מורה פוטר עקב חוסר נאמנות למדינה

 

17/09/2008 02:02

כהמשך לשירשור ישן, שדן במרצה באוניברסיטת הנגב שהעיף סטודנט מהכיתה בגלל שבא המדי צבא לשיעור…לאקי,יסמין, אשמח אם מישהי תאתר את השירשור…

מורה פוטר מבית הספר לאחר יומיים שבהם לימד עקב חוסר נאמנות למדינה. . הסיבה: המורה אינו מחנך את תלמידיו על ברכי הציונות שכן הוא מתנגד בחריפות לגיוס הבדואים לצה"ל. המפוטר הטרי שסירב להשלים עם רוע הגזירה, פנה למרכז מיזאן לזכויות האדם שהגיש בימים האחרונים ערעור על ההחלטה לשרת החינוך, יולי תמיר ולמנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי.

Website counter 

19/09/2008 17:08

יפה מאוד. חבל שרק בדואים מפטרים, לא חסר מורים יהודים שגם מחנכים נגד הציונות ואהבה הארץ.

 

21/09/2008 19:13

 קאי,

דיברנו על זה  כאן –  זה שיעור בקולנוע,או בדמוקרטייה?! 

והיה מקרה נוסף כזה, קודם, שגם עליו דנו – ולא הצלחתי לאתר.

אבל במקרה הזה,  זה מזכיר לי הרבה יותר את השערוריה סביב אמנים שלא התגייסו לצה"ל והלעיזו עליהם שהשתמטו מגיוס. לי זה נשמע כמו אותה גברת בשינוי אדרת.

גם על זה דיברנו [8-|], בשרשור כוכב נולד לדורותיו

 

21/09/2008 23:44

 דליה,

אנחנו מכירות מזמן, מכירות את העמדות אחת של השניה. אז בואי נעבור הלאה – מעבר להצגת אותן עמדות מוכרות – ונבחן הדברים באופן ספציפי.

כבאר-שבעית את מכירה מקרוב, יותר ממני, את היחס לבדואים, שמאז קום המדינה משרתים בתפקידים קרביים בצה"ל. הם נאמנים למדינה, המשפחות השכולות בתוכן מעידות על כך יותר מכל – אבל  בשנים האחרונות המדינה מקשה עליהם לחיות כאן תוך שמירה על זהותם היחודית. הם לא יהודים, לא מחוייבים לרעיון הציוני  – אלא ידידי המדינה שהוקמה ע"י ציונים.  למה להם להקריב חיי בניהם למען מדינה שמתנכלת להם, להרגשתם, כבר במשך שנים ארוכות? זאת בגידה במדינה????  כשבוחנים מערכת היחסים הארוכה שבין הבדואים לבין מדינת ישראל מן הבחינה המוסרית, מדינת ישראל לא יוצאת כל כך טוב……… טוב, גם הבדואים לא מקבלים 100 בבחינה כזאת, אבל אותי מעניינים היהודים יותר, מה לעשות?

באשר ליהודים שאינם ציונים: אם הם נאמנים למדינה ואוהבי עם ישראל, מה איכפת לך? גם בקהילה הזאת הכרת כמה כאלה…. כולם אומרים שהציונות פשטה את הרגל, אבל רובם לא יודעים מה הציונות אומרת – לא אלה שכואבים את זה ולא אלה שמלכתחילה היו נגדה. בזמנו הוכחתי את זה כאן לכמה… – ואת יכולה לומר מה הציונות אומרת? – לא הפלג שהקים המדינה ובשלטון מאז, אלא הציונות בכלל?

אז מי לא נאמן למי, ומי לא נאמן למדינה? – ראי למשל כאן 

ומי ומה עומד בעצם נגד המדינה? – השאלה הפותחת של השרשור הזה (מקווה שהפעם תתייחסי לנושא השרשור ולא רק למה שהתפתח כתוצאה מן הדיון בו, כמו שעשית כבר שם)

 

22/09/2008 12:35

לאקי, איני מסכים איתך בקביעתך הזאת:

"באשר ליהודים שאינם ציונים: אם הם נאמנים למדינה ואוהבי עם ישראל, מה איכפת לך? גם בקהילה הזאת הכרת כמה כאלה…. כולם אומרים שהציונות פשטה את הרגל, אבל רובם לא יודעים מה הציונות אומרת – לא אלה שכואבים את זה ולא אלה שמלכתחילה היו נגדה. בזמנו הוכחתי את זה כאן לכמה… – ואת יכולה לומר מה הציונות אומרת? – לא הפלג שהקים המדינה ובשלטון מאז, אלא הציונות בכלל? "

יהודים שאינם ציונים,או שלא מאמינים שלציונות יש עוד מקום בעולם המוחשי, לא מבינים את החשיבות של מדינת ישראל לפי דעתי, ואת הייחוד שלה.אולי הציונות צריכה לעשות מתיחת פנים, אבל כל עוד אין שלום כולל, ויש משוגעים שרוצים למחוק את מדינת ישראל, הציונות חייבת, לא צריכה לא רוצה חייבת להמשיך להתקיים.

22/09/2008 12:54

 א. לא כל מי שאינו ציוני חושב ש"לציונות אין מקום בעולם המוחשי"

ב. כפי שציינתי, העובדה שמישהו מצהיר על עצמו שהוא ציוני, או מצהיר על עצמו שאינו ציוני – לא אומרת כלום, כל זמן שאלה וגם אלה בעצם לא יודעים מהו תוכנה של הציונות ונדבקים לסלוגנים ששמעו איפשהו, המתייחסים לכל היותר לאחת האמירות הרבות מאד של הציונות/ של ציוני כלשהו.

מעבר לזה, לא אנקוב בשמות ניקים אשר כרגע לא נמצאים כאן, שבעבר הצהירו באמצע הדרך שאינם ציונים. כל אלה הם במקביל בעלי  עמדות פרו ישראליות, מעורבים מאד במה שקורה בארץ אוהבים אותה ואת העם היושב בתוכה כמו גם את העם היהודי בכלל. ביניהם יש גם מיש שהוכחתי לו שאינונגד הציונות, למעשה הוא מאד בעדה – אלא שהוא נגד זרמים מאד מסויימים בציונות. יצא, שלמרות שאני מצהירה על עצמי כציונית והוא מצהיר על עצמו כלא ציוני, אנחנו תמימי דעים בעניין הציונות. הוא עדיין מגדיר עצמו כלא ציוני….

Anonymous

(אורח)
23/09/2008 20:31

אכן כן, חינוך לאנטי ממסדיות, נגד מדינה בה אנחנו אזרחים. נגד התגייסות לצבא שמגן גם על שלומו ושלום אלו שהוא יוצא מהם מצדיקה פיטורין בהחלט

 

23/09/2008 21:50

מצדיקה פיטורין יומיים אחרי תחילת עבודה? ואם ידעו מראש את דעותיו, למה שכרו אותו מלכתחילה?

Anonymous

(אורח)
23/09/2008 23:15

מוצדק בהחלט

הערבים צריכים להבין שאין להם רק זכויות במדינה אלא גם חובות מינימליות וחלק מהם זה להביע הזדהות עם המדינה היהודית

ואם לא , יש להם הרבה מקום במדינות ערב

Anonymous

(אורח)
23/09/2008 23:31

ברור שמוצדק!!!

המורה מוכן לקבל כסף מהמדינה

Anonymous

(אורח)
24/09/2008 00:57

טוב מאוד, כל מורה שמסית תלמידים לא צריך לעבוד במשרד החינוך הישראלי. זכותו של כל אדם לדעותיו, אבל מורה לא צריך להשפיע על תלמידיו בנושאים פוליטיים.

24/09/2008 01:04

 תקון טעות: המורה הוא בדואי, לא ערבי. בדואים משרתים בצה"ל (מתנדבים לצה"ל, למיטב ידיעתי חוק גיוס חובה לא חל עליהם) מאז קום המדינה בתפקידים קרבייים.

נכון שמורה אינו אמור להעביר לתלמידיו את דעותיו הפוליטיות. אבל הוא לא פוטר בגלל שניסה להעבירן לתלמידיו (כמה כבר אפשר להעביר מזה בשני ימי עבודה?) אלא בגלל שיש לו דעות כאלה.

Anonymous

(אורח)
24/09/2008 05:44

 אם המורה המפוטר עויין ומחנך לעויינות מכל סוג שהוא מקומו לא במערכת חינוכית .

 

24/09/2008 10:23

 קשה לא להסכים עם הקביעה הזאת: בתי ספר מוקמים כדי להדריך את הדור הבא כיצד להפוך לפרטים תורמים ומועילים בחברה. זאת אחת הגדרות היסוד של יעדי כל בית ספר שהוא בעולם.

מאחר שכך, מדוע קיבל משרד החינוך אדם כזה לשורותיו מלכתחילה?

Anonymous

(אורח)
24/09/2008 16:42

תפקידו  של  מורה,  ללמד  ולחנך  את  תלמידיו  להיות  אזרחי  מדינה  הממלאים  את  חובתם, ושידעו  לדרוש  את  זכויותיהם. איסור  חמור  חל  על  המורים  לעסוק  בפוליטיקה  ולהטפה.

מורה  המנסה  לשכנע  תלמידים  לאי  גיוס  לצה"ל,  זו  פעולה  נגד  המדינה  וחוקיה. תארו  לעצמכם,  שיבוא  מורה  שילמד  את  תלמידיו  מספר "מיין  קמפ"  של  היטלר  ויטיף  לתורתו.  אין  גבול  לסטיות  מעין  אלה.

יש  אזרחים  ערביים  במדינה  שמוצצים  את  הדבש  שלה – אך  מפזרים  רעל  בתוכה.  פיטורים  מוצדקים !!!

Anonymous

(אורח)
24/09/2008 16:52

המורה  הוא  בדווי,  רובם  אזרחים  טובים  נאמנים  למדינה.  אך  יש  קומץ  מהדור  הצעיר  שמהווים  מטרד  אחד  גדול,  גם  לבדווים  עצמם  אך  בעיקר  לשכיניהם  היהודים.  רוב  גניבות  הרכוש  המתבצעות  באיזור  הנגב  מבוצעות  על  ידי  הבדווים. בניה  בלתי  חוקית  ופלישה  לאדמות  המדינה  מתבצעות  על  ידי  הבדווים. תאונות  דרכים  באיזור הדרום  וערד  בפרט  מבצעות  על  ידי  הבדווים  הנוהגים  ברכבים  גנובים  ובלתי  כשרים  וללא  רשיונות  נהיגה. כך  שעם  כל  הכבוד  לעדה  הנפלאה  הזאת,  יש  לראות  גם  את  צד  השני  של  המטבע.

כנראה  שנכבדי  העדה  "נרדמו"  על  משמרתם,  ובדווי  של  היום  אינו  בדווי  של  אבותיו.

 

24/09/2008 16:59

 אני עדיין לא מבינה איך אפשר לקבוע חוסר נאמנות למדינה אחרי יומיים עבודה, ואם עילת הפיטורין מבוססת על ידע מוקדם – למה קיבלו אותו לעבודה מלכתחילה?

Anonymous

(אורח)
24/09/2008 17:11

צודק לחלוטין מי שלא נאמן למדינה שילך לחפש לו עבודה במדינה נאמנה יותר- מורה

Anonymous

(אורח)
24/09/2008 18:12

מי שנותן לערבים ללמד שלא יתפלא שאלה התוצאות .

אנחנו במלחמת קיום, ועדיין לא הסתיימה מלחמת השחרור שלנו ולכן איננו יכולים להתחשב באף אחד בבואנו לכונן את מדינתנו .

הטוב ביותר החכם ביותר והיעיל ביותר היה לשלוח את כולם מכאן לפלסטין שלהם,מה בכללל הם מחפשים כאן ? כמובן צמודים לדדיה השופעים של ארצנו ויונקים את לשדה.

 

24/09/2008 18:38

טובי הגששים של צה"ל ושאר כוחות הביטחון הם בדואים שנלחמים בהברחות ממצריים לישראל,או מהרשות לישראל.

Anonymous

(אורח)
25/09/2008 16:10

זה חוסר נאמנות? זו חבלה וחתירה תחת בסיס המדינה

אין צורך להציג את זה כאילו הוא השליך מסטיק משומש ברחוב

 

26/09/2008 01:08

ומצד שני על סמך אדם אחד יש צורך לבוא וללכלך ולהכפיש אוכלוסיה שלמה!?

בדואים=שוכני המדבר. בדרך כלל משמש השם כהתייחסות לקבוצות ערבים נוודים או נוודים למחצה שנמצאים בחגורת המדבריות מחופיו האטלנטיים של מדבר סהרה דרך המדבר המערבי, חצי האי סיני והנגב ועד לחופו המזרחי של חצי האי ערב. לעתים משתמשים בשם גם כהתייחסות לקבוצות לא ערביות, למשל הבג'ה מהחוף האפריקאי של הים האדום.

ערבים= עם שמי שמוצאו מחצי האי ערב, שהתפזר באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה.

לכן ערבים ובדואים, אינם אותו דבר.בנוגע לסיכסוך הישראלי ערבי, היות שהבדואים הם שבט של נוודים, לא היה להם בעלות בטאבו על קרקעותיהם, וסיכסוך האדמות בין המדינה לבדואים הוכרע בבית משפט בישראל, ובעצם נגמר.

בניגוד לסיכסוך האדמות הישראלי פלסטיני, שלא נפתר ולא צפוי לו פתרון בעתיד הקרוב.

הסבר על המעמד הבעייתי של הבדואים בישראל:

מצב סוציו-אקונומי

פרנסתם של הבדואים בעבר התבססה על חקלאות – רעיית צאן משולבת בגידולי שדה, בעיקר שעורה ודורה. מספר תהליכים מקבילים גרמו לירידת ההכנסות מחקלאות:

  • ירידה כלל עולמית בהכנסות מחקלאות – שיטות ייצור חדשות הגדילו את הייצור העולמי במידה ניכרת וגרמו לעודפי היצע, שבתורם גרמו לירידת מחירי התוצרים החקלאיים. כתוצאה מכך הצטמצמו הכנסותיהם של אוכלוסיות שהמשיכו לעסוק בחקלאות בשיטות לא-ממוכנות.
  • עיור כפוי – העברתם של הבדואים לעיירות הקבע על ידי המדינה מנעה מהם לעסוק בחקלאות.
  • הפקעת אדמות – רעיית צאן, העיסוק ומקור הפרנסה המרכזי של הבדואים, דורשת שטחי מרעה גדולים. הפקעת האדמות שתוארה לעיל לא איפשרה להם להמשיך בעיסוק זה בצורה אינטנסיבית.
  • בשנים האחרונות, גידולי שדה הנמצאים על שטחים שהבעלות עליהם נתונה במחלוקת בין הבדואים למדינה מרוססים מהאוויר בקוטלי עשבים.

כל אלה הביאו את הבדואים לחיפוש מקורות פרנסה נוספים על החקלאות, אך מיקומם בפריפריה של מדינת ישראל והעדר תשתיות לתעשייה בעיירות הבדואיות לא איפשרו להם לפתח מקורות חליפיים.

כתוצאה מהמצב שתואר לעיל, אוכלוסיית הבדואים בנגב היא האוכלוסייה הממוקמת במקום האחרון במדרג הסוציו-אקונומי בישראל. לפי נתוני הלמ"ס – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שבע עיירות הקבע הבדואיות ממוקמות בשמונת המקומות האחרונים בדירוג הסוציו אקונומי. גם בשיעור מקבלי הבטחת הכנסה ובשיעור הבעלות על רכב פרטי מיקומן של העיירות נמוך מאוד. מידע על הכפרים הלא מוכרים לא נאסף על ידי הלמ"ס, אך משערים שהמצב שם אף יותר גרוע.

מאז שנות ה-90 מנהלים ארגוני זכויות אדם שונים בישראל, ובמיוחד האגודה לזכויות האזרח, עדאלה ורופאים לזכויות אדם מאבק ציבורי ומשפטי לשיפור השירותים הממשלתיים הניתנים ביישובים המוכרים והלא מוכרים כאחד. בעקבות עתירות שונות שהוגשו לבג"ץ הוקמו לראשונה בתי-ספר תיכון בחלק מהיישובים, בתי-הספר ביישובים הלא מוכרים חוברו לראשונה לחשמל, הוקמו מרפאות ושופרו שירותים ממשלתיים נוספים. יחד עם זאת, עד לעצם היום הזה (2007), רמת השירותים הממשלתיים והמוניציפליים ביישובי הבדואים היא נמוכה מאד.

שירות הבדואים בצה"ל.

הבדואים משרתים בהתנדבות ביחידות השונות בצה"ל ולהם גם שתי יחידות ייחודיות הגדס"ר הבדואי, "סיירי המדבר", שכולל כ-20% מכלל החיילים הבדואים ויחידת הגששים [1], בה משרתים כ-40% מהחיילים הבדואים. הגיוס בקרב בני העדה שנוי במחלוקת. בעקבות פריצת אינתיפאדת אל אקצא, המשך האפלייה ממנה סובל המגזר והעדר פתרון לסכסוך הקרקעות עם המדינה, התחזקות התנועה האיסלאמית בקרב העדה וגם בגלל מחסור באפשרויות קידום, נרשמה ירידה במספר המתגייסים הבדואים, אם כי, בעקבות מאמצי הצבא, מספר המתגייסים הבדואים חזר ועלה במהרה ובשנת 2003 הגיע לשיא של יותר מ-400 איש בשנה .כמו כן, בשנים האחרונות נרשמו מקרים ראשונים של גיוס בנות בדואיות כמו אמירה אל הייב, בדואית מהצפון, שהתגייסה למג"ב וגיוס של בדואים בודדים לעתודה.

הבדואים מתנדבים,ומשרתים בצה"ל, למרות שהמדינה מזניחה אותם בצורה נפשעת וככה גם נראה המצב הסוציואקונומי שלהם.

והערבים לא מתגייסים לצה"ל .

ונניח שמי שהיה מתסיס נגד שירות בצה"ל היה איש מהיד"ק.( ימין דתי קיצוני, מבת עין נניח), או סתם ימני קיצוני.

הוא היה בא ומחנך או מתחיל את השיעור כך : "איזה כיף שמלאכתם של צדיקים נעשית על ידי אחרים. שמעתם את הבשורה העצובה, שניסו לפגוע בפרופסור שטרנהל עם מטען צינור,ופיספסו?"

ואז ממשיך: אל תשרתו בצבא שמגרש את היהודים מארץ האבות, מכה בעברים\ יהודים אחרים בלי בושה…

האם גם אז היו מתחילות כל הצעקות הללו והתרעומת על כל הימין הקיצוני,או על הימין?!

Anonymous

(אורח)
26/09/2008 07:34

vbfYesBig SmileSmileCoolGeeked

Anonymous

(אורח)
26/09/2008 16:52

לפטר מיידית לא רק אותו כי אם כל מורה ערבי

שילכו ללמד בעזה

שם יש מי שיקשיב להסתות שלהם

וגם יוכלו לשמש מדריכים בחופש בקייטנות הג'יהד

Anonymous

(אורח)
26/09/2008 18:38

יפה

Anonymous

(אורח)
26/09/2008 19:25

הגיע הזמן להתנות אזרחות בנאמנות למדינה היהודית ומי שלא מצהיר על כך מאבד את אזרחותו

Anonymous

(אורח)
26/09/2008 19:29

זכות המדינה שלא להעסיק את הגיס ה-5 שלה ויהיו אלה יהודים או ערבים. צריך לשלול ממנו גם את אזרחותו (כולל יהודים).

Anonymous

(אורח)
26/09/2008 19:46

הפיטורים צודקים בהחלט.יהודי נרצח בארץ ניכר רק בגלל היותו יהודי זה צודק?

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 06:14

אכן כן חיובי כל מי שאינו נאמן למדינה שיפוטר ממשרתו הציבורית

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 10:53

לא יתכן שאדם כל שהוא ,ובפרט אזרח מדינה יהנה מזכויות של דמוקרטייה ובאותה עלא נישכח גם שאותו צהל שהוא כל כך לא אוהב בלשון המעטה מגינה עליו ועל משפחתו ובכלל רבותי הגיע הזמן שכולם יפנימו ת ממש יפגע בבטחון המדינה שבה הוא חי ונהנה, זה לדרוך ברגל גסה על הדמוקרטיה שממש ברגעים אלו מאפשרת לו להגיש עירעור ,במקום אחר היו פשוט מעלימים אותו ,   וצריך ליזכור שצהל מגן גם עליו ועל מישפחתו ומאפשרת לו לחיות בחרות ובכלל רבותי מתי יבינו כולם שערבים אינם יכולים לחיות בדמוקרטיה אינם מבינם את משמעותה האמיתית ראו מבנה המשפחה הערבית כדי להבין ולא משנה באיז שילטון יחיו אם אינו מוסלמי תמיד יחתרו תחתיו

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 10:56

חד משמעי מי שאינו נאמן למדינתו אינו ראוי להיות אזרח בה

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 10:57
Anonymous:

לפטר מיידית לא רק אותו כי אם כל מורה ערבי

שילכו ללמד בעזה

שם יש מי שיקשיב להסתות שלהם

וגם יוכלו לשמש מדריכים בחופש בקייטנות הג'יהד

חד משמעית מי שאינו נאמן למדינתו אינו ראוי להיות אזרח בה

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 13:42

חוסר נאמנות למדינה מצדיק פיטורין והעמדה לדין.

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 14:15

מי שעובד במוסד ממלכתי חייב בנאמנות למדינה , ולא יש לפטרו

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 14:15

חינוך הוא לא ענין אוביקטיבי,אין בחינוך אפשרויות בחירה ואו פשרה  .ישנם ערכים אותם אמור המורה להנחיל ואותם ערכים הם אבן  יסוד של כל מדינה. התלמיד אמור להפנים את הדברים במהלך חייו ולהנחיל אותם הלאה.חינוך לערכים הם יסוד קיומי של כל מדינה דמוקרטית  והוא גובר על חופש העיסוק וחופש הבעת דעה גם אם אלה זכויות חוקתיות.כל עוד דעותיו הינן פרטיות הרי שאין בהם כל פגם אבל כמורה וכמחנך המשמש כאבן דרך לתלמידיו אין ואסור לתת דרור לאסכולת חשיבתו של המורה.לפיכך יש לפטר את המורה שיסודותיו הערכיים למדינה כל כך רעועים.

 

27/09/2008 14:30
Anonymous:

חוסר נאמנות למדינה מצדיק פיטורין והעמדה לדין.

לפי איזה דין? יש איזה חוק במדינה שמחייב כל אזרח להיות נאמן לה? – לא האשימו אותו בבגידה, למרות שזה משתמע. זה בסיס לתביעת המדינה (שמשרד החינוך מייצג אותה בהיותו גוף ממשלתי) לפי חוק לשון הרע לפחות. אני לא משפטנית, אבל נדמה לי שיש כאן עבירה על עוד כמה חוקי מדינה…

 

27/09/2008 14:37
Anonymous:

הגיע הזמן להתנות אזרחות בנאמנות למדינה היהודית ומי שלא מצהיר על כך מאבד את אזרחותו

גם אם יעשו את זה – אדם לא יכול להיות נאמן למדינה וגם נגד התנדבות בני המיעוט האתני עליו הוא נמנה לצה"ל (הבדווים הם מעוט אתני בו נהוג ומקובל להתנדב לצה"ל. אין עליהם חובת גיוס)?

 

27/09/2008 14:44
Anonymous:

מי שעובד במוסד ממלכתי חייב בנאמנות למדינה , ולא יש לפטרו

מסכימה.

אבל האם אין פיטורין מסיבה זאת  בתוך יומיים אחרי תחילת עבודה מעוררים אי אלו שאלות נוקבות לגבי הליכי העסקת העובד מלכתחילה?

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 21:15

רצוי שמחנך בישראל יהיה נאמן לישראל.

כך לפחות נראה לי

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 21:24

Go Home

 

27/09/2008 22:23

Home is the free democratic State of Israel, were people are free to debate and discuss everything.

Where is your home?

Anonymous

(אורח)
27/09/2008 23:43

מודה לאלה שפיטרו

28/09/2008 00:16
Anonymous:

Go Home

Home is the free democratic State of Israel, were people are free to debate and discuss everything.

Where is your home?

Anonymous

(אורח)
28/09/2008 00:40

לפטר מיידית ולסלק אותו מהמדינה ישירות לעזה או לחיזבללה

שם יקבל כבוד בצינוק שלהם ויואשם בריגול .

שלא תהייה לו שנה טובה .

Anonymous

(אורח)
28/09/2008 00:49

אין מה לעשות

צריך להיות נאמן למדינה שמעסיקה אותך

לך תלמד במקום פרטי ותביע דעות נגד המעסיק שלך האם הוא יחזיק  אותך?

דקה אחת לא

עבודה במקום ציבורי מכספי הציבור זה לא פחות מזה ואולי יותר

היום כל אזרח מוסלמי לא יהודי מיד רץ לתקשורת לשר המומנה לאו"מ למה?

כי אנו יהודים רחמנים שמאלנים ללא שמירה על  מסורת לאומית כמו הצרפתים האנגלים

וזאת התוצאה

 

28/09/2008 01:14

אורח,

ואם זה היה מורה  יהודי בבית ספר דתי, גם אז היית מביע דיעה נחרצת לפטר אותו?

Anonymous

(אורח)
28/09/2008 01:15

קצת מאוחר ומעט מדי

Anonymous

(אורח)
28/09/2008 01:17

לצרף גם חברי כנסת

28/09/2008 01:22

גם חברי כנסת שמתבטאים כנגד המדינה הית מפטר?

אבל ח"כ מיצגים את הציבור,ואם יש מפלגה שהמצע שלה אומר פחות יהדות,יותר דמוקרטייה, ואילו המממשלה היא יותר לעבר היהדות,ופחות דמוקרטייה, ניח חוקקו חוק שאוסר ליסוע בשבת נקודה. האם תפטר את מרץ שככל הנראה ידברו בגנות החוק החדש?

28/09/2008 01:36

קאי,

הוא כנראה מתכוון לח"כ טאלב א-סאנע

 

28/09/2008 01:44
הספרדים והמצרים ממזמן הוציאו מפלגות שמסכנות את המדינה מחוץ לחוק.

Anonymous

(אורח)
28/09/2008 02:17

אסור למורה יהודי או ערבי להביע את עמדותיו הפוליטיות כל שכן אם הן סותרות את ערכי המדינה בה הוא מלמד. ולכן, דין מורה ערבי כדין מורה יהודי

אנו בעד שיוויון וזה תופס לשני הצדדים!!!

Anonymous

(אורח)
28/09/2008 03:46

לו היו מפטרים  את כול מי שלא תומך במדינה הממשלה הייתה מפוזרת מזמן

שנה טובה

 

28/09/2008 13:00

לא, הממשלה לא – רק הנשיא יכול לפזר אותה. אלה נבחרי העם, שלא אנשים שנשכרו לעשות עבודה תמורת כסף. בד"כ טוב שכך, אבל קורה שלא: דמוקרטיה היא צורת הממשל הטובה שיש – אבל גם לה יש חסרונות…..

28/09/2008 14:42

כדי לענות (באופן סביר ומעבר להתלהמויות המגוחות שנצפו באשכול) לשאלת הפיטורין לגופה – יש לבדוק קודם כל מה הוא אותו "חוסר נאמנות ? האם המורה הטיף בשיעוריו כנגד גיוס לצה"ל ? (אני לא הבנתי דבר כזה מהכתבה), האם לחץ על תלמידים בנושא ? או שמא נשאל לדעתו והביע אותה נקודתית ?

וגם אם הביע את דעתו יש לבדוק את הדעה עצמה – בעיניי למשל מקובל (ואף רצוי) שבני המיעוטים ישרתו ב"שירות לאומי" בקרב קהילותיהם מאשר יתנדבו לצה"ל בניגוד למצפונם ובסופו של תהליך נמצא במכרו נשק/סודות/סיוע לאויבנו.

אין בתמיכתי זאת להפוך אותי ל"מתנגד לצה"ל" חלילה אלא נקודת מבט שונה המצביעה על כך שלעיתים קרובות עדיף להתגמש ולהתכופף מאשר לעמוד כנגד הרוח ולמצוא את עצמך נשבר.

 

28/09/2008 19:37

הטענה שיש משום חוסר נאמנות למדינות בהתנגדות לגיוס בדואים לצה"ל בעצמה תמוהה בעיני, מפני שאין לה כל בסיס חוקי שהוא: –

  • צה"ל אינו מגייס את ערביי ישראל באופן יזום, ורק בודדים מהם בוחרים להתנדב לשירות. בדואים רבים מתגייסים לשירות צבאי בהתנדבות. על גברים דרוזים וצ'רקסים חל גיוס חובה.

מצוטט מכאן

אין פה קריאה להשתמטות מגיוס, שכן על בדואים לא חלה חובת גיוס. לא מצויינת סיבת התנגדותו של האיש לגיוס בדואים לצה"ל – ואם היא ידועה למשרד החינוך ששכר שרותיו, מדוע עשה זאת מלכתחילה – שהרי באמת לא יתכן שילמד בבי"ס ממשלתי אדם שאינו נאמן למדינה, המשלמת שכרו כדי שיחנך אזרחים טובים ונאמנים למדינה.

אני מקווה שכשם שהידיעה הזאת זכתה לפרסום בעיתון – כך תזכה להמשך בדמות דיווח על תוצאות ערעורו של המורה למשרד החינוך.

ברור שהאינטרס של המדינה הוא שבדואים יבחרו להתנדב לצה"ל, אבל זאת אותה מדינה שהקנתה להם את הזכות לבחור אם ברצונם לשרת בצה"ל או לא, אותה מדינה שקבעה כי התגייסותם לצה"ל היא מעבר לחובותיהם האזרחיות כלפי המדינה. לא יתכן שהמחוקק קובע דבר אחד, וגוף ממשלתי, הכפוף למחוקק, יקבע בשטח עובדות המנוגדות להוראות המחוקק.

אם הדברים לא נראים לשרת החינוך, כחברת כנסת, כלומר חברה בגוף המחוקק, היא יכולה לפעול לשנוי החוק. עד שישונה החוק – היא והמשרד עליו היא ממונה, כפופים לחוק בדיוק כמו כל גוף ואדם במדינת ישראל הריבונית.

הצטרף 05/08/2008
הודעות 266
01/10/2008 01:49
LuckyHunch:

 דליה,

כבאר-שבעית את מכירה מקרוב, יותר ממני, את היחס לבדואים, שמאז קום המדינה משרתים בתפקידים קרביים בצה"ל.

5% מהם

הם נאמנים למדינה

בדיוק כמו שאר הערבים במדינה, הם מאשימים אותה בצרותיהם

, המשפחות השכולות בתוכן מעידות על כך יותר מכל –

אותן המשפחות שמפחדות לחשוף שמותיהן מפחד שהקהילה הבדואית תפגע בהם כי "בגדו" ותמכו ביהודים?

אבל  בשנים האחרונות המדינה מקשה עליהם לחיות כאן תוך שמירה על זהותם היחודית

לדעתי דווקא כל האוהלים בצידי הכביש בדרך לדימונה והכפרים שלהם מוכיחים ההפך.

הם לא יהודים, לא מחוייבים לרעיון הציוני  – אלא ידידי המדינה שהוקמה ע"י ציונים

לא, הם שפוטים חלשים שלא היתה להם ברירה.הם מעמידים פני נאמנים אבל מחכים לרגע בו יוכלו לבגוד במדינה

.  למה להם להקריב חיי בניהם למען מדינה שמתנכלת להם, להרגשתם, כבר במשך שנים ארוכות? זאת בגידה במדינה????  כשבוחנים מערכת היחסים הארוכה שבין הבדואים לבין מדינת ישראל מן הבחינה המוסרית, מדינת ישראל לא יוצאת כל כך טוב……… טוב, גם הבדואים לא מקבלים 100 בבחינה כזאת, אבל אותי מעניינים היהודים יותר, מה לעשות

גם יחס לעולים חדשים, נכים, מוגבלים, זקנים, הומואים ושאר הקהילות- הוא לא משהו.אני קודם אדאג לעולים החדשים ולזקנים, אח"כ לבדואים.

אז ככה, בתור באר-שבעית אני באמת מכירה טוב מאוד את הבדואים- הם בעבודה שלי, הם בעיר שלי, הם בכל מקום ויצא לי להכיר ולדבר איתם. אז דבר ראשון, אני רוצה לספר סיפור. לפני כשנה השתתפתי בתוכנית כלשהי שבמסגרתה הפגישו אותנו עם בדואים ברהט. נכון שאני לא אוהבת ערבים, ואת הבדואים יש לי הרבה יותר סיבות לשנוא (על זה בהמשך) אבל המדריכים עודדו אותי ונתנו לי תקווה להאמין שמשהו יהיה שונה במפגש הזה. נכנסתי לשם בלי רגשות טינה ובאמת במטרה לדבר. אז נכון, פגשתי שם כמה חבר'ה נחמדים והשוק שלהם זול מאוד, אבל מעבר לחיוכים, כשהתחלנו לדבר קצת לעומק אני הזדעזעתי. את דיברת על זה שהם נאמנים למדינה. לא, הם משמיעים את אותם הטיעונים שמשמיעים "ערביי ישראל"- הם מאשימים את המדינה בכל צרותיהם, הם אומרים שהמדינה לא מתחשבת בהם כי בדגל ישראל יש מגן דוד- אז מה הם רצו,שיהיה שם סהר? או אולי גמל מעופף? הם טוענים שהמדינה עושה להם רע כי לא נותת להם לשבת איפה שבא להם אלא מקצה להם שטחים מיוחדים בהם יוכלו להתגורר. מה לעשות שאנחנו מדינת חוק?  חוץ מזה, לא יודעת על איזו נאמנות את מדברת. רובם הזדהו כבדואים פלשתינים, לא כישראלים. בנות בנות גילי לא יכלו להגיד משפט אחד בעברית (לא כי התביישו אלא כי לא ידעו) ואלו מהבנים שדיברו עברית דיברו עברית עילגת ביותר (וזאת שפה רשמית של המדינה, והם אמורים ללמוד אותה בב"ס). אגב, במהלך אותו ביקור היתה תקרית שבה "מישהו" קישקש על דגל ישראל שצייר מישהו מאיתנו הישראלים, ובמקומו צייר את הדגל של עזה, "פלשתין".

בעבודה שלי עבדתי עם הרבה מאוד בדואים. אין הבדל בינם לבין העובדים הזרים מעזה, בכלל לא. הם לא חכמים במיוחד, עצלנים, ומדברים רק בערבית כאילו הם לא חיים במדינת ישראל.

אגב, משהו שאנשים שלא גרים כאן לא מכירים… כאן, באזור הדרום, לבדואים היותר עמידים (אלו שיש להם כסף לקנות הונדה עם אורות כחולים) יש תחביב מאוד מעניין. בלילה הם אוספים בחורות צעירות (אפילו בנות 14), כאלו ממשפחות עניות, ומפתים אותן עם כסף, מכונית, מתנות וכו'. בתמורה הבנות האלו צריכות להפוך לשפכות מין שלהן. זה קורה בב"ש, בקרית גת, באשקלון ובעוד מקומות. ולא, זאת לא שמועה. אני ראיתי בעצמי איך זה קורה ולפני זמן-מה פגשתי מישהי שלמדה איתי בעבר (אבל נשרה מהב"ס אחרי כיתה י') והיא סיפרה לי איך היא הפכה לשפכת מין של שלושה בדואים. בתמורה קיבלה בגדים יקרים, כסף, מתנות ועוד דברים שבחיים לא היתה משיגה בשכונת עוני שבה גדלה.

אז בבקשה, לא לספר לי שהם אנשים טובים ותמימים. אני לא קונה את זה. מי כמוני יודעת שזה לא נכון.

01/10/2008 01:56

בדואים רבים משרתים בצה"ל? מתגייסים רק 5% ואלו שמתגייסים הם מהשוליים של החברה שלהם וכל מיני לא-יוצלחים. זה לא כבוד גדול במיוחד לשרת בצבא של היהודים.

מגוייסים ביחידות קרביות? לא, הם יושבים בבסיסים בדרום (הסמל שלהם זה גמל מעופף וטרקטור) שם הם בעיקר מתפקדים כגששים וכעובדים כללים. לקרבי-קרבי (כמו נח"ל,כפיר,גולני…) אף אחד לא יקח אותם והם גם לא ממש רוצים.

 

19/10/2008 20:51

 דליה,

זה לא מדויק. מה שאמרת חוטא להסטוריה של שרות בדואים בצה"ל, אשר על יכולותיהם כגששים נרקמו אגדות, ובזכותם נתפסו מחבלים רבים וניצלו חיי חיילי צה"ל לא מעטים –  עוד לפני שמישהו  חשב להמציא את הפתח – והמחבלים נקראו "פידאיון" .

אגדות לחוד ומציאות כיום לחוד. למשל, מצאתי את הכתבה הזאת מ-2001 –

בדואים, מוסלמים ונוצרים בשירות צה"ל

חיילי גדוד הסיור המדברי, המורכב מבדואים, ערבים-מוסלמים ונוצרים, הועברו בתחילת האינתפיאדה ממשימות לכידת מבריחי גבול ללחימה מול הפלסטינים ברפיח. "לכל חייל כאן יש את הדילמה הבסיסית בלחימה מולם", אומר אמיר, סגן מפקד פלוגה, תושב רהט. אחד החיילים מנצרת, שיצא לחופשה במהלכה נהרג קרוב משפחתו במהומות אוקטובר בעיר, החליט לא לחזור. מאז תחילת האינתיפאדה ירד גם ב-50% שיעור המתגייסים ליחידה

פליקס פריש

פורסם:

22.04.01

להמשך הכתבה 

אז לאור המצב הזה, כאשר שרות צבאי מעמיד חייל בדילמה ו בסכנה של נדוי חברתי ומשפחתי – איך אפשר בכלל לטעון שהתנגדות לגיוס היא בגידה במדינה? – וזה, מעבר לאבסורד בטענה שהתנגדות  להתנדבות למטרה מסויימת היא בגידה בכל דבר שהוא…..

 

06/09/2009 23:24

קריאות בימין לפטר את המרצה ניב גורדון מאוניברסיטת בן גוריון שקרא לחרם על ישראל בעיתון נרחב בלוס אנג'לס, על מנת לאלצה להפסיק את משטר האפרטהייד.

להלן דעתו של אהרון רול, על דבריו ועל התנהגותו של ניב גורדון:

גורדון ודומיו אינם מעוניינים להתמודד באמצעות טיעוניהם עם הציבור משום שיודעים הם כי הציבור אינו מקבלם ולכן נוקטים בצעדים טוטליטרים, נכון יותר לומר פשיסטים על-מנת לכפות את דעתם בכוח הזרוע על תושבי מדינת ישראל. אין המדובר כאן בחופש אקדמי באשר הם קוראים להחרים את מדינת ישראל והמוסדות האקדמיים בה ראש וראשון, ובכך מצמיתים את קיום האקדמיה הישראלית וחורבן האקדמיה וחופש הדיבור בה כתוצאה.

לשאר הדיעה של אהרון רול,מתוך NEWS1.

 

06/09/2009 23:42

מעניין מה אומר שקול דעתו הפדגוגי המעמיק של שר החינוך בעניין זה… שהרי הוא האחראי גם על ההשכלה הגבוהה בישראל…

07/09/2009 00:05

דליה, מסתבר שרצון הערבים לעשות שירות לאמי עולה על מספר התקנים הקיים כבר כעת.

תוך 4 שנים מספר המתנדבים הערבים הכפילו את עצמם פי ארבע .

דברי תושב דיר אל אסד, בן 21:

"חשוב לי לשרת ולתרום למדינה שלי והשירות הלאומי בניגוד לצבא נותן לכך פתרון. כך אני יכול לשרת את המדינה ולתרום מבלי להילחם באחי הפלסטיני".

להמשך הכתבה

08/09/2009 00:14
optikay:
קריאות בימין לפטר את המרצה ניב גורדון מאוניברסיטת בן גוריון שקרא לחרם על ישראל בעיתון נרחב בלוס אנג'לס, על מנת לאלצה להפסיק את משטר האפרטהייד.

למרצה מותר להחזיק בכל דעה שהיא על כל נושא שהוא.
אבל אם המרצה קורא לחרם על מדינת ישראל כדי לאלץ אותה לשנות את מדיניותה,
אני הייתי מפטר אותו.
הוא יכול להביע את דעתו על המדיניות של הממשלה,
מותר לו לפעול בדרכים דמוקרטיות לשינוי השלטון.
הוא יכול לצאת להפגין נגד הגדר בבילעין בכל שבוע.
אבל אסור לו לקרוא לחרם על מדינת ישראל. זה לא כלול בדמוקרטיה.
הוא יורק לבאר ממנה הוא ואנחנו שותים.
החופש האקדמי לא כולל את הקריאה להפעלת כוח (סנקציות) כנגד המדינה.
אזרחי המדינה נתנו את קולם באופן דמוקרטי למפלגות שהרכיבו ממשלה
שהמרצה מתנגד למדיניות שלה.
הוא רוצה לשנות את הדמוקרטיה באופן לא דמוקרטי אלה בכוח.
לכן הייתי מפטר אותו.
זאת ועוד,
האיוולת של אנשים כמוהו מרחיקה את האזרחים ממפלגות שמאל
שהולכות ומצטמצמות מבחירות לבחירות.
רק בגלל הטיפשות הזו שלו מגיע לו שיפטרו אותו.

 

08/09/2009 14:27

יפטרו או לא, אתה היית הולך ללמוד אצל אוויל?

– שהסטודנטים יצביעו ברגליים!

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: