מחאות כנגד הפעולה בעזה

שפת סימנים
שפת סימנים (Photo credit: העין השביעית • the7eye.org.il)

optikay

29/12/2008 21:01

האם רק לי מפריע , שמי שמארגנים את ההפגנות, מדברים על הסלמה ברמת האלימות באזור, כאשר מי שהפר את הרגיעה,ולא רצו להאריכה הם החמאס?

האם רק לי מפריע, שאותם מפגינים, באים ושמים את חיי תושבי עזה מעל לחייהם של תושבי מדינתם, מדינת ישראל, וטוענים שזכות העזתים לאורח חיים סדיר, גובר על זכותם של תושבי שדרות לחיים סדירים?

האם רק לי מפריע, שבצד הגינוי של מדינת ישראל,לא נאמר ולא ננקטת עמדה כנגד ירי לעבר מרכזי אוכלוסין ע"י הצד השני שגרמו למהלך הזה?

LuckyHunch

30/12/2008 04:30

 לא, לא רק לך מפריע. אבל תגובה יש, מכל העולם – גם מהאו"ם – שבתגובה לשתדלנות של מדינות ערב עשה את הבלתי ייאמן ויצא בתמיכה גורפת במלחמת ישראל בחמאס

לא, לא רק לך מפריע שמדינת ישראל מאפשרת לבודדים להסית המון לצאת בהפגנה שבה כרזות שקריות עובדתית והסטורית: אחת הכרזות בהפגנות היתה שמוחמד היה בארץ ישראל לפני היהודים. עובדתית והסטורית – מוחמד חי בסביבות 600 לספירת הנוצרים, בעוד דוד המלך כבש את ירושלים והפך אותה לבירת ממלכת היהודים בארץ ישראל בסביבות 800-900 לפני ספירת הנוצרים, כלומר מעל 1600 שנה לפני הולדת מוחמד…. והדברים מתועדים בכתבי עמי המזרח התיכון, שזה הרבה יותר מרק יהודים וישמעאלים – ובאופן מודגש הרבה יותר בתקופתו של מוחמד, ועוד יותר בימי קדם.

מדינת ישראל שתקה ולא פעלה במשך 8 שנים של הפגזות על רכוזי אוכלוסיה ישראלית כדי לאפשר לפלשתינאים בעזה לעשות סדר בתוך עצמם ולהעביר ההתמקדות הציבורית הפנימית אצלם מהרס מה שאחרים בנו וטיפחו  לבניה עצמית – מתוך הבנה שדברים כאלה לוקחים זמן. 8 שנים הן בהחלט זמן מספיק כדי להתחיל תהליך כזה באופן הנראה לעין. אם זה לא נעשה עד כה, זה כנראה גם לא ייעשה. אף אחד לא יכול לעשות את זה מלבד הפלשתינים עצמם. אבל אנו יכולים למנוע מהם לפגוע בנו, זאת זכותנו – ואם הם רוצים להמשיך בהרס – לא נוכל למנוע זאת מהם, אבל זה יהיה רק הרס עצמי שלהם.

עובראורח

30/12/2008 08:51

קאי,

גם לי זה מאוד מפריע, יותר מזה זה שוב שם את ערביי ישראל בסימן שאלה גדול מאוד ביחס להיותם אזרחים נאמנים.

במשך של התקופה בה הופגזה שדרות לא היה פוצה פה ומצפצף בגנות מעשה החמאס אבל ברגע שישראל הגיבה פתאום התעוררו ערביי ישראל והתרעמו על "הפגיעה בחפים מפשע" !!

optikay

30/12/2008 22:03

מה דעתכם על דברי הח"כים הערביים שמגנים ואומרים שישראל מבצעת פשעי מלחמה?

מה דעתכם על השר ראלב מג'דלה, שהודיע שייעדר מישיבת ממשלה כאות מחאה למבצע "עופרת יצוקה"?

LuckyHunch

30/12/2008 22:47

וזה נכון גם לגבי ממשלות. מקומם בממשלת איראן, לא ממשלת ישראל.

מצטערת, אני בד"כ לא כ"כ בוטה – אבל לא מוצאת דרך עדינה יותר לומר את זה.

optikay

30/12/2008 23:05

וזה נכון גם לגבי ממשלות. מקומם בממשלת איראן, לא ממשלת ישראל.

מצטערת, אני בד"כ לא כ"כ בוטה – אבל לא מוצאת דרך עדינה יותר לומר את זה.


את אמרת…

כן, מה רציתי לאמר? אה כן. הפגנות ברחבי אירופה כנגד הפעולה של ישראל בעזה.:

בלונדון הפגינו כ700 איש מול השגרירות הישראלית

ובפריז הפגינו כ1500 איש לאות מחאה על המבצע.

בטורקיה ראש המשלה אמר שהמשך המבצע המתוכנן זה פשע כנגד האנושות, ובמקביל נאספו מפגינים מול השגרירויות הישראליות באנקרה ובאינסטנבול.

בעיר מוסול בעירק היתה הפגנה של כ1300 איש כנגד המבצע, ובמהלכה הגיע מחבל מתאבד שפוצץ את עצמו על המפגינים.

לאור התגובות מרחבי העולם, עלינו לשוב לדיון: האמנם הישראלים הם הנאצים החדשים?!

אם לא נדון בזה, לא נדע מהי צדקת הדרך שלנו, ולא נוכל להתמודד טוב עם המצב.

LuckyHunch

31/12/2008 07:23

 בכתבה על ההפגנה במוסול מסופר, בין השאר, שהעיראקים טוענים שהמחבל המתאבד שפוצץ עצמו הוא סוכן ישראלי.

אני מנסה להבין את המקור לטענה המופרכת הזאת: הם חושבים שיש כזה דבר מושאהידין יהודים? מושאהידין פרו-יהודים? פרו-ישראלים?…או שהתאבדות היא דרך מקובלת בעולם להלחם, להשיג מטרות אסטרטגיות?

למיטב ידיעתי, בכל העולם יש רק שתי תפיסות מושגיות שהצמיחו מתוכן הרעיון שהתאבדות היא דרך לוחמה מכובדת – באיסלאם, שם הם מכונים מושאהידין, ועל פי קוד הכבוד של הסמוראים – אצלם הם מכונים קאמיקאזה (למיטב ידיעתי זה אותו שם ליחיד ולרבים).   עם זאת, מרבים חכמי הדת המוסלמים רואים בהתאבדות חילול שם האל וכפירה – כמו מרבית מאמיני הדתות המונותיאיסטיות בעולם. והיפנים – אומרים שהתאבדות כאמצעי לחימה היא זכות יתר המותרת רק ליחידי סגולה – הסמוראים, שהם אבירים מן הדרגה הגבוהה ביותר – כל כך גבוהה שמצביעה על כוחות רוחניים בלתי רגילים, הנדירים גם בקרב אנשי שם וחכמים. בהמשך, היפנים טוענים שנטילת זכות יתר שאינה מגיעה היא עבירה על החוק בכל חברה מתוקנת, או מעשה שגעון.

אנא, תקנו אותי אם אני טועה.

עובראורח

31/12/2008 13:42

גם זו דרך להשפיע על זעת הקהל העולמית:

Urgent action

Dear Friends,

Germanys biggest Newspaper ?FAZ" is launching a survey about the conflict in Gaza. Voters can choose between 4 statements:

1. Israel must protect her citizens against Terror ? Hamas provoked Israel2. Israel blockaded peace in the Middle East ? and shall not be surprised now

3. In principle Israel is right ? but the attacks on Gaza are totally exaggerated

4. Situation is not clear enough to decide who is right or wrong

This newspaper is very influential in Germany. Most of politicians and managers are reading it. So far about 11.000 people gave their vote:

1. statement: 40%

2. statement: 44%

3. statement: 7%

4. statement: 9%

We still can change the results. (Remember? Yes we can!) Please copy this link:

http://www.faz.net/f30/common/Umfrage.aspx?doc=%7bD06D255F-6DE5-42CA-8EB4-BA9524C0F6A0%7d&rub=%7bB30ABD11-B91F-41C0-BF27-22C308D40318%7d

forward this mail to everybody you know around the globe! Urge your friends and family to vote! Right now ? as a surprise ? the mayority of the media in Germany are in favor of Israel. So is the political establishment, including Chancellor Angela Merkel. But: as longer the conlict is going on as more people here will be overwhelmed with mercy for poor Hamasnikkim . This vote is essential. Israel PR is week? Not this time! Vote! Shalom

Ilan

optikay

31/12/2008 18:03

בדנמרק פלסטיני ירה לעבר דוכן של מוצרים ישראלים מים המלח בעיר אודנסה לאחר שווידא שהמוכרים הם ישראלים.

מקווה שלא נראה עוד אלימות בעולם על רקע "עופרת יצוקה".

ובטכניון בחיפה הפגינו כ400 ערבים כנגד קיום "עופרת יצוקה" וכמספר דומה של מפגינים יהודים הפגינו בעדו.אתר הסירטונים יוטיוב הוריד מהרשת סרטונים שיחידת דובר צה"ל העלתה כדי להראות את הצלחות "עופרת יצוקה", בגלל שרבים מהם סומנו כפוגעים. לאחר לחץ של צופים, חלק מהסירטונים הסרטונים הוחזרו.

יוטיוב מסרו כי ההסרה נעשתה בטעות בגלל חששבו שיש בסרטונים שסומנו ע"י אנשים רבים כפוגעים ולא הולמים.מדובר צה"ל נמסר כי לא ניתן הסבר רשמי להסרת הסרטונים.


זה לא בדיוק מחאה,אבל זו נקודה מעניינת:

פורסם מאמר בעיתון באיראן שבו נכתב כי חמושים שמסתתרים בגני ילדים ובבתי חולים בעזה אחראים להרג אזרחים חפים מפשע. העיתון הזה נסגר ע"י הרשויות האירניות.

optikay

01/01/2009 21:23
זאת לא מחאה, אבל זה מעניין:

ניק גריפין מציע בריאיון מיוחד למעריב לקיים "הפסקת אש בין יהודים ובין הלאומנים" על מנת להיאבק באיסלאם.


optikay

01/01/2009 22:47

 הפגנות בי-ם ות"א נגד המבצע :

כ-200 פעילי שמאל מכל הארץ הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

בת"א כ-40 פעילי שמאל שרוכבים על אופניים התכנסו בכיכר רבין ויצאו לרכיבה ברחובות ת"א, במהלכה הסבירו פתרונות אחרים מלבד המבצע.

optikay

03/01/2009 16:10

היום היתה הפגנה של עשרות אלפים ערבים כנגד עופרת יצוקה, בסכנין.

המפגינים נשאו דגלים של אש"ף וקראו להעמיד לדין על פשעי מלחמה את ראש הממשלה, את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל.

יו"ר מפלגת בל"ד ויו"ר מפלגת חד"ש לקחו גם הם חלק בהפגנה.

מדברי מנחה העצרת, איברהים זביאת:

"מכונת ההרג של ישראל צריכה להיפסק. אני קורא מפה לעם בעזה ואומר: אל תפחדו, אל תיכנעו, תחסמו אותם בדמכם כדי להקים את מדינת פלסטין שבירתה ירושלים. אנחנו בני פלסטין ונמשיך להגן עליה במאבק בנשמה, בדם ובשלום" הוא עוד הוסיף וביקש מבני העם הפלסטיני בישראל להגיע ולתרום דם, כסף ואוכל"

השוטרים נשארו מחוץ לסכנין בעת ההפגנה, ויתערבו רק הבמקרים של הפרות סדר.

במקביל להפגנה הענקית הזאת, ישנן  הפגנות של פעילי ימין בצמתים הבאים: התשבי, מחניים, גולני ומגידו, שבהן הם דורשים להבטיח נאמנות למדינה כתנאי אזרחות במדינה.

נדרש

04/01/2009 02:16

זה שעשיו שונא ליעקב זה לא דבר חדש

זה שהמוסלמי שונא את עם ישראל זה לא דבר חדש

אבל זה שאירגון צער בעלי חיים מפקירים את חיות הישראליות זה גם לא דבר חדש

אירגון צער בעלי חיים הם כל היהודים שמרחמים על הערבים ותושבי עזה למינהם

זה לא אחרת אדם נהרג חלילה בתאנת דרכים מילא

אבל עם חלילה הכלב נהרג בתאונת הדרכים זה כבר משפטים עד סוף העולם

זכור לי כמה וכמה מיקרים שהבנות התחברו עם הערבים

כי האירגונים בעד חיים בשלום

וכמה פעמים הביאו את הבת הארון מתים, כי אצל אלו העיקר להרוג את היהודי אפילו שיהיה חבר שלך הכי הקרוב

מוזמנים ל-

יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה

Anonymous

(אורח)

07/01/2009 09:55

מסכימה עם כל מילה שכתבת

פשושה

Anonymous

(אורח)

07/01/2009 09:59

התיחסתי בקודם לתגובה ל0018

פשושה

מארי מהלב

07/01/2009 10:08

אני משתדלת לא להיכנס לפוליטיקה בקהילות, אבל השאלה הזאת באמת פתחה לי את הצורך להגיב.

כואב לי, כואב לי מאוד על אנשי הדרום שבמשך 8 שנים קיבלו מנת איום תמידית בלי יכולת להגיב והעולם שתק.

כואב לי, כואב לי מאוד שאנשי הדרום לא יכלו לנהל חיי עבודה פעילים ולהרוויח את לחמם, כי השגרה שלהם הייתה עמוסה בהישרדות של חיים והעולם שתק.

כואב לי, על כך שילדים כמו ילדיי שלי, נולדו אל תוך המצב הזה וגדלו אל עולם של שנאה וכאב והעולם שתק.

כואב לי על חיי משפחה שלא יכלו להתנהל תחת אש כפי שקורה במרכז הארץ והעולם שתק.

ועכשיו כואב לי על החיילים של הצבא הסדיר שצריך להיכנס לעזה ולהסתכן כדי לעשות את העבודה שהשיחות לא עשו והעולם שותק.

כואב לי על האמהות והמשפחה והחברים של אותם חיילים שיושבים בחרדה והעולם שותק.

כואב לי על חיילי המילואים שכבר נתנו את השנים שלהם לצבא ובכל זאת עומדים זקופים תחת צו 8 ומוכנים למלחמה, כאשר השאירו מאחוריהם נשים, ילדים, תינוקות בני יומם, מקומות עבודה שעמלו עמל רב כדי להשיג אותם והכל הופסק בגלל המצב הבלתי נסבל בדרום והעולם שותק.

כואב לי על ההרוגים של כל אזור הדרום ועל הפצועים שזה מנת יומם בימים האחרונים והעולם שותק.

כואב לי על החיילים ההרוגים שנכנסו לרצועה בכוונה להפסיק את ירי הטילים אל עבר ישראל והם לא יזכו לדעת מה יהיה בסוף המהלך והעולם שותק.

כואב לי על הפצועים מבין כוחותינו שנכנסו לרצועה בכוונה להפסיק את הירי של הטילים אל עבר ישראל ומעתה הם יצטרכו להתמודד עם פציעות קשות לגוף ולנפש (גם עקב איבוד חבריהם) והעולם שותק.

כאשר מחבלים חסרי מצפון מסתתרים בתוך ריכוזי אוכלוסיה חפה מפשע ומאלצים אותם להיות קיר מגן עבורם – העולם עדיין שותק.

אבל כשאנחנו נלחמים מחוסר ברירה כדי להגן על כל אלה – העולם פתאום קם ומתעורר לחיים.

חוצפה !

