כי גרים הייתם בארץ מצריים

 

12/07/2009 20:03

לפי שמות פרק כ"ב פסוק כ : " וגר לא-תונה ולא תלחצנו כי-גרים הייתם בארץ מצרים"

מה דעתכם לאור הפסוק הזה, את היחס שיש לנו היום בחברה, כלפי העובדים הזרים שחיים בישראל?

ח"כ הורוביץ, מציע לשנות את החוק לגבי גירוש  ומעצר שוהים בלתי חוקים בארץ, ולמנוע מעצר של קטינים מתחת לגיל 14,  עד לגירושו מהארץ ,כפי שילד בעל אזרחות ישראלית אינו במעצר בכלא עד למשפטו.

מה דעתכם על זה ?(על הצעת החוק)

הם לפי דעתכם, העם היהודי צריך להיות יותר מוסרי  ביחסו כלפי העובדים הזרים שנמצאים בקירבנו, או שלא?

 

 

14/07/2009 07:14

קח את הפסוק הזה ותתרגם אותו מילה מילה

נסה להתארח במדינה הזאת, ונסה את הקבלת פנים שלהם.

אחד הסמנים של עם ישראל, שהם יודעים להחזיר ולהכיר טובה,

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

 

8 תגובות בנושא “כי גרים הייתם בארץ מצריים

הוסיפו את שלכם

  1. עברו כבר כמה שנים, אבל השאלה הזאת עדיין רלוונטית ואקטואלית בישראל גם כיום. לכן, אני מוצאת שיש טעם להשיב, גם עכשיו ולאחר זמן כה רב, לנדרש.
    בסלנג הישראלי כבר שנים כשאומרים "פיליפיני" הכוונה לעובד זר בכלל, מכל מקום שהוא בעולם – ובפרט אסיה. האמת יש כאן הרבה מאד עובדים0 זרים שהם מהפיליפינים. אבל האם יחסו של העם היושב בציון באמת מעיד על הכרת הטובה שלו?

    אני מתכוונת לזה –

    אהבתי

    1. לאקי איסור ההונאה הוא כללי ואסור להונות יהודי ולא גר

      אני מניח שאם נקפיד לא להונות איש את אחיו אז גם את הגר יהיה יותר קל לא להונות.

      לאקי יקירה בבקשה שימי לב ל דקה 11:50 מה נאמר שם …. התנאי להבאת היהודים לפיליפנים הוא שהם לא יהיו נטל כלכלי על המדינה
      אם ניישם אותו תנאי כיום נחשב לגזענים.

      עם כל זה יש להכיר טובה אבל לא כאשר זה יביא לפגיעה במדינה מה עוד שאין שם ממש שואה היום כמו באירופה .

      צריך להיות מוסרי אבל לא צבוע(איפה הורביץ כשזה מתנחלים) ולא עד מצב שאתה פוגע באזרחים שלך כי איפה המוסריות כלפי אזרחך ?

      אהבתי

      1. 1. יש איסור מפורש מן התורה להונות גר, המופיע פעמיים – ראה כאן – http://www.daat.ac.il/mishpat-ivri/skirot/207-2.htm
        2. שמתי לב לפרט הזה, והוא מובן מאליו לכל מי שיודע שהפיליפינים הפכה למדינה ריבונית רק אחרי מלחה"ע ה-2, וכי בתקופה שבה הדברים נאמרו ונעשו היא היתה שטח אוטונומי בשליטת ארה"ב – מדינה אשר החזירה ספינות פליטים יהודים אל אירופה אל מוות בטוח.

        אהבתי

        1. לאקי נכון יש איסור להונות את הגר

          אולי לא ניסחתי טוב, איסור הונאה הוא בכלל ובפרט גם לגר בכדי שלא יבוא לזלזל בו כי הוא זר שהתגייר וכאילו הוא במעמד נמוך , ולכן אל תשכח שגם אתה הייתה פעם במעמד נמוך במצריים עבד.

          אסור להונות את האישה את העובד את החבר

          אבל זה מצטלם טוב לדבר על זרים . מה עם אלה שנפגעים מהם , כתוב גם, עניי ערך קודמים .

          צריך איזון ולא לשים את הזרים לפני אחיך כאשר אחיך זקוקים לך

          http://www.halachayomit.co.il/displayRead.asp?readID=282

          אהבתי

      2. הינדיק,
        העלאת סיפור הפיליפינים התייחסה לעניין הכרת הטוב.
        לגבי האיסור להונות גר – בתלמוד פירשו שהכוונה למי שהתגייר, ואילו אבן עזרא פירש שהכוונה לזר. האיסור על עם ישראל להונות איש את עמיתו מופיע במקום אחר, התורה הפרידה בין שני האיסורים ואף חזרה פעמיים על האיסור להונות את הגר, בכל פעם בהקשר אחר. הכתוב אינו חוזר על עצמו, אלא מדבר על איסור אישי להונות הגר ואיסור על החברה היהודית כחברה להונות את הגרים שבתוכה.
        עניי עירך קודמים אינו יכול להתיר איסור מן התורה.
        כשם שיש לשפוט בלוא משוא פנים וביושר בין עני לעשיר, יש לשפוט בלא משוא פנים וביושר בין יהודי לגר, או זר, כי כך ציוותה התורה.
        כלומר, העדפת עניי עירך בהקשר זה אסורה במפורש בתורה.
        לתשומת ליבך.

        אהבתי

        1. לאקי לא אמרתי שצריך להונות משהו .

          התייחסתי לפתיח שאין קשר בין הונאת הגר המעצר שוהים בלתי חוקים בארץ, ושל קטינים מתחת לגיל 14, עד לגירושו מהארץ .

          המעצר אינו הונאה הגר ואני צריך לדאוג לאזרחי לפני התרת שוהים בלתי חוקיים

          אהבתי

          1. אם הפיליפינים היו נוהגים כך בזמן מלחמת העולם השניה ולאחר מכן בהצבעת האו"ם על האם תוקם מדינת ישראל, אולי שנינו לא הייינו זוכים לדון בזה כאן. הם הושיטו עזרה גם כאשר זה היה עלול לפגוע באזרחי הפיליפינים. בעוד ארה"ב נקטה בעמדה שאתה הצגת והחזירה אוניות פליטים לאירופה, הפיליפינים – על אף שהיו אוטונומיה חלקית בשליטת ארה"ב, ההינו לנהוג אחרת

            אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: