כבר זמן רב שרציתי

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
08/09/2008 01:22

לכתוב דבר מה על תוכניות הראליטי. התלבטתי רבות, משום שאיני נימנת על מתנגדי הז'אנר ובכל זאת בתקופה האחרונה  התופעה משתקפת בעיניי כמגיפה.

אני הייתי צופה די הדוקה של כוכב נולד ומהחדשות, כמו רוב העם, נדבקתי בחיידק ההישרדות, אבל האח הגדול זה יותר מידי מבחינתי.

בכל התוכניות שציינתי קודם, כגון כוכב נולד רוקדים עם כוכבים ואפילו תוכנית ריאליטי חדשה יחסית הנקראת מפרץ האהבה יש את תופעות הלוואי אבל עדיין ברור מה המוקד.

כשאני אומרת תופעות לוואי אני מתכוונת לתככים עוקצנויות וכו.

לעומת זאת באח הגדול אני אומנם יודעת מה ניסו לעשות: ניסוי חברתי בו 16 עשר אנשים מרקעים שונים סגורים בבית למשך 3 חודשים כשהם מנותקים לחלוטין מהמתרחש בעולם החיצון.

ניסוי חברתי- מילה גבוהה, אך למעשה היצר המסופק באופן הבולט ביותר בקונספט הזה הוא יצר המציצנות של הצופים.

ומבחינת השותפים למשחק, תופעות הלוואי שציינתי קודם גוברות על כל מטרה נעלה אחרת (כדוגמאת השתתפות בניסוי חברתי לצורך הפקת לקחים ויכתוצאה מכך יצירה של חברה בריאה יותר).

אז ניסיתי להבין על מה היה הטררם הגדול ישבתי מול המסך והשתעממתי למוות.

אם יש מישהו שמבין מה מעניין בלשמוע נון סטופ של דיבורים, כאשר חלקם הגדול הם דיבורי סרק ורק חלקם הקטן בעלי משמעות ומהות הקשורות למטרה הנעלה, אני מזמינה אותו להשמיע דעתו.

הצטרף21/07/2008
הודעות 4,910
08/09/2008 23:20

יס,

תכניות הריאליטי לא מספקות את יצר המציצנות של הצופים – כמו הקולנוע למשל. הן מספקות יצר הרכלנות. בגלל זה בכולן יש כל כך הרבה תככים – כדי להמשיך לספק את יצר הרכלנות של הצופים ולשמור אותם מרותקים, כדי להשאר בעניינים.

אז בתוכניות ההישרדות למיניהן עוד אפשר להתעניין לא מהצד הרכילותי, אלא מהצד האתגרי, להנות מהנופים, לפעמים גם מהאופן שהמשחק (וזה משחק עם כללי משחק) מבוצע. אבל ידוע שתכניות הישרדות למיניהן הן הטופ של הריאליטי. היה את האמריקאיות, עשו גם ישראלית – כמה אפשר כבר? זה מיצה את עצמו.

אז למה לרדת לרמה של כל השאר?

הצטרף05/08/2008
הודעות 266
10/09/2008 16:08

למרות שאני לא מכורה לריאליטי, אני עדיין עוקבת אחרי "האח הגדול". למה? אולי אצל אחרים זה יצר מציצנות או רכלנות, אצלי זה לא אף אחד מאלה. אותי פשוט מרתקת העובדה שבבית הזה סגורים אנשים מרקעים כ"כ שונים וכל הניסוי החברתי הזה (כן, הוא ניסוי כי אף אחד לא יודע לאן זה יתפתח). אני לא מחכה שאנשים יעשו סקס מול המצלמה או שילכו מכות, אבל אותי מעניינים הקשרים, מי מתחבר עם מי, השיחות ביניהם, איך הדתי מגיב לערבייה, ההומופוב להומו וכו'. ואני חושבת שבמקרה של האח הגדול מעבר ליחס לתוכנית כאל תוכנית ריאליטי ניתן להתייחס אליה יותר ברצינות, אחרי הכל אני חושבת שלכולנו לא תזיק הכרות מעמיקה יותר עם אנשים שחיים באותה המדינה איתנו אבל באים מרקעים שונים. הלוואי שאני הייתי נכנסת לתוכנית הזאת.

בקשר ל"מפרץ האהבה", עוד לפני תחילת הסדרה הייתי סקפטית (כי יצא לי לצערי לראות קצת מהגרסא האמריקאית) אבל התוצאה  היתה זוועתית הרבה יותר ממה שציפיתי. שם זה כבר לא יפה. הביאו אנשים באותו הגיל, בערך כולם מאותו הרקע, כולם בעלי רמה שכלית נמוכה והעמידו אותם בפני משימה: לריב אחד על השני כמו על פיסת בשר. 10 דק' של צפייה בזבל הזה הספיקו לי.

הפואנטה היא שאפשר להאשים את סדרות הריאליטי בהמון צדדים שליליים אבל בהחלט יש גם צדדים חיוביים (לא בכל הסדרות אבל לפחות בחלק).

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
12/09/2008 19:07

האגודה למלחמה בסרטן נגד "האח הגדול"
האגודה מתכוונת לפנות להפקת התוכנית ולבקש ממנה להוריד את כמות העישון בבית. "התוכנית מקדמת עישון"

"אני בטוחה שאין בכוונת יוצרי התוכנית לעשות פרסומת סמויה לסיגריות ולהיות שותפים לקידום תופעה שהורגת 10,000 איש בישראל מדי שנה. אבל למרבה הצער, התוכנית עברה את הגבול ופשוט מקדמת, מבלי להתכוון, את נושא העישון על ידי הפיכתו לפרס או תגמול למשתתפים בתוכנית תוך יצירת דימוי חיובי לתופעה  המזיקה והפוגעת בריאותית. אני חוששת שהזכיין עובר על חוק הגבלת הפרסום למוצרי טבק, ואנחנו נשקול לפנות אליהם באופן רשמי ולהעיר את תשומת לבם עם נוסח החוק והעדויות הרפואיות על עשרות מחלות הסרטן ומחלות הלב הנגרמות מעישון".
מקשת נמסר בתגובה: "העישון בבית האח הגדול מוגבל לפינת עישון שבה יכולים לעשן לא יותר משלושה אנשים בו זמנית. מעבר לכך האח הגדול אינו מתערב בהרגלי העישון של כל אחד מהדיירים.

דעתי היא, שבגלל הסביבה המלחיצה הזאת, המעשנים בתוכנית מעשנים יותר פעמים מאשר ביום רגיל, שבו הם לא לוקחים חלק בתוכנית הזאת.

האם זה לא נחשב להתערבות חיצונית בהרגלי העישון של המשתתפים?!

מה דעתכם?!

הצטרף05/08/2008
הודעות 266
12/09/2008 19:39

ואי איזה שטויות!

"האח הגדול" מראה את המציאות כמו שהיא- ומה לעשות שהמציאות היא שכמעט כולם מעשנים? בכל סדרות הריאליטי מראים אנשים מעשנים כי בריאליטי (במציאות) הרבה אנשים מעשנים. במקום להילחם ב"אח הגדול" וסתם לעשות כותרות שינסו לגרום לאנשים לעשן פחות.

(ואני אומרת את זה בתור לא-מעשנת ואחת שמתנגדת לעישון)

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
12/09/2008 22:12

היי

דליה, עצם זה שהשותפים לריאלטי סגורים בבית מנותקים מהעולם החיצון, זה כבר לא המציאות כפי שהיא, כך שלא נכון לומר שהתוכנית מראה את המציאות כפי שהיא.

יותר נכון לומר שעל השותפים לקבל מציאות שנבנתה עבורם.

דבר שני, די הוכח שפרסומות סמויות בסרטים, גורמים להגברת אימוץ הרגלים לא בריאים כגון עישון ועוד…. עם זה אי אפשר להתווכח.

אני בעד כל פעולה העשויה להביא להפחתה בעישון ואם המאבק של האגודה בראלטי המדובר אכן יביא לכך אז הוא חיוני ושווה.

הצטרף21/07/2008
הודעות 4,910
13/09/2008 03:36
 אופטיקאי מדופלם:

האגודה למלחמה בסרטן נגד "האח הגדול"
האגודה מתכוונת לפנות להפקת התוכנית ולבקש ממנה להוריד את כמות העישון בבית. "התוכנית מקדמת עישון"

"…ולהעיר את תשומת לבם עם נוסח החוק והעדויות הרפואיות על עשרות מחלות הסרטן ומחלות הלב הנגרמות מעישון".

מה דעתכם?!

דעתי היא שזה בבל"ת או מזימה של הממסד הרפואי נגד הציבור. למה? – בדקתי באתר של האגודה למניעת הסרטן – לראות אם במשך השנים אולי התחדש משהו שאני לא יודעת עליו. יש כותרות מפחידות מאד – על כך שעישון הורג וגורם לכל מיני מחלות, אבל כשקוראים את המאמרים עצמם, של אנשי רפואה מכובדים בהחלט וידועים – ידועים גם במלחמתם נגד העישון, מסתבר – שכמו שידעתי קודם:

  • העישון פוגע בכלי הדם, לכן פוגע באופן עקיף ולאחר שנים רבות של עישון – בלב.
  • העישון הוא כיום אחד הגורמים העיקריים לאחד מסוגי הסרטן הנדירים – סרטן הריאות. לפני 50 שנה הגורם העיקרי היה שאיפת אסבסט, רוב הנפגעים היו פועלים במפעלים ליצור אסבסט.
  • העישון גורם לאמפיזמה – מחלת ראות קשה שהיא בעצם המצב הקיצוני של דרכי נשימה שנסתמו בחלקם הגדול, עקב עישון בד"כ.

רופאים אלה, כל כמה שהם מתנגדים לעישון, לא יכלו בשום אופן לקבוע שהעישון אכן גורם לכל מחלה אחרת. הוא פוגע בבריאות, מזיק לתפקודי גוף שונים (במיוחד אלה התלויים בזרימת דם מיטבית בכלי הדם הקטנים) – אבל אין שום עדות רפואית מדעית שהוא גורם לשורה ארוכה של מחלות סרטן וריאה, כפי שהוצהר בדברי הדובר. יש עדויות סטטיסטיות למכביר שהמעשנים הרבה ולאורך זמן חולים הרבה יותר ולתקופות ארוכות יותר במגוון רחב של מחלות, חלקן קטלניות או שגורמות לסבל רב, ושתוחלת חיי המעשנים קצרה יותר מלא מעשנים. אבל יש גם סיבות אחרות שגרמו להם לחלות (חלקןקודמות לעישון – כמו תורשה, למשל). כלומר העישון מחליש את הגוף ולכן מעלה הסכוי לחלות במשהו, במיוחד מחלות שהרעלים שעשן הסיגריות יוצרים להן בגוף כר נוח יותר להתפתחות.

אם כך, או שהאגודה למניעת הסרטן זורעת פניקה בהצהרות וכותרות שקריות ומעוררות אימה במתכוון, או שהיא (וגם הממסד הרפואי) מסתירים מידע חשוב על מחלות שהוכח מדעית שהן נגרמות מעישון. עצוב הרבה יותר מזה יהיה לגלות שלדוברי האגודה למניעת הסרטן אין מושג על מה הם מדברים בכלל…

הצטרף05/08/2008
הודעות 266
15/09/2008 00:06

חחח איזה צירוף מקרים-

דווקא בפרק של היום הראו שהאח הגדול הכריז על יום ללא עישון וכל דיירי הבית השתגעו בגלל זה והיו עצבניים מאוד.

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
21/09/2008 23:50

ומה לגבי תוכניות ריאליטי אחרות?

רוקדים עם כוכבים, נולד לרקוד, כוכב נולד, לרדת ובגדול, משולש האהבה, היפה והחנון?

האם בתכניות הריאליטי האלה כל הרייטיניג לא מבוסס על ההשפלה של המועמדים,בצילומים מביכים,ועל תככים?

האם מישהו מלבד הזכיינית מרוויח משהו מכל התוכניות האלה?

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
22/09/2008 02:04

דיון ביני לבין אופטיקאי בעיקר על  "לרדת בגדול".

‎אופטיקאי:

מעבר ללהביך את המשתתפים, אין בתוכניות הללו כלום

‎yasmin: לא נכון.השנה היו צופים שזה היה עניין של חיים או מוות אתה יודע מה זה,170 פלוס קילו?

(20:54) ‎אופטיקאי:בסדר, לכן המתמודדים היו מוכנים ורצו לקחת חלק התוכנית. אבל למה זה עניין של שאר האומה לראות את זה?!

(20:54) ‎yasmin:איך אתה חושב שהם הגיעו לתוכנית? צפו בעונות קודמות ורצו גם.

לפעמים השמנה נובעת  מחולשה האנשים האלה צריכים המון תמיכה וככה הם משיגים תמיכה ציבורית

והשמנים שכבר ירדו בגדול . מהווים עבורם מודל לחיקוי.

 ‎אופטיקאי: הם צריכים כוח רצון. מעבר לזה הם לא צריכים כלום,רק מאמני כושר.

‎yasmin:ברור  .אבל תסכים איתי שהכוח רצון בבית הוא הרבה יותר מועט.

(20:57) ‎yasmin: וגם בבית אין אפשרות למאמן צמוד. כאן הם סגורים וכל מה שיש להם לעשות

זה להתאמן ולאכול נכון.

(20:59) ‎אופטיקאי:לא חייבים שזה יהיה אותו מאמן צמוד. צריך שמאמן אחד יבנה את התוכנית שלהם, והם ילכו לחדר כושר ויעבדו שמה עם מאמן צמוד כלשהו.

קל להגיד ,קשה לבצע בבית לבד?

(21:00) ‎yasmin:היו לי בילדות אימוני פיזיותרפיה. אני יודעת כמה תרגילים שצריך לבצע.

(21:01) ‎yasmin:אתה חושב שאני מבצעת? לא ,כי אני צריכה מישהו לידי. כאן המאמנים די צמודים אליהם ..

‎אופטיקאי:צריך מישהו שיוודא שמבצעים את התרגילים בכמות ובסדר ובצורה המיטבית. עם זאת, אם יש מוטיבציה מספיק גבוהה,ואופי מתאים, שדורש ודורש מעצמך, אפשר גם בבית

‎yasmin: כן אבל אלה שהגיעו לתוכנית היו כנראה חלשים. והתוכנית בנתה להם את האמון בעצמם. הם לא רק ירדו במשקל, רואים שזה שינוי טוטאלי

 (21:03) ‎אופטיקאי:אבל זה לא היה התוכנית עצמה. פה בדיוק הטעות שלך, זה המאמנים הצמודים,וזהו ‎yasmin:נכון אבל בבית הם לא היו מגיעים לאותה צמידות בחיים .חוץ מזה שיש גם את התמיכה של האדם השמן באדם שמן. איפה תמצא את זה בבית?

‎אופטיקאי: חברים טובים או ממש קרובים,יכולים לתמוך באותה מידה

(21:06) ‎yasmin:לא, :אם יש לך חבר טוב שהוא לא באותה סירה כמו שלך זה לא אותו דבר, מבין?

 ‎אופטיקאי:זה יותר טוב אפילו.

‎yasmin: לא

 ‎אופטיקאי: כי חבר קרוב, אפשר לדעת ולהיות בטוחים שהוא לא מנסה להעיף אותך מהתוכנית

ושהוא באמת רוצה לטובתך

‎yasmin: יש כאלה שהורים ניסו לדבר איתם, אישה (שניים נשואים). אלו אנשים הכי קרובים בעולם לא? ובכל זאת לא היה לזה את האפקט של שמן שמעודד שמן.

(21:09) ‎yasmin:אני מבינה את זה מאד כי זו בדיוק גם ההנחה שהוכחה כנכונה של החונכות הוירטואלית שבה מצמידים בוגר בעל צרכים מיוחדים לנער \ נערה עם צרכים מיוחדים.

(21:09) ‎אופטיקאי:ואת יכולה להגיד שלא היה לזה את אותו האפקט,רק בגלל שזה לא אותו מצב פיזי, ושום גורם מעבר?!

 ‎yasmin: גדלתי בסביבה "רגילה" אבל לא ניתקתי קשר עם אנשים במצבי .אני יכולה לומר בודאות שכמה שפוליטקלי קורקט להגיד שזו אותה תחושה זה לא נכון. .יש לי גם הוכחה מהחיים וגם הוכחה מחקרית.

אופטיקאי:לפי דעתי זה תלוי באנשים עצמם, ולא במצב גופני או בחוויות משותפות.

‎yasmin:לא

‎אופטיקאי:חוויות או רקע משותף אולי עוזר קצת להכיר ולהבין את האחר,אבל זה לא תנאי עבור תמיכה אפקטיבית

 ‎yasmin: שמנים יכולים להיות מאד רעים אחד לשני וגם נכים, כמו שכל אדם יכול להיות רע לאחר. ובכל זאת אם אדבר על ניתוחים שעברתי עם בנאדם "רגיל" זה לא אותו דבר.

‎אופטיקאי:את יודעת מה…. עדין לא שכנעת אותי בזה שבגלל שכולם היו באותו מצב התחלתי זה עוזר או מקל, או שבגלל הפורמט היה להם יותר קל.

אופטיקאי:לפי דעתי, אם הם היו מקדישים לספורט את אותן שעות, היו מגיעים לתוצאות דומות עם דייטנאית,ותוכנית מוסדרת,ועבודה מול ועם מאמן אישי

 ‎yasmin: נכון, צודק, אבל בשביל זה צריך אופי ברזל שלרובנו אין. ובמיוחד אם אתה במצוקה ואפילו בסכנת חיים אתה עוד יותר חלש ממה שאתה צריך להיות היו אנשים שאמרו שם שלפני התוכנית הם אמרו לעצמם במילא נגמור מוקדם אז נאכל גם ככה

לא יעזור לנו אם לא נאכל. כלומר הם איבדו תקווה הם חכו למוות.

אופטיקאי:השיקול היחידי שאולי נעלם, זה התחרות מול מישהו אחר, גם בספורט,וגם בהקפדה על התזונה.כי אם אין מתחרה, אתה צריך להתחרות מול עצמך,או מול שעון וכדי להתמיד צריך סביבה תומכת ועוזרת, לא חייבים הפקה של תוכנית. גישה אפשר לשנות,לא חייבים את ההפקה.

  ‎yasmin: אפשר אבל קשה.

 ‎אופטיקאי:זה כבר עניין של אופי וחינוך קודם כל.

 ‎אופטיקאי:זה בגלל שלא מצליחים ללחוץ עליו לשנות הרגלים

 ‎yasmin: נכון אבל כשאתה בטלוויזיה, אין לך ברירה

‎אופטיקאי:תמיד יש ברירה

‎yasmin: אתה לא רוצה לאכזב ציבור שלם של צופים.אתה חושב באידיאלים של שלמות אין הרבה אנשים  כאלה, שמוכנים לאכזב ציבור שלם.

 ‎אופטיקאי: אם האנשים האלה, אם כולם היו חושבים שהם לא רוצים לאכזב את משפחותיהם ויקיריהם ,היו מגיעים להישגים טובים יותר כמעט כמו אם לא היו רוצים לאכזב את עצמם וזה לא משנה אם זה בתוכנית,או שלא בתוכנית

 ‎yasmin: אני מסכימה איתך שהגישה שאתה מציע מתאימה לחלק, בעיקר לחזקים

 ‎אופטיקאי: היא תתאים לכל מי שיאמץ אותה.הבעיה שלא כולם יאמצו אותה בקלות

‎yasmin: נכון, לא כולם מוכנים לה מלכתחילה. אני מאמינה שאחרי שלוש חודשים

בחממה. הגישה שאתה מציע זה מה שהם יעשו בבית. אבל כמו שאמרתי הם מאמצים את הגישה הזו

לאחר הכנות מאסיביות

‎אופטיקאי: אבל ללכת רק כדי לאמץ הרגלים חדשים לתוכנית טלוויזיה ולהיות מושפל?! זה נראה לי מיותר

‎yasmin: הם לא מושפלים, להיפך הם הופכים לגאים. זה טרנד להגיד שיש השפלה ,

אז כולם אומרים בלי לצפות. אני חושבת שכדי להחליט. אם יש השפלה או לא צריך לצפות ואני צפיתי בכל הפרקים

 ‎אופטיקאי:זה תוכנית ריאליטי… אם לא היה בזה השפלה, אנשים לא היו צופים בזה… זה בטוח לא דוקומנטרי

 ‎yasmin: אבל הם יודעים שזו תוכנית ראליטי.הם לא עבמים .הם יודעים למה הם נכנסים והולכים על זה מבחירתם.אם  זו השפלה ,הלוואי עליי השפלה כזו. חוץ מזה אימוץ הרגלים חדשים

זה לא דבר של מה בכך שלמענו לא כדאי להקריב משהו. להיפך זה עניין גדול זו המהות.

 ‎yasmin: אתה יכול להתחתן בחתונה ראוותנית שכולם יגידו שהיה משהו משהו אבל מה שווה אם אחרי חצי שנה אתה מתגרש?אותו דבר כאן אתה יכול ללכת  לתוכנית ראליטי ולהיות אחלה מתמודד

אך מה זה שווה אם לא תאמץ הרגלים לאח"כ?הרגלים להרזיה במקרה הזה. ,הרגלים להופעה מול קהל

ועבודה על דיסק במקרה של כוכב נולד וכו ההרגלים שבעקבותיהם קורה מה שקורה אח"כ. זה המהות.

 ‎אופטיקאי:אבל כוכב נולד מההתחלה זה משהו שהוא פחות משפיל

 ‎yasmin  :לא נכון. כמה השפלות מהשופטים הם סופגים?

‎אופטיקאי: ובכוכב נולד אני בטוח שראו פחות רגעי שבירה מאשר בלרדת בגדול, 6 עונות או כמה שלא היה מול 3

 ‎yasmin: לא ודרך אגב אז נלך על תוכנית שקשורה לגוף נולד לרקוד. אז דוד דביר

לא אמר למתמודדת את צריכה לצמצם הקיפים? ןהשנה גל (כוכב נולד)  לא אמר למתן בדיוק את אותו הדבר?

אופטיקאי:היות שאני לא רואה תוכניות ריאיליטי, אין לי מושג

(‎yASMIN:בדיוק. אתה לא רואה, אני רואה ומבחינתי לרדת בגדול הרבה יותר

בעלת אווירה של אחווה מהאחרות

הצטרף21/07/2008
הודעות 4,910
22/09/2008 11:04

 היה גם את זה

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
03/11/2008 19:20

התלהבות מופרזת: יוסי בובליל ("האאח הגדול"), לראשות הממשלה [:D]

http://fun.mivzakon.co.il/flash/video/2505/2505.html

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
03/11/2008 19:27

הדבר החיובי היחידי שיש לי להגיד על האח הגדול, היתה שכיבדו את הפרטיות של אחד הדיירים,וכיבו את המצלמות לכמה שעות, על מנת להודיע לאחד המתמודדים על מוות במשפחתו.

הצטרף16/10/2008
הודעות 48
07/11/2008 15:09

אני עידית חזרתי מחוליי, כשבועיים של שפעת קשה ועדיין האף שלי מלא התרודקן קצת בינתיים  בעזרת טיפות אף שקנו לי אתמול.

אז בעניין האח הגדול אני חושבת שמה שמעניין שם זה שזו המציאות ללא עריכה למעט זמן התכנית המשודרת בערוץ 2. שם יש עריכה. זה הדי שטויות כמו שאמרתם ואני מסכימה שזה מספק את יצרהממציצנות ולכן מעניין. ראיתי כגתבה בערוץ 2 שראיינו אנשים כמו אמנוון לוי שאמר שוא מתנגד לזה. היו גם כאלה שאמרו שהם מתביישים להגיד שהם  רואים. לדעתי לא צריך להתביש.

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
09/11/2008 07:51

שלום עידית, וברוך רופא חולים.

האם את באמת חושבת שה"מציאות" המוצגת באח הגדול היא מציאות "ללא עריכה" ?

האם כליאת 16 אנשים או 12 (או כמה שזה כבר לא הגיע עכשיו) בלי קשר לסביבה החיצונית תוך "הטלת" משימות הזויות ובלתי צפויות עליהם כשהמשימות הללו גורמים ל"נגיסה" בתקציב המזון המוקצב לאותם אנשים נראה לך "לא מבוים"/"לא ערוך" ?

אני חושש שעצם הסיטואציה בה נמצאים האנשים הללו המתחרים על סכום כסף לא מבוטל משנה את אופיים והתנהגותם של האנשים, ולכן אין כאן אפילו לא מעט "מציאות"

הצטרף16/10/2008
הודעות 48
09/11/2008 13:40

שלום ותודה

כן אני מסכימה איתך שבמצב כזה הם לא מתנהגים כרנגיל וכן זה אפילו די מבוים. נכון אסבל צריך להדגיש שזה בינם לבין עצמם. זה לא כמו בבהישרדות שאמרו להם למי להצביע למשל.

זה די רדוד מבחינת התוכן אין פק אבל משעשע במיוחד יוסי בובליל והשטויות שלו.

עידית

נ.ב רציתי להגיד גןם ושכחתי קודם בההצלחה לכל הסטודנטים מבינכם.

עידית

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
09/11/2008 15:09

אם גם את מסכימה שהתוכן רדוד,

אז אני לא חושב שיש ויכוח בנינו – כי סה"כ יוסי בובליל (לדעתי) אדם עם ניסיון וחוכמת חיים שיודע לעשות מעצמו צחוק על מנת למשוך רייטינג ולהשאיר את עצמו בתוכנית (וגם מצליח לו).

ולפני ש"קופצים עלי" כמה וכמה אנשים שימו לב שכתבתי "חוכמת חיים" ולא חוכמה לבד.

הצטרף01/11/2008
הודעות 11
09/11/2008 20:47

האח הגדול – מביא עוד סידרה סידרתי למסך בערוץ הכף והעישון- קוראים לתוכנית – "האחות הקטנה". כך נאמר בערב מאחד האמשים בטלויזיה(ערוץ 2). אזמה זה משנה אם זה היה בתוכנית "סטירה"?

הישרדות, גם כן "סידרה" שבה "סידרו" את המתחרים כך שהמנצחים – קיבלו צילום פרטיזני של תוכנית "כולבוטק" שבו רואים ת ה"פרס הגדול" הוילה , שהקבלן התחיל לבנות וברח עם הכסף- לחו"ל. אותו לא רדפה המשטרה.  ממש "מתיחה טלויזיונית".

מה היה לנו כאן קודם? היו סדרות שקידמו אלימות, אז כעת זה כבר לא נחוץ ומקדמים את העישון.רק מה? בטלויזיה כמו בטלויזיה, לא מפסיקים לרגע להציג על המסך את ההודעה שיש על הסיגריות"העישון – מזיק לבריאות" + "העישון = הורג". חוסכים. אין תקציב בשביל הבריאות של הצופים….

תצחקו חברים וחברות, כי אנחנו כבר ב"אמצע הדרך" לגיהינום.

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
10/11/2008 07:14

פו,

אם אנחנו ב"אמצע הדרך" אולי זהבדיוק הזמן לעצור, לעשות חושבים ולבחור ב"דרך חדשה" שתוביל אותנו למקום אחר ?

להגיד שאנחנו בדרך ה"לא נכונה" זה פשוט, אך האם יש לך "דרך אחרת" להציע לנו ? ואולי אחרי שתציע לנו נמצא את הדרך הזו טובה ונכונה ?

הצטרף01/11/2008
הודעות 11
11/11/2008 10:50

בוקר טוב ומבורך.

איך לא, עובר אורח?

עצור את העולם- אני רוצה לרדת. זה היה שמו של מחזה שגם הוסרט, ובוים ע"י שחקן אנגלי שגם כתב התסריט – והפך ללורד בשם המלכה. כן- נם אני רוצה בכך.

אז בטלויזיה ראיתי שכבר מכינים לשידור עוד תוכנית כזו, בשם "האחות הקטנה(חיקוי ישראלי ל"אח הגדול הישראלי שהוא החיקוי לתוכנית אמריקאית שמצליחה באמריק)". גם הישרדות – חוזרת, ובערבים , כשנביט בטלויזיה, לא משנה איזה ערוץ נפתח – תהיינה "תוכניות ריאליטי" עם פרומואים להומו-אים, ללסבי-היות, עישון(בלי אזהרה – ב"מקומותהמוגנים"),אכילת שומנים עם כולסטרול – ובגידות וחודר-אמינות ללא הבדל דת, מין או גזע או עדה…

נראה את- רוקדים עם כוכבים 7, הישרדות 6, האח הגדול,מפרץ האהבה 5 , אמא'לה 8 ואפילו "המעטפות של ראש העיר 3"…

ומזה אני כל כך רוצה לרדת, ובגדול, כי-

אלו לא "חיים שכאלה" שלי, גם לא "רוקדים עם זאבים" , ואפילו לא "החתונה של החותנת המשדכת"4. אלו בהחלט לא החיים שדומים לשלי, ואני עדיין אלרגי אליהן, ואפילו שאני יודע שאני רוצה"לרדת מזה",  כדי לראות טלויזיה נעימה – אצטרך לרדת כנראה מהארץ, לקנות כרטיס חד-פעמי בכיוון אחד.

בשבוע שעבר והשבוע הסתכלתי בערוץ "הולמרק" על הסדרה "אינטליג'נס" על הביון הקנדי שבראשה אישה שהיא שחורה בגוף אך "אלבינית, בנשמה, כשהיא "עושה דילים ומניפולציות" ומחזיקה "נוכל שסוחר בנשים וסמים" שמתברר כי הוא דווקא "הגיבור הטוב" של הסדרה…אלא מה? הם "ממחזרים פרקים" מהשנתיים הקודמות, עם "תיקוני עריכה בכאילו שונים"…ובערוץ הסרטים – נותנים לנו "סדרת סרטי איכות חדשים" שהיו חדשים בטלויזיה – בערך לפני 3 שנים…

ממליץ לכולנו כאן, לעצור באמצע החיים, את המירוץ המטורף הזה להונאה הציבורית,ולראות את המגוחך בחדשות: אדון אולמרט, שכבר אף אחד לא מתעקש להפילו מכסאו, מדבר על במה ציבורית כמו מורשת רבין, ומצהיר על נכונות ישראלית(כלומר כל ראשי הממשלה שיבואו)לוותר על השכונות הערביות בירושלים, וחזרה של ישראל "לגבולות ערב מלחמת ששת הימים – עם תיקוני גבול אחדים". עומד ברזונו, עטוף בחליפה ואין לו אפילו בטן (לא, לא מחזיק בבטן כלום עלינו). ואחר כך – עולה ונואם בכנסת במליאה – השר ברק אהוד, בפנים נפוחות וגרון מידלדל, שיפעל כנגד החמאס ברצועה בקשיחות,אבל… יתן חשמל לתחנת הכוח שלהם, למרות הקסאמים.   ממש מזכיר לי את אריק שרון בהודעתו על פינוי רצועת עזה מישובים יהודייים.

והיום – בוחרים ראשי עיריות ומועצות, וכבר ברור שיש אי-סדרים ותלונות על כך – וגם בגלל משבר הכספים העולמי – יוציאו עוד כסף על"הסברת הבחירות המוניציפאליות" גם מחר ומחרתיים.  זה ריאלי. זה "כמו בסרט. זה יותר מעניין אפילו מסרטי ה"אוסקרים" בטלויזיה שלנו.

פוחוזר, יורד מהרכבת, מהמטוס, מישראל שלא רוצה לצאת לדרך הגונה- בלי להביט אחורה.

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
11/11/2008 11:08

פו,

כפי שאמרתי כבר בהודעה הקודמת – אתה צודק.

ו ? עכשיו מה יש לעשות ? לעמוד ולצעוק "חמס" וזהו ?

ואני טוען לא, יש מה לעשות – למשל לחנך את ילדינו אחרת. למשל להתעקש בבחירות הקרובות שמגיע לנו שלטון אחר.

להגיד לעולם בכלל ולמנהיגינו בפרט "מושחתים נמאסתם" ולא רק במילים גם במעשים. לתת את הקול שלנו למפלגות שהשחיתות לא מהווה "נר לרגליהם".

הכי קל להראות כמה קשה וכמה מגעיל וכמה רפש יש מסביבינו. אבל אם אני ואתה ועוד מאות אנשים יכבו את הטלויזיה בזמן השידור של תוכניות רדודות כגון האח הגדול או מפרץ התועבה, או כל תוכנית שהרמה שלה מביישת את הצופה בה – אז למנהלי הערוץ המסחרי לא יהיה "שווה" להחזיק את התוכניות האלה.

אם המוסר יורד (ואני בטוח שלא רק אני חושב ככה) אז נעשה מעשה כדי להעלות אותו ולהוקיע מתוכנו את מי שאומר לנו שמוכר לנו ש"אין מה לעשות".

יש מה לעשות ומוטב עכשיו (אפילו שקצת מאוחר) מאשר לעולם לא.

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
11/12/2008 01:21

עוד זמן קצר, מגיפת "האח הגדול" מגיעה לסיומה (עד לעונה הבאה), למי שרואה  על מי אתם מהמרים?

באשר אליי: בהתחלה לא הצלחתי לראות פרקים שלמים מרוב שיעימום, אבל בחודש האחרון כן צפיתי בפרקים שלמים פחות או יותר.

אני חושבת שמובן מאליו למי יגיע המיליון, למרות שאני לא מבינה למה, הוא לא אדם רע, אך הוא גס – רוח ופוגע בלי חשבון באנשים.

אני כמובן מדברת על יוסי בובליל- שהועמד כמעט לכל הדחה והדחה, ואף על פי כן הצליח להגיע לתוכנית הגמר.

היום שמעתי הסבר לאיך יוסי הגיע עד כה ב"ערב טוב עם גיא פינס", מפיו של שי שטרית, אחד המודחים, "יוסי בובליל הוא אדם מצחיק וזה מה שאנשים מחפשים לראות על המרקע".

נשמע הגיוני לא? ועוד בחברה כשלנו שכל יום כמעט שומעים בחדשות בשורות רעות….. הצורך בסיבות לצחוק נעשה חזק יותר, אפילו לצחוק על כלום אנחנו מוכנים (לפחות אני….) רק שנצחק [:D]

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
11/12/2008 18:33

יסמין, לפי דעתי במצב שכזה עדיף שנצחק על עצמנו, כי בכל צחוק יש גרעין של אמת,ואם לא נפנים למה הגענו למצב הזה שמתואר בחדשות, המצב הזה ישאר.

כמו כן,אנא שימו לב לקטע מהמאמר התיאטרון הוא ההפך, בשירשור הזה .

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
11/12/2008 23:15

 "האח הגדול" היא אכן סוג של תוכנית שבה החברה הישראלית צוחקת על עצמה.

אם נחזור למטרה הנעלה של התוכנית (ניסוי חברתי), הרי שבניסוי הזה בית האח הגדול מהווה את המיקרו של החברה הישראלית, ואם הצופים צוחקים על דיירי הבית, איפה שהוא הם צוחקים גם על עצמם, כי בניסוי שכזה המטרה שמהמיקרו יוסק על המאקרו ואם המיקרו משתקף כמגוחך הרי שלבטח המאקרו גם הוא כזה פחות או יותר.

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
16/12/2008 23:50

שפרה זכתה במיליון.

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
17/12/2008 07:22
 yasminal:

שפרה זכתה במיליון.

וטוב שכך, לטעמי הדבר סימן לשני דברים לפחות:

1. הישראלי הממוצע אינו אוהב את הישראלי המכוער (שהתגלם במלוא הדרו ב"בוליל האב") הוא אומנם ישמח לצחוק מהבדיחות המוזרות שלו ומהתנהגותו המכוערת אבל לא יתן לו בשביל זה מליון שקל.

2. תוכניות הריאלטי אינן מדע מדויק ולכן אין טעם לבצע עליהן .מחקרים מוזרים.

הצטרף21/07/2008
הודעות 7,742
19/12/2008 17:37

ישנה תחושה,בקרב חלק מהאנשים שהתוצאות היו מכורות מראש, בגלל שלעשות תוכנית שלמה על יוסי בובליל, זה די מיצה את עצמו,וחסר תועלת,אחרי שראו אותו ושמעו אותו כל כך הרבה ב"אח הגדול", ושהוא מבוגר מידי.

הצטרף23/07/2008
הודעות 3,292
20/12/2008 19:38

השרדות חוזרת

הצטרף23/07/2008
הודעות 425
22/12/2008 07:13
 אופטיקאי מדופלם:

ישנה תחושה,בקרב חלק מהאנשים שהתוצאות היו מכורות מראש, בגלל שלעשות תוכנית שלמה על יוסי בובליל, זה די מיצה את עצמו,וחסר תועלת,אחרי שראו אותו ושמעו אותו כל כך הרבה ב"אח הגדול", ושהוא מבוגר מידי.

לעניות דעתי, העניין הוא פשוט:

מי שרצה להצביע לבובלילים "השקיע" את ה-SMS-ים שלו בהשארתם בתוכנית בכל פעם, (והיו הרבה פעמים) שהועמדו להדחה.

כך שבגמר כבר לא נותרו רבים שיצביעו להם.

מה דעתך? Comment

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s