 מארי מה- , מנהלת קהילת אומנות באהבה אסורה

ואל תאמינו לכל מה שאתם קוראים …

Anonymous

(אורח)

07/01/2009 11:37

את כל האזרחים/הישראלים שמוחים צריך לשלוח לגור בדרום ואז נראה אותם מדברים

מי שמוחה נגד הפעולה הוא בוגד וצריך ל…. אותו

Anonymous

(אורח)

07/01/2009 11:41

אל ניתן לליבנו לגבוהה, מעבר להיותו של המבצע צודק, נהרגו ונפצעו "על הדרך" מאות פלשתינאים תמימים. גם אם נניח שאיזה חמאסניק מטורף, ויש רבים כאלה, בחר לשגר פצצות מחצר בית ספר הרי שאנחנו, השפויים, חייבים להצטער ולהביע את צערנו על כל פגיעה בחפים מפשע. ככתוב "ובנפול אויבך אל תשמח".

עובראורח

07/01/2009 12:26

שלום אורח,

ראשית אתה בהחלט מוזמן להירשם לסטארט ולהפרות את הדיון כאן.

ובהתייחס לדבריך, אני מאוד מסכים עם העניין של להיות אנושי ולא לשמוח כשאני שומע על ילדים הנפצעים ונהרגים בפעולה בעזה. ליבי בהחלט דואב על כל אמא באשר היא אשר צריכה ללוות את בנה הפצוע לביה"ח או חס וחלילה ההרוג לבית הקברות.

אולם כאבי זה גדול ככול שיהיה לא מטשטש את העובדות הבאות:

א. שכנינו הפלסטינים בחרו (כפי שציינו זאת באחד האשכולות בנושא) את שילוטן החמאס – 90% מהאוכלוסיה שם (העזתית) רצתה את החמס ואת מחבליו כמנהיגם – אז מי שבוחר לשכן בביתו נחש שלא יתפלא אם הוא מוכש.

ב. שכנינו הפלסטינים בוחרים לשלוח את ילדיהם הצעירים לפעולות התאבדות ובוחרים להלל את המתאבדים (צעירים ככל שיהיו) כ"שהידים" אשר מקומם בגן העדן מובטח – אז אם אמא בוחרת לפצוח בצהלולים כשדם בנה נשפך במהלך פיגוע התאבדות בו הוא רצח בדם קר ילדים נשים וטף – אני לא אוכל לצהול כשדם חיליי נשפך בהגנה על אותם אזרחים.

ג. גבול רצועת עזה הדררומי הוא עם מצריים כידוע לכולנו, למרות זאת בוחרת מצריים לסגור את הגבול הזה למעבר אזרחים (פליטים) ומחבלים כאחד מחשש שהללו יקימו ישובים בצפון מצריים ויהפכו שם לתושבים – אז אם המיצרים בוחרים שלא לעזור לאחיהם הפליטים מה לנו כי ילינו עלינו כשאנו מגינים על אזרחינו.

אסכם ואומר איני שמח על אף דם שנשפך וליבי דואב בראותי ילדים (כן ! גם של האויב) אולם אם חלק מהמחיר שאנו צריכים לשלום (בנוסף למחיר היקר של מיטב בנינו שנלחמים שם וחלקם נפצעים ונהרגים) הוא מחיר אזרחים חפים מפשע פלסטינים – אני מצידי נאלץ להשלים עם מחיר כזה (שים לב שרשמתי נאלץ ולא רוצה) ומעדיף מחיר כזה על מחיר ילדים ואזרחים חפים מפשע שנהרגו ונפצעו לא פעם בשדרות מוכת הקסאמים ובשאר ישובי הדרום.

אז לי מאוד קשה להסכים עם מי מאזרחי ישראל חושב שדמם של ילדי אויבנו סמוק מדמם של ילדי שדרות או ישובי עוטף עזה

עובראורח

07/01/2009 12:31
 Anonymous:

את כל האזרחים/ישראלים שמוחים צריך לשלוח לגור בדרום ואז נראה אותם מדברים

מי שמוחה נגד הפעולה הוא בוגד וצריך ל……….אותו

שלום אורח,

אתה בהחלט מוזמן להירשם ולהביע דעתך, עם זאת הניסוח המקורי בוטה מידי לטעמי ומעיד על חוסר כבוד משווע לזולת.

אני בהחלט מבין את הכעס על מי שמזדהה בשעת מלחמה עם הצד השני, אולם בו בזמן כוונינו היא להגיע להבהרה והבנה באמצעות דיון מתורבת והתייחסותך כפי שהייתה אינה עונה לקטגוריה הזאת,

על כן ברשותך עידנתי את הניסוח.

Anonymous

(אורח)

07/01/2009 12:37

אני בעד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זה או הם או אנחנו. מצידי, כל מי שחתום כאן יכול להצטרף לכל השהידים!!!!!!!!!!!!!!!!!! בושה לעם היהודים שיש אנשים שחושבים ככה!!! עם ישראל חי!!!!!!!!!!!! ודי להרג היהודים, די לגזענות שאנחנו ממיתים על עצמינו ודי ליפי הנפש החלאות שבגללם אנחנו איפה שאנחנו היום!!!

מארי מהלב

07/01/2009 13:07
 עובראורח:

שלום אורח,

ראשית אתה בהחלט מוזמן להירשם לסטארט ולהפרות את הדיון כאן.

ובהתייחס לדבריך, אני מאוד מסכים עם העניין של להיות אנושי ולא לשמוח כשאני שומע על ילדים הנפצעים ונהרגים בפעולה בעזה. ליבי בהחלט דואב על כל אמא באשר היא אשר צריכה ללוות את בנה הפצוע לביה"ח או חס וחלילה ההרוג לבית הקברות.

אולם כאבי זה גדול ככול שיהיה לא מטשטש את העובדות הבאות:

א. שכנינו הפלסטינים בחרו (כפי שציינו זאת באחד האשכולות בנושא) את שילוטן החמאס – 90% מהאוכלוסיה שם (העזתית) רצתה את החמס ואת מחבליו כמנהיגם – אז מי שבוחר לשכן בביתו נחש שלא יתפלא אם הוא מוכש.

ב. שכנינו הפלסטינים בוחרים לשלוח את ילדיהם הצעירים לפעולות התאבדות ובוחרים להלל את המתאבדים (צעירים ככל שיהיו) כ"שהידים" אשר מקומם בגן העדן מובטח – אז אם אמא בוחרת לפצוח בצהלולים כשדם בנה נשפך במהלך פיגוע התאבדות בו הוא רצח בדם קר ילדים נשים וטף – אני לא אוכל לצהול כשדם חיליי נשפך בהגנה על אותם אזרחים.

ג. גבול רצועת עזה הדררומי הוא עם מצריים כידוע לכולנו, למרות זאת בוחרת מצריים לסגור את הגבול הזה למעבר אזרחים (פליטים) ומחבלים כאחד מחשש שהללו יקימו ישובים בצפון מצריים ויהפכו שם לתושבים – אז אם המיצרים בוחרים שלא לעזור לאחיהם הפליטים מה לנו כי ילינו עלינו כשאנו מגינים על אזרחינו.

אסכם ואומר איני שמח על אף דם שנשפך וליבי דואב בראותי ילדים (כן ! גם של האויב) אולם אם חלק מהמחיר שאנו צריכים לשלום (בנוסף למחיר היקר של מיטב בנינו שנלחמים שם וחלקם נפצעים ונהרגים) הוא מחיר אזרחים חפים מפשע פלסטינים – אני מצידי נאלץ להשלים עם מחיר כזה (שים לב שרשמתי נאלץ ולא רוצה) ומעדיף מחיר כזה על מחיר ילדים ואזרחים חפים מפשע שנהרגו ונפצעו לא פעם בשדרות מוכת הקסאמים ובשאר ישובי הדרום.

אז לי מאוד קשה להסכים עם מי מאזרחי ישראל חושב שדמם של ילדי אויבנו סמוק מדמם של ילדי שדרות או ישובי עוטף עזה

מצטרפת לדבריך,

הכאב של אזרחי הרצועה נוגע בכולנו.    אני בטוחה שגם אלה שניגר מהם שינאה עזה כלפי היושבים בעזה יכולים להבין את הכאב של ילד שמת בזרועות הוריו, או ילד אובד כשהוריו נהרגים.

צריך לעשות הפרדה בין הכעס כלפי המחבלים, אלה שרואים רק את רעתם של תושבי ישראל לבין שאר האזרחים. 

אגב, ראיתי פה שנאמר שרוב תושבי הרצועה בחרו בחמאס, אני אומנם לא מכירה את המספרים אבל לפעמים "לחץ חברתי" או "לחץ מתון" אחר יכול להשפיע על ההתנהגות החיצונית.

אני רוצה להדגיש שלמרות החרדה והפחד מהאובדן שנסבול אני בעד הפעולה.   אני ראיתי בטלויזיה את השמחה של תושבי הדרום על כך שהם מרגישים פתאום חלק מהעם ולא מנוכרים וכל כך הבנתי את הרגשות שלהם על כך.

 מארי מה- , מנהלת קהילת אומנות באהבה אסורה

ואל תאמינו לכל מה שאתם קוראים …

Anonymous

(אורח)

07/01/2009 15:53

אני   מסכים.

חבר שלי  הציע   שנלך  להפגנות  המחליאות הללו  ונזרוק  עליהם  שקיות  עם צואה  וקיא  נוזלי .  לדבריו  זה  מה  שאנחנו  חושבים  עליהם.

הדרך  הזו  לא  מקובלת עלי.  אבל  הצביעות  של  המפגינים   מקוממת,  הם דורשים  מאיתנו לנהוג  בדרך  מוסרית  כלפי  אויב  שאין  לו  שום  מגבלות  מוסריות . מבחינתו  אין  הבדל בפגיעה  בילדים  או חיילים .  מי שתפיסת  העולם  שלו  היא  כזו  שלא  יבוא  בטענות  שפוגעים  בילדים ושלא  תבינו לא  נכון אני  נגד פגיעה  באזרחים חפים.

הבהמה  האיראני  מחמוד  מפלצניגאד  עוד  מטיף  לנו  מוסר.  חלאה!

Anonymous

(אורח)

07/01/2009 16:59

לי אישית זה מאד מפריע ואני חושב שזה צריך להפריע לכל יהודי שגר במדינת ישראל.

אני מסכים איתך ברוב הדברים שכתבת אבל ישנה טעות בדבריך, העולם כן מגנה את ירי הרקטות של החמאס על אזרחי ישראל- אך בצורה שכמעט ואינה מורגשת או מובלעת בתוך גינוי על פעולות ישראל ולכן כמעט ולא מקבלת במה בתקשורת…

דעתי בקשר לח"כים הערבים בכלל ולמג'דלה בפרט היא שהם אינם ראויים לכהן בדפקיד ציבורי וממשלתי במדינת ישראל, כל אדם הפועל באופן כה גלוי כנגד המדינה ותומך באויביה בזמן מלחמה דינו הוא שלילת האזרחות- לחיות בישראל זו זכות ולא חובה. לא מתאים לך לחיות במדינת ישראל, תעזוב, עדיף לנו ולך (בעיקר לנו). נראה אותך מוצא לך מדינה אחרת אשר תקבל אותך בתור חבר פרלמנט או בתפקיד ממשלתי כלשהו בזמן שאתה תומך באויבי אותה המדינה באופן גלוי… אני רוצה לראות חבר פרלמנט בארצות הברית אשר יצדיק או יתמוך באל-קעידה, נראה מה יעשו לו שם, בארצות הברית הליברלית והנאורה…

optikay

07/01/2009 17:55

לאורח מהתגובה שמעלי: ישראל לא הכריזה על מלחמה מול החמאס עדיין. זו הכרזה מדינית,ולא הכרזה צבאית.

אילו מטרת המבצע היתה השמדת החמאס, כפי שדרשו ח"כ מלכיאור וחיים רמון, אז אפשר היה לבוא ולאמר שמדובר במלחמה מול החמאס. בכל מקרה, כל עוד לא הכריזו על הרשות הפלסטינית שנשלטת ע"י החמאס כישות עוינת, או לא הכריזו עליה מלחמה, אי אפשר להאשים אף ח"כ שמגנה את המבצע ותומך ברשות הפלסטינית, בבגידה בעת מלחמה,

ולו כי לא הצהירו מלחמה על הרשות הפלסטינית.

בכל מקרה אורח, אתה מוזמן להירשם.

Anonymous

(אורח)

09/01/2009 11:48

אז נכון שהחמס יורה טילים למרכזי האוכלוסיה בישראל

ונכון שהירי נמשך כבר שנים

ונכון שכל תוכניותהם – הנם – השמדת ישראל

ונכון שמשך שנים ישראל לא הגיבה באופן נכון

ונכון שלמרות העובדות הללו  -הצביעות חוגגת..

ונכון גם שהצביעות הזאת תמיד מופיעה על פניהם של אותם אנשים

ונכון שלמרות כל זה הצבועים ימשיכו ללבוש את הלבוש הזה – אז בואו ניתן לעובדות לבלבל אותנו- זה בטח ישמח כמה מלובשי המסכות …

Anonymous

(אורח)

09/01/2009 11:48

כל ח"כ שמגנה את המבצע ותומך ברשות הפלסטינית, אשם בבגידה בעת מלחמה, גם אםלא הצהירו מלחמה על הרשות הפלסטינית, לדעתי.

אלו המילים היחידות שהוספתי למשפט שלך. כפי שאתה רואה, אפשר להאשים.

Anonymous

(אורח)

09/01/2009 11:54

ובאופן אישי – מפחידה אותי מאוד השנאה העזה כלפינו בעולם. זו שנאה לשמה הרי מותר לנו לפגוע במי שפוגע בנו. (הטעות היחידה הייתה שלא עשינו  את זה בקסאמים הראשונים, כך היינו משתקים אותם מההחלה ולא נותנים להם כל כך הרבה זמן להתחמש). יותר מהשנאה העולמית ועצימת העינים של העולם כלפי הצד הישראלי, וכלפי הטרור מפחידה אותי העובדה שזה בא מתוכינו. אותם מפגינים, שאכישהו מוצאים איזו הצדקה לטובת חמאס – השנאה העצמית היא שמפחידה אותי יותר. הייתי מעדיפה לראות אותם מפגינים בעזה – זה היה מרגיע אותי.

Anonymous

(אורח)

09/01/2009 11:56

ציטוט מ"אם" של רודיארד קיפלינג בתרגום חנניה רייכמן:

"אם בידרך לשמור על קור ועוז הרוח

בקהל אובדי עצות, מוכי המבוכה

אם עוז בך להיות בעצמך בטוח

גם בהטל כל איש ספק בכוחך

– – – – – – – – – – – – – – – – – –

שלך הוא העולם, וכל אשר בו פנימה

ומה שרב יותר – אדם הינך, בני."

optikay

09/01/2009 12:02
כלל האורחים שלקחו חלק בדיון פה, מוזמנים לרשום בסוף הודעתם כינוי כלשהו,על מנת שאוכל להבין את קו המחשבה מהודעותיכם השונות בדיון. אתם אף מוזמנים להירשם לרשת החברתית של סטארט כאן. [הערת העברה: כולכם מוזמנים לעקוב אחרינו כאן בוורדפרס, כמו גם להרשם לאתר ולהצטרף אלינו]

אורח, היות שאיני משפטן, וככל הנראה אתה לא שופט, הבא נניח לבית המשפט לקבוע מיהו בוגד ומיהו לא, שכן הם מכירים את החוקים לעומקם, ועברו הכשרה מתאימה על מנת לקבוע בסוגיות שכאלו .

