בג"ץ קבע: דגלי ישראל יכנסו לאום אל פאחם, אחרי הבחירות

 

21/01/2009 20:12

מדברי אדמונד לוי,שופט בג"ץ לנציג הפרקליטות :

"אם היה רוצה להפגין היום גוף למען השלום בין ישראלים ופלסטינים, והיו מניפים דגלי ישראל ודגלי אש"ף,

והיו נשמעים איומים מצד זה או אחר – האם גם אז הייתם אומרים לדחות את התהלוכה עד הבחירות?".

"ברור לגמרי שבכל תאריך שתבחרו, לקראת המועד שאמורה לצעוד תהלוכה במדינת ישראל, עם דגלי ישראל בלבד –

יהיו איומים אם תרצו או לא תרצו, התהליך הזה יחזור על עצמו",

"מדובר בהפגנה פעוטה, ומדינת ישראל, שיש לה צבא ושוטרים, לא יכולה לאבטח דבר כזה?"

.

מדברי ח"כ ג'אמל זחלאקה, על אישור ההפגנה :

לא נרשה למרזל ומרעיו להפגין בתוך אום אל פחם. יש חוק נגד גזענות וצריך להפעילו. גזענות אינה במסגרת חופש הביטוי אלא מעשה פלילי שיש להעניש עליו. לתושבי אום אל פחם יש זכות וחובה להגן על עירם מפני טרנספריסטים כמו מרזל.

כמה חבל שאותו שנהנה מהחלטת בג"ץ בקשר לישיבתו בכנסת, מזלזל וקורא לא לקיים החלטת בגץ אחרת, שפוגעת בו.

אבל מה דעתכם על אישור הצעדה, ועל מועדה (רק אחרי הבחירות לכנסת) ?

22/01/2009 06:56

עצם ההחלטה להתיר לקיים הפגנה כזו היא החלטה מבורכת.

אם ערביי ישראל מקבלים בברכה את דגלי אויבינו אולי הגיע הזמן שיקבלו גם את דגל ישראל.

אני מודה שתחילה חשבתי שהפגנה כזו מהווה "סתם פרובוקציה מיותרת" אולם לאחר שערביי ישראל הוכיחו (שוב) במבצע האחרון כי נאמנותם למדינת ישראל מוטלת בספק רב טוב יעשו אם יתנו לצעדה הזו לעבור ב"עירם" ללא פרובקציות או מהומות מיותרות.

לגבי המועד אני חושב ש"מוטב מאוחר מאשר בכלל".

 

22/01/2009 08:05

המשטרה דחתה ההפגנה בגלל זהות המפגינים, לא בגלל הקטע של הנפת דגלי ישראל. גם המתנגדים הכי חריפים לקיום ההפגנה ולהחלטת ביהמ"ש אומרים זאת במפורש. אף אחד לא רוצה להסבך בפלילים (בזיון דגל המדינה).

בא השופט אדמונד לוי, לאחר שבג"צ אישר הנפת דגלי פלשתין בזמן מלחמה בלב ת"א, ושואל – הנפת דגל ישראל במדינת ישראל היא התרסה???

 אותו בג"צ שמאשר הנפת דגלי פלשתין בתל אביב בזמן מלחמה עם ארגון טרור (הגדרה בינלאומית, לא שלי) פלשתיני, מרכז תרבות ישראלי ועיר שהיא סמל לישראליות – לא יאשר הנפת דגלי ישראל בכל מקום שהוא בשטחי ישראל הריבונית??? אין מצב שזה יקרה.
למעשה,  אם המדינה היתה כל כך ימנית כמו שכמה טוקבקיסטים בעיתונות טוענים, כל משתתפי ההפגנות עם דגלי פלשתין – כולל ח"כים, היו כלואים עכשיו ומואשמים בבגידה, גזענות, הסתה, השתייכות ואו תמיכה בארגון אוייב. חבל שזה לא קרה. בתור מתונה בעקרון(=לא שמאל ולא ימין) ואמא לחייל ששירת בדרום הייתי תומכת במשפטים פומביים מפורטים ומתוקשרים לכל אחד ואחד מהם.

לכל מי שלמעלה מ-60 שנות קיום המדינה לא הבהירו עדיין, כמה עובדות יסוד היסטוריות:

כאן מדינת ישראל שדגלה כחול לבן.

הפלשתינים אינם ישות מדינית מתוך בחירתם – ב-48 וב-2000. זה הוצע להם ע"י האו"ם וגם ע"י ישראל פעמיים והם הגיבו באלימות במקום בחיוב.

 


מי שקורא להידברות ולדו קיום – שיישם את זה הלכה למעשה: כל דבר מעבר למילים בהפגנה שתהיה, מוכיח שמרזל צודק, לי ולכל מי שיידע מזה: אותו דו קיום שרוצים בו אזרחי ת"א  שאיפשרו הנפת דגלי אויב שנלחמים בו בעירם בלי לרצץ ראשי נושאי הדגלים למרות המשטרה ששם (יתכן שיש גם מי שעבורו גם לינץ' היה בא בחשבון), צריך לבוא לידי ביטוי גם באום אל פאחם. זאת תהיה הצהרת כוונות של ערביי אום אל פאחם, אולי גם ערביי ישראל בכלל, הרבה יותר משל ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, שכוונותיהם ידועות לכל כבר מזמן.

 

____________________________________________________________________

הערה:

הידיעה נושא הדיון הזה מופיעה בהרבה מקומות ברשת, אין פה עניין של בלעדיות עיתונאית. אבל – כשטוענים משהו או מספרים משהו, מן הראוי לאפשר לקוראים לבדוק אמינות הידיעות האלה בעצמם.

לכן גיגלתי למענכם – וכאן תמצאו רכוז הידיעות בנושא בתקשורת הישראלית בעברית, נכון להיום בבוקר (עפ"י גוגל) – http://news.google.com/news?sourceid=navclient-ff&rlz=1B3RNFA_enIL259IL275&ie=UTF-8&hl=iw&resnum=4&ncl=1245669316

דברי לעיל מסתמכים ומתייחסים  בעיקר לדברי אופטיקאי מדופלם ולידיעה ב-YNET

22/01/2009 11:37
LuckyHunch:

המשטרה דחתה ההפגנה בגלל זהות המפגינים, לא בגלל הקטע של הנפת דגלי ישראל. גם המתנגדים הכי חריפים לקיום ההפגנה ולהחלטת ביהמ"ש אומרים זאת במפורש. אף אחד לא רוצה להסבך בפלילים (בזיון דגל המדינה).

לאקי,

לצערי הרב – עם כל הסלידה המסויימת שאני חש כלפי "זהות המפגינים" הם היחידים שיש בהם האומץ לקיים צעדה כזו.

מעבר לכך אני בספק רב אם ערביי אום אל-פחם היו מסכימים לצעדה כזו גם אם המפגינים היו מזוהים עם השמאל הישראלי.

 

22/01/2009 13:28
עובראורח:

מעבר לכך אני בספק רב אם ערביי אום אל-פחם היו מסכימים לצעדה כזו גם אם המפגינים היו מזוהים עם השמאל הישראלי.

גם אם לא היו מסכימים, אם המפגינים לא היו מזוהים דווקא עם הימין הכי קיצוני, או היו שמאלנים או בלתי מפלגתיים בכלל  – לא היה שום בסיס חברתי, מוסרי או חוקי לתביעתם, ואולי אף היו זוכים לנזיפת בית המשפט על עצם התביעה

22/01/2009 19:52

אשמח גם להתייחסויות לגבי עצם הדחייה של הפגנה עד לאחרי מועד הבחירות.

שהרי, בהפגנה בת"א שבה הונפו דגלי פלסטין,לא חיכו להפסקת ירי הפצמ"רים וגראדים לעבר ישראל , במתן האישור שלה.

גם בה,וגם כאן, בהפגנה באום אל פאחם, זו בעיקר הפגנה פוליטית. למה כאן מונעים מהימין להציג את כוחו לפני הבחירות, ולשמאל אשרו?

Anonymous

(אורח)
22/01/2009 20:11

גם  חודש  לאחר  הבחירות  המשטרה  תמצא  סיבה  (  ע"פ  דרישות  השמאל  ) לאסור  את  ההפגנה/צעדה

למרות  סלידתי  מאופן  התנהלות  הימין  הקיצוני  הם היו  יכולים  לסבך  את  הבג"צ  עם  תקדים  של  הבג"צ  שאיפשר  את  מצעד  הגאווה  בירושלים  למרות  האיומים  שהופנו  והושמעו  בשל  קיומו.

העמדת  שתי  ההחלטות  אלו  האחת   לעומת  השניה  מוכיחה  בעליל  כי  הבג"צ  כמו  המערכת  המשטרתית  וכיו"ב  חד צדדיים  לטובת  השמאל

 

22/01/2009 21:04

כל אורח \אורחת,  מוזמנים להיצטרף לרשת החברתית , או לכתוב כינוי כלשהו בסוף ההודעה, על מנת שכאשר מתפתח דיון, אוכל לשייך את כלל התגובות של אורח מסויים אליו.

אורח, אם בג"ץ היה כל כך שמאלני וחד צדדי, איך הוא היה מאפשר את הריסת בתי מחבלים? הרי מה אחיהם ואחיותיהם,והוריו אשמים בבחירה שלו למות בפיגוע נגד ישראל?

הרי זה ענישה קולקטיבית  של משפחה שלמה.  ועם זאת, בג"ץ ברוב המקרים מאפשר את הריסת בתי המחבלים.

23/01/2009 03:55

 שלא יגיע חלילה המצב שאצלי בבית אני אפחד לצאת גם

מוזמנים ל-

 יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם

* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה

בתודה

 

23/01/2009 19:35

 אין מילים לתאר עד כמה הופתעתי למצוא באומדיה מאמר שנכתב ע"י  עיתונאי ערבי ישראלי, שמזווית הראיה שלו – מסכים לגמרי עם הדעה שהבעתי כאן למעלה, בתוספת  בטוי של אי אלו דעות נוספות כמובן. נכנסתי למקור ממנו הובא המאמר – וגיליתי טוקבקים אינטליגנטים, ממש דיון כמו בפורום – באמת זווית אחרת.

ממליצה לכולם להכנס ולקרוא: הפגנה נגד הפגנות שכאלה/ פאוזי נאסר

06/02/2009 18:41

אולי דגלי ישראל יכנסו לאום אל פאחם אחרי הבחירות, אולם פעיל הימין ברוך מרזל יכנס ל"אום אל פאחם" ביום הבחירות עצמו.

השופט אלעזר ריבלין, יו"ר ועדת הבחירות הודיע למזוז כי אין בסמכותו למנוע את מינוי ברוך מרזל או הצבתו בוועדת הבחירות ב"אום אל פאחם".

כי עצם כניסתו של מרזל לאום אל פאחם,ולא תפקידו בוועדת הבחירות עלולה להוביל למהומות והפרות סדר שימנעו את קיום הבחירות כמתוכנן, ולכן הוא אינו הכתובת המתאימה לנושא.   

מה דעתכם?

האם יש למנוע מברוך מרזל להיות בוועדת הבחירות באום אל פאחם, או לאפשר לו?(שהרי באותה מידה ניתן לבקש למנוע ממנו להיות בוועדת קלפי במקום שרוב מצביעיו הם שמאלנים בגלל הפרובוקציה שבהצבתו, או לחילופין למנוע מאדם שמאלני לשאת תפקיד בועדת קלפי בגוש עציון למשל, בגלל חשש למהומות)

מי נושא באחריות למהומות? ועדת הבחירות, ברוך מרזל, המשטרה והשב"כ או המארגנים והמשתתפים במהומות , באם יתרחשו?

07/02/2009 20:59

 אין שום פרובוקציה בהצבתו של כל איש ציבור שהוא בועדת הבחירות: הועדה דואגת לכך שהבחירות ייערכו בהתאם לחוק ושקולות/קלפיות לא ייפסלו. זה הכל.

כל זמן שזה כל מה שחבר בועדת הבחירו עושה, ומתנהג בצורה המכבדת את המעמד – כיאה לכל חבר בכל ועדת בחירות שהיא – אין שום בעיה שהיא. להיפך, זאת יכולה להיות דרך להראות כמה יפה זה כשהדמוקרטיה בפעולה – כמה זה מכבד כל אזרח, בלי קשר למה הן דעותיו או מי הם נבחריו.

אם יהיו מהומות בשל כך, זאת תהא תעודת עניות לכל תושבי הישוב בו הן ארעו ו/או לחבר ועדת הבחירות שיצר פרובוקציה שגרמה להן – במקום למלא את תפקידו. עצם נוכחחותו אינה מהווה פרובוקציה ולא צריכה להוות.

 

11/02/2009 17:56

ברוך מרזל פנה לאגודה לזכויות האזרח ולאירגון בצלם על מנת לממש את זכותו ומינויו להיות משקיף בקלפי:
"לא יכול להיות שהם יפעלו עבור כל ערבי שמגיע עם דגלי אש"ף למרכז תל-אביב בשם חופש הביטוי, וימנעו ממשקיף בחירות חוקי למלא את תפקידו בהוראת שופט".
כאמור, המשטרה והשב"כ מנעו את כניסת ברוך מרזל לאום אל פאחם.

"עקב ידיעות מודיעיניות על חשש כבד לשלום הציבור ועל מנת לאפשר את קיומן של הבחירות באופן תקין וללא הפרת סדר…החליט מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון קורן, שלא לאפשר את כניסתו של ברוך מרזל לאום אל פחם".

12/02/2009 07:15

לצערי הרב המקרה הוכיח כי ערביי ישראל "משתמשים" בדמקורטיה רק כשנוח להם.

הדבר מהווה חלק מההסבר להתחזקות מפלגות הימין בכלל ומפלגתו של ליברמן בפרט (גם זה לצערי הרב).

מה שמעניין הוא מה תהיה תגובתן של האגודה לזכויות האזרח ואירגון בצלם, האם הם יתייחסו ברצינות לפניה או שמתוקף היותם אירגוני שמאל קיצון יתייחסו אל מרזל כאל פרובוקטור שלא מגיעים לו זכויות !

ואתם – מה דעתכם ? האם בשל היותו של אדם פרובוקטור ניתן לשלול ממנו זכויות מסויימות ו/או לא לכבד החלטת בית משפט ?

14/02/2009 19:16

עובר אורח, אני לא יודע מה תהיה תגובת אירגון בצלם והאגודה לזכויות האזרח,

אבל בג"ץ עצמו מתח ביקורת חריפה על הממשלה ועל צה" על תוואי גדר ההפרדה בבילעין.

מדוע הוא לא מתח אותה ביקורת חריפה על השב"כ ועל המשטרה, ששמו קצוץ על הליכים דמוקרטיים, והחליטו שהדרך הכי טובה על מנת למנוע מהומות ועימותים, היא אי מימוש זכותו וחובתו של ברוך מרזל כנציג מפלגתו לפקח על הקלפי באום אל פאחם?! 

בכל מקרה עוד כ40 יום,נדע אם המשטרה תעמוד בהבטחתה, או שתשלול את זכותו של ברוך מרזל להפגין באום אל פאחם.

15/02/2009 07:41

קאי,

הניחוש שלי (אח"כ אוכל להגיד שחזיתי את העתיד) הוא שהמשטרה תמצא יותר מדרך אחת לשלול את זכותו של מרזל להפגין…

 

15/02/2009 07:57

 קאי,

היותו נציג מפלגה כלשהי אינו מקנה לו שום זכות לפקח על הבחירות דווקא באום אל פאחם, אלא לפקח על הבחירות בכל מקום שהוא בארץ – כי זה משהו ארצי. ההתעקשות שלו היא לא מתוך רצון לקדם את הדמוקרטיה בישראל, אלא מתוך רצון לתקוע אותה בגרון מרכז התמיכה העיקרי של הפלסטינים בישראל.

במשטרה יעשו הכל, כל מה שרק יכולים, כדי לא להפוך לפיונים של מרזל במהלכים שזאת מטרתם. כשם שתושבי אום אל פאחם מנצלים החוק לטובת האינטרסים שלהם, כך גם ברוך מרזל ומפלגתו. לא זה בסדר ולא זה בסדר. שלא כמו במתמטיקה, במציאות כשמחברים שני מינוסים לא מתקבל משהו חיובי, אלא רק משהו שלילי יותר. זה שהמשטרה לא רוצה להיות באמצע כשזה קורה, מובן לגמרי.

ביהמ"ש אינו שמאלני – אלא כבול ע"י החוק: כל פתרון משפטי חייב להיות במסגרת החוק – גם אם בנקודות מסויימות החוק לא צודק או לוקה בחסר. על פי חוק – מותר למרזל לעשות באום אל פאחם הפגנה חוקית, תוךל השמעות להוראות המשטרה. ברגע שקיום ההפגנה תלוי בהגנת המשטרה – המועד נתון לשקולי המשטרה – מתי יכולה להקצות הכוחות הדרושים לכך.

אהבת ישראל כוללת גם את זרועות הבטחון, אשר המשרתים בהן גם הם ברובם חלק מעם ישראל היושב בציון. הוספת חיכוך בינם לבין אוכלוסיה עויינת – מסכן אותם עוד יותר, לא רק בארוע מסויים אלא גם לאחר מכן כאשר הארוע כבר נשכח מתודעת הציבור. לכן תגובת המשטרה מובנת, תגובת אום אל פאחם  בבחירות לגמרי מובנת – וברוך מרזל נשאר כשהחוק לצידו הפעם, ושום דבר אחר לא ( מלבד מפלגתו הזעירה והתומכת אולי).

לכל המעורבים בפרשה יש מסר. מין הדין להתייחס בצורה ראויה גם למסר של המשטרה, שתפקידה להגן על כולנו כל הזמן, גם כשלברוך מרזל יש אישור להפגין בלב ישוב ערבי גדול ועוין.

16/02/2009 07:31

לאקי,

למרות שאני מסכים עם מרבית דבריך, ועם העובדה שמטרתו של מרזל היא פרובוקציה נטולת כל ערך ציוני.

עם זאת אני חושב שיש לתת את הדעת על כך שהפרובוקציה הזו (בעיניי בכל אופן) אינה שונה בהרבה (כפי שקאי הזכיר) מהפרובוקציה של ערביי ישראל והשמאל בנושאם דגלי חמא"ס בהפגנות כנגד מבצע עופרת יצוקה.

אם נוסיף לזה את התעקשותם המתמדת של ח"כ הערבים לתמוך באוייבינו בכל הזדמנות נראית לעין הרי שהמינימום שערביי ישראל יוכלו לעשות ע"מ להוכיח שהם מוכנים לחיות במדינת ישראל לצד העם היהודי ולא כ"גייס שלישי" זה תוך איפוק לאפשר להפגנה כזו (פרובוקטיבית ככל שתהיה) לעבור בשקט.

17/02/2009 02:57

^

הו, תודה רבה לשם שינוי….

פרובוקציה או לא- אני זוכרת היטב מה קרה כשלזוג מעורב חצי יהודי-חצי ערבי לא נתנו להתגורר בישוב שבו הם רצו לגור. כל המדינה דיברה על זה… לא דמוקרטי, גזעני..בלה בלה בלה. אז לא להכניס ערבי לישוב יהודי זה רע, אבל כשיהודי מנסה להכנס לישוב ערבי היהודי הוא העבריין?

אבל עובדה- הם לא סופרים לא את הימין הקיצוני, לא את המרכז ולא את השמאל- הם לא סופרים את היהודים. הם מתנהגים כאילו זאת המדינה שלהם והמדינה מאפשרת להם זאת בגלל נסיון עלוב לכפר על "הפלייה" שלהם. הם אפילו לא מנסים להראות שהם מקבלים את המדינה כמדינה יהודית ובהפגנתיות ממשיכים שנה אחרי שנה לא לעמוד בצפירות (שמזכירות,אגב, גם מוסלמים שנהרגו במדינה).

לחברון אסור להכנס, במזרח ירושלים מפחיד, יהודה ושומרון זה שטחים ועזה בכלל מחוץ לתחום…נראה שבמדינה היהודית שלנו יש יותר שטחים שבהם מסוכן לנו לחיות מאשר שטחים שמותר לנו לחיות בהם.

17/02/2009 08:55

 דליה,

מה שאת אומרת זה סלוף גדול. יהודים נכנסים חופשי לישובים ערביים בלי שום בעיה כבר שנים – נוסעים לקנות מוצרים מוזלים – ממזון ועד מוצרי חשמל  בישובים ערביים, מעדיפים לעשות שם טיפולי שיניים כי זה הרבה מאד יותר זול ולא פחות טוב… ויש עוד. מאז מלחמת ששת הימים נוצר דו קיום מאד מבוסס בין יהודים לערבים כאן בארץ, בחיי היומיום – לא בתקשורת.

כן, ותמיד היו גם ישובים ערביים שמסוכן ליהודי להכנס אליהם. לבוא בהפגנתיות  של אדנות בעלי המקום זה ממש לא לעניין, אף פעם לא היה. במדינה דמוקרטית שבה רוב יהודי ושלטון יהודי אין צורך להפגין אדנות הרוב היהודי. מי שלא נראית לו הנפת דגלי פלסטין בת"א בזמן מלחמה, שיפעל לשנוי החוק האבסורדי שאיפשר את זה.

העובדה שמרזל שם עצמו באותו מקום כמו המיעוט הערבי בארץ ורוצה לנהוג כמותו היא מבישה, לא משנה מאיזה כיוון מסתכלים על זה. אז החוק לצידו, ויש לו כל הנייר וההליכים האדמיניסטרטיביים שיוכיחו את זה. מה שאין לו – זה תמיכה וסולידריות. זה אינו מעשה של סולידריות – מה שאין כן לגבי הנפת דגלי פלסטין שהיתה בת"א. בגלל זה – הוא לא מצליח לעשות את זה.

יש יותר מקומות מסוכנים בארץ מאשר לא, את אומרת? בטח: תראי לי מקום אחד בארץ שלא מסוכן ליהודי שם כיום או בעבר הלא רחוק.  ובעולם? מסוכן להיות יהודי. אבל אף אחד כבר לא מתרגש מזה כיום, כשהטרור כבר הגיע לכל פינה בעולם….ועל הירח גם מסוכן, כי אין שם אויר לנשימה, כוח הכבידה נמוך מדי וכולו מדבר צחיח.

כשהייתי קטנה כפר סבא היתה ישוב ספר, היה לא פחות מסוכן לגור בה מאשר בעוטף עזה כיום כאשר השכונות המזרחיות שלה היו (ועדיין) בטווח ירי רובים מקלקיליה, שהיתה אז בצד השני של הגבול.  אז – באר שבע נחשבה הרבה יותר בטוחה. לפני קום המדינה עמק יזרעאל היה אחד המקומות הכי מסוכנים לגור בהם, בגלל כנופיות השודדים הערביות שהסתובבו שם.

בטווח הרחוק – הדבר היחיד שיהפוך מקומות מסוכנים למקומות בטוחים, הוא איזשהי הסכמה בין כולם המאפשרת דו קיום, שאם לא כן בסופו של דבר לא ישאר אף מקום שהוא לא ממש מסוכן: זה נכון לגבי הארץ, ונכון לגבי העולם. גישה כוחנית ופרובוקטיבית כשל מרזל, שרואה רק את הכאן ועכשיו, מרחיקה ומקשה להגיע למטרה הזאת.

17/02/2009 20:33
LuckyHunch:

 דליה,

מה שא אומרת זה סלוף גדול. יהודים נכנסים חופשי לישובים ערביים בלי שום בעיה כבר שנים – נוסעים לקנות מוצרים מוזלים – ממזון ועד מוצרי חשמל  בישובים ערביים, מעדיפים לעשות שם טיפולי שיניים כי זה הרבה מאד יותר זול ולא פחות טוב… ויש עוד. מאז מלחמ ששת הימים נוצר דו קיום מאד מבוסס בין יהודים לערבים כאן בארץ, בחיי היומיום – לא בתקשורת.

את מספרת לי? אני זוכרת שנסענו לחוף ים בעזה (מרחק פחות משעה נסיעה מהבית שלי), אבא שלי תיקן את המכונית בעזה והרבה אנשים עשו בשוק של עזה קניות לשבת. תושבי שדרות היו אורחי קבע בעזה ו"לקפוץ" לשוק בעזה היה כמו "לקפוץ" לסופר ליד הבית.

אלא מה? המצב השתנה. המציאות שאת מתארת נכונה אולי לישובי המרכז אבל כאן בדרום זה כבר מזמן לא ככה. הרבה לפני שהטילים הגיעו לכאן כולם היו מפוחדים ידעו שזה רק עניין של זמן עד שזה יגיע אלינו. זה פוגע בנו אבל בסופו של דבר זה פוגע גם בהם וחבל שהם מתקשים לראות את זה.

17/02/2009 20:40

אני לא תומכת של ברוך מרזל אבל רואה הגיון בדברים שלו הרבה יותר מאשר באלו ששופטים אותו.

גישה כוחנית- זה בדיוק מה שהם צריכים כי גישה מפוייסת הם לא מבינים. לא רק שהם לא מדברים איתנו, הם גם לא רוצים לדבר איתנו ולא מוכנים להקשיב לנו. אנחנו רוצים להפסיק את הקונפליקט ומעוניינים ולעומת זאת הם רוצים להגיע למטרה שלהם ולא משנה כמה ימותו בדרך, הם רוצים שאנחנו נוותר אבל בעצמם לא מוכנים להתפשר כי שלום זה לא מה שמעניין אותם. אז אולי הגישה שלהם היא הגישה הכוחנית ומקובעת, יותר מאשר גישתו של מרזל?

 

17/02/2009 21:39

 הדברים שלך מזכירים לי את דבריו של קאלה, השוער הקרואטי של בית"ר, בראיון ישן איתו שבזמנו סיפרתי עליו כאן בקהילה, ב"האם ישראלים הם הנאצים החדשים" היום נדמה שהשרשור ההוא כולו  חזה את העתיד (שימי לב לתאריכי ההודעות שם). מה שכתבתי אז נכון עוד יותר כיום.

