table

חדר האוכל של הקהילה

23/01/2009 01:57

החכם חנוכה גאה להזמין: אתמול בשעות הקטנות של הלילה, הסתיימה הבניה וסוף סוף נפתח חדר האוכל של הקהילה.

זה המקום לגירויים קולינרים שיביאו אותנו כן לנסות בבית, (לבשל, לאפות, להקפיץ על מחבת).

אז אני מבינה שכבר ברור, זה המקום להמליץ על: מתכונים לשבת, לחגים וליום חול וכן המקום להביא מאמרים בנושא העשויים לעורר עניין ואולי דיון בין החברים.

 אז שיהיה המון: בתאבון

                                                                                                                  

23/01/2009 18:10

לכבוד השבת: לחם צימוקים דבש וקינמון

500 גר' קמח לבן
25 גר' שמרים
1/2 כפית מלח מחוקה
1 כפית קינמון
1/4 כוס דבש
100 גר' צימוקים
כ250 גר' חלב 3% + מעט חלב להברשה
אופן ההכנה:
בקערה מערבבים את הקמח, והשמרים.מוסיפים את המלח.

מוסיפים את הקינמון, הדבש והצימוקים ומערבבים.
מוסיפים את החלב בהדרגה רק עד שמתקבל בצק לא דביק ונח לעיבוד.
מעבירים את הבצק למשטח העבודה ולשים עד שמתקבל בצק גמיש וחלק.
מניחים בקערה מכוסה ומחכים שיתפח במשך שעה בטמפרטורת החדר.

לאחר המנוחה יוצרים מהבצק את צורת הכיכר הרצויה ונותנים מנוחה לתפיחה במשך שעה נוספת.
מברישים בחלב.
בתנור שחומם מראש ל190 מעלות אופים כ-35 דק'.
הלחם מוכן כאשר צבעו חום כהה ובדפיקה על חלקו התחתון נשמע קול חלול.

 

 

24/01/2009 18:27

פיצה על בסיס מלאווח:

מצרכים:

לבסיס: מלאווח

לרוטב: למי שאין לו כוח להשקיע, קטשופ.

למי שיש לו כוח להשקיע: רסק עגבניות (2-3 כפות), חצי בצל, פפריקה מתוקה (כף), מלח ופלפל שחור (לפי הטעם).

תוספות: לפי הטעם, טונה, גבינה צהובה, זיתים, פטריות, עגבניות וכו'.

אופן ההכנה:

הרוטב: חותכים את הבצל לחתיכות קטנות ושמים אותו בסיר קטן על אש בינונית לכמה דקות עד שהוא מתרכך (נהיה שקוף). אח"כ מוסיפים את הפפריקה ואת רסק העגבניות (הכמות תלויה בכמה רוטב אתם רוצים), מלח ופלפל לפי הטעם וכמות של

מים רותחים שתתן לכם רוטב לא סמיך מידי ולא דליל (לפי העין).

שמים בתבנית של התנור נייר אפייה וכמה מלאווחים קפואים שרוצים (ושיש מקום בתבנית). מורחים על הבסיסים רוטב או קטשופ (מה שבחרתם). ומוסיפים את התוספות שבחרתם. מחממים בתנור על חום מקסימלי לרבע שעה בערך ( עד שמשחים) וזהו, מוכן.

בתאבון.

 

25/01/2009 00:37

 יסמין,

אחלה נושא!

אני רואה שאף אחד עוד לא העלה כאן א ה"תותחים הכבדים" – כלומר המתכונים המנצחים של אניני טעם מבינים….

אז בבקשה – משהו טעים וקל שמצאתי פעם כטוקבק איפשהו – לכתבה על ארוחות ביניים או ארוחות 10 בריאות, משהו כזה. לא ניסיתי להקפיא, כי זה פשוט מתחסל מהר.

מתכון פשוט למאפינס גבינה

100 גר' בולגרית
100 גר' גבינה צהובה (בתכלס, גם כל גבינה אחרת שיש בבית ..)
1 שמנת
 חמוצה
כוסות קמח תופח
1/3 כוס שמן 
3/4 כוס חלב
קצת מלח
מערבבים הכל ושופכים לתבנית סיליקון (לא נדבק ויוצא צ'יק צ'ק), אפשר סומסום למעלה
ובגדול אפשר להוסיף זיתים, קצת קטשופ למי שאוהב (אצלי הם אוהבים רק גבינות)
אופים בחום 180 מעלות כמחצית השעה (עד שזה זהוב חום)
יוצא 10.
אחלה ארוחה לשבת בבקר עם סלט 

*לא לשכוח שמאפינס אופים בתבנית שקעים או תבניות אישיות קטנות Geeked

 

25/01/2009 01:33

למזלי אני מאד אוהבת את המטבח הפיליפיני ולמה למזלי? משום שגרה איתי בחורה פיליפינית נחמדה בשם תרזה. לא יכולתי להביא לכם מתכונים מפורטים משום שכפי שודאי הובן לא אני היא המבשלת אבל הבאתי כתבה שבה מוזכרים המאכלים העיקריים שלהם. מבין המאכלים אני ממליצה בחום על: הפנסיט נודל, לומפיה (סוג של אגרול). כמו כן היא אכן מבשלת פסטה מאוד טעימה בעירוב של חתיכות של נקניקיות.

בנוסף גם את האורז עם הירקות אני אוהבת (בעיקר אננס), בכתבה לצערי תבשילי האורז אינם מצויינים, בקיצור היא בשלנית לא רעה בכלל ויש כמה ששמחים מאד על כך שסוף סוף אני לא עומדת בפיתוי, אני אמנם נהנית לאכול, אבל עצם העלייה במשקל מעוררת בי תחושות לכאן ולכאן. על כן הגעתי עם עצמי לפשרה: אני עדיין נהנית מהטעמים, אך כל מנה היא מפחיתה ברבע מהכמות שהייתה מגישה לי בהתחלה.

עוד מאכל נחמד (אני אוהבת את זה בתור מילק שייק)- אבוקדו עם סוכר וחלב.

הערה: לכל מי ששומר כשרות ודואג… גם אני שומרת כשרות הפיתרון הוא להתעלם מההמלצה על פירות ים מסויימים וכמובן התעלמות מוחלטת גם מהחזיר. זה טעים גם בלי –  אני הוכחה חיה לכך.

אז הנה הכתבה:

http://www.eastwest-food.co.il/ntext.asp?psn=919

ודרך אגב זה נכון שהם אוהבים חומץ ושום – אני אישית לא אוהבת אז אני פשוט אוכלת את הלומפיה בלי הרוטב

לילה טוב ושבוע טוב לכולם

 

 

25/01/2009 01:46

מתכון קרוב לאגרול שהיא עושה מצאתי באתר טעמים:

http://www.mathamim.co.il/bankomat/Rcpview.asp?key=64

2 מחשבות על “חדר האוכל של הקהילה”

  1. האורז הכי משגע שאי פעם טעמתי: מתכון כתוב לא מספיק – אם לא רואים בעיניים איך צריך לעשות, אין סיכוי שיצליח –

    אהבתי

  2. עוגת סילאן
    *זוהי עוגת בחישה שהמצאתי היום (כל הזכויות שמורות לי🙂 ) – יצא נפלא!
    *כבכל עוגת בחישה, חשוב לערבב עד שהעיסה אחידה לגמרי לפני שעוברים לשלב הבא.

  3. מערבבים בקערה 1/2 ספל שמן, 1 ספל סוכר, 1 ספל סילאן
    מוסיפים לסירוגין 2 ספלים קמח ו-2 ביצים. מערבבים לאחר כל הוספה.
    מוסיפים חצי ספל יין מוסקט (אפשר להחליפו בכמות זהה של מיץ תפוזים סחוט טרי/תירוש של ענבים לבנים). מערבבים.
    מוסיפים על מרכז העיסה 1 כפית שטוחה סודה לשתיה ובדיוק מעליה 1 כף מיץ לימון. מחכים עד שהתסיסה שנוצרת תסתיים (כשמיץ הלימון איכל את כל אבקת הסודה). מוסיפים כ-2 כפיות תמצית רום. מערבבים.
    מחממים התנור ל-175 מעלות צלזיוס.
    משמנים 2 תבניות מוארכות קטנות (אני השתמשתי בתבניות נייר) ושופכים לתוכן העיסה. העיסה צריכה להגיע עד שלושת רבעי גובה התבנית לכל היותר – כי העוגה תופחת.
    מכניסים התבניות לתנור ואופים 40 דקות או עד שמזלג/קיסם שתוקעים בעוגה יוצא נקי לגמרי.

    בתיאבון!

    *אם אילתרתם על המתכון הזה – שיניתם או הוספתם, אשמח לשמוע מה עשיתם ואיך יצא!

    אהבתי

מה דעתך? Comment

