חילוניים מול דתיים ויחסם ליום כיפור וליום השואה

 

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
29/04/2009 22:03

עשרות אנשי נטורי-קרתא התקבצו  בכיכר השבת בעיר, סמוך לשעה 10:00  ועם הישמע הצפירה לזכר הנספים החלו לחצות את הצומת במקום כמה פעמים כשהם חוסמים את הכביש.הם נשאו שלטים שמוחים על יום השואה הציוני, ואף התעמתו עם עיתונאים ועוברי אורח סביב היום.

כיכר השבת גובלת בשכונות 100 שערים וגאולה .עם זאת יש בה עסקים שונים ומגוונים.היא מפגש של הרחובות הבאים: מלכי ישראל ,רחוב מאה שערים, רחוב שטראוס ,רחוב ישעיהו ,רחוב יחזקאל .

האם אותכם זה מקומם כמו אם חילוני היה נוסע בכיכר השבת לאחר כניסת השבת, או ביום כיפור?

(ברור לי שיום הזיכרון חשוב להרבה חילונים כמו שלאדם דתי חשובה השבת, ובעיני חלק מהחילוניים יום הזיכרון חשוב כמו יום כיפור אם לא יותר, ולכן הבאתי דוגמאות אלו.)

כמו כן ברור לי שאם חילוני היה נוסע בכיכר הזאת ביום שבת או ביום כיפור, הוא היה מקבל תגובות נזעמות ואולי אף היו נוקטים כלפיו באלימות פיזית.

פעילי עמותת חופש שנכנסו לבית שמש ובידם עלוני הסברה , חטפו מכות מתושבי השכונה, שברובם נטורי כרתא.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
30/04/2009 07:07

 איזה מין חרדי זה שבמופגן לא נשמע להוראת רבנים, כולל הרב הפרטי שלו (במקרה הזה – האדמו"ר מסטמר)? – זה לא חרדי, זה בריון!

ומאחר שנציג נטורי קרתא התחבק עם אחמדינג'אד בכנס הכחשת השואה שערך בטהראן לפני כמה שנים, לעניות דעתי – – ההתנהגו הזאת בכיכר השבת מוכיחה שלכל  הקבוצה הזאת המתכנה "נטורי קרתא" יש להתייחס בהתאם: כאל מכחישי שואה! עוכר ישראל גרוע מצורר, טעו כשהתחשבו במשפחתו של אותו חובב חיבוקים – תראו איך מתנהגים החברים שלו.

הצטרף 07/10/2008
הודעות 67
30/04/2009 08:35
אופטיקאי מדופלם:

עשרות אנשי נטורי-קרתא התקבצו  בכיכר השבת בעיר, סמוך לשעה 10:00  ועם הישמע הצפירה לזכר הנספים החלו לחצות את הצומת במקום כמה פעמים כשהם חוסמים את הכביש. איך בדיוק חוסמים כביש שאין בה תנועה כלל באותו שעה? לכתב הפתרונים……….. הם נשאו שלטים שמוחים על יום השואה הציוני, ואף התעמתו עם עיתונאים ועוברי אורח סביב היום.

כיכר השבת גובלת בשכונות 100 שערים וגאולה .עם זאת יש בה עסקים שונים ומגוונים.היא מפגש של הרחובות הבאים: מלכי ישראל ,רחוב מאה שערים, רחוב שטראוס ,רחוב ישעיהו ,רחוב יחזקאל .

האם אותכם זה מקומם כמו אם חילוני היה נוסע בכיכר השבת לאחר כניסת השבת, או ביום כיפור?

(ברור לי שיום הזיכרון חשוב להרבה חילונים כמו שלאדם דתי חשובה השבת, ובעיני חלק מהחילוניים יום הזיכרון חשוב כמו יום כיפור אם לא יותר, ולכן הבאתי דוגמאות אלו.)

לאלה, אני עונה בסיפור על הרב נויגרשל שנשאל פעם על הנוהג שחרדים לא עומדים דום בצפירה (חובה לציין שהשאלה נשאלה בצורה קנטרנית ולכן גם התשובה היתה בהתאם, בניגוד לשיטתו האמיתית שיש לעמוד ברחוב בעת הצפירה) וענה בשאלה, האם עמידת דום היא מצוה? בוודאי ענה השואל, אם כך, הרי שאני חילוני! ענה הרב…….

כמו כן ברור לי שאם חילוני היה נוסע בכיכר הזאת ביום שבת או ביום כיפור, הוא היה מקבל תגובות נזעמות ואולי אף היו נוקטים כלפיו באלימות פיזית.

פעילי עמותת חופש שנכנסו לבית שמש ובידם עלוני הסברה , חטפו מכות מתושבי השכונה, שברובם נטורי כרתא.

כל הדוגמאות שהבאת כאילו מצדו השני של המטבע הם בעצם אותו הצד של אותו מטבע וכפי שאסביר להלן.

ברור לך שנסיעת חילוני בכיכר השבת ביום השבת או יום כיפור הוא מעשה קנטרנית נטו?

ברור לך שחלוקת עלוני הסברה של עמותת חופש הוא מעשה קנטרני?

יופי! הגעת למסקנה נכונה, עכשיו אגלה לך עוד, שגם "פסטיבל" צילום ההליכה בעת הצפירה בכיכר השבת היא המשך ישיר לאותה קנטרנות ותו לא.

כבר כתבתי באשכול הקודם שאני פתחתי, שאילו התשקורת (זה לא טעות כתיב…..) היתה נמצאת בשכונות החרדיות ומסקרת את החדשות השוטפות של המגזר הזה והיתה מסקרת גם את אי העמידה בעת הצפירה ניחא, אבל כאשר יש התעלמות מוחלטת, וגם כאשר נאלצים בלית ברירה להתייחס זה בצורה מינורית קרירה ומנוכרת, סתם דיווח יבש במינימום המוכרח, ופתאום כאן שנה אחרי שנה, אותו צלם, אותו כתב, אותם מצולמים ואותו סיפור? את מי בדיוק זה מעניין? למי מחדשים פה משהו? מה המטרה ומה התועלת?

זאת ועוד, וזה העיקר, האם אני צריך לספר לך על הפגנות פלסטיניות שקטות שהפכו לסוערות ברגע שהם הבחינו במצלמות התשקורת? האם אתה לא מבין שיש כאן ריאקצי'ה מכוונת להתגרות מכוונת? הרי ברור וידוע לכל, שאילו התשקורת לא היתה מגיעה, לאף אחד לא היה אינטרס לצאת לכיכר השבת בצורה מתוכננת, ואף אחד לא היה הולך שם, הרי עובדא הוא שרוב האנשים הנמצאים שם בעת הצפירה עומדים, ההולכים  היחידים הם אלה שבאים עם השלטים  ומסתובבים בכוונה תחילה בכביש, האם לא ברור שזה מתוכנן בדיוק כמו שהצלמים מתוכננים מראש? אני יודע שהתשקורת תגיע, וזה מרגיז ומקומם אותי שאתה בא לחפש אותי בקלקלתי כאשר שנינו יודעים כמה אנחנו באמת מענינים את התשקורת לאורך כל השנה, אז אם אתה רוצה להתרגז, אז כך את זה במנה גדושה!. כל ההולכים והמפגינים האלה לא היו הולכים ולא היו מפגינים לולא ההתגרות המיותרת הזו.

 ועכשיו לעיקר העיקרים, השוויית את יום השואה/זכרון לשבת ויום כיפור, האם נראה לך שאיזה אדם דתי/חרדי יחלל שבת או כיפור רק בכדי להוכיח ולהראות לעולם שגם השני עושה כך? האם יש אבסורד גדול יותר מזה? אם היום הזה קדוש ויקר לי באמת, אני אשמור עליו מכל משמר, אם יש לי אומץ ולב אנסה לשדל ולשכנע גם אחרים להבין את קדושת היום ולקיימו כמוני אבל מכאן ועד שבעצמי אחלל את השבת או כל יום מקודש אחר, כי אני רוצה להוכיח לעולם שגם השני לא עושה זאת, ועוד יותר כאשר ברור שזה לא ישנה את התנהגותו וייחסו של השני, זה יותר מראה כמה חשיבות וקדושה אני באמת מייחס ליום זה….. וכאשר אני יודע שבמעשה זה אני אגרום לאנשים לצאת לרחוב ולעשות דוקא יש כאן גם ענין של הכשלת הרבים, וגרימת חילול השם נוראי מצד המחלל עצמו.

וגם את זה כבר כתבתי באשכול הקודם, לכתב/צלם אין דרך אחרת לזכור, ואם באמת הקדושים כל כך קדושים ויקרים לו,  איך הוא יכול להרשות לעצמו לחלל את הרגע המקודש הזה (מבחינתו כמובן) רק בגלל מקצועו ותפקידו? האם ראית איזה בעל מקצוע דתי מחלל את השבת בגלל מקצועו אם לא מדובר בפיקוח נפש?

לכן המסקנה שלי הוא, א, ההשוואה בין קדושת השבת/כיפור, לבין יום השואה/זכרון, אינו דומה כלל וכלל, שעם כל הקדושה בה אצל החילוני, בכל זאת התנהגותו מוכיחה כאלף עדים שזה פחות מאשר השבת אצל הדתי, ב, לא ההולכים כמחאה על זה שבאים לכפות עליהם התנהגות הזרה לרוחם ולאורח חייהם, לא ההולכים כמחאה על שבאים להתגרות בהם בכוונה תחילה עם המצלמות והמקרופונים, מחללים את יום השואה/זכרון, אלא דוקא אותם כתבים/צלמים, הבאים לרקוד על הדם תוך כדי רמיסת מה שאמור להיות הכי קדוש ויקר מבחינתם. אבל האמת שיום השואה/זכרון, איננו קדוש אצלם כלל!, הם בסך הכל ציניקנים מרושעים המנצלים את קדושת היום לרבים, לנגח בו את אלה שלא רואים שום קדושה ביום זה, הם יושבים מהצד בחיוך שטני ונהנים איך אלא באלה מתגוששים, אלא באלה, מקללים אלא באלה מבזזים, ומבחינתם זאת ההצלחה הכי גדולה  שלהם?  קדושה? זכרון ? כבוד לזולת? לא בבית ספרם!

יש עוד מה לכתוב  בענין, אבל לא כאן ועכשיו הזמן והמקום לזה.

הצטרף 07/10/2008
הודעות 67
30/04/2009 09:04
LuckyHunch:

 איזה מין חרדי זה שבמופגן לא נשמע להוראת רבנים, כולל הרב הפרטי שלו (במקרה הזה – האדמו"ר מסטמר)? – זה לא חרדי, זה בריון!

שתי טעיות יש בשורה הנ"ל, א, האדמו"ר מסאטמאר לא קשור לכל הסיפור הזה כלל וכלל, ב, לא הם הבריונים במקרה זה, אלא הצלמים הכתבים, ראי הודעתי הנ"ל ותקבלי הסבר.

ומאחר שנציג נטורי קרתא התחבק עם אחמדינג'אד בכנס הכחשת השואה שערך בטהראן לפני כמה שנים, לעניות דעתי – – ההתנהגו הזאת בכיכר השבת מוכיחה שלכל  הקבוצה הזאת המתכנה "נטורי קרתא" יש להתייחס בהתאם: כאל מכחישי שואה! עוכר ישראל גרוע מצורר, טעו כשהתחשבו במשפחתו של אותו חובב חיבוקים – תראו איך מתנהגים החברים שלו.

אין וויכוח לגבי הקשר בין נטורי קרתא לבין אירן, אבל יש ויש וויכוח על הקשר בין שני הדברים, ושוב ראי תגובתי לעיל, אין כאן הכחשת שואה, ואין כל קשר בין זכרון השואה להפגנה נגד "שופכי דם" הבאים לתת להם במה.

הצטרף 07/10/2008
הודעות 67
30/04/2009 13:12

ומה דעתו של העיתונאי אמנון לוי בענין? שמעו כאן:

http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=10624

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
30/04/2009 13:18

 יאחצל היקר,

בקריאה ראשונה של דבריך עוד חשבתי שבטח בקריאה שניה כבר יצוצו אצלי אי אילו הסתייגויות. בין הקריאה הראשונה לשניה גליתי מושג חדש, שלא היה ידוע לי קודם – ומן הסתם מוכר לך מזמן. לא שלא שמעתי המילים, אבל משמעותן המעשית נסתרה מעיני – עד היום. לא עוד, בזכות ניוזטארט: יום אידם

בהקשר לדיון שלנו כאן, שמתי לב במיוחד לתגובות 2,4,7,8,17,19,24. אבל תגובה 13 היתה לי תמרור שהחזיר אותי לדרך שלי, שהיא לא רק שלי – לשמחתי: אני מצטרפת ליוזמה! ואתה?

אז אין לי שום הסתייגויות. יש לי רק שתי מילים לומר לך:

אתה צודק!

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,914
30/04/2009 13:30

 יאחצל הזריז,

הספקת להעלות הודעה נוספת בזמן שכתבתי וערכתי את זו שלי Smile

המממ – אתה רואה, גם אתה לא לבד: אמנון לוי אומר בדיוק את מה שאתה אומר בשרשור שפתחת על ימי הזכרון, והוא חילוני.

אז מה אתה אומר – יש לנו, היהודים, תקנה?

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
02/05/2009 22:00

יאחצל… לא חייבים שתהיה תנועה בצומת, על מנת לחצות או לחסום אותה.

עצם המעבר שלהם הלוך ושוב על הצומת, וזה לא משנה אם על מעבר החציה או שלא, זה מה שמונע תנועת מכוניות על הצומת, כל עוד הם עוברים על הכביש.

יכול להיות שיש מכוניות על הצומת, נהגים שהצפירה תפשה אותם בנסיעה, שעצרו בצומת,אולם גם כשהצפירה תיגמר,הם חסומים על ידי קבוצת הדתיים, שחוצים את הצומת.

איני יכול לבוא ולאמר בוודאות אם יש בצומת מצלמות לצורך תיעוד עבירות תנועה או שלא, אולם במידה ויש, אין צורך בנוכחות העיתונאים בכיכר על מנת לתעד ולסקר את התנהגות החרדים,ולכן אני קורא לעיתונאים לא להגיע לכיכר השבת ביום השואה וביום הזיכרון בשנה הבאה, אלא להסתפק בצילומים של מצלמות הצומת.

במידה ולא יהיו שם עיתונאים,ואותה קבוצה גם שנה הבאה תמשיך במעשיה, גם בלי העיתונאות שמתריסה כנגדם ומחפשת אותם בציציות, לא תוכל לבוא ולאמר שהם חיפשו חשיפה או התעצבנו על העיתונאים שבאים לחפש אותם, אלא פשוט נוהגים ככה גם בלי שיתריסו בהם.

הצטרף 07/10/2008
הודעות 67
02/05/2009 23:19

 ידידי, א, אין מצלמות תנועה שם.

ב, אני עברתי כבר 26 ימי שואה/זכרון בירושלים, וזה ריטואל החוזרת על עצמה מידי שנה בשנה, כך שגם בלי מצלמות תנועה זה כבר נוהג קבוע, אלא באים לצלם ואלה הולכים בהפגנתיות, ואם לא יגיעו שנה אחת המפגינים לא ידעו מזה, כי הם כבר רגילים שהם כן נמצאים, ואילו הציבור לא ידע  שהם הלכו כי המצלמות לא צילמו אותם, :-).

ג, בין כך ובין כך, כאשר אנחנו יודעים בבירור שרוב הציבור נוהג לפי הכללים מחד, לצד דרכי זכרון עצמאיים מאידך, אין מקום להעמיד ציבור זה או אחר במבחן.

ד, גם לגבי העיתונאים, הרי ברור לשנינו שמטרתם הוא אחת להכפיש ציבור שלם, וזה מעשה אשר לא יעשה, א, כי כאמור רוב הציבור אינו נוהג כך וגם הם יודעים זאת, ולהראות קבוצה שולית כמייצג זה מעשה פסול (בלשון המעטה), ב, הם לא ישנו את המציאות בדרך זו, אז בשביל מה לעשות זאת?

תוסיף לכך את מה שכבר ציינתי שזה מבזה ומשפיל אותם יותר ממה שהם מנסים להשפיל אחרים ועל זה הם כלל לא חושבים.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,746
05/05/2009 21:49

העיתונאים צילמו את מה שהם ראו. לא נראה לי שעיתונאי שאינו ירושלמי יסע עד אליה,על מנת לצלם כמה חסידים מפזזים בצפירה  ביום הזיכרון.

בת"א  ביום השואה, העיתונאים תיעדו אנשים שנהנים בחוף הים. אולי תגיד שגם פה רק בגלל הצלמים, כלל הציבור מגיע מדי שנה לחוף הים בבגד ים, רק כדי לזכות בחשיפה ובצילום חינם בעיתון?  (הופיע כשער של עיתון גדול, לצערי לא זוכר מאיזה עיתון. ראיתי את הצילום שלו בטלוויזיה, בתוכנית של רינו צרור ששודרה בערוץ 23 אתמול. )

 כעת מענה רציני יותר:

נטורי כרטא רק מסיבות אידיאולוגיות, בגלל שאינם מכירים בזכות קיומה של מדינת ישראל, הם אינם חושבים שהמדינה ראויה להגנה, ומבחינתם כל אדם שנופל בגלל שניסה לבנות פה בית לאומי, זה רק סימן עבורם לזה שהמדינה הציונית אינה רצויה כאן, ואינה בעלת זכות קיום.הם אינם מכירים ביישות הזאת מדינת ישראל, אינם מקבלים ממנה כסף, מסרבים להוציא תעודות זהות, התקשורת החילונית לא מעניינת אותם. הצלמים לפי כך,לא מעניינים אותם. הם רוצים לשכנע את מי שמולם, החילונים בזה שהצפירה היא מיותרת, ושלא צריך לעמוד בה או לכבד אותה , בגלל שהיא מסמלת כבוד עבור הנופלים שבאו לחיות כאן, ולפתח מדינה שאין לה זכות קיום.

לתמונות מתהלוכת נטורי כרטא ביום הזיכרון, ליחצו כאן.

הצטרף 07/10/2008
הודעות 67
05/05/2009 23:59

א, בפעםהמי יודע כמה אחזור ואומר, חוף הים זה מקומו הטבעי של הצלם (ולדעתי גם שם זה לא מוצדק שלא יעמוד דום וההסבר ראה באחד ההודעות הקודמות), כיכר השבת לא רואה צלמי עיתונות מכל סוג שהוא מיום השואה ליום השואה, וזה יוצר הבדל גדול.

ב, דומני שאין הרבה אם בכלל אנשי נטורי קרתא שלא איבדו בני משפחה בשואה, ועובדא הם לא עומדים ביום השואה בדיוק כמו שלא עומדים ביום הזכרון, ולשיטתם (ובנקודה זו גם לשיטתי) כל הפרדה בין הקדושים של השואה לקדושי יום הזכרון זה להפלות בין דם לדם דבר שאותי מקומם מאוד. אז מה שטוב לסבא וסבתא שלי למה שלא יהיה טוב מספיק גם לגבי קדושי יום הזכרון?.

ג, אי עמידת דום בגלל אי נתינת כבוד לנופלים זאת טענה שיקרית שבדיוק אותה מנסים הצלמים להעביר דרך התמונות, כנראה שלצערי הם הצליחו לפחות במידת מה גם אצלך.

ד, האם ידוע לך כמה איש מונה קבוצת נטורי קרתא? אם היית יודע היית מתבייש שאתה נותן  להם בכלל במה כל כך רחבה ורצינית, אילו היו מתעלמים מהם הם לא היו קיימים כלל זכות הקיום היחידי שיש להם זה התשקורת המעניקה להם במה. וחבל.Sad

הצטרף 22/07/2008
הודעות 5,941
06/05/2009 00:08

 אופטיקאי ערב טוב לך.

אני קורא את דבריך וזה לא חדש. הרשה לי לאמר לך שבחרת לך להסתכל על קבוצה מיוחדת שאף אחד לא מכיר בה ולא מייצגת אף אחד חוץ מעצמם. בעיניהם גם הליטאים והחסידים משולים לכופרים.  אז בקיצור לא שווה להתייחס

מודעות פרסומת

4 תגובות על ״חילוניים מול דתיים ויחסם ליום כיפור וליום השואה״

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s