".

לכתבה המלאה

מה דעתך? Comment