דעתי האישית היא, שבג"ץ לא יאשר קביעה שמניפי הדגלים של הרשות הפלסטינית הם בוגדים.אחרת הוא לא היה מאשר את הנפת דגלי פלסטין בהפגנה בת"א.

Anonymous

(אורח)

10/01/2009 09:11

לא רק לך מפריע אני מצטרף אליך בנושא הזה,אני הייתי הולך יותר רחוק ואת כל המפגינים נגד הפעולה בעזה דן למאסר מקים מחנות מעצר עם אוהלים בשטחים שנמצאים

בטווח הרקטות ומחלק אותם במחנות אלה כאשר לשומרים שלהם מקים חדרים מוגנים שאליהם יוכלו להכנס בזמן ושם גם יוכלו לנוח בהחלפת משמרות שמירה

optikay

10/01/2009 13:01

לאורח שמעלי:

אין צורך להתעסק עכשיו ולהביא ממ"דים או להביא חדרים מוגנים לשומרים.

אם הקסאמים , ירי המרגמות והגראדים זה ל כזה נוראי לעומת הפעולה הצבאית של צה"ל,למה שאותם מפגינים לא יעברו לגור כאות מחאה באשקלון, בשדרות, באשדוד, ובישובי עוטף עזה שבסך הכל סובלים ממרגמות.

הרי זה כלום לעומת מה שצה"ל עושה בשטחים,אז אני בטוח שכאות מחאה הם יהיו מוכנים לגור באותם מקומות עד סוף מבצע עופרת יצוקה, כאות הזדהות עם הפלסטינים.

MoR

11/01/2009 00:14

מותר לאזרחים למחות כנגד המלחמה הזאת. אני לא מדברת עכשיו על הפגנות ענקיות, אלא על אזרחים שאומרים בינם לבין עצמם שהם נגד המלחמה. זה לא עושה אותם לתומכי טרור או לשונאי ישראל.

LuckyHunch

הצטרף21/07/2008
11/01/2009 17:24
 MoR:

מותר לאזרחים למחות כנגד המלחמה הזאת. אני לא מדברת עכשיו על הפגנות ענקיות, אלא על אזרחים שאומרים בינם לבין עצמם שהם נגד המלחמה. זה לא עושה אותם לתומכי טרור או לשונאי ישראל.

שלום מור וברוכה הבאה,

בודאי שמותר למחות נגד המלחמה הזאת, כמו נגד כל דבר אחר – אנחנו חיים במדינה דמוקרטית.

אשמח לשמוע טיעון מבוסס אחד כנגד המלחמה שאינו הופך את הטוען לתומך בטרור או לשונא ישראל.

אישית עוד לא שמעתי טיעון כזה, אבל זה לא אומר שאין.

נדרש

13/01/2009 02:32

 ושוב

איפה כל יפי הנפש הצרדשיעקייםם האלו

בזמן שעפו קסאמים לשדרות והרגו וטבחו בילדים ליד הוריהם חששו לפתוח את הפה

אפילו לא ציוץ של ציפור שיר קטנה לא מצאו אצלהם

וכאן כל אלו  הצרדשיעקייםם מוחים

נגד מי אתם מוחים?

שלא יהרגו את השונא שלכם?

או שלא יהרגו את הבן שלכם

תבואו לשדרות ולכל האזורים האלו ותגורו שם,

ותנו לשאר שסבלו שיעברו למקומות שלכם

תלכו לעזה ולכל המקומות האלו תעשו איתם יד אחת

אני לא יודע מי רוצח יותר גדול

האלו היורים קסאמים

או אלו התומכים ומרחמים על הרוצחים שפלי הנפש

שמראים את ילדיהם מקטנות לשנאה עיוורת נגד עם ישראל

האם מתי שזה יקרה לילד שלכם אתם גם תצדיקו ?

בושה וחרפה לכל יפי וכיעור הנפש האלו

מוזמנים ל-

יכול להיות שהכתבה שאני מפרסם קיבלתי באימייל

או שקראתי את זה ונהנתי אז העברתי להנאתכם
* דבר אישי יצויין בכוכבית בתחילת הכתבה
בתודה

עובראורח

15/01/2009 07:53

אומנם המכתב הבא שקראתי ואהבתי אינה מתקשרת ישירות למחמה הנוכחית בדרום, אולם הוא בהחלט יכול להתייחס לכך:

  *מכתב חזק מאל"מ (מיל) צ'יטה לעיתונאי מ"הארץ"

אל מר גדעון לוי, הארץ.

בעקבות *"אחמד בא לעולם"* , עמוד שלם שלך, "הארץ", 25 ינואר 08.

תגיד, האם אי פעם שאלת את עצמך, כיצד זה קרה שהפלסטינים חיים לצידנו מזה 60
שנה, ועדיין *אין להם דבר* חוץ ממערכת ענפה של טרור, חימוש, לוחמים נשק והרג
???

מדוע אין לאשה שכרעה ללדת בתל רומיידה, עיר ערבית שגודלה כגודל נתניה, *חדר
יולדות משלה*?פשוט – חדר עזרה ראשונה וחדר יולדות.

*הלילה פשוט לא הצלחתי להירדם מהמילים הנרגשות, האנושיות, המתחשבות, החמות
ואינטלקטואליות כל כך שלך.*

* כדרכך וכהרגלך, כל כך אנושי ומרגש : " אשה כורעת ללדת בשכונת תל רומיידה
בחברון. היא הולכת ברגל למחסום…"וכאן נשבר ליבי :"אסור לאמבולנס פלשתיני
להכנס…"  — ומדוע האמבולנס לא לוקח אותה ל"חדר הלידה על שם יאסר עראפאת"
הגדול והזכור לטוב שבנה מדינה לעמו האהוב, ושאותה השיג ביגע רב כתוצאה ממלאכת
כפיו היעילה.*

*איזו פואטיקה !  ממש התעוררתי במיטה רטובה מדמעות:" כיפאח סידר לא הגיעה אל
המחסום…… שכבה משתרעת על הכביש , בעלה לצידה, השכנים מביאים מזרן " – איזה
נשמות טובות, חס וחלילה לא יכניסו אותה לביתם.*

*"בקור מקפיא, נולד בנם, אחמד", שכשיגדל, הוא לא ישאל מדוע  אמו היתה צריכה
לקפוא מקור על הכביש ?!…*

גם אביו ואמו לא ישאלו מדוע מליוני דולרים מוזרמים  לנשק וחומרי נפץ,

*וחדר לידה אחד (!)** **אין בחברון** !! הערבית.*

* כל היהודים אינם רגישים ואינטלקטואלים כמוך, מר לוי, הם פשוט דואגים קודם כל
לבניהם שלהם, לבני משפחתם, ורק כשהם מוכרחים – כי הורגים אותם, הם משיגים ידם
גם לנשק,*

*  וכל זאת כאשר בדיוק באותו אזור  ובדיוק באותם ימים – מרצחים פלסטינים פרצו
להרוג את בני הישיבה בירושלים.*

* *המרצחים הללו הגיעו בדיוק *באותו* כביש שכיפאח כמעט קיפחה את ישבנה
מקור. אינני מופתע ממך, אני קורא אותך כמו דו"ח מודיעין, כמו חומר זמין על מה
שהאויב חושב. כמוך לא חסרים לנו בעם המופלא והמורכב שלנו במגוון דעותיו.

כמוך, היו לנו רבים לאורך כל ההיסטוריה של עמינו. תמיד קמו כאלה שדאגו
לאויבינו, ולא השמיעו כל מילה של נוחם בנפול בני עמם ……..

כל אותם "קלגסים, כובשים ומנוולים" הם אלה שבנו את הארץ המופלאה שלנו, שאפילו
21 המדינות הערביות, בעלות כל אוצרות הטבע שבעולם, עם כל אוכלוסיית המאות
מיליונים שלהן, ואמונת "העל" שלהם ב"אללה ואכבאר", מתאמצים כל כך להשמידה ואינם
מצליחים, שמעולם לא הצליחו להקים מדינה *אחת* שתשווה לה, ולא מדינה כדי לפתור
את בעיית "אחיהם" הפלסטינים ה"מסכנים" !

בעיתון שנותן לך במה כל כך נרחבת והולכת הפכת ל"בינתחומי". אפילו לפרשן
טלוויזיה הפכת ! חוץ מלרקוד אתה עושה הכל.

אבל, *מעולם* לא קראתי מילה אחת שלך למשל על השוטר הישראלי שנרצח השבוע, או על
החקלאי העובד הזר שנרצח בעוטף עזה. או אולי על תושבי שדרות, שעירם מזדעזעת
ונחרדת מזה שבע שנים !

וודאי שלא תכתוב מילה על אותם 18,000 יהודים שנעקרו מבתיהם מחבל עזה וראו את
הרס בתיהם, אותם בנו בדמם וזיעתם, ושמפעל חייהם קם וחי על חולות המדבר והשממה
שהפריחו, בשכנות לעזה !

זאת עזה המקוללת לעד ושתישאר כזו, כל עוד מנהיגיה עוסקים בירי טילים לישראל
יום יום , ואינם דואגים לשנייה לבני עמם.

הפעם החלטתי להקדיש מספר  דקות לתגובה זו פשוט, בגלל רמת הפואטיקה המדהימה של
הסיפור ה"מרגש" כל כך שכתבת.

אינני מתפלא עליך, בכלל לא, האינטלקט נשפך לך מהאוזניים כמו לעאזמי בשארה
המשכיל והנאור.אך רק אני תמה מה קרה לבוס שלך, מר שוקן, אותו הנני מעריך באמת,
שנותן לזבל  שלך להשתלט כך על העיתון.

אני מודה באשמה. אני הנני "קלגס", אחד מיני רבים, אשר נלחם למען שכמותך, עשרים
וארבע שנים בשרות סדיר, ועוד עשרים שנה במילואים, בעל עיטור המופת,  ועם אחי
היקר, רב העיטורים, שנהרג בקרב, הי"ד . וכן כמו כל בני משפחתי, וכל הרבים
האחרים שנתנו ונותנים הכל למען העם הזה והארץ הזאת ,כדי שאתה ושכמותך, תחיו
ותשגשגו בארץ הזו, ומעל לכל – כדי שיהיה לך החופש והחירות לכתוב את כל דברי
הבלע שלך על העם ועל הבית שלך.

אל"מ
(מיל.) אליעזר כהן

צ'יטה

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: