פינת הנוסטלגיה

 

optikay

15/09/2008 01:09

גבירותי ורבותי תי תי תי ,

הינני מתכבד להזמין לכאן כאן אן אן אן

את החתן תן תן תן של הבר מצווה וה וה וה ,

איתי תי תי תי…

טעות שלי, זה פינת הנוסטלגיה,ולא הבר מצווה.

 

נתחיל עם שירי ילדים:

להלן כמה שירי ילדים שאני מכיר ומצאתי לנכון להביא לכאן:

נתחיל עם השיר הראשון, בביצוע של עוזי חיטמן ז"ל.

אדון שוקו. כן,פעם צבע לא היה גזענות.

גברת עם סלים ( מהתקופה שלא ישר חשבו על פיצוץ למשמע שם השיר).

במדינת הגמדים.( כשלא פחדו שזה שיר מיליטריסטי מידי בגלל שבהתחלה שומעים הצעדה)

 

אתם מוזמנים להוסיף עוד שירים שלפי דעתכם מתאימים לפינה.

guitar-line

חלק זה של הרשומה נערך ב10/10/2014: הסרטונים שהועלו במקור נמחקו מיוטיוב. במקומם העליתי סרטונים של אותם השירים מתוך התוכן הקיים כיום ביוטיוב. השתדלתי למצוא גם קליפ האנימציה המקורי, אם אין – אז לפחות הביצוע המקורי באיכות טובה.

LuckyHunch


 

yasminal

15/09/2008 01:33

אין לי כוח לחפש אבל אתן התחלות

שירים מסדרות טלוויזיה כמו: שכונת חיים, ריץ' רץ', קישקשתא, מרקו, נילס, רגע ודודלי, הבית של פיסטוק, קטקטים, דלת הקסמים, דובי דוברמן.

והשיר המפורסם באנגלית:HERE WE ARRE IN THE CENTER OF TOWN


 

optikay

15/09/2008 02:07

yasminal:

אין לי כוח לחפש אבל אתן התחלות

שירים מסדרות טלוויזיה כמו: שכונת חיים, ריץ' רץ', קישקשתא, מרקו, נילס, רגע ודודלי, הבית של פיסטוק, קטקטים, דלת הקסמים, דובי דוברמן.

והשיר המפורסם באנגלית:HERE WE ARRE IN THE CENTER OF TOWN

מתנצל על השיר האחרון,מצאתי רק פרודיה של הקומדי סטור על זה.

 

guitar-line

עריכה, לא תזכו לראות יותר מידי הודעות שכאלו !

ב13 לחודש דצמבר 08  בשעה  02:00 מצאתי סופסוף את השיר של here we are in the center of town המקורי, שיר הפתיחה באנגלית!

 



 

 

עובראורח

15/09/2008 10:23

אופטיקאי !

גם הפתיחה שלך מהווה נוסטלגיה , לימים שבהם מסיבת בר-מצווה היתה מסיבה משפחתית עם תקליטן ואולם ודרשה כזו שהילד "נואם" בפעם הראשונה ומצהיר על ערכים וכו' וכו' בטרם בר מצווה הפכה לעוד אירוע המוני שההורים רוצים להראות שהם נותנים לילד "כל מה שהם לא קיבלו" ומגזימים (לדעתי) בהוצאות שלא בהכרח יכולים לעמוד בהם.


 

yasminal

15/09/2008 13:30

אופטיקאי

עשית עבודה מעולה. ד"א גם קומדי סטור זה סוג של נוסטלגיה.

אפשר להוסיף לשירשור גם את שירי פסטיבלי הילדים כמו אמא או אמא חבקיני חזק, אמא יקרה לי, הסבון בכה מאוד, אין לי כסף אין לי אבא כך אומר…., אבא'לה בוא ללונה פארק ועוד….

לגביי התוכניות טלויזיה- ניתן לראות בבירור את השינוי- פעם חינכו את הילדים לשמחה (מרחפים על פרחים בחיוך-קטקטים) ולהערכה של אבא ואמא (מרקו, נילס- הפך לגמד כי לא הקשיב להורים), היום רוב התוכניות שהם רואים עוסקות בקרבות, באלימות… כמו הדרגון בול.


optikay

15/09/2008 15:51

הקומדי סטורזה נוסטלגיה,אולם לצערי זה לא הביצוע המקורי.

להלן אבל'ה בוא ללונאפרק.

אמא הוא אמא, אמא יקרה ,ברבאבא,

הסבון בכה מאוד, אין לי כסף.

עוד שיר ישן שברצוני להוסיף זה סופר קליפרג'ליפסטיק. (במקור, מהמחזמר והסרט על מרי פופינס, בעבריתבביצוע ישן של ציפי שביט ומייק בורנשטיין.)

השיר קוניליימל, כך ברא אותך הטבע


optikay

16/09/2008 00:22

ולהלן שירי נוסטלגיה נוספים:

"פנינו לשמש העולה" ושיר העמק, בביצוע בין הראשונים שמתועד, עם הסברים על שניהם, בתוכנית נוסטלגית לא פחות.

שיירת הרוכבים.

זמר נודד\ דרך ארוכה….


optikay

16/09/2008 00:30

פתיחי מבט לדורותיהם

הצריף של תמרי

שיר ארץ ארץ ארץ כשרצו לבנות חיים בישראל,ולא בארה"ב.


 

Dalia

16/09/2008 23:41

אהההההה במדינת הגמדים- האהוב עליי!

לאחרונה שמתי לעצמי צליל המתנה (פאן-טון) בפלאפון של "פרפר נחמד" 🙂

זאת הנוסטלגיה הכי נוסטלגית שלי…


 

yasminal

17/09/2008 01:09

אפשר להוסיף  כנוסטלגיה גם פסקולים מסרטים ישראלים כגון  אסקימו לימון, צרלי וחצי, אבא גנוב ועוד……


 

optikay

17/09/2008 17:00

מעשה בגזר…מרגע עם דודלי.

אסקימו לימון צ'ארלי וחצי אבא גנוב , גבעת חלפון אינה עונה,

שירים נוספים: שיר הטלפון,( תלחצו על החץ ימינה שמעל להורדה. וזה יתחיל את השיר). ( למילים) שהגששים שרו, באנו למילואים.מערכון+ שיר המכולת


 

optikay

19/09/2008 15:49

קליפ של שיר בלי מילים,ולפי הטענות של הזמרים נטול מנגינה, אין לנו מילים– בביצוע של מתי כספי, אילנה רובינא, אושיק לוי ופופיק.

איפה הימים, שהזמרים היו גם חצי סטנדפיסטים, כמו כאן, או המערכונים של כוורת.

או כמו השיר הבא: אל תפריעו את מנוחת המלאכים. (ואחריו יש עוד שיר\ים)


 

Dalia

19/09/2008 16:30

פרפר נחמד

אילנית

מילים: לאה נאור
לחן: נורית הירש

פרפרים מכל מיני צבעים
ירדו אלי ביום אביב נעים
הביאו לי במתנה
בריכות שדה וקצת אבקה
וגם דרישת שלום חמה
מקרן שמש מתוקה
אז בוא אלי פרפר נחמד
שב אצלי על כף היד
שב תנוח אל תפחד
אז בוא אלי פרפר נחמד
שב אצלי על כף היד
שב תנוח אל תפחד
ריחפו ברוח הקלה
כשהתעייפו ירדו ישר אלי
הם נחו קצת
שמעו סיפור
וגם שתו טיפה של צוף
ואז כולם פרחו להם
פשוט כי בא להם לעוף
אז בוא אלי פרפר נחמד
שב אצלי על כף היד
שב תנוח אל תפחד
אז בוא אלי פרפר נחמד
שב אצלי על כף היד
שב תנוח אל תפחד
טו טו טו טו טו טו טו…


 

Dalia

19/09/2008 16:31

הסבון בכה מאוד

צביקה פיק

מילים: מרים ילן שטקליס
לחן: צביקה פיק

הסבון בכה מאוד
דני לא רוצה בי עוד
ומברשת השיניים
מתפייחת שבעתיים
ואומרת למשחה
אל תבכי אך היא בוכה
והברז כעסן
הוא כועס מאוד על דן
והמים, מים, מים
צר להם על האוזניים
הם שרים, שרים, שרים, שרים
שורום זורום זורום רים
שורום זורום זורום רים
שורום זורום זורום רים
הם שרים, הם שרים, הם שרים
דני, דני מלוכלך
מלוכלך כל כך כל כך
אם יבוא היום לגן
מי יתן שלום לדן
כל אחד ישאל מי זה
מלוכלך כזה כזה
והדסה הקטנה
תסתתר אז בפינה
לא תכיר אותו בכלל
כלל וכלל
והמים, מים, מים…


 

Dalia

19/09/2008 16:32

שיר הפרחה

עופרה חזה(אני מכירה גם גרסה בביצוע צביקה פיק)

מילים: אסי דיין
לחן: צביקה פיק

אין לי ראש למילים ארוכות
ואתה מין מילה ארוכה שכזאת
צ'או ידידי וד"ש לחייך
בתקווה שתבין את הפרחה
השמש של פרג' קורעת את הים
ואני מפליגה בתוך הכבכבים
לאן שיקחו האורות-אני שם
עם הלכה הליפסטיק ושאר דאוין
כי בא לי לצחוק בא לי שטויות
בא לי לרקוד ולא בא לי עלייך
בא לי בימים, בא לי בלילות
בא לי לצעוק-אני פרחה
פנים שלא עושות חשבון
וג'ינס בסטייל שכתוב בעיתון
סילסול נצחי בשערות
ופוסטרים במקום קירות
רוצה לאהוב כמו בסרטים
חתיך שיבוא באנגלית וצבעים
come on baby המטוס מחכה
ועוד חלום שלי ממריא לו ובוכה
כי בא לי לצחוק בא לי שטויות
בא לי לרקוד ולא בא לי עלייך
בא לי בימים בא לי בלילות
בא לי לצעוק אני פרחה
פעם שיהיה לי זמן להיות גדולה
פעם תיגמר המסיבה
כי בסוף כל פרחה מסתתר שיכון קטן
בעל לדוגמא-ואלף כיווני עשן
כי בא לי לצחוק בא לי שטויות
בא לי לרקוד ולא בא לי עלייך
בא לי בימים בא לי בלילות
בא לי לצעוק אני פרחה


 

Dalia

19/09/2008 16:39

חוץ משירים נורא מגניבים, נוסטלגיה גדולה זה גם סרטי בורקס….

*צ'ארלי וחצי ("מי מתעסק? זה מיקו")

*גבעת חלפון אינה עונה – האהוב עליי ("קסל"ר אני היית בבשאמ"ך ועכשיו אני קמרשהלור"ל)

*סאלח שבתי

*חגיגה בסנוקר

ועוד רבים אחרים…

למי שמאוד אוהב את "גבעת חלפון אינה עונה" כמוני אני ממליצה להכנס לכאןולהיזכר בשלל הציטוטים מהסרט המדהים הזה (בחסות ויקיפדיה).



 

 

yasminal

25/09/2008 01:14

דליה, אם תשימי לב אופטיקאי שם קטעים של חלק מהסרטים שהזכרת (צ'ארלי וחצי)

אני מוסיפה לשירשור את הסידרה "הרפאותקיה של הדבורה מאיה" על העלילה ניתן לקרוא כאן:

והנה שיר הסידרה:

הדבורה מאיה

 ביצוע: יזהר כהן
מילים: לא ידוע
לחן: קארל סבובודה
גירסה עברית: דן זכאי


הרחק בארץ זימזומיה
בתוך כוורת הומיה
חייתה דבורנת עליזה
פיקחית אבל גם קצת פזיזה
ומי היא הדבורה העליזה, זו מאיה
את הכל רוצה לדעת, מאיה
מאיה, אהובת כולם
מתעופפת בעולם
כן זוהי הדבורה החמודה, זו מאיה
מפרחים, מצוף שותה לה, מאיה
מאיה, מה קרה לך, מאיה?
מאיה, מאיה, מאיה, מאיה
גלי לנו סודך!


 

yasminal

25/09/2008 01:24

ועוד אחת Smile

הדרדסים


 

yasminal

25/09/2008 01:24

והנה נוסטלגיה נוספת:

פינוקיו


 

optikay

02/11/2008 23:56

ועוד קצת נוסטלגייה

הערס- לפי נאור ציון

תודה ליסמין, שהאירה את עיני, שהקישור הקודם לא היה נגיש לכולם. (הקישור כעת לכתובת אחרת, עם אותו סירטון)


 

yasminal

12/12/2008 01:24

http://www.youtube.com/watch?v=ax8nJqh2P2o&feature=related


 

optikay

12/12/2008 01:39

יסמין, אמנם העלתי בעצמי את ברבאבא,אבל לא בצרפתית.  זה באמת האחד המצחיקים,לראות סדרת ילדים מתורמת לשפה אחרת ,למרות שהמנגינה שונה לחלוטין.


 

yasminal

12/12/2008 14:28

צודק לא שמתי לב, בזכותך החלפתי קישור לברבאבא בצרפתית, תהנו Smile


 

optikay

12/12/2008 22:32

                                                                                                                                                        להודעת הספיישל של פינת הנוסטלגיה לרגל חנוכה,                                                                                                 אנא לחצו כאן!                                                                                                        חג חנוכה שמח לכולם!

 

 

 

 

 



 

 

optikay

08/04/2009 14:50

פינת הנוסטלגיה לרגל פסח:
………………………………………………………………….

מתוך ארבע וחצי שיר על אליהו הנביא והחד גדיא.

………………………………………………………………….

פסח בא מפרפר נחמד

………………………………………………………………….

שירים נוספים מהגדת פסח מפרפר נחמד

………………………………………………………………….

שיר משה בתיבה– בביצוע דן תורן

………………………………………………………………….

שלח נא את עמי

………………………………………………………………….

מחרוזת שירי אביב נעמי שמר ( היה נוסטלגי עוד בשנות ה80)

………………………………………………………………….

אופניק בסדר פסח

………………………………………………………………….

בית הבובות מחדשים שירי פסח

חג שמח וכשר לכולם!


optikay

28/04/2009 20:58

לחצו כאןלצפייה בסרט ישן שמדבר על הכרזת העצמאות ויום העצמאות .

לשמיעת השיר פנינו אל השמש העולהמתוך תוכנית נוסטלגית בעצמה .

לצפיה בחלק א ובחלק בעל הקמת המדינה (מתוך יומני גבע כרמל, למי שזה אומר משהו)

ואיך אפשר בלי שיר שמח של צמד העופרים מ1968 ?!



 

 

LuckyHunch

29/04/2009 21:15

קאי,

זה פשוט ענקקקק!

ממש מופלא בעיני איך שאתה מוצא ברשת כל הדברים העתיקים האלה… לא להאמין  שהועלו לרשת……


 

optikay

29/04/2009 23:48

תודה תודה… אבל אני לא מאמין ששכחתי את השיר רק בישראל

לחלק הוא מוכר רק כפתיח של התוכנית רק בישראל,אך במקור הוא היה חלק מתוכנית בידור של להקת חיל הים "וביום השלישי" משנת 1968.


 

LuckyHunch

02/05/2009 19:00

ורק עכשיו שמתי לב שהשיר מסתיים במילים

"התנדב לחיל הים – רק בישראל!"

חיוך קורץ חיוך עם לשון בחוץ


 

optikay

15/05/2009 15:31

להלן קישור למצגת שבה יש עסקים ישנים בת"א, בעיקר בתי מלאכה בני 44 שנה לפחות.

להלן קישור למצגת על שכונות יהודיות בפרבריה של יפו.


 

optikay

01/07/2009 23:18

פינת "זכרונות מבית אבא" מהסרט הנוסטלגי כבלים.

מקווה שתהנו מהפינה…


 

optikay

19/09/2009 21:21

פינת הנוסטלגיה לראש השנה…

 

נתחיל כמובן בראש כרוב…

 

ראש השנה בשנת  1974

 

בראש השנה\ שוקולד מנטה מסטיק

 

שנה טובה- השיר המלא בביצוע של דודו ועפרה חזה ז"ל.

 

תהנו, וכמובן שנה טובה לכולם!


 

LuckyHunch

19/09/2009 22:15

וואו… איזו נוסטלגיה כיפית הבאת לפה…. הנאה צרופה בצירוף זכרונות יפים

תודה! נשיקה


 

optikay

03/10/2009 19:50

פינת הנוסטלגיה לשבועות…

שיבולת בשדה

ים השיבולים


 

optikay

03/10/2009 20:14

פינת הנוסטלגיה לחג סוכות

…ואיך אפשר בלי שלומית בונה סוכה?!


 

LuckyHunch

04/10/2009 23:19

מחשבהצפרדע


 

optikay

05/10/2009 22:38

שנים עשר ירחים מילים ולחן  נעמי שמר ז"ל , הביצוע של :

שלמה ארצי, ריקי גל, ניצה שאול, אלי מנטבר ואסתי כץ  מתוך התוכנית חג לי תשל"ח 1977


 

optikay

05/10/2009 22:48

פינת הנוסטלגיה בפרודיה משעשעת ונושכת לשנה הבאה..

טלוויזיה בצבע (כחידוש) , אנטנה,ובוודאי ה"לירה" !  הם גם כבר נוסטלגייה בפני עצמם.


optikay

05/10/2009 22:54

שיר מלפני כעשור, בהופעה של הופה היי בבסיס חיפה של חיל הים…

מתי נשמע אותו שוב, לרגל המצב במשק המים?


LuckyHunch

06/10/2009 07:42

מה שבטוח זה שבהופעה הבאה עם השיר הזה, כבר לא יתיזו מים על הקהל…


 

yasminal

16/10/2009 01:42

המורי הזקן


 

optikay

19/02/2010 21:16

ציפי שביט בקטע נוסטלגי משנת 1976, בה היא משחזרת מסיבת פורים אגדתית בת"א בימי ת"א הקטנה אצל אגדתי…


 

optikay

19/02/2010 21:35

ספיישל פורים בערוץ הילדים בשנת 94 .


 

optikay

19/02/2010 21:44

מתי כספי מבצע את שושנת יעקב, בביצוע בלתי נשכח, ועם זאת בלתי מוכר כמעט.


optikay

19/02/2010 21:47

כוורת- העולם שמח…


 

optikay

08/09/2010 14:14

שנה טובה מהצבר הכי נחמד שהיה לנו איי פעם, קישקשתא!

 


 

yasminal

22/01/2011 01:53

עוד קצת זכרונות ילדות – פומיקי

פומיקי הוא שדון קטן בלתי נראה, אדום שיער. הוא גלוי לאדם אחד בלבד, הנגר מר אדר – ומתגורר בבית המלאכה שלו.
במקור הומצאה דמותו של פומיקי על ידי אליס קאווט לתוכנית ילדים ברדיו בוואריה ב-1961. בהמשך הופקו סדרת טלוויזיה, שלושה סרטים והצגה, אשר מתארים את המשך עלילותיו של השדון הקטן.
פומיקי הוא אחת הדמויות הפופולריות ביותר מבין תוכניות הילדים בגרמניה, ודורות של ילדים גדלו עליו.
גם בישראל זכתה הסדרה לפופולריות מסוימת במסגרת שידורי הערוץ הראשון בשנות השמונים, ו"פומיקי" עדיין משמש לעתים ככינוי-חיבה למישהו תזזיתי ואדום שיער.


 

yasminal

22/01/2011 02:08

אלכס חולה האהבה – קטע עם יוסף שילוח ז"ל


 

optikay

22/01/2011 23:02

את פומיקי אני לא מכיר… וותיק ממני, אבל יוסף שילוח ז"ל באלכס חולה אהבה, באמת דברים מצחיקים מאוד.


 

optikay

06/02/2011 21:15

פינת הנוסטלגיה… משהו לפורים כמובן… ותחשבו על זה…

באדיבות צביקה הדר, וחבריו מהקומדי סטור..


LuckyHunch

14/02/2011 09:23

לכל מי שזוכר מה זה מכונת כתיבה… ולחימום אותה פינת געגוע להומור המשוחרר, עוקצני אך אוהד, של פעם:

מערכון מכונת הכתיבה של ג'רי לואיס


 

LuckyHunch

14/02/2011 13:07

לכל מי שלא זוכר מה זה מכונת כתיבה ידנית – האביר על המקלדת נחלץ לעזרתכם! כאןאפשר לראות אותה בפעולה וגם לשמוע, עם הסטוריה והקשרים תרבותיים.

אופטיקאי,

סחתיין!


 

optikay

14/02/2011 16:24

פסס, לכל מי שחושב שלשבת ולהקליד זה משהו רציני בכל זאת…


 

optikay

03/06/2011 02:28

1-2-3- 4 ו… חצי לשבועות… ששי קשת ויונה אליאן…

סדר השירים- לפי שמיעה וחיפוש בזמרשת, השירים קצת קדומים ונשכחים ממני :

  1. פרי גני.
  2. סלינו על כתפינו(טוב, אותו זיהיתי לבד)
  3. שיבולת בשדה (אותו זיהיתי לבד)

optikay

13/09/2011 22:15

פירסומת הומוריסטית מהקומדי סטור… שימו לב למ.כוערת שמופיעה שם… (1:07 מתחילת הקטע ) וחזרה לבמה עבור הפירסומת לאנטריקוט במקדונלדס…

3 מחשבות על “פינת הנוסטלגיה”

מה דעתך? Comment