זאת היתה ההודעה הפותחת של הדיון:

האם אתם מסכימים עם דברי דובר חמאס, סמי אבו זוהרי שאמר: "אנחנו עומדים מול הנאצים החדשים, שרוצים להרוג ולשרוף את העם הפלסטיני"?או שלא?מה מבדיל לפי דעתכם את מדינת ישראל, ואת יחסה לפלשתינים מיחס גרמניה הנאצית ליהודים?

וזה הקטע שמדבר על קאלה: –

עובר,לפני כמה שבועות ראיתי בטלוויזיה ראיון עם השוער הקרואטי של בית"ר, קאלה. קאלה סיפר שהיה אוהד מדינת ישראל עוד לפני שהגיע לכאן, וכי ברצונו להתאזרח ולהתגייר.הוא סיפר גם שכמה מחבריו בארצו הם מאנשי כוחות הבטחון שם, והוא חושב כמותם שהסיבה היחידה למדיניות של ישראל כלפי מחבלים (שבהתחלה נקראו "פידאיון" ואח"כ החלו מתקראים אחרת – לאחר שערפאת הכריז בשנות ה-50 של המאה שעברו על קיומו של העם הפלשתיני) וכלפי מדינות ערב בכלל – הוא רצונה בשלום. שאם לא כן כבר מזמן לא היתה מבליגה, ומגיבה כפי שכל מדינה בהסטוריה העולמית הגיבה ומגיבה לפעולות עוינות של אויב, בהתאם לעוצמת כוחו של צבאה.איך צריך להגיב כלפי הפלשתינאים? – כדוגמת תגובת הסרבים בקוסובו, ואם הבנתי נכון – אף רמז שרצוי אף בחריפות גדולה יותר – להכנס עם טנקים ולשטח ערים, משהו כזה.קאלה חושב (וגם חבריו שמעבר לים) ש-60 שנות הבלגה זה בהחלט מספיק להוכיח לכל העולם, לא שצריך להוכיח, שישראל רוצה רק שלום, והגיע הזמן להגיב בכל העוצמה כדי לחסל בעיית בטחונם של אזרחי ישראל אחת ולתמיד – לפחות זאת שמכיוון הפלשתינאים, הנמצאים תחת ריבונותה של מדינת ישראל.אני חושבת  שבאשר לקיומה של מדיניות הבלגה ולסיבתה הוא צודק. 60 שנה זה לא מספיק, כי באמת אנחנו לא מנסים להוכיח שום דבר לעולם: אנחנו פשוט נוהגים כיהודים. התורה מצווה על כל יהודי להיות רודף שלום בכל מקרה בכל מצב, אלא אם נשקפת סכנה לחייו – שאז הוא מצווה להגן על עצמו. וזה מה שמדינת ישראל עושה, או לפחות משתדלת לעשות. זה אחד הדברים הבולטים בהם ניכר שמדינת ישראל היא מדינת היהודים.

ולגבי דברי מנהיג החמאס – כבר כתבתי דעתי: הוא עצמו ממשיך דרכם של ערבים שהם נאצים מוצהרים, נאצים שהם גיבוריו המוצהרים. איך אפשר להתייחס לכל מה שיאמר מי שמאמין שקיומו/חשיבותו של מוסר הוא שקר, שיש להשמיד כל מי שמוסרי מן העולם?

איך עלינו לנהוג בו? – להמשיך להקפיד על זהותנו, מי שאנו – ולנהוג בהתאם לזה. זאת הדרך המעשית והמוסרית היחידה.

 

17/02/2009 23:49

כתבת: –

אלא מה? המצב השתנה. המציאות שאת מתארת נכונה אולי לישובי המרכז אבל כאן בדרום זה כבר מזמן לא ככה. הרבה לפני שהטילים הגיעו לכאן כולם היו מפוחדים ידעו שזה רק עניין של זמן עד שזה יגיע אלינו. זה פוגע בנו אבל בסופו של דבר זה פוגע גם בהם וחבל שהם מתקשים לראות את זה.

המציאות הזאת כבר לא נכונה גם במרכז, ולא מעכשיו.

….וזה עלול להגיע גם למרכז, כמו לכל מקום בארצנו הקטנטונת, בה כשמישהו מתעטש במטולה, באילת אומרים לו לבריאות.

זה מה שאני מנסה להעביר לך, שזה כבר היה במרכז, ואם לא הגיע עדיין לאיזשהו מקום בארץ – זה רק עניין של זמן עד שיגיע, או שיגיע שוב.

אם הם לא היו רואים את זה, לא היה שום דו קיום בשום שלב שהוא. הם עשו טעות כשבחרו בחמאס, ומשלמים עליה..וגם אנחנו. גם בלעדינו הם משלמים על זה יותר מאיתנו, כי החמאס הוא כזה. החמאס הוא פלג מיליטאנטי של ארגון מוסלמי קיצוני, האחים המוסלמים – שהוצא אל מחוץ לחוק במצריים. קיצונים השטופים בשנאה עיניהם שטופות בדם. כשהעיניים שטופות בדם לא רואים.

אצל אנשים נורמלים זה קורה לפעמים כאשר לחץ דם גבוה גורם ללחץ גבוה בגלגל העין. מתקנים את זה בניתוח – כדי שיוכלו לראות. לקיצונים כמו החמאס, שום רופא עיניים לא יכול לעזור. הבעיה נפשית רוחנית, אבל אף פסיכולוג או איש רוח לא יכול לעזור, כי הם גם לא מסוגלים לשמוע – מאותה סיבה. להידבר איתם גם אי אפשר: לך דבר לחרש!

אבלללל – לא כל הפלשתינאים הם חמאס, תומכי חמאס או נשלטים ע"י החמאס. ביניהם עדיין קיימים אלה שנהנו מסחר עם ישראלים ומאד היו רוצים לחזור לזה: כיום קולם לא נשמע כי בשבילם נהיה ממש מסוכן – הם שותקים ונשמרים על נפשותיהם. בגללם אסור להכליל, לא צריך "להכנס בהם" בלי אבחנה,  אלא לפגוע בחמאס ובקיצונים כמותו כדי להחליש אותם, ולקוות שגם מהצד השני עושים בשושו מה שאפשר כדי להשיג אותה מטרה (המעט שנעשה לא בשושו מתפרסם בעיתונים). אם זה יצליח, גם אז אין סכוי לאהבה מידית ממבט ראשון בין יהודים לפלסטינאים וחיים בעושר  ואושר עד אחרית הימים. אבל, אז יש סכוי להידברות ולהחזרה איטית של דו קיום סביר ובטחון יחסי לכולם.

18/02/2009 09:50
LuckyHunch:
אני חושבת  שבאשר לקיומה של מדיניות הבלגה ולסיבתה הוא צודק. 60 שנה זה לא מספיק, כי באמת אנחנו לא מנסים להוכיח שום דבר לעולם: אנחנו פשוט נוהגים כיהודים. התורה מצווה על כל יהודי להיות רודף שלום בכל מקרה בכל מצב, אלא אם נשקפת סכנה לחייו – שאז הוא מצווה להגן על עצמו. וזה מה שמדינת ישראל עושה, או לפחות משתדלת לעשות. זה אחד הדברים הבולטים בהם ניכר שמדינת ישראל היא מדינת היהודים.

60 שנה זה אכן יותר מדיי זמן, אבל לא בגלל נסיון להוכיח משהו לעולם (כי אנחנו ממילא גרועים בהסברה) אלא בגלל עצם העובדה שאחרי 60 שנה, ההבלגה הזאת עולה לנו יותר מדיי. את בעצמך כתבת, וזה נכון מאוד, שהעם היהודי מצווה להיות עם רודף שלום אלא אם נשקפת סכנה לחייו ואז- "הקם להורגך השכם להורגו". אחרי 60 שנה זה כבר הופך למזוכיזם של ממש אם לא נגיב וניתן להם להמשיך להתעלל בנו. אם בצד השני מוכנים להקריב כמות בלתי מוגבלת של חיי אדם, הרי בישראל אמורים להתייחס בחשיבות לחיים של כל יהודי, וככאלה- אסור לנו להתעלם מכך שהצד השני פוגע בנו. אם אנחנו יודעים שהצד השני קם להורגנו (שזה מה שהם מצהירים בהתלהבות רבה), למה אנחנו מחכים? שהם פתאום יראו את מוחמד בחלום והוא יגיד להם להיות נחמד אלינו?

18/02/2009 10:01

ובקשר לפלשתינאים ולחמאס-

אני מזכירה לך שהם בחרו בחמאס, תמכו בו וממשיכים לתמוך בו. כן, גם אחרי מבצע עופרת יצוקה האנשים "הפשוטים" ממשיכים לתמוך בחמאס. אנחנו הבנו שאולמרט גרוע והחלפנו אותו, אבל הם מתקשים להבין שהחמאס מביא להרס שלהם עצמם.

נכון, לא כולם כאלה, אבל אלה הרוצים בשלום הם קומץ קטן של אנשים שאם מעיזים לפצות את פיהם- הורגים גם אותם. כל השאר כ"כ מיואשים שהעתיד הכי טוב שהם רואים לעצמם הוא לחיות תחת שלטון החמאס וחבל-

אם היחסים עם ישראל יתחזקו, בעזה יהיה שגשוג כלכלי כי לישראל יש הרבה יותר כסף מאשר להם. אם הם יוותרו על דרך הטרור ישראלים יכנסו לקנות אצלם, הם יורשו לעבוד אצלנו, האו"ם יתמוך בהם בלי לחשוש שמישהו יבזוז את המחסנים שלהם והתמונה רק תלך ותהפוך ליפה יותר ויותר…בקיצור, המצב יחזור להיות כמו שהיא היה ממש לפני 10 שנים.

ועוד הערה לגבי המצב בשאר הארץ- המצב הבטחוני במרכז הארץ השתפר לא בגלל שהם הפסיקו לנסות, אלא בגלל שאנחנו חיזקנו את השמירה שלנו. לא מתוך חדשות ידוע לי שכמות ההתרעות לפיגועים במרכז הארץ כל יום היא כמעט כמו בתקופה של האנטיפדה אלא שבשונה מאז לישראל יש יותר כוח ונסיון בהתמודדות עם זה.

24/03/2009 07:14

היום זה אמור להתרחש !

האם הצעדה תתקיים ?

האם משטרת ישראל תצליח לאבטח את הצעדה ?

האם ערביי אום אל-פחם וערביי ישראל יגלו בגרות ויתעלמו מההתגרות הטיפשית של ברוך מרזל ואנשיו ?

הרבה שאלות – שאולי עד סוף היום תהיינה פתורות.

 

28/03/2009 22:23

 היתה צעדה. כדור נוסף של אלימות ושנאה החל להתגלגל.

 

להלן סקירה של כמה מכותרות הארוע – וגם מאמר: – 

פעילי הימין צעדו באום אל פאחם כשהם מנופפים בדגלי מדינת ישראל – סגן המפכ"ל נפצע מיידוי אבן

תושבים ערביים באזור צפו בצעדה וזעקו סיסמאות בגנות המפגינים וחלקם זרקו אבנים ; המשטרה פיזרה אותם בגז מדמיע

24/03/2009, 10:12

להמשך

מתכוננים לצעדת הימין: אום אל-פאחם תושבת

עיריית אום אל-פאחם הודיעה על שביתה כללית והתושבים מאיימים ליצור טבעת אנושית סביב העיר.

רועי שרון ואחיקם משה-דוד |  23/3/2009 9 :23

להמשך

מסתערבים עצרו כ-15 מפגינים באום אל פאחם

במהומות בעיר נפצעו 31 בני אדם, בהם סגן המפכ"ל וח"כ גילאון. המפגינים הערבים מיידים אבנים ומונעים עזיבת כוחות המשטרה, מה שגורר הזרמת מאות שוטרים נוספים וכן שימוש ברימוני הלם וגז. ההפגנה האלימה החלה במהלך צעדת פעילי הימין הקיצוני

רועי שרון ואחיקם משה-דוד |  24/3/2009 9 :20

להמשך

במשטרה מרוצים מתפקוד השוטרים באום אל פאחם

שמעון קורן, מפקד המחוז הצפוני במשטרה, אמר בתום המהומות באום אל פאחם שהכוחות ביצעו את תפקידם על הצד הטוב ביותר. מפקד המרחב הדגיש את העובדה כי לא בוצע ירי ולא נחסמו כבישים. בהפרות הסדר נפצעו 31 בני אדם ונעצרו 10 מפגינים

אחיקם משה-דוד ורועי שרון | 24/3/2009 13:27

להמשך

 

חוקי אבל מזיק

מרדכי קידר    מרצה

 

בעצרות התנועה האיסלאמית באיצטדיון אום אל-פחם, מושמעים נאומי שטנה ושירי איבה, שהקו המנחה בהם הוא התקווה שיקום צלאח א-דין מודרני ויעשה ל"מדינה הצלבנית המודרנית" את מה שעשה צלאח א-דין הראשון למדינת הצלבנים במאה ה-12

הפגנת הימין קיצוני באום אל-פחם, למרות שקיבלה חותם כשרות מבג"צ – עלולה להעניק לשונאי ישראל עילה למעשי הרס והרג

▪  ▪  ▪
ביום שלישי השבוע התרחש אירוע חשוב ומשמעותי בתולדות יחסי יהודים-ערבים במדינת ישראל: בכניסה לאום אל-פחם התקיימה הפגנה של הימין הקיצוני הישראלי, בהנהגת ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר. ההפגנה התקיימה בעקבות פסיקת בג"צ, כי זכות הבעת הדעה באמצעות הפגנה בלתי אלימה גוברת על כל שיקול אחר, וכי מכיוון שאין לסתום פיות, לא לימין ולא לשמאל, ומכיוון שאום אל-פחם היא שטח ריבוני ישראלי שחלים עליו כל חוקי המדינה, בדיוק כמו כיכר רבין בתל אביב או כיכר ציון בירושלים – אין למנוע בה הפגנה של כל המבקש זאת.

החלטה זו של בג"צ מסתמכת על החוק היבש, ומבחינה זו היא החלטה נכונה וראויה. אלא שזוהי בדיוק דוגמה לכך שיש דברים שבג"צ – והחוק שבהשראתו הוא פוסק – אינם הזירה הנכונה לדון בהם, שכן עיקרם הוא ההתייחסות הראויה ליחסים בין מגזרי אוכלוסיה בישראל, שכידוע – עשויה פסיפס מגוון ומורכב של עדות, קבוצות ומסורות.

להמשך המאמר

05/04/2009 21:12

צעדת השמאל ביוזמת "הפורום הדתי-אורתודוקסי" ביחד עם "הקרן החדשה לישראל", היתה המענה לצעדת הימין שהיתה לפני כשבועיים.

לפני הצעדה חילקו פרחים בכביש ואדי ערה, ואח"כ תומכי הסולידריות והדו קיום נשאו שלטים שבהם כתוב בעברית,ערבית ואנגלית "אחווה שלום ורעות".

מדברי תושב העיר וח"כ מטעם חד"ש, עפו עגרבייה:

 "זו הדרך הנכונה והיחידה שבה אנחנו דוגלים, דרך הדו-קיום בין יהודים ערבים. אלו שבאו להזדהות איתנו הם האנשים הדמוקרטים הנכונים שרואים בזולת כשווה ערך. הם עשו מעשה כביר. כל הכבוד להם. אנחנו חושבים שהצעדה יכולה לתרום להרגעת הרוחות ולכך שהעתיד של שני העמים במדינה יהיה שווה. זו, למעשה, הערובה היחידה לשלום צודק באזור"

תגובה אחת בנושא “בג"ץ קבע: דגלי ישראל יכנסו לאום אל פאחם, אחרי הבחירות

הוסיפו את שלכם

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: