צרכנות

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
15/10/2008 14:46

צרכנות זה משהו שנוגע לכולם.

מדי פעם, אשתדל לעדכן ולרשום פה דברים שחשובים ומקלים על כולם, כמו ההודעה שמתחת להודעה .

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
15/10/2008 15:05

לאחר חוק הספאם,  שאושר במאי והיום כבר אמורים להתמודד איתו ולממש אותו.

חוק הספאם בקצרה:

לא ישלח מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש בכתב מהנמען.

עם זאת התקבלה הסתייגות ולפיה פניה חד-פעמית ממפרסם כלשהו, שבו הוא מבקש את אישורנו לשלוח אלינו פרסומות, כל עוד בפנייתו יש כל הפרטים הדרושים על מנת שנוכל לסרב להצעתו.

בעל עסק שקיים יחסי מסחר קודמים בין המפרסם לנמען, בנסיבות שבהן הנמען הוא זה שמסר למפרסם את פרטיו, יכול לשגר פרסומות העונות על החוק, כל עוד הנמען לא מודיע לו אחרת.

בפרסומת החד פעמית, חייבים להופיע פרטי המפרסם או דרכי הפניה כדי להיות לדעת איך לבקש שלא ישלח אלינו שוב פרסומות.

נתנו לו אישור, והתחרטנו? אנו פונים אליו שוב, ומודיעים לו שאיננו מוכנים להיות נמענים שלו,ואסור לו לשלוח אלינו אפילו עוד פרסומת אחת, בSMS, בטלפון, בפקס או באי מייל.

יתר על כן, אם נתבע אותו בבית משפט על ספאם, ונוכיח שפנינו אליו שלא ישגר עוד פרסומות אלינו נקבל 1000 ש"ח גם ללא הוכחת נזק.

העונש המקסימלי בחוק הוא עד  202,000 שקל, או עד 67,300 שקל בהתאם לחומרת ההפרה ולמהותה (לאחר הוכחת נזק).

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
15/10/2008 15:46

תיקון חדש לחוק הגנת הצרכן, נכנס לתוקף ב10.10.08 :

סעיפי החוק העיקריים קובעים כי לפני ההתקשרות חייב העסק לגלות לצרכן בעל-פה את הפרטים הבאים: זכות הצרכן לבטל עסקה מתמשכת ודרכי הביטול, פירוט התשלומים שהצרכן צריך לשלם בשל הביטול ודרך חישוב התשלומים והאם יש מדרג של דמי ביטול בהתאם למועד מתן הודעת הביטול.

אופני הביטול הם:

בעל-פה – טלפונית, או באמצעות הגעה פיזית למשרדי העסק –

או בכתב – בדואר רשום, דואר אלקטרוני או פקס.

עסקה תסתיים תוך 3 ימים ממועד הביטול,למעט אם בוטלה בדואר רשמי, שאז היא תופסק תוך 6 ימים ממסירת ההודעה למשלוח.

בעל העסק\ השירות, לא יוכל לחייב את הצרכן מעבר ל6 ימים ממועד מסירת החבילה. אם החיוב ימשך מעבר לכך, יוכל הצרכן להגיש נגדו תביעה לפיצוי לדוגמה ללא הוכחת נזק – עד 10,000 שקל.


הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
05/12/2008 16:52

מכתב שקיבלתי בדוא"ל, ומסביר הכי טוב את המצב כעת.


שלום לכולם

זהו, מהיום והלאה לא תקבלו מיילים בעברית, רק באנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית שיבטיחו לכולנו ויאגרה, הארכת אברים, עסקאות ניגריות מפוקפקות
וכן סליחה , שכחתי גם פוליטיקאים שדאגו  לעצמם וידחפו לנו את הזבל שלהם

זהו מהיום בעלי העסקים הקטנים יעברו להשתמש יותר ויותר בפליירים, טלפונים, מכתבים ופרסומות במקומונים
זה יעלה להם הרבה כסף ולנו הרבה נייר
ולמי שלא יהיה כסף יצטרך לוותר על העסק שלו, מכיוון שאי אפשר יהיה לשלוח מייל לאף לקוח פוטנציאלי מבלי לחשוש מתביעה 

 אל תחייכו ותשמחו לאידם, הם יכולים להיות החברים והקרובים שלכם שדווקא עכשיו כשמתחיל המיתון נפלה עליהם צרה שכזאת 

    אבל לא נורא

העיקר שתיבת הדואר שלנו תישאר נקייה בלי פרסומות

חוץ מתעמולת בחירות

אז תצביעו להם , למחוקקים שיודעים להילחם נגד דואר הזבל

אבל לא מטפלים בזבל שהם מייצרים

שמגלים עליבות בכל דבר רציני ומצוינות בכל דבר שולי

שמקשקשים על חשיבות העזרה לעסקים קטנים

אבל עוזרים רק לאילי ההון המתמוטטים

אז במגרש הזה נשתמש באותם כללים שהם יצרו להגנה על עצמם  

תודה לכולם

בברכה

ישראל טופר  

החרד מאד לגורלם של עסקים קטנים וזעירים  רבים

ומתחייב להצביע רק עבור מפלגה שתחרוט על דגלה לשים את העסקים הקטנים והבינוניים במרכז

נ.ב.

לכל הקופצים משמחה על האפשרות להרוויח 1000 ש"ח

המכתב עומד בדרישות החוק

מכיוון שאין הוא מכתב פרסומי ואינו מעודד אף אדם לרכוש מוצר או שירות או הוצאת כספים  

ולהלן הגדרת החוק לפרסום

"דבר פרסומת" – מסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת;

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
05/12/2008 16:55

אופטיקאי מדופלם wrote the following post at 09-29-2008 1:18:

"שיחות תמורת זמן פרסומות שירות חדש בישראל פוקטוק:

 שיחות חינם בתוך הארץ וליותר מ-50 מדינות בעולם, תמורת חשיפה לפרסומות המופיעות על צג הטלפון. "המנויים מקבלים רק פרסום תפור לתחומי ההתעניינות שלהם", מבטיח מנכ"ל חברת פארוט מדייה. בשלב הראשון יהיה ניתן לבצע שיחות חינם רק מטלפון בקו רגיל לטלפון בקו רגיל. בשלב הבא ניתן יהיה לבצע שיחות בישראל גם מטלפונים ניידים, בדומה לשירות שמספקת החברה במדינות אחרות בעולם. השימוש בשירות כרוך ברישום באתר. הייתם מוכנים להשתמש בשירות זה,או שזה לא כדאי בגלל הפרסומות? ואולי זה לא כדאי בגלל דקות חינם שיש לכם על קו כלשהו? "


הודעות האפורות הועתקו על ידי לשם מניעת כפילות בשירשורים.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
05/12/2008 16:57
אופטיקאי מדופלם wrote the following post at 10-30-2008 18:36:

כהמשך למדור הצרכנות, להלן חוק חדש ששר התקשורת קבע:

מפעילי הסלולר יהיו מחוייבים להציג למנוייהם את תנאי ההתקשרות בעסקאות הכוללות תקופת התחייבות באופן שיהיו סופיים, ידועים וקבועים מראש לכל תקופת ההתחייבות.

 באשר לתעריפי ההתקשרות, אלה ייקבעו ביום ההתקשרות על ידי המפעיל ויהיו אחידים ונקובים בשקלים חדשים למשך כל תקופת ההתחייבות.

 למרות האמור לעיל, במהלך תקופת ההתקשרות יהיה המפעיל רשאי לספק את שירותיו למנוי בתעריפים זולים מאלה שנקבעו מראש בהסכם ההתקשרות.

השינוי יבוצע באמצעות תיקון רישיונות החברות וההחלטה תיכנס לתוקפה ב-31 בדצמבר 2008.


הודעות האפורות הועתקו על ידי לשם מניעת כפילות בשירשורים.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
05/12/2008 16:58
אופטיקאי מדופלם wrote the following post at 10-31-2008 18:33:

העיתון "כריסטיאן סיינס מוניטור", הודיע אתמול (ג') על תוכניתו לחסל את מהדורת הדפוס היומית שלו, ולהפוך להיות העיתון הארצי הראשון בארצות הברית לאמץ אסטרטגיה המבוססת כולה על הרשת. כמו עיתונים יומיים אחרים, העיתון בן מאה השנה איבד קוראים והכנסות מפרסום לאורך שנים. החל מאפריל 2009, יפסיק העיתון להופיע בדפוס במהדורה היומית.

AFP

פורסם: 29.10.08, 11:54

מה דעתכם? האם גם בארץ עיתונים יומיים יעברו להיות רק במהדורת רשת?


הודעות האפורות הועתקו על ידי לשם מניעת כפילות בשירשורים.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
05/12/2008 16:59

אופטיקאי מדופלם wrote the following post at 11-13-2008 19:09:

אדם המעוניין לקנות או להחליף לפלאפון קצת יותר "ישן" ברשת סלקום, שאינו דור שלישי, לא יכול לעשות זאת מול הנציג בעמדת השירות.

אם בשל העבודה אתם נדרשים להחליף לפלאפון נטול מצלמה,ולא משנה שיש לכם אישור שאתם עובדים במשרד הביטחון,משרד הממשלה,חיילים, סלקום יבואו ויגידו:

איננו יכולים להוציא את המצלמה, או להחליף לכם למכשיר ישן יותר נטול מצלמה, אין מכשיר כזה כבר בשוק.

יציעו לכם לקנות מכשיר נוסף,לשלם עליו 5-10 שקלים בחודש, עבור מכשיר שאתם בכלל לא צריכים, ובנוסף להמשיך לשלם מחיר מלא על המכשיר השני שבו יש את המצלמה.

אם תשאלו את נציגי הלקוחות, הם יגידו לכם לכו למעבדה פרטית, שיוציאו. אנחנו לא מורשים להוציא את המצלמה.

זוכרים ששילמתם סכום מסויים לביטוח של הפלאפון שלכם?

אם תנהגו לפי עצת נציגי הלקוחות, כל דמי הביטוח ששילמתם על הפלאפון, ילכו לפח.

למה?!  כי ביטוח לא תקף ברגע שהפלאפון עובר תיקון או טיפול כלשהו אצל גורם לא מורשה, דהיינו כל אחד מחוץ לחברת סלקום.

כל בעיה אחרת שתצוץ אחר כך, ברגע שנציגי חברת סלקום יראו שזה דגם עם מצלמה ואין מצלמה, הם יטענו שהביטוח לא תקף, ושהנזק נגרם מהוצאת המצלמה,גם אם תעבור שנה מרגע הוצאת המצלמה עד שצצה אותה בעיה אחרת.

מה הפתרון?

שתבינו לא נכון, ברור לכולם שסלקום יכולה ל"שדרג לכם לאותו פלאפון ישן נטול מצלמה שאליו הציעו שתעבירו את הסים, בחינם. ברור לכם, שהפלאפון הישן הזה הוא יותר זול מהפלאפון החדש,אז אם אתם מפסידים,למה בסלקום עוד רוצים כסף ולא עושים את ההחלפה הלא כדאית הזאת בחינם? פשוט כי אין עליהם מספיק לחץ.

מה הפתרון לבעיה הזאת, או איך נמנעים ממנה?

כל מי שיש לו מכשיר ישן יותר, שידע שכל עוד הוא משלם עליו ביטוח, האחריות לטפל בוא היא על סלקום,אז שבשום פנים לא יחליף לדגם אחר. אם מציעים רק דגם עם מצלמה, תבהירו לו שבאתם לקנות פלאפון,ולא מצלמה דיגיטלית,והוא מוזמן לצלם עם המצלמה הזאת את כל העולם ואישתו,אבל אתם לא יוצאים מפה בלי טלפון תקין מדגם שהוא בלי מצלמה.

אם זה לא עוזר, תבקשו את הפרטים שלו,ושיקרא למנהל. דברו עם מנהל הסניף, כי הוא יכול לאשר או להציע עסקאות הרבה יותר טובות. אפשר להגיע אליו רק בצעקות, ורק אחרי איומים בתביעה ייצוגית נגד סלקום.

אם הוא יבוא וישאל למה אתם מתנהגים בצורה גועלית לעובדי המכירות, תגידו לו שזה בגלל המדיניות הגועלית של חברת סלקום, שלא מוכנה למכור פלאפונים נטולי מצלמה בניגוד לבקשת הלקוחות.

הכי חשוב, לא לזוז מהדלפק, עד שאתם חותמים על הסכם לפאפון בלי מצלמה. אם לקחתם פלאפון עם מצלמה, הבעיה היא שלכם. אבל במיוחד אם לסלקום יש בעיה לתמוך בפלאפון שלכם כי הוא ישן מידי, הבעיה היא שלהם.

לא ניסיתי ולא בדקתי מה קורה באורנג' או בפלאפון, זהו לא בא במטרה להשמיץ חברה זו או אחרת,אלא להגן עליכם כצרכנים מפני התנהגות שאינה הוגנת.

יכול להיות שבתחומים אחרים רשת סלקום הגונה יותר ממתחריה, אבל לא בקטע של מבחר הדגמים ללקוחות שמבקשים פלאפונים נטולי מצלמות.


הודעות האפורות הועתקו על ידי לשם מניעת כפילות בשירשורים.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
05/12/2008 17:01

זהו סיפור אמיתי והזוי. בסופו תשלמו 300 ש'ח פחות לבזק בשנה.

לפני כמה זמן, אפילו הרבה זמן, יצא חוק שבא להגביל את המחיר המירבי שבזק רשאית לקחת על דמי ניהול הטלפון. החוק אומר שאם אתה לא משתמש 'כבד' בקו הטלפון (יש הגדרה בחוק, ורובנו, עם כל השיחות בסלולרי לא משתמשים כבדים) – בזק חייבת להוריד לחצי את דמי המנוי החודשיים. זה חוק. אין ויכוח.

מה עשו בזק? אמרו: בסדר גמור. מי שיבקש – נתן לו את החצי-מחיר ככתוב בחוק. אבל צריך לבקש.

קוראים לחסכון הזה מסלול קו קל. כל אזרח רשאי (על פי חוק) לקבל את ההנחה הזאת, אבל צריך לעשות שיחה (הזויה למדי לטעמי) עם המרכזנית ב-199 ולהגיד לה, בעל פה,
שאתה בעל הקו ורוצה לעבור למסלול הקו הקל ואז היא אומרת 'בסדר' ואתה שואל: 'זהו זה?' והיא אומרת: 'כן אדוני'. ומאותו רגע – אתה משלם חצי מחיר כל חודש על הקו טלפון, שזה חסכון של איזה 300 ש'ח בשנה.

אם הייתי יכול הייתי מספר את זה לכל אדם ואדם במדינה שמשלם סתם, ממש סתם, כסף מתנה לבזק. הייתי בייחוד מנסה להדריך אנשים שמבקרים זקנים בבית, שיעזרו לזקנים לחסוך 24 ש'ח כל חודש בשיחת טלפון אחת שלוקחת 2 דקות.

