מדוע לא ללכת לעצרת לזכר רבין?

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
04/11/2008 17:44

…צאו להפגין שאתם לא רוצים, נניח, שהדת והימין ישתלטו על חייכם. ואל תעשו את זה במסגרת הממוסדת והמוכנה מראש של העצרת לזכר רבין. בבקשה מכם, אל תלכו לעצרת רבין. ולא בגלל שיש לי משהו נגד רבין, אלא בגלל האופי המסואב שהיא קיבלה, ובגלל העובדה שזו מסגרת מוכנה מראש שבאה לכלוא אתכם בתוך אורח המחשבה הנרגן הזה של היעני-שמאל התל אביבי נוסח "ישראל זה לא מה שהיה פעם". ובגלל העובדה שהנואם בעצרת יהיה אהוד ברק, הנציג של מה שכל צעיר ישראלי חושב צריך לקחת מרחק של קילומטר ממנו, כלומר של הדורסנות הצבאית והערמומיות הפוליטית וחוסר ההשראה.

בואו נסכם, שאם אין לכם כוח להפגין בשביל לשפר את המדינה, לפחות אל תזיקו לה בכך שתלכו לעצרת רבין. אל תלכו אליה. בכך לפחות תסמנו בעקיפין לכל הברקים והלבנים שאי אפשר לעשות עליכם מניפולציות רגשיות ולהשתמש במטבע השחוק של זכר רבין כדי לבלבל את המוח בסיסמאות שכל מטרתן אחת: להשאיר את הסדר הקיים על כנו.

לא ללכת השנה לעצרת רבין. ולא לחשוב על כך שכביכול הימין והקיצונים מבית מדרשו של יגאל עמיר ישישו לראות השתתפות דלילה בעצרת.אסור לנו לכוון את צעדינו רק כדי שהימין של נתניהו והש"סניקים של ירושלים "יתפוצצו מקנאה" למראה ההמונים בכיכר רבין. אדרבה, שלא תהיה להם סיבה להתפוצץ מקנאה, ושיירגעו קצת. אני חושב, למשל, שיש לצעירים חסרי העתיד הכלכלי של תל אביב, אלה שעובדים בשביל פרוטות ובקושי מחזיקים את הראש מעל למים בגלל שכר הדירה הגבוה ובגלל שכר הלימוד הגבוה באוניברסיטאות, הרבה מאוד מן המשותף עם המצוקות הכלכליות של צעירים דתיים מירושלים, הרבה יותר משהפוליטיקאים רוצים שיהיה, כי מטרתם של אנשים כמו ברק – ונתניהו מצד אחר – היא רק להפריד כדי למשול. והבעיה שצריכה להעסיק את מערכת הבחירות הבאה היא לא שאלות הביטחון והגרעין האיראני, אלא האי שוויון הכלכלי והעובדה שיש בארץ הזאת עושר חזירי מצד אחד, ומצד אחר, במרחק כמה רחובות מהעשירים החזיריים, תרבות של עוני ופשע ואנשים שהולכים כמו רוחות רפאים ומקבצים נדבות, ומשטרה שמתאנה למסכנים שבשל המצוקה מגיעים לפעמים למצבים קיצוניים של אלימות.

למאמר המלא: בני ציפר, הארץ.

קישור מעודכן, נכון ל-18/08/2012 – http://news.walla.co.il/?w=//1371780

אשמח לשמוע דיעותיכם על הקטעים המצוטטים.

Anonymous

(אורח)
04/11/2008 17:54

ולו לשניה לא חשבתי ללכת לעצרת

כי כבר בעצרת הראשונה האשימו את הימין כולו ברצח

יעני כולם לחצו על ההדק ורצחו את רבין

 כול שנה 3 פסטיבלי רבין

 והימין אשם!!! חגיגת אגו גדולה לשמאל בישראל

אני לא אלך לתת שימחה לשונאי ישראל

אני לא אהיה עימהם!!!

מנחשי הקריום

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
04/11/2008 18:01
 Anonymous:

ולו לשניה לא חשבתי ללכת לעצרת

כי כבר בעצרת הראשונה האשימו את הימין כולו ברצח

יעני כולם לחצו על ההדק ורצחו את רבין

 כול שנה 3 פסטיבלי רבין

 והימין אשם!!! חגיגת אגו גדולה לשמאל בישראל

אני לא אלך לתת שימחה לשונאי ישראל

אני לא אהיה עימהם!!!

מנחשי הקריום

תגובתך ממש לא מפתיע אותי, ועם זאת, אשמח אם תתייחס  לפסקאות שציטטתי.

האם אתה מסכים עם הכותב, שלתל אביבי שעובד ולומד, ובקושי מחזיק את עצמו, יש יותר במשותף עם תלמיד ישיב,למרות שפוליטיקאים רוצים שלא נחשוב ככה,

או שהכוונה של מארגני העצרת, היא להשקיט את רגשות הציבור,ולהשאיר את הסדר הקיים על קנו?!

האם אתה מסכים עם טענתו שרק אם  אם ניאבק במדיניות של ההפרד ומשול, ניצור כוח חזק מספיק, שיעיף את כל האנשים שלא מייצגים את רצון העם,אלא כופים על העם את הרצון שלהם?

Anonymous

(אורח)
04/11/2008 18:06

כיום כבר מאוחר לחשוב על הקמת כוח לסילוק של מי שלא צריך

נגמר הזמן

אנו נמצאים עכשיו במצב של טרום חורבן מדינת ישראל

אז מה יועילו מחשבות וכתבות על שינוי מצב

פספסנו את כול הצאנס שנתנו לנו

ואת האמת כול כך חבל שבמדינת ישראל לא מתעוררים בזמן

מה יעזור עכשיו אם נלך לעצרת כמו כול השמאלנים והפוליטקאים המתחסדים

או נשב בבית מול הטלביזיה בתוכנית האח הגדול

ממש אין הבדל

מנחשי הקריום

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
04/11/2008 18:16

דבריך רק מוכיחים לי דבר אחד

לא קראת את הטקסט שהבאתי לפניך, ובטח שלא את המאמר המלא.

לו היית קורא, היית מבין שהכותב רוצה בדיוק את ההפך: די למנטליות של לשים ג'ל,לפתוח או לקרוע כפתור בחולצה, ולקרוא לעצמך מורד, או לחשוב שבזה אתה משנה את המציאות. דיי להישאר בבית,ולהתחיל לפעול ביוזמות  משלנו,ולאלהצטרף למשהו שמאורגן על ידי השלטון, כדי להראות לשלטון כמה אנחנו לא מרוצים ממנו,או מכל דבר אחר.

Anonymous

(אורח)
04/11/2008 18:24

קראתי רק את מה שאתה כתבת

אין לי כוח לבזבזבכול מקרה נמתין לתגובות של אנשים אחרים

ערב נעים לך

מנחשי הקריום

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
04/11/2008 18:30

לאור תהיייתך וקביעתך הזו:

מה יעזור עכשיו אם נלך לעצרת כמו כול השמאלנים והפוליטקאים המתחסדים

או נשב בבית מול הטלביזיה בתוכנית האח הגדול

ממש אין הבדל

מנחשי הקריום

אני תוהה אם קראת את הפסקה הזו:

צאו להפגין שאתם לא רוצים, נניח, שהדת והימין ישתלטו על חייכם. ואל תעשו את זה במסגרת הממוסדת והמוכנה מראש של העצרת לזכר רבין. בבקשה מכם, אל תלכו לעצרת רבין. ולא בגלל שיש לי משהו נגד רבין, אלא בגלל האופי המסואב שהיא קיבלה, ובגלל העובדה שזו מסגרת מוכנה מראש שבאה לכלוא אתכם בתוך אורח המחשבה הנרגן הזה של היעני-שמאל התל אביבי נוסח "ישראל זה לא מה שהיה פעם". ובגלל העובדה שהנואם בעצרת יהיה אהוד ברק, הנציג של מה שכל צעיר ישראלי חושב צריך לקחת מרחק של קילומטר ממנו, כלומר של הדורסנות הצבאית והערמומיות הפוליטית וחוסר ההשראה

הצטרף21/07/2008
הודעות 4,910
05/11/2008 02:16

 קאי,

1. אני מסכימה עם כל מילה שציטטת. רק שאני חושבת שלא רק הפוליטיקאים שבשלטון או שואפים לשלטון יוצרים  הפרדת כוחות הציבור וזורעים פילוג כדי למשול, אלא גם אנשי שררה והשפעה במגזר הפרטי – חילונים ודתיים כאחת.

צדק ג'ימי הנדריקס שאמר שיהיה שלום בעולם רק כאשר אנשים יעדיפו את כוח האהבה על אהבת הכוח.

2. אני חושבת שאיש שיחך קרא כל מה שהעלית – אלא שפשוט התייאש ולכן רואה רק שחורות. שמעתי אנשים מדברים כך לפני מלחמת ששת הימים, לאחריה, אחרי מלחמת יום כיפור. תמיד היו מי שדיברו כך, חלק גם נתנו תאריכים לפורענויות שונות ומשונות – כולל השמדתה של עם ישראל, של העם היהודי כולו, של המזה"ת כולו… כל מיני.  אבל עברו כבר המועדים שצויינו, המצב השתפר בחלק מהדברים ונהיה גרוע יותר בחלק מהדברים – ואנחנו עדיין כאן.

זאת לא סיבה ללכת לקיצוניות השניה ולהיות שאננים – גם אנשים הרחוקים מאד מכל רעיון מיסטי שהוא, שכל חשיבתם ורעיונותיהם הם שיא השכלתנות הקרה והמחושבת – חוששים מאד לקיומה של ישראל בטווח הארוך. יש הרבה מה לשפר ולתקן מכל הבחינות, ודחוף! אבל להרים ידיים מראש – בוודאי שלא צריך, ולמי שהוא אדם מאמין – זה גם אסור.

ואני אומרת – בעזרת השם, נעשה ונצליח!

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
05/11/2008 07:36

מצטרף לדברי הכותב.

לצערי העצרות הללו מזמן איבדו את האופי של עצרת לזכרו של והפכו לעצרות פוליטיות לחלוטין.

Anonymous

(אורח)
05/11/2008 17:58

ציטוט=ואל תעשו את זה במסגרת הממוסדת והמוכנה מראש של העצרת לזכר רבין. בבקשה מכם, אל תלכו לעצרת רבין. ולא בגלל שיש לי משהו נגד רבין, אלא בגלל האופי המסואב שהיא קיבלה, ובגלל העובדה שזו מסגרת מוכנה מראש שבאה לכלוא אתכם בתוך אורח המחשבה הנרגן הזה של היעני-שמאל התל אביבי נוסח "ישראל זה לא מה שהיה פעם"

======================================

ראית פעם הפגנה של רבבות אנשי שמאל מבלי שיהיו אומנים?

בלי זמרים חינם אף אחד לא יביא

לדעתי זה נראה כמו פסטיבל הפלאפון של אורנג

שחילקו מתנות חינם אז באו רבבות נערים ונערות

לעומת זאת כשיש ארוע של הימין באים אלפי אלפים בלי זמרים ופיטויים שונים ומשונים

הם באים עם אמונה בלב ובדרך

זה ההבדל בין ימין לשמאל

מנחשי הקריום

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
05/11/2008 18:43

מנחשי הקריום,אני סבור שההבדל בין השמאל לימין הוא יותר מהותי, מהאם יש זמרים או לא.

בימין, כשיש משהו שמפריע,אז מדברים,מפגינים,ואחר כך מכותתים רגליים,והולכים לטפל בבעיה. השמאל, נתקע בשלב של לכותת רגליים, מעבר לכמה שמאלנים שנמצאים ביחד עם נשות ווטצ' במחסומים, או מפגינים עבור הפסקת בניית הגדר עם תושבי הכפר בילעין. וגם כשכבר השמאל כן נאסף לדברים כאלה, זה הרבה פחות אנשים,ועם הרבה פחות מרץ!

הצטרף21/07/2008
הודעות 4,910
05/11/2008 22:50

 לא זה ולא זה.

יהודים מקטלגים אנשים – מין הרגל שכזה. לא גלותי – זה היה קיים ונפוץ עוד קודם, מופיע בכתבי הסטוריה עתיקים, במדרשים בתלמוד… אפילו בתורה אפשר למצוא כמה סימנים מובהקים לנטיה המגונה הזאת. מה שמראה עד כמה היא מושרשת אצל יהודים.

אין בכוונתי לעשות סקירה הסטורית עד לימי אדם וחווה. מספיק להסתכל רק קצת אחורה וקצת על עכשיו:

השמאל אומר שהימין צמא מלחמה ודם

הימין אומר שהשמאל יפה נפש וצבוע.

גם בשרשור הזה האמירות האלה באות לידי ביטוי.

בתקופת שלטון השמאל – כלומר מפלגת העבודה, הפגנות הימין היו בד"כ מעוטות משתתפים – כי השלטון הוא שלטון הרוב, ואף אחד לא רוצה שהרוב יחשבו שהוא אוהב מלחמה ו/או מדון ובודאי שלא צמא דם. רק מי שמכיר בדעה קדומה כמה שהיא, מתעקש שערכיו יקבעו את התנהגותו ולא דעה קדומה של כל זולת שהוא – הגיע  להפגנות האלה.

מזה שנים רבות, השלטון בארץ הוא שלטון הימין. כמה לא מפליא שתחת שלטון זה הפגנות השמאל הפכו להיות מעוטות משתתפים – מי רוצה שהרוב יחשוב שהוא צבוע? – רק מי שמתעקש שערכיו יקבעו את התנהגותו ולא דעה קדומה של כל זולת שהוא – מגיע להפגנות השמאל.

אז בואו נשאיר את הדעות הקדומות בצד גם אנחנו, בלי קשר לנטיה פוליטית של מי מאיתנו, ונחזור לדיון ענייני בנושא הנדון.

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
06/11/2008 07:09

לדעתי, הגבולות בין ימין לשמאל (במיוחד אצלינו) הטשטשו מזמן.

אני מתקשה אפילו להגדיר את עצמי כימני – זאת למרות שאני מבין שכיום קשה מאוד למצוא פרטנר בצד השני שמוכן לעשות צעדים אמיצים למען השלום.

באותה מידה אני ממש לא חש שמאלני – זאת למרות שאם ארגיש שישנו פרטנר אמיתי לשלום אהיה מוכן לותר אפילו על מזרח ירושלים למען אותו שלום.

ולעניין הדיון בהתאם לבקשתה של לאקי,

אומנם הרצח היה רצח פוליטי, וחשוב מאוד לזכור שרבין ז"ל נרצח בגלל היותו ראש ממשלה בעל דעות מסוימות – וזאת על מנת למנוע הישנות מקרה כזה בעתיד.

אולם בין זה ובין הפיכת העצרות לזכרו כאל הפגנות תמיכה פוליטיות בדרכו אין כל קשר, הפיכת העצרת לתמיכה בדרכו הפוליטית עושה את הפעולה ההפוכה של המאסת העצרות על כל מי שלא מסכים עם דרכו הפוליטית (ומה לעשות זהו נתח נכבד בעם) – במילים אחרות אני אומר אם העצרות האלה היו אזכרות – למה לא ללכת ? מאחר והן עצרות פוליטיות – למה כן ללכת ?

הצטרף08/09/2008
הודעות 1,560
06/11/2008 19:02

כן ללכת, אבל לא בשביל להפגין, אלא כדי לזכור את האיש, המנהיג ויותר מכל להזכיר ולדאוג שרצח כזה לא יקרה פה שוב. כדי להראות שאנחנו לא מתכוונים לשכוח שרוצח יהודי רצח רה"מ במדינת ישראל.

הצטרף08/09/2008
הודעות 1,560
06/11/2008 19:03
 Anonymous:

ולו לשניה לא חשבתי ללכת לעצרת

כי כבר בעצרת הראשונה האשימו את הימין כולו ברצח

יעני כולם לחצו על ההדק ורצחו את רבין

 כול שנה 3 פסטיבלי רבין

 והימין אשם!!! חגיגת אגו גדולה לשמאל בישראל

אני לא אלך לתת שימחה לשונאי ישראל

אני לא אהיה עימהם!!!

מנחשי הקריום

היחיד ששונא את המדינה זה אתה

הצטרף06/10/2008
הודעות 62
09/11/2008 16:52

הייתי בעצרת והייתה אווירה של גיבוש  כאילו כולם ביחד בשביל ליזכור לא רק את האדם עצמו אלא את מה שהוא השאיר אחרי מותו לא משנה מי הנואם או מי מופיע

זה רגע של להעביר מסר של חופש ביטוי! ואין מקום לאלימות על דעה של אדם!

גם עם לא הייתי מאמינה בדרך שלו הייתי הולכת ביגלל העיקרון שלא יהיה אדם שיחזור על אותו מעשה הרצח שהיה.

הצטרף21/07/2008
הודעות 4,910
09/11/2008 17:00

 מיי,

אני ממש שמחה שכך היה: זאת סיבה בשבילי ללכת בשנים הבאות. עד כה נמנעתי – בגלל שנראה היה שהעצרות האלה איבדו את משמעותן המקורית – זאת שאת מספרת שחזרה לשלוט באוירה שם.

לעצרות הראשונות הגיעו  רבים שלא הסכימו מעולם עם דעותיו של רבין או עם מרבית מה ומי שייצג בחייו, בדיוק מן הסיבה הזאת. אני, שהסכמתי פעמים רבות גם עם זה וגם עם זה, בוודאי שאגיע מעתה.

מחשבה אחת על “מדוע לא ללכת לעצרת לזכר רבין?”

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s