סבא וסבתא שלי

29/12/2008 00:03
החלטתי לספר קצת על סבא וסבתא שלי, זה קצת קשה לתמצת הכל בהודעה ובכל זאת אני חושבת שזה שווה את המאמץ כיוון שהם אנשים מאד מיוחדים.אתחיל בסבא

לסבא שלי ולי היה תמיד קשר נפשי עמוק, הוא סבא עם שמחת חיים רבה, אדם חרוץ ביותר, תמיד חייבלעשות משהו ופרט לעבודה הפיזית, הוא גם אוהב מאד את תחום ההסטוריה, תמיד קרא, הוא אוהבלהעביר את הידע וכל פעם שאנו נפגשים, חובה שאשמע קצת על הסטוריה  כללית עולמית, על הסטוריה של העם היהודי, או משהו מעניין שקשור לתנ"ך.

הקשר העמוק עם סבא שלי נובע הרבה בזכות כך שכמו שסבא שלי לא נוהג לוותר לעצמו, הוא גם לא נוהג לוותר לי. סבא שלי עד היום קם מוקדם מאד בבוקר ומתחיל את היום בספורט והיה חשוב לו להעביר את הגישה הזו אליי דבר שתרם לי מאד בחיי ועדיין תורם, במיוחד לאור זאת שגדלתי מינקות עם מגבלה פיזית ולסבא תמיד היה חשוב לדעת שאני מקפידה להפעיל את הגוף למרות זאת. בשנות הילדות לא הסתפקנו בטלפונים ובחופשות מהלימודים והעבודה שבהם היינו נפגשים או שאצלנו או שהיינו באים וישנים אצלם, בנוסף היינו גם מתכתבים.

סבא יודע להתנסח בשירונים נחמדים כתיבתו דומה מאד לכתיבתו של סבא משה. 

ואני מאחלת לו ולכולם עוד שנים רבות של בריאות, שמחה ואושר 

—————–
כי בחיים צריך לחשוב-להבדיל בין רע לטוב, לחוש, לדעת לאהוב, לראות את העתיד ללא מכאוב.    

ג'סי ל 
חבר\ה

רשום מ :2006 /09 /09
15 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2007 /05 /16
ב -19:20

סבתא  נפטרה לפני כ- 3 שנים ממחלת האלטסיימר  .היא הייתה אישה טובה ודאגנית מאד, במיוחד אני זוכרת שדאגה בנושא האוכל תמיד הלכה עם פירות ביד אחרינו וניסתה לשדל אותנו שנאכל. בנוסף הייתה אישה מצחיקה מאד תמיד היו באמתחתא שירים ובדיחות ביידיש.  היא גם אהבה עבודות יד, ריקמה,  ציור סריגה, עיצוב בית. אני זוכרת אותה כ"ילדה נצחית " במובן החיובי של המילה – לוקחת את החיים בקלות, למרות שבכלל לא היו לה חיים קלים.

אביא בפניכם מכתב המתאר במקצת את הרקע לחייה הלא קלים, את המכתב כתבתי כשנה לאחר פטירתה.

—————–
כי בחיים צריך לחשוב-להבדיל בין רע לטוב, לחוש, לדעת לאהוב, לראות את העתיד ללא מכאוב.    

ג'סי ל 
חבר\ה

רשום מ :2006 /09 /09
15 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2007 /05 /16
ב -19:31

הייתי רוצה לשתף אתכם במשהו שכתבתי לזכרה של סבתי רחל שהייתה ניצולת שואה ונפטרה לפני קצת יותר משלוש שנים. (כתבתי את זה כשנה לאחר מותה).בעוד כשבועיים וחצי חל יום ההזכרה של סבתי.סבתי הלכה לעולמה לפני כשנה ועדיין קשה לי להשתמש במונח ז"ל הבא להזכירנו כי האדם נפטר.ראיתי לנכון לציין את זכרה של סבתי דווקא ביום ארור זה בעקבות הקשר החזק שהיה בין מהלך חייהלבין יום השואה. רחל- שם מיוחד שניתן לאישה מיוחדת והתאים לה ביותר.קראתי בספרו של עדין שטיינזלץ נשים במקרא כי רחל היא בבחינת חלום שלא התממש,לדבריו של עדין בחייה של רחל יש אפשרות, צפייה, חלום גדול, אבל הגשמתו נשארת אי שם בין מה שהיה יכול להיות לבין מה שאולי עתיד להיות. זו תחושתי לגביי חייה של רחל סבתי,היא הייתה בחורה בריאה וחזקה, בזכות כך נשלחה לעבודה ולאלהשמדה, על אוניית המעפילים היא וסבי נפגשו, נשאו בארץ והקימו משפחה, ניתנהלסבתי הזדמנות שנייה לחיים מאושרים, אבל הנסיבות והתנאים שמהם הגיעה רדפו אותה במשך כל חייה ולא אפשרו לה להגיע לאושר שלם לעולם.בשל סיפור חייה שלרחל אמנו ובשל דמותה המצטיירת בספר ירמיהו הפך קבר רחל למצבת זיכרון ומקור משיכה לכל אלה שליבם דואב בקרבם, גם רחל סבתי בדומה לרחל אמנו ידעה כאב גדול מהו, המוטו שלה היה "לזכור ולא לשכוח", מותה חידד בי את המודעות לעובדה כי דור השואה הוא דור הולך ונעלם, עובדה זו טומנת בתוכה סכנה- איך תראה ההנצחה בעוד מס' שנים מהיום כשכבר לא יהיו לנו עדויות חיות מהתקופה הנוראה של אז?למרות העצב הגדול ברצוני לסיים במילה טובה:סבתא יש נחמה ואת ניצחת!!!! את וסבא הבאתם לעולם משפחה הכוללת בת ובן 10 נכדים ונין את אלה הספקתלראות ולהכיר.אך זכית למתנה נוספת, מקסימה, עברה שנה מאז מותך וכבר יש משהי הנקראת על שמך והיא באמת דומה לך.לא כל אדם זוכה למישהו שייקרא עלשמו ויזכיר אותו, מביטים בה ונזכרים בך זו זכות גדולה.אני בטוחה כי את שומרת עלייה מלמעלה יהיי זכרך ברוך.

בהזדמנות זו ברצוני להזכיר את כל קרובי המשפחה שלי וכל ששת מיליון היהודים אשר ניספו בשואה על לא עוול בכפם.תהיה נשמתם צוררה בצרור החיים.

אוהבת יסמין

—————–
כי בחיים צריך לחשוב-להבדיל בין רע לטוב, לחוש, לדעת לאהוב, לראות את העתיד ללא מכאוב.    

סבא משה 
מנהל הקהילה

רשום מ :2006 /09 /03
8208 הודעות

ההודעה נכתבה ב :
2007 /05 /17
ב -13:37

—————–
אווטאר
ג'סי ל 
חבר\ה
חבר\ה
רשום מ :2006 /09 /09
15 הודעותההודעה נכתבה ב :
2007 /05 /17
ב -14:12
—————–
כי בחיים צריך לחשוב-להבדיל בין רע לטוב, לחוש, לדעת לאהוב, לראות את העתיד ללא מכאוב.    

 

 

29/12/2008 00:10

הקטע הנל לקוח מקהילתו של סבא משה, עוד מימי MSN.

על סבא שמואל כתוב בקטע בלשון ההווה, כי אז הוא היה עדיין בחיים ודי בריא.

לצערי הרב מאוד מאד הוא נפטר ביום ראשון בבוקר Crying.

 

 

30/12/2008 17:00

 משתתפת בצערך על פטירת סבא שמואל.

יהי זכרו ברוך תמיד

 

 

 

30/12/2008 17:58

תודה על התנחומים

יהי זכרם של סבא וסבתא ברוך.

 

Anonymous

(אורח)
02/01/2009 11:35

קראתי בעיוןו רב את המכתב  המרגש על חיי סבתך ופגישתה עם סבך. רותקתי מאד.

משתתפת בצערכם וכל משפחתי איתכם. שלחתי לך גם מכתב תנחומים באימל. אוהבת מאד את כולכם ומאחלת לכם בריאות קדם כל,

עידית וכל המשפחה

 

02/01/2009 12:46

תודה על תמיכתך ותודה גם למשפחתך, עידית היקרה.

 

20/01/2009 22:38
אני משתתף בצערך יסמין, לא יצא לי להכיר אותו הרבה זמן אבל ממה שהכרתי הוא היה אדם טוב בדיוק כמו שסיפרת

 

21/01/2009 00:01

תודה רבה.

מה דעתך? Comment