כל מי שאכפת לו מוזמן:
א. לנסות בעצמו ולראות איך חוסכים את הכסף בשיחה אחת

ב. להפיץ את הבשורה לכל מי שיוכל להנות ממנה.

הסבר מתוך לא רלוונטי

חברת בזק מפתחת מסלולי הנחות לבעלי טלפונים עם אופני שימוש שונים. כדאי לבדוק טוב באתר בזק ועם נציגי השירות של החברה ולהתאים לעצמכם את המסלול החסכוני ביותר עבורכם.

הצטרף 23/07/2008
הודעות 425
07/12/2008 08:04

אופטיקאי,

מה ששכוחים לציין בנוגע ל"קל קו" זו העובדה שמחיר השיחה לדקה עולה לך מ-5 אג' לדקה ל-25 אג' לדקה.

מה שהופך את הקו הזה לדי קרוב למחיר שיחה בסלולרי ולכן אני לא בטוח שכ"כ משתלם לכל אחד מאיתנו.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
16/02/2009 20:41

חשבון הטלפון מאמצע ספטמבר, יהיה פשוט יותר וברור להלן ההנחיות החדשות לגבי חשבון הטלפון:

כל חשבון טלפון יכלול סיכום .

כל חשבון טלפון יכיל פירוט החשבון שיכלול: הוצאות חד פעמיות, תשלומים קבועים, תשלומים משתנים, זיכויים והחזרים, וכמו כן דפוסי שימוש.

"פירוט שיחות"; פירוט השיחות יוגש למנוי בהתאם לבקשתו. בעל הרישיון רשאי לדרוש תשלום סביר עבור פירוט השיחות.

החשבון ייבנה בשיטת  Bottom-upכאשר הרמה התחתונה היא חלק ג' – "פירוט שיחות", מעליה , חלק ב' – "פירוט חשבון" וברמה העליונה חלק א' – "סיכום חשבון". 

על כל דף מדפי החשבון, לרבות "פירוט השיחות", יתנוסס שם החברה או הסמליל ("לוגו") שלה.

עבור כל מספר טלפון יפיק בעל הרישיון "סיכום חשבון", "פירוט חשבון" ו"פירוט שיחות" נפרדים. למנוי בעל כמה מספרי טלפון רשאי בעל הרישיון להפיק "סיכום חשבון" אחד אשר יתייחס לכל מספרי הטלפון שברשות המנוי ובלבד שב"סיכום החשבון" יפורטו כל מספרי הטלפון  "פירוט שיחות" ו"פירוט חשבון" יפיק בעל הרישיון , אליהם מתייחס החשבון עבור כל מספר טלפון בנפרד.
על אף האמור, מנוי אשר ברשותו כמה מספרי טלפון, רשאי לדרוש  מבעל הרישיון לקבל "סיכום חשבון" נפרד עבור כל מספר טלפון שברשותו. לענין זה יראו קו pri כמספר טלפון אחד.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
18/05/2009 22:37

הגישו בקשה לתביעה ייצוגית כנגד תלמה על הטעיית הציבור למקור בכלכליסט.

המוצרים "עוגי שוקו" "קוקומן חום לבן" ו"קורנפלסק" נמכרו עם ערכים תזונתיים לא נכונים על גבי האריזות.

מגיש התביעה ב- 17.5.09, קרא בעיתון האלקטרוני ynet, כי בבדיקות מעבדה שנערכו ע"י האגודה לבריאות הציבור, נמצא שהסימון התזונתי אותו סימנה יוניליוור על המוצרים, היה שגוי ובפועל המוצרים אוחזים באחוזי שומן ,סוכרים ונתרן גבוהה יותר ולעומת זאת כמות הסיבים התזונתיים היתה מופחתת לעומת טבלת הערכים התזונתיים.

שווי התביעה, באם תתקבל ובאם יזכו במשפט 145 מליון שקל שיחולקו לכלל התובעים בתביעה הייצוגית.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
28/07/2009 22:37

לפי דיווח ששמעתי ברדיו בדרך מהעבודה הביתה:

החל מהראשון לנובמבר, חברות הסלולר יאלצו לתת את אותם מבצעים\ חבילות שהם מספקים ללקוחות שלהם עם דגמים מסוימים,גם ללקוחות שלהם שלא קנו אצלם את מכשיר הסלולרי,כל עוד הלקוח יראה הוכחה שרכש את המכשיר בצורה חוקית.

דהיינו,אדם יוכל לפי החוק לקנות מכשיר נוסף בחנות תקשורת שיש בה גם פלאפונים,לקנות מכשיר ב400 ש"ח,ולדרוש מהרשת הסלולרית שאיה הוא משתייך  את אותה חבילה של שירותים למכשיר.

כאשר אאתר מקור במרשתת , אביא קישור אליו.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
23/08/2009 23:06

תביעה ייצוגית בסך 440 מליון שקלים  נגד סלקום על כוונתם לגבות כסף על פירוט השיחות בחשבון.

עד כה כל לקוח שפנה וביקש פירוט שיחות קיבל אותו בחינם,סלקום החלה לגבות כסף בעד הפירוט הזה בלי אישור של לקוחותיה, וטענה שמדובר בעידכון של תעריף קודם .

העותרים טוענים שזה הפרה של הסכם ההתקשרות שלהם עם סלקום, שכן לא קיבלו אישור לגבייה חדשה בהסכם ההתקשרות.

דברי השופטת בבית המשפט בפ"ת , גב' שטרמר : "אין לראות בחיוב הלקוחות לראשונה משום 'עדכון תעריף', והניסיון לעשות כן הוא בבחינת הפרת ההסכם שבין סלקום לבין לקוחותיה".

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
31/08/2009 00:18

תביעת ענק נגד גמדים

אמא לשלשה פתחה בהליכי תביעה יצוגית על סך 3.2 מליון ש"ח (סך המכירות המוערכות של גמדים בשנה)  נגד חברת שטראוס, על הטעייה בפרסומת של גמדים.

בעוד בפרסומת נאמר:

"גמדים – מנת ההתפתחות היומית של ילדך"

"גמדים עם ההרכב הייחודי של ויטמינים, סידן וברזל תורמים להתפתחות בריאה של ילדך"

"שיפור היכולת הקוגניטיבית, הריכוז וההקשבה בעתיד"

"הרכב ייחודי של ויטמינים ומינרלים שנבחרו והורכבו בקפדנות כדי לתרום להתפתחותו המיטבית של הילד"

לפי טענת האם, שמסתמכת על ד"ר אשר כהן, אין כל צורך במוצר גמדים על מנת לספק את כמויות הויטמינים, המינירלים, הברזל שחיוניים לילד,כל עוד מקפידים על תזונה נכונה, בהתאם להמלצות.

בנוגע לשיפור היכולת הקוגניטיביות, אין לדברי ד"ר אשר כהן אישור מדעי.

אין תגובה מחברת שטראוס, שטוענת שהעניין כלל לא הגיע לידיה.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
31/08/2009 23:52

התחרות בין וולט דיסני לחברת מארוול, שובקת חיים.

וולט דיסני (סימול DIS) הודיעה היום על רכישת חברת הקומיקס מארוול אנטרטיינמנט (סימול MVL) – הידועה בזכות בדמויות "ספיידרמן" ו"הענק המופלא" תמורת 4 מיליארד דולר .

הרכישה לא אושרה סופית ע"י חברת מארוול.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
04/12/2009 09:06

מוצר משומש במחיר חדש

במועצה להגנת הצרכן קיבלו פניות רבות שבהם תושבים רכשו במיטב כספם מוצר חדש, וקיבלו אחד משומש.

לעיתים היו אלה הקלטות על מכשיר הקלטה, לעיתים במכשיר להכנת ברד הלהבים לא היו מושחזים והיו בו כתמי פרי, באחר סלולרי שבו שמור הפרופיל של המשתמש הישן.

כל מכשיר שמוחזר לחנות ונמכר מחדש, חייב להיות מסומן עם תאריך חידוש של המוצר,וערך ומחיר המכשיר המחודש יהיו בהתאם פחותים ממכשיר חדש, בדיוק כמו כל סחורה אחרת שעמדה בתצוגה.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
04/12/2009 09:13

תביעה יצוגית נגד פרטנר, סלקום פלאפון ושר התקשורת על סך 900 מליון ש"ח הוגשה בבית המשפט המחוזי בירושליים.

התובעים הגישו את התביעה בגין עבירה על "חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים"   נגד הנתבעים שנתנו  תעריפים מוזלים והטבות אחרות למגזר הדתי, שאינן מוצעות למגזר החילוני, לפי כתב התביעה.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 4,910
05/12/2009 15:35

מצאו להם את מי לתבוע… הרי רק לפני כחודש התבשרנו ש-:

שלוש עובדות במשרד התקשורת הועמדו לדין משמעתי בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה בגין פרשה, אשר לפי הנטען, כבר נמשכת שנים: החתמה הדדית של כרטיסי עובד זו לזו, ללא נוכחות פיזית במשרד. אחת העובדות כבר הורשעה ב"עסקת טיעון".

להמשך – http://www.thecom.co.il/article.php?id=7889

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
18/12/2009 18:54

התקשרו, בישרו לכם על מתנה שזכיתם בה? הגרלה? כל מה שמבקשים זה דמי משלוח   ולא מאפשרים לכם לבוא לאסוף את המתנה בעצמכם, או מבקשים תשלום קטן אחר?  מדובר בקומבינה , שאינה חוקית.

דברי השופט שאול מנהיים: (לפסק הדין המלא)

"השיטה שבה גורם שיווקי יוצר קשר עם אדם שמעולם לא פנה אליו ולא הזמין ממנו דבר, מודיע לו על זכיה ופרס כלשהו למרות שאותו אדם מעולם לא השתתף בשום הגרלה או תוכנית נושאת פרסים מטעם אותו ספק ולאחר מכן למעשה אינו נותן פרס או מתנה אלא מוכר ללקוח מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם, היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה."

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
16/02/2010 20:36

מי מכם נתקל בחוזה למשכנתא,או ברכישת מכשיר חדש, שמילא שהוא היה מנוסח בשפה משפטית,

לא מצאתם בו מהו הקנס על ביטול עד איזה תאריך,מהם תנאי האחריות, וכמה תשלמו בסופו של דבר בכל חודש?

עבר חוק בקריאה ראשונה בכנסת  שיחייב חברות לנסח "חוזים אחידים"  שכאלו בצורה נוחה יותר לצרכנים.

תנאי הביטול, תנאי התשלום ותנאי ומשך האחריות יופיעו בצורה בולטת בראש החוזה. בנוסף יצויין גם האם החוזה עבר ביקורת של בית הדין לחוזים,שאמור לבדוק את הגינותו.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
03/03/2010 20:51

אתר חדש לתלונות.

ניתן להתלונן בו על הכל: החל מספקי שירות פלפונים, אינטרנט, עיתונים, ועד העיריות ומשרדי הממשלה.

הוא מחולק לפי מוצרים\ שירותים, ולפי חברות.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
14/12/2010 12:46

חסל סדר זיכויים, התרגלו, להחזרים כספיים!

היום נכנס לתוקף החוק שאומר שאין יותר זיכויים כספיים,אלא החזר כספי על מוצר שהתחרטנו כצרכנים על קנייתו בתוך 14 ימים מרכישתו, בתנאי שלא נעשה בו שימוש, וערכו מעל 50 ש"ח.

יגבו דמי החזר של 5% מערך המוצר או 100 ש"ח, הנמוך מביניהם. אם תסכימו לקבל שובר זיכוי, הוא יהיה על הערך המלא של המוצר שהוחזר.

מה לא כלול ברשימת ההחזרים?

  1. תרופות.
  2. מזון
  3. רהיט שהורכב בבית\ בהזמנה מיוחדת
  4. זיכוי\ תווי קניה\ כרטיס מגנטי נטען
  5. תיירות חוץ,למעט עיסקאות מרחוק בהתאם לחוק הגנת הצרכן.
  6. מנוי לחדר כושר, החזק חלקי בהתאם לשימוש שנעשה במוצר.
  7. קורסים סדנאות וחוקים (לא כולל פסיכומטרי) שמבקשים לבטלם שבוע לפני ההשתתפות בהם.
  8. ביגוד והנעלה שהוחזרו לאחר יותר מ2 ימים ממועד הקנייה.
  9. מוצרי אלקטרוניקה וציוד קצה של חברות אינטרנט, סלולר: מוצר שחובר לחשמל, יחשב כאילו השתמשו בו. על מוצר שאריזתו נפתחה, יגבו 10% דמי ביטול.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
16/05/2011 07:41

ביטול קנסות היציאה יורחב מהסלולרי לעוד חברות ולעוד שירותים בתחום התקשורת:

דברי כחלון מה 11.05.2011 :

"לאחר שהוגבלו קנסות היציאה בשוק הסלולר הצעד המתחייב הבא הוא הגבלת קנסות* היציאה לכלל החברות והצרכנים בשוק התקשורת…אין שום סיבה שלקוח שמעוניין לעבור לחברה אחרת ולזכות בהטבות, ייאלץ לשלם 'קנס'. עם אישור החוק, יוסר מכשול משמעותי שיסייע בהגברת התחרות. ללקוח יהיה החופש לבחור בלי מגבלות ובלי קנסות".

אתמול הצעת החוק היתה צריכה לעבור ביקורת והחלטה של ועדת השרים לענייני חקיקה, ואחריה יחלו קריאה ראשונה שניה ושלישית.

* קנס היציאה הוגבל ל8 % מהתשלום החודשי כפול מספר החודשים שנותרו בפועל עד לסוף ההתחייבות.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
30/05/2011 16:51

הוט תפצה לקוח ב1500 ש"ח והחזר הוצאות המשפט על 3 SMS ששלחה אליו .

לקוח של הוט קיבל SMS פירסומי וביקש להסיר עתצמו מהרשימה.

הוא ניסה לחזור למספר שצויין בSMS ,אבל זה סווג כתוכן שירות החסום ממכשירו,ולכן לא הצליח בפעם הראשונה.

לאחר הSMS השני, הוא פנה למוקד השירות של הוט, ביקש שיסירו אותו מרשימת ההפצה של הSMS ואף הקליט את השיחה עם המוקד. לאחר קבלת המיסרון השלישי, הלקוח הגיש את התביעה נגד הוט, לפי חוק הספאם החדש.

כתב ההגנה של חברת הוט, אומר כי כלל לא נשלחו מסרונים ללקוח הנ"ל, אבל הוא הוסר לבקשתו מרשימת התפוצה של המיסרונים.

בכתב ההגנה של הוט הכחישה החברה מחד כי שלחה מסרונים לתובע – ובאותה נשימה הודיעה כי הסירה את הלקוח מרשימת התפוצה.

לדברי הוט, על החשבונית שקיבל הלקוח צוין בהתאם להוראות החוק כי פרטיו האישיים עשויים לשמש למשלוח פרסומות, אלא אם יודיע בכתב לנתבעת על סירובו לקבלם. הלקוח לא טרח להודיע בכתב, ולכן מדובר בתביעה קנטרנית.

אישית, אני לא מבין מדוע השופט לא פסק פיצויים של 3000 ש"ח, 1000 ש"ח על כל מסרון לפי חוק הגנת הצרכן החדש, או חוק הספאם. האינטרס הציבורי הוא שחברות שמספקות שירות, יספקו את השירות ולא יציפו את הלקוחות בהודעות מסחריות.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
05/07/2011 00:24

בזק הפרה את התקנות של משרד התיקשורת, וניסתה לסכל תחרות:

  1. היא מוכרת ללקוחות חבילות של תשתית+ספק ("באנדל הפוך") כשרכיב התשתית זול יותר מחבילות תשתית+ספק שמוכרות ספקיות האינטרנט. זה מגביל לקוח שרוצה תשתית ADSL של בזק, אבל ספק אינטרנט חיצוני.
  2. ספקיות אינטרנט אחרים, נאלתצים לשלם לבזק על השימוש בתשתיות שלה מחיר גבוהה יותר מהמחיר שבזק מציעה ללקוחותיה, ובכך פוגעת בתחרות ובעיקרון אי האפלייה המותנה בחוזה שלה, עקב היותה מונופול התשתית היחידי.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
14/09/2011 17:56

להלן  מקבץ זכויותינו מול חברות הסלולר:

  1. קנס יציאה בתקופת התחייבות הוגבל למכפלה של ( 8% מהתשלום החודשי* מספר החודשים ) לגמר ההתחייבות מנקודה זו. זה לא כולל תשלום על המכשיר עצמו.
  2. חברות הסלולר מחויבות לפרוץ נעילת סים למכשירים סלולרים שסיפקו לך על חשבונן.
  3. אסור להן למנוע ממך או להגביל את השימוש החופשי בסקייפ ,voip או P2P
  4. מהרגע ששלחו חשבון סופי, ושילמת חברות הסלולר לא יכולות לגבות ממך עוד כספים דרך דרכי התשלום שנתת להן כלקוח.
  5. תקופת ההתחייבות הוגבלה ל18 חודשים ומטה.
  6. אם רכשת מכשיר סלולרי מדגם מסוים, שיש עבורו מבצע לחבילות גלישה נניח אבל לא דרך החברה הזו, הם מחוייבים לאפשר לך את אותן הטבות כתלות בהצגת תעודת קנייה של המכשיר שבה יש התאריך והסכום שיעידו שאכן רכשת אותו.
  7. אסור להתנות קניית מכשיר שיכול לגלוש ברכישת חבילת גלישה.
  8. החיובים מעבר היו לפי פעימות של 12 שניות,אבל היום לפי כל שניה.
  9. באחריות חברות הסלולר להודיע לך בSMS על ניצול 75% מחבילת הגלישה ו95% ממנה.
  10. חיוב על שירות שלא צרכת, או שלא ביקשת, על חברת הסלולר להחזיר לך בתוספת ריבית והצמדה בתשלום אחד ,וללא כל תנאים. אם הם דוחים את הטענות, בתשובה בכתב לאחר 21 יום ממועד הפנייה.
  11. חברות הסלולר מחוייבות לענות על כל תלונה בתוך 14 יום, ולתעד כל פניה אליהן.
  12. חברות הסלולר לא רשאיות לגבות כסף בטרם עברו 8 ימים ממועד שליחת החשבון.
  13. חברות הסלולר מחוייבות להציג לך מסמך שבו ברור עיקרי התוכנית, לפני חתימה על הסכם הקשרות איתה.
  14. כל לקוח חדש, שלא אישר שברצונו לקבל שירות מסוים, לא ישלם על אותו שירות גם אם השתמש בו. הכל יוצג בטופס" גישה לשירותים"
  15. במקרה שבו תבקש הפסקת שירות, על החברה להשיב בתוך 3 ימים לפניה רגילה ו6 ימים לפניה בדואר רשום. בתום 3 ימים או שישה לדואר רשום, החברה לא יכולה לגבות תשלום על אותו שירות.
  16. חברות הסלולר מחוייבות להודיע שבועיים לפני שינויי תעריפים.

הצטרף 21/07/2008
הודעות 7,740
09/11/2011 21:37

קנסות היציאה בוטלו גם לחברות הכבלים והלווין, והצרכן שוב משלם את המחיר:

בהוט המחיר על חבילת לייט (חינמיים +שני ערוצי תוכן ) עלה ב12% מיולי 2010.

בהוט המחיר על חבילת more (חינמיים +שלושה ערוצי תוכן ) עלה 11.4% מיולי 2010. בהוט מחיר החבילה על שישה ערוצי תוכן בתשלום עלה ב10.6 מאז יולי 2010 .

בחברת הלווין יס מחירי החבילות עלו ב5%-10.6 בשנתיים האחרונות.

10 תגובות בנושא “צרכנות

הוסיפו את שלכם

  1. קשוב כתמיד ורגיש לעוולות, הפנה קאי אמש את תשומת ליבי לידיעה על המשמעות האמיתית של חלק מהאותיות הקטנות בפוליסות ביטוח הרכוש שלנו, הישראלים. זאת לא כותרת ראשית, זה חדש, וכדאי לכל יהודי לדעת ולשים לב. בעצם, לא רק יהודים, אלא כל אחד המבטח רכוש באמצעות חברת ביטוח ישראלית.
    להלן כמה מעיקרי הכתבה, אני ממליצה לקרוא את כולה באמצעות הקישור שבסוף הציטוט:

    לא ענית לנייד בכיפור – אתה לא מבוטח

    מעטים מאוד מודעים לסעיף קטן אך דרקוני בפוליסות, המחייב את המבוטח להיות זמין 24 שעות 7 ימים בשבוע, כדי שיוכל לרוץ ולהגן על רכושו במקרה של פריצה. הדרישה הזו גם מנוגדת לחוק, גם פוגעת בציבור שומר המצוות וגם פוגעת במבוטחים

    עו"ד חיים קליר
    עדכון אחרון: 23.09.12, 00:03

    תארו לעצמכם מה היה קורה, אילו חברת ביטוח באירופה, הייתה מסרבת לבטח יהודים שומרי מצוות, משום שהם מקפידים ביום כיפור, כמו בשאר השבתות והחגים, לנתק את הטלפון שלהם? העם היהודי היה נזעק כולו ומגנה את האנטישמים. בצדק.
    ומה קורה עם חברות הביטוח שלנו? לכאורה, הן מבטחות גם את שומרי המצוות. הן לא מוותרות על הפרמיות שלהם. אולם, בתחכום נסתר מהעין, הן שותלות בפוליסה דרישה בלתי אפשרית לשומרי מצוות. אלא שעובדה זו, מתגלה למבוטח שומר המצוות רק כשנופל עליו אסון. רק אז מתברר שבעצם לא ביטחו אותו. הנה דוגמא.

    וכאן מצרף עו"ד קליר יותר מדוגמא אחת…ולאחר שתיאר המצב, הוא מביע את דעתו, שבה הטעון העיקרי הוא זה:

    כאן אני מבקש להוסיף את דעתי. הדרישה שהמבוטח יסכן את עצמו בכל פריצה, יופיע לבית העסק שלו כמו "רמבו" ויגרש את הפורצים, אינה חוקית, אינה סבירה ואינה מתקבלת על הדעת, לא רק כשמדובר בשומרי מצוות.

    והוא ממשיך ומנמק וגם מעלה דעות משפטנים בכירים שטענו כבר לפניו כדבר הזה.

    הכל כאן – http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4284088,00.html

    אהבתי

  2. זה לא מעניין יותר מידי .

    עכשיו מדברים אם השמש תזרח ב 6.30 או 5.30.

    דברים שמשפיעים באמת על כולם. זה לא עושה רייטינג חוץ מזה המפרסמים בכלי התקשורת הם חברות הביטוח . . .

    אהבתי

    1. כן, כן, מי לא מכיר את מדיניות ה"לי זה לא יקרה"… עד שאיזה מישהו יפרוץ לבית הפרטי של בעלי המדיניות הזאת בדיוק בשבת שבה חגגו שבת חתן בקצה השני של הארץ…

      …והשמש תזרח בשעה היעודה בין אם השעון מכוון או עצר מלכת. מה כל כך מעניין בזה?

      אהבתי

      1. איזה מין שאלה זו זה הכי מעניין !!!

        ככה אפשר להתנגח במישהו ולהרגיש כאילו אנשים עושים משהו למען המדינה …

        ככה מצילים את המדינה מיד שומרי המצוות …. טוב לפחות ככה אני מבין מהדיבורים ברדיו

        כי כל שאר הטיעונים חיסכון באנרגיה וכו לא ממש טופסים

        אבל שעון החורף זה כבר נושא אחר

        אהבתי

        1. אהה… כל אחד רוצה שהשמש תזרח בשעה הנוחה לו, וחושב שיש איזה ילד גן שיאמין לו שהוא גם יכול לקבוע את זה.
          אישית, זאת רווחה עצומה לחיות על פי מה שקבע הבורא במקום מה שהחליט איזה שמוק שנהנה להעמיד פנים שהוא אלוהים. אבל, זאת רק עמדה של אדם אחד: שלי.

          אהבתי

  3. לקוחות מתלוננים: אנחנו במסלול ללא הגבלה וקיבלנו חשבונות לתשלום על סכומים שגבוהים פי מאות אחוזים מההסכם.
    חברות הסלולר טוענות בתגובה שמדובר בשימוש לא הוגן של הצרכן. מה החוק אומר, ומה ההגדרה הפורמלית, ועל מי חובת ההוכחה להציג את האזהרה שהועברה לפני החריגה של הלקוח?
    http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/625/027.html?hp=16&cat=166&loc=7

    אהבתי

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: